[S2] ubywa płyn chłodniczy?

szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

DamianSmigielski pisze:Z Pojarką jest ten problem, że lubi się psuć nadmiernie. Silnikowo też d..y nie urywa. Ale trzymam kciuki.


Ale zawias ma dobry i napędy. :D

No dlatego piszę Szczypiorowi, że to tak samo się psuje jak Q7 tyle, że zjeżdżając w pole sobie poradzi :mrgreen:
szczypior

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szczypior »

a nie zmienili czasem konstrukcji tj nie wstawili tam pół ramy czy jak to sie zwie zamiast całej ?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

A co ma rama tak generalnie do całości? Nie jest to typowa rama, ale cała buda jest wzmocniona.


Dla ciekawostki Ci powiem, że jedna z lepszych terenówek czyli właśnie Jeep XJ nie jest na ramie ;)

Rama to taki fajny bajer jak Ci cała buda gnije, albo skaczesz po leżących pniach i kamieniach, żeby się nie pogięło... :roll: :D
DamianSmigielski
Posty: 206
Rejestracja: 17 sie 2012, o 08:50
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: DamianSmigielski »

Na ramie to najlepiej kupić Jimny ;-) Prawdziwa terenówka, która leje Patrole i Pojarki ;-) Oczywiście bez dłubania. Problem z dużymi SUVami/prawie terenówkami jest taki, że koszty eksploatacji potrafią doprowadzić do płaczu. Szczerze mówiąc to ciężko się na coś teraz zdecydować. Kiedyś śliniłem się do Toyoty LC 120... drogo i gnije.
A jeśli chodzi o dzielność w terenie to niedawno wpadła mi w ręce Skoda Yeti. Byłem bardzo zaskoczony jak to jeździ w błocie.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

Małe suzuki bije wszystko ze względu na niesamowitą zwrotność i małe zwisy z przodu i z tyłu, więc wjeżdża praktycznie wszędzie, przy stosunkowo niedużej mocy coś w okolicach 80 km? Nie pamiętam dokładnie.

Ej... ale nie mów, że Pajero jest SUVem za chwilę pisząc, że Yeti świetnie sobie radzi w terenie... pajero to nadal dobra terenówka ze względu na doskonały napęd, kąt natarcia, prześwit. To 4x4 w Yeti w błocie jest naprawdę symboliczne, ale zabawy jest dużo, z pewnością. Podejrzawam, że podobnie jak X-trailu, ale to nie to jednak :roll: :D
szczypior

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szczypior »

Jeep Cherokee o oznaczeniu XJ zadebiutował w 1984 roku i szybko stał się jednym z najpopularniejszych samochodów w Stanach Zjednoczonych. Nie każdy chciał mieć terenówkę o rozmiarach katedry, nie każdemu też odpowiadały lekkie i bezkompromisowe Jeepy CJ (później Wrangler). Tak oto powstał samochód łączący cechy prawdziwej terenówki i samochodu rodzinnego na miarę Amerykanina. Ogólnie można go śmiało nazwać SUV-em.................


więc Pajero to tez SUV ;-)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

Szczypior weź mnie nie załamuj... mały SUV to Kia Sportage, Hyundai IX35 czy Nissan Kaszek... duże SUVy to Nissan Murano, Audi Q7 czy BMW X6... ale to nie są auta terenowe, natomiast auto terenowe w terenie radzi sobie doskonale.
Duże rodzinne kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery kola, czyli popularne SUV-y często klasyfikuje się jako auta terenowe. To nadużycie - SUV zwykle nie nadaje się do jazdy w ciężkim terenie. Od terenówki różni się chociażby budową nadwozia i napędu, przy czym nie oznacza to, że jest gorszy, raczej bardziej uniwersalny...


Podstawowa różnica:
Napęd

Zasadnicza kwestia różniąca terenówki od SUV-ów to przeniesienie napędu. To prawda, że i tu i tu moc trafia na wszystkie cztery koła. Liczy się jednak sposób, w jaki moc jest rozdzielana i dawkowana.

W przypadku SUV-ów moc jest podawana na poszczególne osie bezpośrednio przez skrzynię biegów i sprzęgło międzyosiowe. To rozwiązanie proste, stosunkowo bezawaryjne, ale też niedoskonałe. Podstawowy problem to brak możliwości mechanicznego „spięcia na sztywno” układu napędowego.

Każda rasowa terenówka musi mieć natomiast możliwość bezwarunkowego blokowania dyferencjałów i ciągłego przełożenie mocy na wszystkie koła. Musi, bo w najbardziej ekstremalnych warunkach nikt nie będzie się zastanawiał, czy elektronika prawidłowo i odpowiednio szybko zadziała.
Takie coś uraczysz już w X-trailu (gdzie możesz na stałe zapiąć 4WD), a nie uraczysz np. w Yeti... ;)
I właśnie wyżej samochody wymienone przeze mnie kompletnie nie nadają się do terenu w przeciwieństwie do XJa... :twisted: :twisted: :twisted: :D
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5812
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: pab567 »

I w Yeti się da tylko trzeba dłubnąć sterownik Haldexa. Oczywiście tylko do pewnej prędkości...
szczypior

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szczypior »

szms pisze:Szczypior weź mnie nie załamuj... mały SUV to Kia Sportage, Hyundai IX35 czy Nissan Kaszek... duże SUVy to Nissan Murano, Audi Q7 czy BMW X6... ale to nie są auta terenowe, natomiast auto terenowe w terenie radzi sobie doskonale.
Duże rodzinne kombi z podwyższonym prześwitem i napędem na cztery kola, czyli popularne SUV-y często klasyfikuje się jako auta terenowe. To nadużycie - SUV zwykle nie nadaje się do jazdy w ciężkim terenie. Od terenówki różni się chociażby budową nadwozia i napędu, przy czym nie oznacza to, że jest gorszy, raczej bardziej uniwersalny...


Podstawowa różnica:
Napęd

Zasadnicza kwestia różniąca terenówki od SUV-ów to przeniesienie napędu. To prawda, że i tu i tu moc trafia na wszystkie cztery koła. Liczy się jednak sposób, w jaki moc jest rozdzielana i dawkowana.

W przypadku SUV-ów moc jest podawana na poszczególne osie bezpośrednio przez skrzynię biegów i sprzęgło międzyosiowe. To rozwiązanie proste, stosunkowo bezawaryjne, ale też niedoskonałe. Podstawowy problem to brak możliwości mechanicznego „spięcia na sztywno” układu napędowego.

Każda rasowa terenówka musi mieć natomiast możliwość bezwarunkowego blokowania dyferencjałów i ciągłego przełożenie mocy na wszystkie koła. Musi, bo w najbardziej ekstremalnych warunkach nikt nie będzie się zastanawiał, czy elektronika prawidłowo i odpowiednio szybko zadziała.
Takie coś uraczysz już w X-trailu (gdzie możesz na stałe zapiąć 4WD), a nie uraczysz np. w Yeti... ;)
I właśnie wyżej samochody wymienone przeze mnie kompletnie nie nadają się do terenu w przeciwieństwie do XJa... :twisted: :twisted: :twisted: :D

Szymek ale ja tu o pajero i nie o terenie tylko dojezdzie do domy po dziurach oraz 7 miejscach...to Ty zaczołes o terenie 8-) jakbym chcial uderzyc w teren to kupiłbym sobie przerobionego GR-a lub wlasnie XJ ale przerobionego nie seryjnego... a pajero ma sluzyc do jazdy w 95 proc po asfalcie a w 5 po drodze szutrowo błotnej... tutaj i yeti by dalo rade tyle ze za maly i za delikatny jest...jak na moje potrzeby...
szczypior

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szczypior »

jakby navara miala 7 miejsc to kupilbym navare bo tez mi sie podoba ...wiem wiem jest pati ktory bazuje na navarze ale jakos siermiezny on jest z wygladu...a takie pajero biale z chromami itp itd wyglada zajebiscie... kazdy ma inny gust...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

Ja nie o terenie, tylko o tym, że degradujesz Pajero do takiej wydmuszki jaką jest Q7.... :twisted: :twisted: :twisted:

:D


tyle i tylko tyle... ;)
szczypior

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szczypior »

http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-ins ... 86164.html ten mi sie widzi narazie ale pewnie jeszcze sie zmieni z 20 razy ...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: szms »

Jakby dołożył orurowanie przednie i jakieś boczne podstopnice byłoby fajnie :D
paulus60
Posty: 565
Rejestracja: 12 wrz 2012, o 13:07
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: paulus60 »

Szymek, czy to orurowanie i podstopnice mają jakiś znaczący wpływ na ubywanie płynu chłodniczego? ;) :lol: :lol:
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5812
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [S2] ubywa płyn chłodniczy?

Post autor: pab567 »

paulus60 pisze:Szymek, czy to orurowanie i podstopnice mają jakiś znaczący wpływ na ubywanie płynu chłodniczego? ;) :lol: :lol:
No jak nie jak tak...
ODPOWIEDZ