Kopci na biało - rozwiązany
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Kopci na biało - rozwiązany
Witam,
pacjent to Superb 1 130KM 1.9TDI AWX
w oststnim czasie borykam się s problemem kopcenia z rury wydechowej. Ostatnio wymieniłem chłodniczke emisji spalin, po wymianie której kopcenie drastycznie zmalało lecz od czasu do czasu, wciąż kopcił mocniej niż powinien. Również zabiegowi została poddana głowica wraz z planowaniem oraz został wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody i filtrami.
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.
pacjent to Superb 1 130KM 1.9TDI AWX
w oststnim czasie borykam się s problemem kopcenia z rury wydechowej. Ostatnio wymieniłem chłodniczke emisji spalin, po wymianie której kopcenie drastycznie zmalało lecz od czasu do czasu, wciąż kopcił mocniej niż powinien. Również zabiegowi została poddana głowica wraz z planowaniem oraz został wymieniony kompletny rozrząd wraz z pompą wody i filtrami.
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2019, o 16:17 przez Mati2005, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Re: Kopci na biało
Dużo, po pracy dolewam od paru dni po 200-300 ml... 40km trasy łącznie... Nie potrafie wyczaić co jest przyczyną, raz na zimnym zakopci, raz na ciepłym, innym razem wcale... w czwartek będę naprawiał klimatyzacje, bo nie ma ogrzewania - wg jednego mechanika wszystkie podzespoły klimatyzacji sprawne, a pomimo to nie otwiera się klapa z gorącym powietrzem (nie mam pojecia czy może mieć to coś wspólnego z kopceniem ale ogrzewanie przyda się póki zimno na dworze ). Nie wiem czy nie zakupić testeru szczelności uszczelki głowicy - widziałem za 10 zł na alledrogo.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Re: Kopci na biało
Dziś po pracy nie chaiał odpalić - zgasł na biegu po uruchomieniu, po 5 czy 6 próbie odpalił. Wydaje mi sie, że do spalania trafia płyn chłodniczy, który spowodował to zajście.
Co uważacie?
Co uważacie?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Kopci na biało
Czy robił CI to zaufany mechanik?
Sprawdź kompresje, wyjdzie co jest walnięte (może głowica jest sama w sobie pęknięta).
Sprawdź kompresje, wyjdzie co jest walnięte (może głowica jest sama w sobie pęknięta).
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Kopci na biało
Co Ci mechanik powiedział nt tej całej sytuacji?
planowana chyba?
Sprawdź kompresje -> wykluczy lub potwierdzi czy to wina głowicy czy też nie.
planowana chyba?
Sprawdź kompresje -> wykluczy lub potwierdzi czy to wina głowicy czy też nie.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Re: Kopci na biało
W poniedziałek oddaje auto. Odnośnie planowania - tak też było, info dostałem odnośnie bloku tylko, że nie sprawdzali. A jak przyjadę to sprawdzą jego szczelność.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Re: Kopci na biało
Czy usterka musi być w głowicy?
Może być tak, że chłodnica jest nieszczelna gdzieś i to jest przyczyną białego kopcenia oraz braku ogrzewania?
Może być tak, że chłodnica jest nieszczelna gdzieś i to jest przyczyną białego kopcenia oraz braku ogrzewania?
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kopci na biało
Jedynym miejscem,gdzie płyn chłodniczy może dostać się do kolektora wydechowego jest głowica.Z uszkodzonej chłodnicy może ewentualnie wyciec na drogę.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 12 lut 2019, o 17:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Aktualnie: 140/320
- Imię: Michał
Re: Kopci na biało
JanuszSz -> dokladnie jak napisal. Jezeli przepala Ci plyn chlodniczy to chyba nie ma innej drogi ktora moglby sie dostawac do komor spalania jak wlasnie przez glowice.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 6 mar 2017, o 12:04
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Mateusz
Re: Kopci na biało
Mechanik zaproponował wymianę bloku, zgodziłem się, a jutro zobaczymy efekty. Zastanawiają mnie tylko 2 rzeczy - pieniężne - przy takiej naprawie zakłada się nowy rozrząd robiony był 2 tys. km temu jak i również uszczelka... , teraz znowu powinien być wymieniony chaciażby sam pasek i uszczelka? I czy mechanik powinien mieć zapłacone za ponowne rozbieranie całego silnika skoro awaria nie znikła po pierwszej próbie naprawy?
Nie chce wyjść na żyda, ale również nie chce wywalać niesłusznie pieniędzy...
Nie chce wyjść na żyda, ale również nie chce wywalać niesłusznie pieniędzy...