Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h
Dobra, odwiedzimy Cię. Żebyś nie myślał, że koledzy o Tobie zapomnieli
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 29 mar 2012, o 08:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 175
- Imię: EMIL
- Lokalizacja: PIASTÓW
- Kontakt:
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h
Właśnie o tym dzisiaj myślałem w kontekście rywalizacji między 2.0TSI@260+ a 3.6FSI.EMILIOPIASTÓW pisze:wszystko zależy nawet od jakości asfaltu ma to znaczenie
To w prawdzie tylko założenia teoretycznie, ale w normalnych warunkach, ze względu na trakcję 3,6FSI bierze górę.
Natomiast gdyby obuć przednią oś Superba w szerokie, nagrzane slicki a tył postawić na np. dojazdówkach i zrobić próbę na dragstripie wynik byłby na korzyść 2.0TSI ze względu na mniejsze opory i mniejszą masę własną (brak 4x4) oraz wyższy moment obrotowy i jego korzystniejszą krzywą.
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 29 mar 2012, o 08:09
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 175
- Imię: EMIL
- Lokalizacja: PIASTÓW
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h
wystarczy z lotne wyscigu np. od 70 km/h
EMILIO SUPERB KOMBI PLATINIUM 2,0 TDI DSG
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h
Na suchym asfalcie po starcie przewaga Haldexa znika i zaczyna on stawiać dodatkowy opór, którego w ośce nie ma. Sam napęd też swoje waży i 3.6 jest jednak sporo cięższe. U mnie na drogowej oponie 225/40/18 da się ruszyć z dużym uślizgiem I biegu, ale właściwie pełnym sklejeniem po dobrym przebiciu na II. Nie oznacza to oczywiście, że gdyby do 2.0TSI wsadzali Haldexa to bym go nie chciał .Zaj007 pisze:Właśnie o tym dzisiaj myślałem w kontekście rywalizacji między 2.0TSI@260+ a 3.6FSI.EMILIOPIASTÓW pisze:wszystko zależy nawet od jakości asfaltu ma to znaczenie
To w prawdzie tylko założenia teoretycznie, ale w normalnych warunkach, ze względu na trakcję 3,6FSI bierze górę.
Natomiast gdyby obuć przednią oś Superba w szerokie, nagrzane slicki a tył postawić na np. dojazdówkach i zrobić próbę na dragstripie wynik byłby na korzyść 2.0TSI ze względu na mniejsze opory i mniejszą masę własną (brak 4x4) oraz wyższy moment obrotowy i jego korzystniejszą krzywą.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
Fajnie, że Misiek temat wydzielił. Można spokojnie o pierdołach pogadać
@up właśnie dlatego można trakcję poprawić, jak widać na załączonym obrazku
@up właśnie dlatego można trakcję poprawić, jak widać na załączonym obrazku
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
I tak każda Dacia (no, może z ozonatorem) by go objechała
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Odp: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o ni
Marzy mi sie wyscig stulecia. Dacia Logan 1.5 dci vs Opel Calibra 2.0 ecotec.
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
Raczej nie Sjak, tutaj kursy byłyby bardzo proste:
Dacia (z rurką od toalety)
2.35
Calibra (no bo ecotec i 2.0)
1.65
Dacia (z rurką od toalety)
2.35
Calibra (no bo ecotec i 2.0)
1.65
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
A co, jakby wystawić Dacię z rurką i podpartym zaworami ?
Niby pewniak, ale w końcu Calibra też nie w kij dmuchał - Veyron zostaje od startu
Niby pewniak, ale w końcu Calibra też nie w kij dmuchał - Veyron zostaje od startu
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h - dyskusja o wszystkim i o niczym
No dobra, zatem sprawiedliwie z wysoką marżą bukmachera:
Dacia
1.85
Calibra
1.85
Dacia
1.85
Calibra
1.85
- tommy
- Posty: 20
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 07:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Zgierz
Re: Przyspieszenie 0-100 km/h
Panowie o co kaman z tym przyspieszeniem??? Tak po mojemu to Superb nie specjalnie się nadaje do takich wariacji Po pierwsze przedni napęd - tak wiem są tu użytkowinicy 4x4 to już lepiej) ale i tak szału nie ma no i motory??? no może wspomniany 3,6 to już nieźle. Ale naprawdę to nie auto do sprintu..... bez podniety to SKODA jest wiele innych sprzętów o wiele lepiej się nadających do tego. Bez napinki - to swoim 12 letnim moto SUZUKI zostawiam z tyłu PORSCHE (no chyba że to 911 carrera turbo) , a superbem to raczaj tak powozić się lubię (komfortowo, przestronnie, spokojnie z rodziną). Proponuję do takich zabaw nabyć sobie w drodze zakupu oczywiście np. Poczcziwą BMW E30 z dużym motorem i nieznacznie ją stuningować Będzie więcej fanu, nikt nie ucierpi i niebędzie LIPY pozdrawiam Tomek
Dojrzałość zaczyna się z chwilą, kiedy wystarcza nam świadomość, że mamy rację nie mając potrzeby wykazania, że ktos inny się myli. S.J. Harris