Wysokie spalanie i wykryte błędy, potrzebna fachowa pomoc
: 20 kwie 2018, o 19:15
Witam. Jestem właśnie po diagnostyce auta, zrobiłem ją ponieważ moja Skoda jednak za dużo spala. Poniżej wyniki.
Zwróciłem się z opisem błędów już do 2 warsztatów, jednak powiedzieli mi, że to tylko w ASO, wierzyć mi się nie chce.
a) Jak poradzić sobie z niżej wymienionymi błędami?
b) Czy sygnalizowane usterki mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa?
1. Błąd nr 1: 5177 - zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (N276), P2294 00 [032]przerwa , sporadyczny, niepotwierdzony
2. Błąd nr 2: 5244 - czujnik ciśnienia paliwa (G247), P0193 00 [032] zwarcie z plusem , sporadyczny, niepotwierdzony
3. Błąd nr 3: 4629 - przekaźnik zasilający ECM (J271), P068A 00 [032] rozłącza za wcześnie , sporadyczny, niepotwierdzony
Do opisu swojego auta dodam, że turbina założona od wersji 170 km i zrobiony delikatny chip. Komputer zaniża spalanie o średnio 1,5 l/100 km. Żadna ikonka się nie świeci.
Jak wspomniałem jedyny objaw to zwiększone zużycie, np. na trasie 150 km (z czego 50 km ekspresówka), reszta krajówka w remoncie wychodzi 7,6 - 7,8 l/100 km. Po mieście o tej porze roku 11-12 l/100 km.
Pomóżcie z tym proszę. Opiszcie, jeśli dacie radę, na co powinienem zwrócić uwagę serwisantom by nie narazić się na niepotrzebne koszty.
Dziękuję.
P.S. To co udało mi się odnaleźć, to że czujnik ciśnienia paliwa G247 przetwarza wartość ciśnienia paliwa w rozdzielaczu na sygnał napięciowy. Sterownik silnika dostarcza napięcie o wartości 5 V do elementu pomiarowego czujnika G247, gdzie wzrost ciśnienia paliwa wywołuje spadek oporności i podnosi napięcie sygnałowe czujnika. Uszkodzenie czujnik G247 objawia się przejściem silnika w stan awaryjny i wysterowaniem zaworu regulacji ciśnienia paliwa N276 sygnałem o stałej wartości.
Rozdzielacz paliwa z obwodem regulacji wysokiego ciśnienia zawiera czujnik ciśnienia paliwa G247 oraz zawór regulujący ciśnienie paliwa N276. Rozdzielacz zapewnia równomierny podział paliwa między zasobnikami pierwszego i drugiego rzędu cylindrów.
Zawór regulujący ciśnienie paliwa N276 to elektromagnetyczny element sterujący ciśnieniem paliwa w układzie wysokociśnieniowym. Gdy silnik nie jest uruchomiony (zawór nie jest zasilany), to iglica dociskana jest sprężyną do gniazda zaworu, pozwalając na utrzymanie stałego ciśnienia paliwa w zasobniku na pułapie ok. 100 barów. W momencie pracy silnika cewka elektromagnesu zostaje przyciągnięta, wspomagając siłę sprężyny, co wywołuje dodatkowy nacisk iglicy na ciśnienie paliwa znajdujące się w zasobniku. Regulacja ciśnienia polega na zmianie przekroju zaworu sterowanego iglicą, co pozwala dodatkowo wytłumić pulsację ciśnienia paliwa. Nadmiar paliwa (ilustracja) z zaworu N276 kierowany jest do zbiornika paliwa.
Niektóre wpisy na forach sugerują, że błędy tego czujnika G247 mogą wynikać z uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia ale ja się nie znam. Ponadto piszą, że warto zacząć od wymiany filtra paliwa.
Zwróciłem się z opisem błędów już do 2 warsztatów, jednak powiedzieli mi, że to tylko w ASO, wierzyć mi się nie chce.
a) Jak poradzić sobie z niżej wymienionymi błędami?
b) Czy sygnalizowane usterki mogą mieć wpływ na zwiększone zużycie paliwa?
1. Błąd nr 1: 5177 - zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (N276), P2294 00 [032]przerwa , sporadyczny, niepotwierdzony
2. Błąd nr 2: 5244 - czujnik ciśnienia paliwa (G247), P0193 00 [032] zwarcie z plusem , sporadyczny, niepotwierdzony
3. Błąd nr 3: 4629 - przekaźnik zasilający ECM (J271), P068A 00 [032] rozłącza za wcześnie , sporadyczny, niepotwierdzony
Do opisu swojego auta dodam, że turbina założona od wersji 170 km i zrobiony delikatny chip. Komputer zaniża spalanie o średnio 1,5 l/100 km. Żadna ikonka się nie świeci.
Jak wspomniałem jedyny objaw to zwiększone zużycie, np. na trasie 150 km (z czego 50 km ekspresówka), reszta krajówka w remoncie wychodzi 7,6 - 7,8 l/100 km. Po mieście o tej porze roku 11-12 l/100 km.
Pomóżcie z tym proszę. Opiszcie, jeśli dacie radę, na co powinienem zwrócić uwagę serwisantom by nie narazić się na niepotrzebne koszty.
Dziękuję.
P.S. To co udało mi się odnaleźć, to że czujnik ciśnienia paliwa G247 przetwarza wartość ciśnienia paliwa w rozdzielaczu na sygnał napięciowy. Sterownik silnika dostarcza napięcie o wartości 5 V do elementu pomiarowego czujnika G247, gdzie wzrost ciśnienia paliwa wywołuje spadek oporności i podnosi napięcie sygnałowe czujnika. Uszkodzenie czujnik G247 objawia się przejściem silnika w stan awaryjny i wysterowaniem zaworu regulacji ciśnienia paliwa N276 sygnałem o stałej wartości.
Rozdzielacz paliwa z obwodem regulacji wysokiego ciśnienia zawiera czujnik ciśnienia paliwa G247 oraz zawór regulujący ciśnienie paliwa N276. Rozdzielacz zapewnia równomierny podział paliwa między zasobnikami pierwszego i drugiego rzędu cylindrów.
Zawór regulujący ciśnienie paliwa N276 to elektromagnetyczny element sterujący ciśnieniem paliwa w układzie wysokociśnieniowym. Gdy silnik nie jest uruchomiony (zawór nie jest zasilany), to iglica dociskana jest sprężyną do gniazda zaworu, pozwalając na utrzymanie stałego ciśnienia paliwa w zasobniku na pułapie ok. 100 barów. W momencie pracy silnika cewka elektromagnesu zostaje przyciągnięta, wspomagając siłę sprężyny, co wywołuje dodatkowy nacisk iglicy na ciśnienie paliwa znajdujące się w zasobniku. Regulacja ciśnienia polega na zmianie przekroju zaworu sterowanego iglicą, co pozwala dodatkowo wytłumić pulsację ciśnienia paliwa. Nadmiar paliwa (ilustracja) z zaworu N276 kierowany jest do zbiornika paliwa.
Niektóre wpisy na forach sugerują, że błędy tego czujnika G247 mogą wynikać z uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienia ale ja się nie znam. Ponadto piszą, że warto zacząć od wymiany filtra paliwa.