Zawieszenie sportline

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

A ja to się dziwię, że jeszcze nie ma ;)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: sane »

piramida pisze: 6 mar 2023, o 17:14 To właśnie chyba odróżnia KW V2 czy DDC od V3 gdzie na V3 jest mega komfort nawet na dziurawej drodze i stabilnie przy dużych prędkościach.
Dementuję, V2 też jest komfortowe na każdej nawierzchni. 3 lata na tym zawiasie i jedyne czego żałuję, że wcześniej 2 lata jeździłem na seryjnym...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
KriSSo
Posty: 287
Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
Samochód: Inny
Rocznik: 2018
Silnik: Inny
Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
Imię: Kriss
Lokalizacja: ZS

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: KriSSo »

Tak Darku, V2 też jest bardzo komfortowe, latam w ustawieniu "na twardo", a i tak żaden kolega, czy żona nie zorientowali się, że to gwintowane zawieszenie. Jak mówię, że takie jest, to zaskoczenie "ale to fajnie jedzie". TO pracuje lepiej i wybiera lepiej, NIŻ FABRYCZNE zawieszenie.

Natomiast gdybym miał drugi raz kupować, wybrałbym jednak V3, bo znacznie lepiej rozwiązany dostęp do regulacji. Tylnych amortyzatorów nie trzeba rozbierać, żeby sobie podkręcić odkręcić 3-4 "klik"i. W V2 niestety trzeba. Ja wiem, że praktycznie raz ustawiasz i najczęściej nie ruszasz tego wcale, ale jednak przy doborze ustawień jest za dużo problemu. Jednak dostęp lepszy w V3. Być może również V3 jeszcze lepiej pracuje.

Przy DDC z kolei regulacja bez wychodzenia z auta też jest git. MInus - cena.
Golf Variant mk7.5
Obrazek
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Tom-Tdi »

orlik pisze: 9 mar 2023, o 00:04 A ja to się dziwię, że jeszcze nie ma ;)

U siebie mam DCC + sprężyny ze sportline (bez DCC), co też trochę poprawiło jego charakterystykę.

Druga sprawa to to, że nie było nigdy aż takiego cisnienia, bo w ojczyznie bywam rzadko, a te drobne usprawnienia DCC na niemieckich drogach zdają egzamin.
pawelb6
Posty: 36
Rejestracja: 16 wrz 2017, o 17:27
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 360KM 460Nm

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: pawelb6 »

Koledzy pytanie o taki zestaw,czy ktoś na tym jeździł eibach https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Zestaw- ... ssat/35726 i ma porównanie do ST XA
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4031
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: piramida »

sane pisze: 10 mar 2023, o 09:16
piramida pisze: 6 mar 2023, o 17:14 To właśnie chyba odróżnia KW V2 czy DDC od V3 gdzie na V3 jest mega komfort nawet na dziurawej drodze i stabilnie przy dużych prędkościach.
Dementuję, V2 też jest komfortowe na każdej nawierzchni. 3 lata na tym zawiasie i jedyne czego żałuję, że wcześniej 2 lata jeździłem na seryjnym...
Jeździliśmy kiedyś z Michałem po Krakowie naszymi gruzami, jego na V2 a mój na V3 i grubszych stabach. Michał stwierdził, że u mnie jest bardziej miękko niż u niego i, że przy większych prędkościach autostradowych lekko mu to przeszkadzało. Mój zawias ustawiony wg fabrycznych nastawów, jego odbicie chyba w połowie. Ja też czułem różnicę w pracy zawiasu, u niego ciut sztywniej mimo, że oba gruzy na 19, mój o profilu 35 a u niego 40.
Tak, że tyle z naszych odczuć co do pracy tych dwóch zawiasów.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Mój jest Piotr ST XA, też na grubszych stabach. Nie wiem też czy niżej mi auto nie siedzi (niższy skok). Porównany jeszcze, ale fakt u Ciebie było bardziej komfortowo, za to bardziej nerwowo na drodze szybkiego ruchu, co nie zmienia faktu, że i tak rewelacyjnie ;)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Kuster »

A tak przy okazji tematu...
Te grubsze stabilizatory .. przy montażu przedniego trzeba zrzucać/obniżać sanki co nie?jest z tym mega dużo roboty?
Bo tył przy FWD to pierdoła jest ;)
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Tak, z przodu trzeba zrzucać/obniżać. Osobiście nie montowałem, więc ciężko mi powiedzieć ile to roboty, ale zdecydowanie więcej niż z tyłu.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4031
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: piramida »

Michał, ST XA wkład ma chyba ten sam co V2, więc ich praca powinna być podobna? Tak mi się przynajmniej wydaje.
Co do wysokości zawieszenia, nie wiem który superb niżej stoi? Mój ma mniejsze koła to i zawias niżej skręcony aby optycznie nie było japy, chętnie bym wsadził z powrotem fabryczny rozmiar i podniósł zawias aby jednak skok amortyzatora na dziurach był większy, dla poprawienia jeszcze komfortu i amortyzacji.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

piramida pisze: 6 kwie 2023, o 20:03 Michał, ST XA wkład ma chyba ten sam co V2, więc ich praca powinna być podobna? Tak mi się przynajmniej wydaje.
Ponoć tak, tak mówią, że różnica jest tylko z zewnątrz, apropo zabezpieczenia przeciwkorozyjnego.
Ale czy z tym wkładem tak dokładnie jest tego nie wiem, nie składam tego, ani nie mam nikogo znajomego w fabryce :D
zalezi
Posty: 393
Rejestracja: 20 sie 2020, o 16:06
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: zalezi »

Kiedyś pytałem Was o to, ale pozwolę sobie jeszcze raz - zamówiony Sportline 2.0 280 km z DCC, ale chciałabym mieć zawieszenie choć troszkę nadające się do bardziej dynamicznej jazdy. Aktualnie mam Alfę Romeo Giulia Veloce, wiec pod tym względem totalnego kocura. Wywalić z konfigu DCC i po odbiorze zamontować jaki gwint? KW czy ST? Co jeszcze oprócz niego należy zrobic, aby nie bujało, ale tez był jednak komfort kiedy potrzeba? Koła 19".


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Kuster »

zalezi pisze: 14 maja 2023, o 19:03 Kiedyś pytałem Was o to, ale pozwolę sobie jeszcze raz - zamówiony Sportline 2.0 280 km z DCC, ale chciałabym mieć zawieszenie choć troszkę nadające się do bardziej dynamicznej jazdy. Aktualnie mam Alfę Romeo Giulia Veloce, wiec pod tym względem totalnego kocura. Wywalić z konfigu DCC i po odbiorze zamontować jaki gwint? KW czy ST? Co jeszcze oprócz niego należy zrobic, aby nie bujało, ale tez był jednak komfort kiedy potrzeba? Koła 19".


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Spróbuj znaleźć jakiegoś magika który wgra Ci oprogramowanie pod DCC z Passata B8.
Z tego co wyczytałem w "internetach" i z opinii "kogoś" z tutejszego forum to zawieszenie DCC w B8 działa lepiej.
Zauważyłem że w UK jest to popularny mod w skodzie
Jak dbasz tak masz
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Maliniak »

Przede wszystkim to ja bym się przejechał, bo to jest bardzo subiektywne ;)
last_chance
Posty: 51
Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 322KM/448Nm

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: last_chance »

Wracam do tematu - lepiej używane KW V2 (niby po 35k przebiegu, pomiary ze stacji diagnostycznej przód 79% i 80%, tył 66% i 61%) czy nowe B6 z ewentualnymi springami?
ODPOWIEDZ