Docieranie silnika S3

yaro_1
Posty: 533
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: yaro_1 »

jdef90 pisze: 28 kwie 2020, o 10:22 Jako ciekawostkę dodam, że np. w BMW 760 pakiet performance automatycznie odblokowuje się dopiero po przejechaniu 5k km. Wcześniej auto ogranicza osiągi.

Wiele aut dalej się dociera, jest to z reguły opisane w instrukcji. Warto tez zmienić olej po 5k km.
gdyby wszyscy producenci podobnie postępowali, w szczególności z turbobenyznami (większych diesli tez to dotyczy) to trwałość silników była by znacznie większa

a tak, silnik może wytrzyma do końca lisingu, a później to już będzie kogoś innego problem
3pm_krk
Posty: 146
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: 3pm_krk »

Tak odnośnie docierania silników w nowych samochodach:
https://youtu.be/JqD3yC3DhhQ?t=310
SebaC
Posty: 6
Rejestracja: 31 maja 2018, o 13:53
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: SebaC »

Silniki VW mają pompę oleju o zmiennym wydatku. Nie wiem jak obecna generacja silników ale dwie wstecz w sterowniku silnika była procedura, że przez pierwsze 1,5tys km pompa cały czas utrzymywała wysokie ciśnienie. Czyli jednak producent przewidział, że silnik na początku potrzebuje się ułożyć i potrzebuje lepszego smarowania.

Inna sprawa, że nie wiem dlaczego ludzie w EU uparli się, żeby zmieniać olej co 20-30tys.
W USA każdy zmienia co 8-10tys mil (~8-15tys km) i nikt nawet nie pomyśli aby robić to rzadziej.
Fakt faktem, że ich realnie kosztuje to 4razy mniej...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: rezon »

SebaC pisze: 6 sie 2021, o 22:06 ....
Inna sprawa, że nie wiem dlaczego ludzie w EU uparli się, żeby zmieniać olej co 20-30tys.
W USA każdy zmienia co 8-10tys mil (~8-15tys km) i nikt nawet nie pomyśli aby robić to rzadziej.
Fakt faktem, że ich realnie kosztuje to 4razy mniej...
Ponieważ wymiana co 20-30tys. km lub co rok w normalnej eksploatacji jest zupełnie wystarczająca, a wymiany nawet co 5tys. km nie usuwają wad konstrukcyjnych lub materiałowych w silnikach. USA już dawno przestało być w motoryzacji liderem zmian i poziomem odniesienia - tak ok. 40lat temu. Warto poczytać o historii byłego centrum światowej motoryzacji Detroit .
Odnośnie docierania - ja swoje samochody zawsze docieram i zmieniam olej po dotarciu, aby zlać zarówno produkty docierania, jak i nieusunięte w fabryce pozostałości obróbki. Gdzieś tu była wypowiedź - że jak w nowym silniku są opiłki, to silnik jest zajechany :lol: :lol: :lol: Autor tej głupoty widział fabrykę chyba tylko na obrazkach albo Youtube :lol: :lol: :lol: Teoretycznie nie powinno ich być, ale tylko teoretycznie. Jeśli również ktoś wierzy, że przy dzisiejszej dokładności obróbki docieranie nie jest potrzebne - to niech sobie poczyta o chropowatości powierzchni po różnych rodzajach obróbki. Nikt w średniej klasy samochodach nie bawi się w polerowanie części, a o tym mówimy przy pracy silnika. W silnikach wysokiej klasy nawet układ dolotowy jest polerowany. Tłok, pierścienie i cylinder łatwiej wypolerować w czasie docierania.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
arczi901
Posty: 212
Rejestracja: 24 lut 2021, o 15:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: arczi901 »

3pm_krk pisze: 5 sie 2021, o 18:14 Tak odnośnie docierania silników w nowych samochodach:
https://youtu.be/JqD3yC3DhhQ?t=310
kanał spoko do ogladania, ale nie jest to jakiś super fachowiec. Moim zdaniem warto się trzymać tego co zaleca producent z tym, ze jak ktoś ma być spokojniejszy jak wymieni olej po 5k a potem co 15k to niech tak zrobi :)
1/3 aut które kupujemy na rynku była robiona na interwałach 30kkm i jakoś jeżdżą. Jeżeli auto jest spier... na etapie fabryki to czy zmienię olej po 5k czy po 30k to nic to nie zmieni :)
Widziałem sporo kanałów (w tym Prof.Chris) którzy wymieniali olej w Skodach po 15-20kkm i na prawdę było czysto. A było to pierwsza wymiana po fabryce. Także nie ma reguły. Czesta wymiana nie zaszkodzi, jedyny minus to portfel (lżejszy) i planetaa(bo generujemy niepotrzebny odpad który trzeba jakoś zutylizować)
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: mario789 »

Ja w poprzednim aucie wymieniałem olej w interwale po odebraniu z salonu po 1000km, następnie 5000, i kolejny raz 5000 i później już co 10kkm ;)
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1037
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: Kuster »

wiecie co....
Ja mam Superba z 2016r 2.0TDI z nalotem 450tys km na potwierdzenie:
https://i.imgur.com/5wV3nHa.jpg

Ogólnie w przypadku tego auta na razie wygląda to troszeczkę inaczej (częściej) ale ogólnie prawie zawsze stosuję płukanki, a olej wymieniam średnio co 15tys km (czyt. co rok)
Nie wiem czy ktoś otwierał dół przede mną ale tak to mniej więcej wyglądało:
https://i.imgur.com/nkBIwER.jpg
https://i.imgur.com/tMgA6VG.jpg
https://i.imgur.com/CpQR6tx.jpg
smok po czyszczeniu:
https://i.imgur.com/oqGz5Qo.jpg

Syf który sie nagromadził został wywalony ale jak na taki przebieg auta to nie było go aż tak dużo.
Jakbym miał się stosować do zaleceń producenta - wymiana oleju co 30tys km - to nie miałbym co zlewać z silnika tylko wymiana filtra i zalanie nowym olejem lub wieczne dolewki i wymiana filtra...

Fakt nowe silniki są już dopracowane na tyle żeby nie musieć się za bardzo o nie martwić (docieranie) aczkolwiek z własnego doświadczenia wiem że po każdym remoncie silnika (pierścienie, panewki, uszczelki itp. itd) jeździ się ostrożniej żeby podzespoly mogły się ułożyć, a i bezpieczniej jest jeździć na niższych obrotach (ciśnieniu pompy) jakby jakieś wycieki były żeby czegoś bardziej nie uszkodzić :D

Dobrze powiedziane:
https://youtu.be/H2jApImN_QY
Ostatnio zmieniony 15 sie 2021, o 18:39 przez Kuster, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak dbasz tak masz
pmi
Posty: 233
Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: pmi »

Ja docierałem do stacji benzynowej po odebraniu do dealera - było mało paliwa. Potem od razu ogień. Poprzedniego diesla odbierałem w Poznaniu i natychmiast sprawdzałem Vmax. Potem jeździł idealnie do 160k kiedy oddałem go do leasingu.
3pm_krk
Posty: 146
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: 3pm_krk »

pmi pisze: 12 sie 2021, o 20:27 Ja docierałem do stacji benzynowej po odebraniu do dealera - było mało paliwa. Potem od razu ogień. Poprzedniego diesla odbierałem w Poznaniu i natychmiast sprawdzałem Vmax. Potem jeździł idealnie do 160k kiedy oddałem go do leasingu.
No tak, jak bierzesz samochód w leasing to Cię nic nie interesuje, więc takie postępowanie mnie nie dziwi :)
Pozdrawiam, Łukasz
Skoda Superb 2.0 TSI 280 KM 2022
https://vigipodia.pl/uslugi-podologiczne/
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: mario789 »

Gorzej jak ktoś później go kupi, choć rozumiem doskonale bo gti (mk7) tez było w leasing i było dobrze deptane 🚦
pmi
Posty: 233
Rejestracja: 17 sty 2016, o 06:41
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: pmi »

3pm_krk pisze: 13 sie 2021, o 13:14
pmi pisze: 12 sie 2021, o 20:27 Ja docierałem do stacji benzynowej po odebraniu do dealera - było mało paliwa. Potem od razu ogień. Poprzedniego diesla odbierałem w Poznaniu i natychmiast sprawdzałem Vmax. Potem jeździł idealnie do 160k kiedy oddałem go do leasingu.
No tak, jak bierzesz samochód w leasing to Cię nic nie interesuje, więc takie postępowanie mnie nie dziwi :)
Kiedyś jeździłem swoimi i to samo robiłem. KAżdy z samochodów potem do jakiś 200k nie sprawiał kłopotów
Monterrobi
Posty: 7
Rejestracja: 5 kwie 2023, o 12:20
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Robert

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: Monterrobi »

Skoda w instrukcji mówi o 1500 km na dotarcie silnika. Renault z kolei piszę w swoich instrukcjach o 3500 km w przypadku silników benzynowych i 7000 km w przypadku silników Diesela. O ile dobrze pamiętam w czasie docierania silników benzynowych Renault nie należy przekraczać 2500 obr. Kilka lat temu czytałem też techniczne opracowania producenta pierścieni tłokowych. Chyba był to SKF. Według tych opracowań absolutne minimum dla dotarcia pierścieni tłokowych to 3500 km. Pamiętam też artykuł kultowego tunera Chojnackiego, który twierdził, że z pomiarów na hamowni wynika, że obecnie nowe samochody osiągają pełną moc przy około 40 000 km. To oznacza, że silniki docierają się dopiero przy tym przebiegu :)
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: artho »

SebaC pisze: 6 sie 2021, o 22:06W USA każdy zmienia co 8-10tys mil (~8-15tys km) i nikt nawet nie pomyśli aby robić to rzadziej.
Fakt faktem, że ich realnie kosztuje to 4razy mniej...
Ja w 2.0 TSI 280 staram się wymieniać co plus minus 15 000km, nie rzadziej niż raz na rok. Ostatnia wymiana w ASO dosłownie kilkanaście dni temu, wyszło 800zł.
Maliniak
Posty: 602
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: Maliniak »

Monterrobi pisze: 5 maja 2023, o 19:46Pamiętam też artykuł kultowego tunera Chojnackiego, który twierdził, że z pomiarów na hamowni wynika, że obecnie nowe samochody osiągają pełną moc przy około 40 000 km. To oznacza, że silniki docierają się dopiero przy tym przebiegu :)
Niezłe herezje :D U mnie w O3RS przy 8k km seria pokazała 249KM, teraz Superb przy 13k km 310KM. Pewnie przy 40k będzie drugie tyle ;) Niepotrzebnie robiłem program :D
smoluh
Posty: 10
Rejestracja: 16 paź 2022, o 18:18
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Docieranie silnika S3

Post autor: smoluh »

artho pisze: 6 maja 2023, o 09:28 Ja w 2.0 TSI 280 staram się wymieniać co plus minus 15 000km, nie rzadziej niż raz na rok. Ostatnia wymiana w ASO dosłownie kilkanaście dni temu, wyszło 800zł.

~800 to chyba standard w ASO prawda?
mi zaswiecilo ze mam 24 dni na wymiane i zastanawiam sie czy wiezc do zaufanego mechanika czy musze w ASO (mam jeszcze 5 mcy gwarancji)?
ODPOWIEDZ