Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: Wacholek »

komoornik pisze: 22 gru 2023, o 23:56 Czytam te wypowiedzi już w kolejnym temacie i widzę że wiedza większa niż legion inżynierów grupy VW.

Kiedy kolejne kroki np w postaci wyłączenia ABS? 😉
Jak widać i legion inżynierów z VW również może się mylić. Świadczą o tym chociażby ilość wymian tarcz na gwarancji.
Nie wiem tylko dlaczego wszyscy twierdzą, że ACC zjada klocki z tyłu. Widzę jak działa ACC w moim Superbie i widzę, że naciska pedał hamulca częściej niż w Octaviach III. Czemu jednak miałoby zjadać tył szybciej niż w przypadku normalnego hamowania? W Octaviach III hamowanie ACC realizowany jest przez pompę ABS'u ale w Superbie (przynajmniej moim) realizuje to Brake Boost i z tego co wiem w wersji elektrycznej a nie podciśnieniowej. Więc wychodzi na to, że ACC przyciska hamulec tak jak by ja to robił. Z jakiego powodu miałby więc hamować bardziej tyłem?
Poza tym podczas jazdy miejskiej mam ACC, autohold oraz wszystkich innych asystentów wyłączonych, a mimo tego tylne tarcze mam cieplejsze.
Ja bym raczej zadał pytanie dlaczego legion inżynierów z VW zdecydował się na hamowanie bardziej tyłem niż przodem? Czy był to zabieg zamierzony by ukryć niestabilność samochodu? Octavia III i IV nie mają takich problemów i tylne tarcze są zimne. Czy w końcu jest to zwykły babol konstrukcyjny i po cichu, bez akcji serwisowej, problem jest zamiatany pod dywan w serwisie. Nie był by to pierwszy tego typu przypadek.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: siemi1 »

No hamukac tylem inaczej to odczuwasz i jest delikatnijsze, dod pedal hamulca ci nie wpada, zwroc uwage ze jak zalaczy ci sie fron assist to wyedy pedal hamulca wpada i przod hamuje przy acc tyl glownie, mi w poprzenim wymieniali co 10kkm ale jezdzilem duzo do wrocka z duzymi predkosciami glownie na ACC i szubko zaczynaly buczec bo sie przegrzewaly. Jka ktos nienjezdzi dynamicznie i nie hamuje. ZduYch predkosci bo mu tir nagle wyjechal to tego nie czuc dod buczenie sie nasila z czasem hamowania.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: Wacholek »

siemi1 pisze: 23 gru 2023, o 15:00 No hamukac tylem inaczej to odczuwasz i jest delikatnijsze, dod pedal hamulca ci nie wpada, zwroc uwage ze jak zalaczy ci sie fron assist to wyedy pedal hamulca wpada i przod hamuje przy acc tyl glownie, mi w poprzenim wymieniali co 10kkm ale jezdzilem duzo do wrocka z duzymi predkosciami glownie na ACC i szubko zaczynaly buczec bo sie przegrzewaly. Jka ktos nienjezdzi dynamicznie i nie hamuje. ZduYch predkosci bo mu tir nagle wyjechal to tego nie czuc dod buczenie sie nasila z czasem hamowania.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
No właśnie u mnie zawsze wpada. Zarówno przy ACC ( głównie przy ACC) jak i przy front assist ( ostatnio miałem taką sytuację). Przy każdej reakcji asystentów i ACC pedał mi ucieka spod nogi. Nie ważne czy ACC ustawione w EKO czy w Sport. Bardzo mnie to wkurza bo przyzwyczaiłem się do systemu z Octavii gdzie pedał się w ogóle nie poruszał. Ale zauważyłem, że ACC potrafi przycisnąć hamulec i nadal ciągnąć silnikiem np w Trafic Jam Assist gdy samochód porusza się wolno w korku.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: rowerek »

Wacholek, ale wiesz, że teraz auta mają koretkor siły hamowania i on sobie sam może żonglować przód-tył bez Twojej ingerencji, a przede wszystkim informowania o tym. Co z tego, że masz autoholdy itd. powyłączane w mieście, skoro pisałem Ci, że w mieście hamuje mocniej tyłem, żeby ograniczyć zjawisko 'nurkowania'.
Zwróć uwagę na inne auta vag jadąc w gęstym korku i zobacz, że tocząc się i wyhamowując praktycznie do zera, nawet da się wychwycić moment jak dupa siada (co przy zwykłym hamowaniu bez tego systemu nie ma prawa się zdarzyć).
Tylko problem znowu, że Ty wiesz najlepiej co i jak ma działać

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: yogibabu »

U mnie też występował problem grzania sie tyłu.Rozwiązałem to w bardzo prosty sposób-przy wymianie klocków wymieniłem kompletne prowadnice,te gumowe i te metalowe.Tylko zasada jedna-NIC nie smarujemy w tych gumach! Info pochodzi z innego źródła niż instrukcja VAG.To xródło mówi także,że te prowadnice powinno się wymieniać max co 60 tys. km.
Od momentu wymiany problem nie występuje.
Już nie kurak....
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: Wacholek »

yogibabu pisze: 23 gru 2023, o 15:46 U mnie też występował problem grzania sie tyłu.Rozwiązałem to w bardzo prosty sposób-przy wymianie klocków wymieniłem kompletne prowadnice,te gumowe i te metalowe.Tylko zasada jedna-NIC nie smarujemy w tych gumach! Info pochodzi z innego źródła niż instrukcja VAG.To xródło mówi także,że te prowadnice powinno się wymieniać max co 60 tys. km.
Od momentu wymiany problem nie występuje.
Po jakim przebiegu prowadnice zostały wymienione? Ile przejechał samochód po wymianie prowadnic? Jeżeli to nie tajemnica mógłbym prosić o źródło na PM? Może będzie miało też informacje na temat innych nurtujących mnie pytań.
Swoją drogą mój Superb ma 1600km przebiegu i ma wyższą temperaturę tarcz z tyłu niż z przodu. Chyba w moim przypadku powodem nie są prowadnice.
rowerek pisze: 23 gru 2023, o 15:24 Wacholek, ale wiesz, że teraz auta mają koretkor siły hamowania i on sobie sam może żonglować przód-tył bez Twojej ingerencji, a przede wszystkim informowania o tym. Co z tego, że masz autoholdy itd. powyłączane w mieście, skoro pisałem Ci, że w mieście hamuje mocniej tyłem, żeby ograniczyć zjawisko 'nurkowania'.
Zwróć uwagę na inne auta vag jadąc w gęstym korku i zobacz, że tocząc się i wyhamowując praktycznie do zera, nawet da się wychwycić moment jak dupa siada (co przy zwykłym hamowaniu bez tego systemu nie ma prawa się zdarzyć).
Tylko problem znowu, że Ty wiesz najlepiej co i jak ma działać Obrazek

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
No to faktycznie znowu żeś błysnął. Korektor siły hamowania przód/tył to był już w Polonezie i we wszystkich samochodach później i dużej liczbie wcześniej produkowanych na całym świecie. Tylko tam był korektor mechaniczny, a teraz robi to pompa ABS, często korzystając z mechanicznego czujnika wychylenia tylnej lub obu osi :D
Poza tym po co samochód ma ograniczać "nurkowanie" w mieście? Przy niskich prędkościach nie jest to tak bardzo ważne a już na pewno nie w korku.
Wiele osób narzeka na nieprzyjemne odgłosy z tylnych hamulców właśnie przy hamowaniu z dużych prędkości, gdzie nurkowanie może być problemem.
Jakoś nie zauważyłem by ani Octavia III lub IV, ani Seat Ateca, Leon, Cupra Formentor przysiadały tyłem przy hamowaniu zarówno z ACC jak i bez. Nawet opisywany wyżej Superb nie przysiada. Te samochody chyba należą do grupy VAG nie?
Fakt superb stoi równo i nie nurkuje ale może właśnie dlatego, że bardziej hamuje tyłem. W Octaviach, Seatach klocki z tyłu poleciały praktycznie razem po ok 160k przebiegu, a były wyłącznie używane na autostradowych prędkościach z ACC. Gdyby wszystkie samochody tak mocno hamowały tyłem to wszystkie w/w modele miały by ten sam problem.

Jeżeli nawet system specjalnie hamuje tyłem by zmniejszyć nurkowanie to chyba siła tego hamowania powinna być dostosowana do zdolności układu hamulcowego, a nie powodowała jego przedwczesne zużycie i przegrzewanie się.
W Octaviach przednie klocki się nie przegrzewały nawet przy dynamicznej jeździe i na pewno nie miały żywotności tylko 30k, o tylnych nie wspomnę.

Nie da się ukryć, że hamowanie tyłem ma swoje plusy w szczególności w samochodach ciężkich o bardziej równoimiennym rozkładzie mas między osiami. Superb/Passat na pewno nie należy do lekkich aut więc hamowanie tyłem jest bardzo skuteczne i na pewno poprawia stabilizację toru jazdy przy hamowaniu na wprost jak i w zakrętach.
Dlatego moje pytanie o powody zastosowania takiego akurat rozdziału hamowania przód/tył przez VAG.
Na pewno nie było zamiarem takie ustawienie by specjalnie wymieniać tarcze i klocki na gwarancji 2 razy. To jest dla nich strata i problem.

Równolegle produkowane Octacia III i SUPERB III na tej samej platformie MQB. Jeden model ma problemy z tylnymi hamulcami drugi nie.
Nie sądzę by był to problem z przypadkowym, niewłaściwymi ustawieniami bo od co najmniej 2016r superb cały czas mają mniejsze lub większe problemy ze zużyciem tylnych klocków i tarcz. W tym wątku można przeczytać, że wymiana kompletu na "lepszy" poprawia trwałość tylnych hamulców i w sumie było to robione na gwarancji.
Czemu jednak VAG nie zdecyduje się na zmianę rozdziału siły hamowania by się klocki z tyłu nie darły? Może jednak priorytet stabilności samochodu jest ważniejszy nad zużyciem części eksploatacyjnych?

Rowerek, mnie się wydaje, że Ty masz problem z osobami, które wiedzą więcej do Ciebie. Ale to już jest tylko Twój problem ;)
Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: Maliniak »

Jak byłem na wymianie oleju niedawno to się dowiedziałem, że mam 4mm klocka z tyłu (chyba prawa strona) - przebieg niecałe 20k ;) Typ powiedział, że przed nim jeszcze 5k-10k km ;) Z ACC praktycznie w ogóle nie jeżdżę, bo 90% to miasto, a nawet jak jadę w trasę to włączam sporadycznie. Autoholda nie używam, żona używa, ale rzadko tym autem jeździ. Chyba najbardziej dostał w palnik podczas zabawy zimą na śniegu, bo nie ma innej opcji. ESP na sport to jednak ESP włączone w jakimś stopniu i pewnie hamuje nonstop :D
komoornik
Posty: 1025
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: komoornik »

Wacholek pisze: 23 gru 2023, o 14:58
komoornik pisze: 22 gru 2023, o 23:56 Czytam te wypowiedzi już w kolejnym temacie i widzę że wiedza większa niż legion inżynierów grupy VW.

Kiedy kolejne kroki np w postaci wyłączenia ABS? 😉
Jak widać i legion inżynierów z VW również może się mylić. Świadczą o tym chociażby ilość wymian tarcz na gwarancji.
Nie wiem tylko dlaczego wszyscy twierdzą, że ACC zjada klocki z tyłu. Widzę jak działa ACC w moim Superbie i widzę, że naciska pedał hamulca częściej niż w Octaviach III. Czemu jednak miałoby zjadać tył szybciej niż w przypadku normalnego hamowania? W Octaviach III hamowanie ACC realizowany jest przez pompę ABS'u ale w Superbie (przynajmniej moim) realizuje to Brake Boost i z tego co wiem w wersji elektrycznej a nie podciśnieniowej. Więc wychodzi na to, że ACC przyciska hamulec tak jak by ja to robił. Z jakiego powodu miałby więc hamować bardziej tyłem?
Poza tym podczas jazdy miejskiej mam ACC, autohold oraz wszystkich innych asystentów wyłączonych, a mimo tego tylne tarcze mam cieplejsze.
Ja bym raczej zadał pytanie dlaczego legion inżynierów z VW zdecydował się na hamowanie bardziej tyłem niż przodem? Czy był to zabieg zamierzony by ukryć niestabilność samochodu? Octavia III i IV nie mają takich problemów i tylne tarcze są zimne. Czy w końcu jest to zwykły babol konstrukcyjny i po cichu, bez akcji serwisowej, problem jest zamiatany pod dywan w serwisie. Nie był by to pierwszy tego typu przypadek.
Legion inżynierów owszem, może się mylić. Ale producenci mimo wszystko robią setki tysięcy różnych testów.

A czytam to co Ty napisałeś o wykodowaniu po kolei różnych rozwiązań, w tym tych wpływających na bezpieczeństwo - "bo nie zauważyłeś zmian". To zapytam - ile tysięcy kilometrów testów zrobiłeś? W ilu autach? W jak skrajnie różnych warunkach? Odpowiedź raczej może być tylko jedna - zrobiłeś to na "chłopski rozum"?
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: yogibabu »

Ja wymieniałem przy przebiegu 208 tys. A czy były wymieniane wczesniej to nie wiem. O ile z lewej strony ikonki były jak cię mogę,to z prawej były zjedzone.
A co do źródła to żadna tajemnica. Wystarczy wuja gogla zapytać. .
Materiały szkoleniowe ATE.
Kolega ma vw i też mówił że u niego na jedne klocki z przodu 2x tył wymienia.
Generalnie to spotkałem się pierwszy raz że klocki tył padają szybciej niż przód.
Już nie kurak....
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2353
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: siemi1 »

Bo to za male heble do tego auta i jego masy i tylem.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: rowerek »

Wacholek, Ty jesteś jakiś mądry inaczej. Najpierw mnie j*biesz, że nic nie wiem, a potem piszesz, że może faktycznie taki system w Superbie jest, bo rzeczywiście nie nurkuje, o czym Ci pisałem i ma taki system szereg innych plusów użytkowych
Nadarzyć nad Tobą ciężko...

Jaki jest cel tego systemu? Chociażby zwiększenie komfortu pasażerów, żeby im łeb za każdym razem do przodu nie leciał.

PS. Nie twierdzę, że te hamulce i ich wytrzymałość jest super.
Pytałeś o źródło tego przedwczesnego zużycia, to Ci napisałem jeden z istotniejszych czynników, a że masz jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to już nie moja wina.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: ktryk »

To że dwa komplety klocków przypadają z tyłu na jeden z przodu ,to już było znane w rocznikach bardzo starych. Ale rzeczywiście dotyczy aut dużych, ciężkich i powiedzmy luksusowych.
Ja już to przerobiłem kupę lat temu na starej Audi A6 z 2004r. Wtedy jeszcze młodej ,bo 3-4 letniej.
Mechanicy byli w szoku i nikt w to nie wierzył jak ja muszę jeżdzić że takie cuda się u mnie dzieją. :shock:
Fakt że sporo na tempomacie ,ale zwykły ,bo aktywnych w tamtych latach nie było jeszcze nawet w Audi. :D
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: yogibabu »

To chyba standard tylko w grupie vag. Miałem różne auta i różne naprawiałem. Nawet w autach tylno napędowych takich cudów nie ma. Nawet w tych luxusowych.
Już nie kurak....
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: Wacholek »

rowerek pisze: 23 gru 2023, o 20:40 Wacholek, Ty jesteś jakiś mądry inaczej. Najpierw mnie j*biesz, że nic nie wiem, a potem piszesz, że może faktycznie taki system w Superbie jest, bo rzeczywiście nie nurkuje, o czym Ci pisałem i ma taki system szereg innych plusów użytkowych Obrazek
Nadarzyć nad Tobą ciężko... Obrazek

Jaki jest cel tego systemu? Chociażby zwiększenie komfortu pasażerów, żeby im łeb za każdym razem do przodu nie leciał.

PS. Nie twierdzę, że te hamulce i ich wytrzymałość jest super.
Pytałeś o źródło tego przedwczesnego zużycia, to Ci napisałem jeden z istotniejszych czynników, a że masz jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem, to już nie moja wina.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Widać, że ty masz problem nie tylko z czytaniem ze zrozumieniem. Do tego jeszcze wciskach innym kit, że coś napisali. Ja o żadnym magicznym "systemie", który Superb miał posiadać lub nie posiadać nie pisałem. Rozdzielacz siły hamowania przód-tył jest praktycznie w każdym samochodzie od kilkudziesięciu lat i nie ma w tym nic dziwnego więc nie wiem z czego robisz aferę. Umyślnie wywracasz moje wypowiedzi tyłem na przód by zrobić gównoburzę.
Hamowanie tyłem jest rozwiązaniem technicznym umożlwiających zwiększenie siły hamowania pojazdu i poprawę jego stabilności. To nie jest żaden szereg "plusów używkowych". Plusem użytkowym można nazwać na przykład latarkę w bagażniku. Ograniczenie "nurkowania" jest tylko efektem ubocznym większego hamowania tyłem i nie jest to cel sam w sobie.
Nie pytałem się w cale o źródło przedwczesnego zużycia tylnych hamulców, a o to dlaczego VAG zastosował taki rozdział siły hamowania, który powoduje to zużycie. Przecież po tysiącach testów jakich na pewno przeprowadził było wiadomo, że takie ustawienie będzie powodowało zwiększone zużycie podzepołów.

Swoją drogą skąd Ty masz takie ciekawe informacje, że Superb w mieście hamuje mocniej tyłem.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Usterka tylnych hamulców - proszę o pomoc

Post autor: rowerek »

Wacholek pisze:Ograniczenie "nurkowania" jest tylko efektem ubocznym większego hamowania tyłem i nie jest to cel sam w sobie.
To ja zapytam, skąd wiesz co jest efektem ubocznym czego? Rozmawiałeś z inżynierami, którzy byli za to odpowiedzialni? Na jakiej podstawie zakładasz, że to ograniczenie nurkowania nie było priorytetem?
Sam przecież napisałeś:
Wacholek pisze: Fakt superb stoi równo i nie nurkuje ale może właśnie dlatego, że bardziej hamuje tyłem.
No, to może dlatego właśnie hamuje tyłem - żeby nie nurkować. Zwłaszcza, że zapobieganie nurkowaniu (nie leci łeb do przodu) jest też powszechne w innych markach, np. nowe Volvo przy ACC też hamują głównie tyłem i tam też są powszechne głosy, że tylne hamulce lecą szybciej. To jak? Może ten komfort jednak stał dosyć wysoko na liście życzeń inżynierów?

Co śmieszniejsze, i tak wszystko prowadzi do tego samego zakończenia (szybszego zużycia hamulców), ale ty musisz tu elaboraty, każdy o tym samym walić, ale za to z wyraźnym podkreśleniem, że wiesz lepiej Obrazek
Wacholek pisze:Swoją drogą skąd Ty masz takie ciekawe informacje, że Superb w mieście hamuje mocniej tyłem.
I Polski, i zagraniczny internet zajmuje się tym zagadnieniem od LAT (zwłaszcza uzytkownicy Passatów są/byli bardzo aktywni). Oczywiście wiele winy leży po stronie samych fabrycznych tarcz itd., ale na jednym z for zagranicznych pojawiły się szczegóły pracy abs/esp w Passacie B8. Wniosek był taki, że przy niskich prędkościach i stosunkowo niewielkim nacisku na pedał hamulca szło więcej siły na tył niż 'wyjściowe' wartości.
To by się idealnie składało w całość z tym, że mimo wyłączonego autoholda, czy ACC, w jeździe miejskiej, jak napisałeś, i tak masz wyraźnie cieplejsze tylne tarcze, a w jeździe miejskiej i korkach raczej siódmych potów z hamulców nie wyciskamy.









Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ