Koszt Stage 2

Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

Ja normalnie tankuje 98 na Orlenie, a od czasu do czasu 100 na Shellu. I nie wiem czym to jest spowodowane, czy lepsza kalorycznością, dodatkami itp, ale przy tej samej jeździe po mieście, czyli but od świateł do świateł średnia mam nizsza z ostatnich 100km ( pomijam korki, bo jeżdżę wieczorami, więc warunki drogowe te same). Na trasie nie testowałem 98vs100. Natomiast podobną sytuację zauważyłem kiedy tankuje paliwo na zachodzie, też jakimś dziwnym trafem średnia spalania niższa(i to jadąc już po Polsce, więc żeby nie było, że w innym kraju inaczej jadę) a co za tym idzie zasięg na trasie jest wyższy.
Ps. Jak nie miałem podniesionej mocy to dwa razy zatankowal em 100 dla sprobowania i nie odczułem żadnej roznicy, po za tą w portfelu, więc temat odpuściłem. Teraz przy 100 jak ,,bawie się,, po mieście robię 600 na baku, a na 98 500 na baku. Sam bym chciał wiedzieć o co chodzi 😂
Lukasz_123
Posty: 44
Rejestracja: 28 lut 2017, o 16:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Lukasz_123 »

Coś jest w tym spalaniu, ostatnio jechałem do Wiednia na paliwie Verva 98, wracałem na jakimś 100 oktan z Austrii. Tempomat ustawiony dokładnie tak samo, ta sama trasa a ponad litr mniej na tym 100 oktan. Orlik swoją drogą jak robisz 600km na baku po mieście i to się bawiąc to szacunek jesteś chyba magikiem albo masz magnetyzer. :)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

No bez korków to żadna filozofia, żeby średnie było tylko 12 przy ostrzejszej jeździe po mieście.
W korkach za to przy całkowitym zamulaniu to minimum 15...
A tak w ramach ciekawostki, ostatnio zrobiłem rz-krk w mniej niż godzinę i było mniej niż 10 :shock: 7bieg jednak robi robotę. Trasę z Włoch przy średniej prędkości powyżej 100, okolice 7,5l, już kiedyś nawet tu wklejalem. Więc jak nie ma korków, to ten silnik na prawdę do mocy i wagi pali mało :P :roll: mam jeszcze Coopera S w 1.6T i ten mimo, że waży 1200kg pali porównywalnie na mieście, a na trasie więcej.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4028
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Koszt Stage 2

Post autor: piramida »

Ja mam furę wystrojoną na 98 i jak ostatnio zalałem na szybką trasę 100 to czułem że większy ma wigor przy prędkościach 180+ i jakoś tak z lekkością się wkręcał na wysokich obrotach i biegach
atheist
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2019, o 13:33
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: PTR

Re: Koszt Stage 2

Post autor: atheist »

Czy sama wymiana downpipe poza zrobionym IC, programem i środka wydechu ma jakikolwiek sens dla przyrostow ? Dla wersji 2.0 272km
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Tom-Tdi »

Jak najbardziej.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

A masz z gpf? Bo jeżeli tak, to raczej nie da to dużo, a jak już gpf chcesz ruszać to i w sofcie trzeba pogrzebać.
atheist
Posty: 6
Rejestracja: 27 gru 2019, o 13:33
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: PTR

Re: Koszt Stage 2

Post autor: atheist »

mam gpf bo to 272; box jb4 jeszcze żeby dało się do serii wrócić
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Koszt Stage 2

Post autor: orlik »

No to zmiana DP, marzeniem ściętej głowy.
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

A montaż samego DP bez kata ma sens w wersji bez GPF?
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

Podbiję temat, bo może ktoś da radę odpowiedzieć na moje pytanie, czy montaż samego DP bez kata ma sens w wersji bez GPF?
Awatar użytkownika
kmink
Posty: 245
Rejestracja: 14 mar 2018, o 14:10
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Poznań

Re: Koszt Stage 2

Post autor: kmink »

GPFy są na dole i nie blokują za dużo ale seryjny katalizator już tak ;)
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

To jeszcze taka sprawa, przejście z serii na stage 2 odbywa się na seryjnym turbo czy już na jakiejś hybrydzie.
A nawet bardziej chodzi mi o to, że udrożnienie tłumika środkowego + IC + programy na seryjnym turbo (czyli stage 1 lub z uwagi na IC stage 1+) to okolice 370KM, tak?

Ale jak do tego dodać dolot + DP + kat, ale nadal zostawić seryjne turbo idzie zrobić soft na okolice 400KM?

Pzdr,
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Koszt Stage 2

Post autor: Tom-Tdi »

Tak, stage2 to nadal seryjne turbo i okolice 400KM.
Na wiecej czyli stage2+ trzeba seryjne turbo minimalnie przerobić i wtedy można atakować 440-450KM
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Koszt Stage 2

Post autor: jimw »

Tom-Tdi pisze: 26 mar 2020, o 20:19 Tak, stage2 to nadal seryjne turbo i okolice 400KM.
Na wiecej czyli stage2+ trzeba seryjne turbo minimalnie przerobić i wtedy można atakować 440-450KM
Dziękuję za wyjaśnienie :)
ODPOWIEDZ