Silnik 1.5 tsi 150 km

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: Camillinhio »

Przecież katalogowe to tylko deklaracja producenta ;) Za czasów passata byłem na dwóch różnych hamowniach i na żadnej pastuch katalogowej nie osiągnął.

Wysłane z internetu

Obrazek
matrix_blue
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2019, o 20:43
Samochód: Superb III combi Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Wojciech

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: matrix_blue »

Camillinhio pisze: 24 lut 2020, o 14:18 Przecież katalogowe to tylko deklaracja producenta ;) Za czasów passata byłem na dwóch różnych hamowniach i na żadnej pastuch katalogowej nie osiągnął.

Wysłane z internetu
Dziwne, że ten sam silnik a takie duże różnice w mocy.
donwojtas66
Posty: 1
Rejestracja: 2 mar 2020, o 14:30
Samochód: Superb III
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Imię: Wojciech

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: donwojtas66 »

Witam,
ja też się wypowiem co do silnika 1.5 TSI, który posiadam w swojej SIII. Jak dla mnie nie jest on zły z kilki względów:
1. jakby nie było to jest 150 koni i chcąc nie chcą to jest już sporo (pamiętam jak z 15 lat to była górna granica przeciętnych samochodów, a teraz rozmawiamy o najsłabszym silniku).
2. CHciałbym się dowiedzieć gdzie są Ci wszyscy posiadacze tych 200 koni++, bo jeżdżac po miejscu i czasami na trasie Katowice-Warszawa są dni, kiedy nikt mnie nie wyprzedzi, nawet na światłach ze startu od 0. I wcale nie jest to zasługa tego, że auto tak zapierdala, tylko tego, że goście co mają po 300 koni zazwyczaj śpiąw tych samochodach i jak ja jestem już 100 za światłami to oni ruszają - fakt zdarzają się, którzy potrafią jechać, ale jest to zdecydowania rzadkość i aż miło popatrzeć jak mnie taki zrobi, bo wiem, że koleś wie co robi.
3. SIII w silniku 1.5 na 1441 kg, czyli mniej więcej tyle ile GOLF IV z 2000 roku (silnik 1,9 TDI), czy Mondeo MK4 1,8 TDCI - także nie jest to ciężki samochód, który potrzebuje zdecywanie większej mocy.
4. Co do jazdy i tego czy wystarczy, mam wrażenie, że niektórzy nie wiedzą, że silnik benzynowy, żeby jechał musi mieć obroty i dlatego często trzeba redukować na 2 bieg, żeby to jechało - dla mnie to największa wada tego silnika (w ogóle benzynowych) - mam też passata 2,0 TDI 150 koni i jadą podobnie, ale wygoda jest większa passem. Pomimo to, taka Skoda jedzie, tylko trzeba redukować i wciskać gaz do dechy, a jak ktoś muska gaz do 3000 obrotów to i 500 koni może mu być mało.
5. Nie jest to argument, ale muszę przyznać, że coś w tym jest, że czym więcej mocy się ma i szybciej przespiesza, tym gorzej hamuje, szczególnie jak ktoś lubi to robić.

Kończąc dodam, że zrobiłem swoją furą ok 18 tys. km za pół roku i jeździ się tym przyzwoicie i trudno mi uwierzyć, że większość posiadaczy mocniejszych aut wykorzystują tę moc. Fakt jest faktem, że jeżdżę cały czas na górnej granicy swojego silnika, a mając mocniejsze auto nie trzeba tego robić, ale dalej szukam tych właścicieli mocniejszych fur, którzy uważają, że 150 to do malucha byłoby za mało, bo ja swojej drodze ich nie widzę, a wcale mało nie jeżdżę. Porównanie malucha do 150 konnej Skody Superb jest trochę strzałem w kolano. Ludzie, którzy wybierają ten silnik patrzą na stosunek koszty/jakoś, bo wiadome jest, że lepiej byłoby mieć więcej koni, ale to niestety zawsze zwiększa koszty (zakup+paliwo). 1.5 TSI jest calkiem fajnym kompromisem, jeździ przyzwoicie i jak ktoś potrafi jechać to tym objeździ.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: piotraskbw »

donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 1. jakby nie było to jest 150 koni i chcąc nie chcą to jest już sporo (pamiętam jak z 15 lat to była górna granica przeciętnych samochodów, a teraz rozmawiamy o najsłabszym silniku).
Chyba Ci się dekady pomyliły, 15 lat temu były bez problemu dostępne:
Superb MK1 - 193 KM
Passat B5 - 193 KM
Passat B6 - 250 KM
Audi A4 - 220 KM
Mondeo - 204 KM
citroen C5 -207 KM
Alfa 159 - 200 KM

Długo można by tak wymieniać i celowo nie podałem najmocniejszych wersji silnikowych (S1 jest wyjątkiem) :twisted:
donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 2. CHciałbym się dowiedzieć gdzie są Ci wszyscy posiadacze tych 200 koni++, bo jeżdżac po miejscu i czasami na trasie Katowice-Warszawa są dni, kiedy nikt mnie nie wyprzedzi, nawet na światłach ze startu od 0. I wcale nie jest to zasługa tego, że auto tak zapierdala, tylko tego, że goście co mają po 300 koni zazwyczaj śpiąw tych samochodach i jak ja jestem już 100 za światłami to oni ruszają - fakt zdarzają się, którzy potrafią jechać, ale jest to zdecydowania rzadkość i aż miło popatrzeć jak mnie taki zrobi, bo wiem, że koleś wie co robi.
Większość posiadaczy 200+ koni traktuje je jako element bezpieczeństwa aktywnego ;) Uwierz mi, po krajówkach jeździ się 10x bardziej komfortowo mając świadomość że masz 30% więcej zapasu mocy niż przeciętny użytkownik dróg. Wyprzedzanie "tirów" też jest dużo sprawniejsze.
donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 3. SIII w silniku 1.5 na 1441 kg, czyli mniej więcej tyle ile GOLF IV z 2000 roku (silnik 1,9 TDI), czy Mondeo MK4 1,8 TDCI - także nie jest to ciężki samochód, który potrzebuje zdecywanie większej mocy.
To zastanów się gdzie producent na bezpieczeństwie zaoszczędził, bo S3 jest dużo większym samochodem od golfa 4 ;) W mieście mocy wystarczy w trasie może brakować ;)
donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 4. Co do jazdy i tego czy wystarczy, mam wrażenie, że niektórzy nie wiedzą, że silnik benzynowy, żeby jechał musi mieć obroty i dlatego często trzeba redukować na 2 bieg, żeby to jechało - dla mnie to największa wada tego silnika (w ogóle benzynowych) - mam też passata 2,0 TDI 150 koni i jadą podobnie, ale wygoda jest większa passem. Pomimo to, taka Skoda jedzie, tylko trzeba redukować i wciskać gaz do dechy, a jak ktoś muska gaz do 3000 obrotów to i 500 koni może mu być mało.
Uroki małych silniczków, trzeba je kręcić aby jechały jakoś. Tej samej mocy 3L motor będzie miał o niebo lepszą dynamikę :)
donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 5. Nie jest to argument, ale muszę przyznać, że coś w tym jest, że czym więcej mocy się ma i szybciej przespiesza, tym gorzej hamuje, szczególnie jak ktoś lubi to robić.
Inaczej są auta które mają hamulce i takie co mają spowalniacze, VAGi zdecydowanie mają spowalniacze :twisted: każdy jakiego miałem wymagał swapu hamulcy na 1-2 "oczka" wyżej bo strach było tym jeździć :twisted:
Dla porównania:
S1 2.8 (193KM) - 312 + 1 tłoczek przód, 245+1 tłoczek tył
Alfa 159 2.0 (170KM) - 305 + 4 tłoczki przód, 278+1 tłoczek tył
Citroen C5 2.0 (109KM) - 283 + 1 tłoczek przód, 276 + 2 tłoczki tył
Octavia III 1.5 (150 KM) - 288 + 1tłoczek przód, 253 + 1 tłoczek tył
Leon 1.6 (105 KM) - 256 +1 tłoczek przód, 232 + 1 tłoczek tył (po zmianie przodu na 288 + 1 tłoczek zaczęło to auto hamować)

Citroen zdecydowanie lepiej hamuje niż S1 i Octavia a i tak nie ma startu do Alfy, a żeby było ciekawiej Alfa jest z nich najcięższa (1640KG) :twisted:
donwojtas66 pisze: 2 mar 2020, o 15:30 Kończąc dodam, że zrobiłem swoją furą ok 18 tys. km za pół roku i jeździ się tym przyzwoicie i trudno mi uwierzyć, że większość posiadaczy mocniejszych aut wykorzystują tę moc. Fakt jest faktem, że jeżdżę cały czas na górnej granicy swojego silnika, a mając mocniejsze auto nie trzeba tego robić, ale dalej szukam tych właścicieli mocniejszych fur, którzy uważają, że 150 to do malucha byłoby za mało, bo ja swojej drodze ich nie widzę, a wcale mało nie jeżdżę. Porównanie malucha do 150 konnej Skody Superb jest trochę strzałem w kolano. Ludzie, którzy wybierają ten silnik patrzą na stosunek koszty/jakoś, bo wiadome jest, że lepiej byłoby mieć więcej koni, ale to niestety zawsze zwiększa koszty (zakup+paliwo). 1.5 TSI jest calkiem fajnym kompromisem, jeździ przyzwoicie i jak ktoś potrafi jechać to tym objeździ.
Tak podpowiem, że mocniejsze silniki mniej palą, idealnym przykładem jest felicja 1.3 i 1.6 gdzie ta słabsza paliła ze 2l/100 więcej. 150 KM jest w sam raz do auta wielkości golfa 4 a nie landary typu superb.
Kumpel wziął 1.5 TSi w O3 i czuje się oszukany jeśli chodzi i osiągi i spalanie ;)
Już nie będę nawet wspominał o zawieszeniu i prowadzeniu, bo to temat na osobną dyskusję :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: orlik »

Przesadzasz, nie ma tragedii w 1.4-1.5 150KM(moment robi robotę bo jest ok. 260-270Nm w serii), zwłaszcza po małej dawce mocy i momentu ok.180-190 i 320Nm. Przejezdzilem takim autem 90tys. po Polsce i Europie i dla jazdy samemu albo w dwie osoby było wystarczająco.
daro
Posty: 519
Rejestracja: 20 sie 2015, o 19:56
Samochód: Superb III
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: daro »

orlik pisze:Przesadzasz, nie ma tragedii w 1.4-1.5 150KM(moment robi robotę bo jest ok. 260-270Nm w serii), zwłaszcza po małej dawce mocy i momentu ok.180-190 i 320Nm. Przejezdzilem takim autem 90tys. po Polsce i Europie i dla jazdy samemu albo w dwie osoby było wystarczająco.
Dodajac boxa jeszcze lepsza robote robi ten silniczek Obrazek
polrob
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: War-Maz

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: polrob »

matrix_blue pisze: 22 lut 2020, o 18:17 Byłem na hamowni ostatnio z moją Skodą Superb 1.5 tsi. Wyszło 169 KM i 271 Nm ( paliwo 98 lotos). Kolega z pracy miał wynik na poziomie 140 KM i 220 Nm ... Ten sam silnik a taka duża różnica ...
A te auta są z takimi samymi silnikami tzn 1,5 TSI DADA i DPCA (od MY2020).
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
matrix_blue
Posty: 16
Rejestracja: 28 gru 2019, o 20:43
Samochód: Superb III combi Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Wojciech

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: matrix_blue »

polrob pisze: 4 mar 2020, o 22:19
matrix_blue pisze: 22 lut 2020, o 18:17 Byłem na hamowni ostatnio z moją Skodą Superb 1.5 tsi. Wyszło 169 KM i 271 Nm ( paliwo 98 lotos). Kolega z pracy miał wynik na poziomie 140 KM i 220 Nm ... Ten sam silnik a taka duża różnica ...
A te auta są z takimi samymi silnikami tzn 1,5 TSI DADA i DPCA (od MY2020).
Mój DPCA a kolega DADA.
polrob
Posty: 306
Rejestracja: 12 sty 2014, o 19:22
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: War-Maz

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: polrob »

Być może właśnie to jest powód tych różnic. DPCA pojawił się w grupie VW od MY2020 i podobno są różnice jeśli chodzi o turbo oraz oprogramowanie. Dlatego może mieć inną charakterystykę. Ciekawe czy inne przypadki potwierdzą te dane.
viewtopic.php?f=18&t=7254 - SIII 1.4TSI Szary business
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Silnik 1.5 tsi 150 km

Post autor: lwlw »

Z tą masą golfa 4 to kolegę chyba ciut poniosło. Kombi z dieslem ważył jakieś 1380 kg, hatchbackowi do 1440 to daleko.
A turbobenzyny wcale nie trzeba tak wysoko kręcić żeby jechała - no chyba, że takie 1.4 czy 1.5 :)
ODPOWIEDZ