SWAP hamulców tył
: 19 gru 2018, o 11:52
Różnica w sile hamowania względem tarcz 245x10 (4A0 615 601 A) przedstawia się następująco
Dostępne opcje swapa:
256x228(8D0 615 601 D) wymiana zacisków (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425)
269x22 (4B3 615 601) wymiana zacisków i jarzm (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425 B)
288x12 (8E0 615 423 H) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają
302x12 (4F0 615 601 E) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają
Przy tarczach 288 i 302 - w zależności od dokładności wykonania adapterów może być konieczność podszlifowania jarzma ok 0,5 mm
Obliczenia dość niedokładne ale dające pogląd jak zmienia się siła hamowania tylnej osi po swapie na konkretny setup
Ciśnienie pracy układu nie ma wpływu na procentowy przyrost siły
powierzchnia tłoczka = (pi * średnica tłoczka)/4
siła nacisku = (ciśnienie x powierzchnia tłoczka) / 2
siła hamująca = siła tłoczka * średnica tarczy
Jak widać wzrost siły hamowania z tyłu o ~40% względem serii jest już dość niebezpieczny - może głupieć abs/esp
Ja osobiście bym się skłaniał do tarczy 256 wentylowanej lub 302 litej
Dostępne opcje swapa:
256x228(8D0 615 601 D) wymiana zacisków (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425)
269x22 (4B3 615 601) wymiana zacisków i jarzm (4B0 615 423) i jarzm (8D0 615 425 B)
288x12 (8E0 615 423 H) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają
302x12 (4F0 615 601 E) dołożenie adapterów, zaciski i jarzma zostają
Przy tarczach 288 i 302 - w zależności od dokładności wykonania adapterów może być konieczność podszlifowania jarzma ok 0,5 mm
Obliczenia dość niedokładne ale dające pogląd jak zmienia się siła hamowania tylnej osi po swapie na konkretny setup
Ciśnienie pracy układu nie ma wpływu na procentowy przyrost siły
powierzchnia tłoczka = (pi * średnica tłoczka)/4
siła nacisku = (ciśnienie x powierzchnia tłoczka) / 2
siła hamująca = siła tłoczka * średnica tarczy
Kod: Zaznacz cały
model zacisku śred. tłoczka wymiar tarczy Siła tłoczka (kN) średnica tarczy (mm) siła hamująca (kN) wzrost siły hamowania (%)
8E0 615 423 /A 38 245x10 5,6677 245 1388,59
4B0 615 423 43 256x22 7,257325 256 1857,88 33,80
4B0 615 423 43 269x22 7,257325 269 1952,22 40,59
8E0 615 423 /A 38 288x12 5,6677 288 1632,30 17,55
8E0 615 423 /A 38 302x12 5,6677 302 1711,65 23,27
Jak widać wzrost siły hamowania z tyłu o ~40% względem serii jest już dość niebezpieczny - może głupieć abs/esp
Ja osobiście bym się skłaniał do tarczy 256 wentylowanej lub 302 litej