uszkodzony układ recyrkulacji spalin
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Witam!
jakiś czas temu miałem zdarzenie, że zaczęła mi uciekać woda z chłodnicy i musiałem jechać na lawecie. Mechanik wymienił mi uszkodzony przewód (przewód podobno przetarł się po prostu o drugi przewód, a w zasadzie o jego opaskę dlatego stracił cały płyn). Mechanik powiedział mi również, że zauważył, że jest tam uszkodzona chłodnica spalin. Jest to zintegrowane razem z układem recyrkulacji spalin (ale nie wiedział czy taką chłodnicę dostaniemy osobno). Uszkodzenie podobno polega na tym, że tam w środku jest klapka regulująca przepływ spalin i cały ten wałek, który reguluje tą klapkę jest wyrwany. Nie strzymało to. Musiało przyjść za dużo spalin w pewnym momencie i nie wytrzymało. Osłabiony materiał już po latach. Na moje pytanie jakie mogą być skutki gdybym tego nie wymienił to powiedział, że generalnie tamtędy może ciągnąć lewe powietrze, bądź wypuszczać tamtędy spaliny. Co za tym idzie silnik może nierówno pracować, jakieś błędy mogą wyskakiwać, spalanie większe. Różne rzeczy się mogą dziać. Koszt samej części to 1600zł (podobno oryginalnej ze Skody).
Dlatego mam pytanie do Was, czy faktycznie mogło dojść do takiego uszkodzenia ? Oraz jeżeli te uszkodzenie faktycznie jest, to jakie negatywne skutki mogą się pojawić gdybym tej wymiany się nie podjął ?
jakiś czas temu miałem zdarzenie, że zaczęła mi uciekać woda z chłodnicy i musiałem jechać na lawecie. Mechanik wymienił mi uszkodzony przewód (przewód podobno przetarł się po prostu o drugi przewód, a w zasadzie o jego opaskę dlatego stracił cały płyn). Mechanik powiedział mi również, że zauważył, że jest tam uszkodzona chłodnica spalin. Jest to zintegrowane razem z układem recyrkulacji spalin (ale nie wiedział czy taką chłodnicę dostaniemy osobno). Uszkodzenie podobno polega na tym, że tam w środku jest klapka regulująca przepływ spalin i cały ten wałek, który reguluje tą klapkę jest wyrwany. Nie strzymało to. Musiało przyjść za dużo spalin w pewnym momencie i nie wytrzymało. Osłabiony materiał już po latach. Na moje pytanie jakie mogą być skutki gdybym tego nie wymienił to powiedział, że generalnie tamtędy może ciągnąć lewe powietrze, bądź wypuszczać tamtędy spaliny. Co za tym idzie silnik może nierówno pracować, jakieś błędy mogą wyskakiwać, spalanie większe. Różne rzeczy się mogą dziać. Koszt samej części to 1600zł (podobno oryginalnej ze Skody).
Dlatego mam pytanie do Was, czy faktycznie mogło dojść do takiego uszkodzenia ? Oraz jeżeli te uszkodzenie faktycznie jest, to jakie negatywne skutki mogą się pojawić gdybym tej wymiany się nie podjął ?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Jeżeli auto takie jak w podpisie, z silnikiem cbbb to chłodnica spalin nie jest zintegrowana z zaworem EGR. Zawór EGR jest z przodu silnika, chłodnica z tyłu. Sama chłodnica to koszt ok. 500 zł.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Tak silnik cbbb. I to jest 100% informacja ? To mechanik zrobił mnie w bambuko, bo na początku nie wiedział czy dostaniemy to razem czy osobno, potem mi wmawiał, że jest to zintegrowane i trzeba kupić razem :O Te 500zł to koszt oryginalnej chłodnicy od Skody ?
- Abraham
- Posty: 18
- Rejestracja: 26 lip 2013, o 07:24
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
- Kontakt:
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
No mechanik ewidentnie Cie źle poinformował i teraz będziesz musiał trochę zabulić... Zerknij sobie u nich https://www.iparts.pl/czesci-samochodow ... 00254.html na tą chłodnicę spalin i może coś taniej znajdziesz. Zależy na pewno od firmy, ale coś poniżej 500 powinieneś znaleźć.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Dzisiaj dzwoniłem do mechanika, mówi, że EGR jest zintegrowany z chłodnicą spalin, tylko że jest to rozbieralne i potrafi wymienić samą chłodnicę spalin. Cena natomiast jaką podał jest za samą chłodnicę spalin oryginalną ze Skody. Dzwoniłem dzisiaj do salonu Skody i oni proponują mi nową chłodnicę spalin wraz z zaworem EGR za 1200zł.
Aktualnie się zastanawiam co ten mechanik tam widział i czy on wgl cokolwiek widział czy tylko próbuje mnie naciągnąć na hajs bez żadnej roboty...
Aktualnie się zastanawiam co ten mechanik tam widział i czy on wgl cokolwiek widział czy tylko próbuje mnie naciągnąć na hajs bez żadnej roboty...
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 3 wrz 2018, o 21:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Gdańsk (Południe)
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
adik9 pisze: Aktualnie się zastanawiam co ten mechanik tam widział i czy on wgl cokolwiek widział czy tylko próbuje mnie naciągnąć na hajs bez żadnej roboty...
I to jest sedno problemu naszych "warsztatów" i "pracujących" tam wymieniaczy... nie wiesz czy odpuścić i zapłacić, czy zabrać samochód a wymieniacza poczęstować piąchopiryną i US za brak rachunku za robotę..
Nie przejmuj się. Ja w Gdańsku mieszkam od lat chyba dziesięciu i auto co jakaś naprawa/wymiana stoi u innego mechanika.. i tak prócz 2 warsztatów na świętokrzyskiej i jednego na starogardzkiej, do których maja póki co jakieś zaufanie, to bieda, jak nie kanty, ściemy, to proszenie się o rachunki miesiącami (warsztat z Pruszcza - podobno najlepszy w Audi.. taa)
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
ja chyba w tym przypadku nie odpuszczę, masakra z nimi :O a tak liczyłem, że trafiłem na naprawdę dobry warsztat, ale szybko się przeliczyłem :O
I mam jeszcze do Was pytanie, czy w ogóle może być (w innych superbach chociażby) egr zintegrowany z chłodnicą spalin i obydwa elementy rozbieralne, czyli jak na moim przykładzie, że on uważa, że jest to zintegrowane i można wymienić tylko samą chłodnicę spalin ?
I mam jeszcze do Was pytanie, czy w ogóle może być (w innych superbach chociażby) egr zintegrowany z chłodnicą spalin i obydwa elementy rozbieralne, czyli jak na moim przykładzie, że on uważa, że jest to zintegrowane i można wymienić tylko samą chłodnicę spalin ?
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Dlatego pytałem czy auto takie jak w podpisie. W silniku CBBB chłodnica spalin jest osobno, z tyłu silnika pod kolektorem wydechowym. Jedynym elementem ruchomym jest tam siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę. Jako części zamienne występuje zawsze osobno chłodnica spalin i zawór EGR (nawet w serwisie). W późniejszych modelach np. CFGB zmieniono konstrukcję i chłodnica spalin jest zintegrowana z zaworem EGR, w oryginale ta część jest jako jedna - zawór EGR z chłodnicą spalin. W zamiennikach pojawiły się osobno zawory EGR i chłodnice, do zamontowania w miejsce uszkodzonego zaworu przy chłodnicy. 03L131512L - to nr chłodnicy do silnika CBBB.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
może zdekoduj nr VIN i upewnij się jaki masz motor w aucie.
Jeśli CFGB to zwór EGR jest zintegrowany z chłodnicą i znajduje się z tyłu silnika. Żeby go wymienić trzeba wyjechać z zawieszeniem, generalnie kosztowna sprawa. Jeśli starszy motor to tak jak koledzy pisali wcześniej zawór i chłodnica osobno i łatwiejszy dostęp do zaworu.
Jeśli CFGB to zwór EGR jest zintegrowany z chłodnicą i znajduje się z tyłu silnika. Żeby go wymienić trzeba wyjechać z zawieszeniem, generalnie kosztowna sprawa. Jeśli starszy motor to tak jak koledzy pisali wcześniej zawór i chłodnica osobno i łatwiejszy dostęp do zaworu.
--
marszał
marszał
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Nie musi dekodować Vin. We wlepce w bagażniku ma typ motoru, a jeśli nie ma to CBBB ma wlew oleju nad 1 cylindrem, a CFGB nad 4. Cylindry liczymy od strony rozrządu.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Panowie ja mam CBBB na 100% tak jak mówiłem Pytam tylko jak to jest w innych wersjach, czy może być taka sytuacja jak to widzi mój mechanik Po prostu sprawdzam go jak mogę
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 00:35
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Adrian
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Czyli prawdopodobnie według mechanika mam uszkodzony ten siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę.... Mechanik mógł to zauważyć, że jest to uszkodzone, że jest wyrwany siłownik ?jarkow pisze:Dlatego pytałem czy auto takie jak w podpisie. W silniku CBBB chłodnica spalin jest osobno, z tyłu silnika pod kolektorem wydechowym. Jedynym elementem ruchomym jest tam siłownik podciśnieniowy poruszający ośką klapki przymykającej przepływ spalin przez chłodnicę. Jako części zamienne występuje zawsze osobno chłodnica spalin i zawór EGR (nawet w serwisie). W późniejszych modelach np. CFGB zmieniono konstrukcję i chłodnica spalin jest zintegrowana z zaworem EGR, w oryginale ta część jest jako jedna - zawór EGR z chłodnicą spalin. W zamiennikach pojawiły się osobno zawory EGR i chłodnice, do zamontowania w miejsce uszkodzonego zaworu przy chłodnicy. 03L131512L - to nr chłodnicy do silnika CBBB.
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Nie wiem co twój mechanik zobaczył. Napisałem ci nr części. Możesz się go zapytać.
-
- Posty: 168
- Rejestracja: 11 sie 2014, o 10:37
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Igor
- Lokalizacja: Warszawa
Re: uszkodzony układ recyrkulacji spalin
Jeżdżenie od mechanika do mechanika nie ma sensu a wręcz jest szkodliwe dla auta. Zawsze winny będzie poprzednik a zakres napraw coraz większy. Jeżdżenie do jednego mechanika jednak też nie daje gwarancji bo tylko on będzie wiedział co zdrutował i dlaczego to jeszcze działa. Mechanik do którego można mieć zaufanie to największy skarb i gwarancja sprawności auta. Nie robię reklamy ale ASO Skody jest najtańsze na rynku, warto czasem się przejechać bo np do skrzyni DSG moi "magicy" się nie podłączyli a ASO bez problemu. Poprzednio haldex też zdiagnozowali że nie działa a "magicy" nie mogli sprawdzić. Na DSG i olej w Haldexie jeżdżę do ASO właśnie, potem ładnie wygląda historia auta.