Chiptuning 1.9 TDI AWX

Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

dekard pisze:Koledzy kupiłem niedawno Superba z AWX. Poprzedni właściciel podniósł na 162KM i 360Nm. Mi to styka ale jest jeden problem. Przy dynamicznym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w okolicach 2000 obr występuje charakterystyczne szarpnięcie wozem. Jak jadę spokojnie to jest ok. Co to może być? Sprzęgło i skrzynia chodzi bez zarzutu, drgań poza tym jakiś większych nie ma.
A moze przy okazji Ci sie slizga i jak wkoncu sie zepnie to jst szarpniecie?
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

Ślizgania raczej nie ma, biegi zapina bez problemu i przyspiesza bez zwłoki.
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: ja456 »

U mnie przy wduszeniu gazu na maxa (4-5 bieg 1800-2000obr) też jest takie delikatne szarpanie, po wymianie koła dwumasowego na nowe wcale nie znikło. Wydaje mi się, że po chipie dla seryjnego sprzęgła/dwumasu poprostu to jest już blisko maksymalnej granicy.
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

Może i tak ale jak sam widzisz wymiana na nowe nic nie dała. I dlaczego tylko na 4 i 5 biegu, a nie na wszystkich? Gdzieś słyszałem, że pompowtryski nie wyrabiają z wydajnością ale to też taka naciągana teoria bo problem powinien dotyczyć wszystkich biegów - chyba, że źle myślę.
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: ja456 »

Na 1, 2 i 3 przechodzi dosyć szybko przez ten zakres obrotów, a poza tym wydaje mi się, że na 4 i 5 biegu mogą działać większe siły (pomiar na hamowni wykonywany jest na 5 biegu - dlatego taką mam teorię). Jeśli piszę bzdury to trudno, ale inaczej nie potrafię sobie tego wytłumaczyć :)
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Trochę mi się wyjaśniło. Gadałem dziś z mechanikiem i znalazł mi zestaw ze sztywnym kołem ale w cenie praktycznie takiej samej jak zestaw z kołem dwumasowym. Zrobię raczej na dwumasie i zobaczę ile pojeździ. Zresztą dzwoniłem do Mastersa i mi poradzono, żeby włożyć serię i nie kombinować ze sztywnym kołem. Niutonow nie mam dużo więc wydaje mi się, że powinno być OK.
ja456 pisze:pomiar na hamowni wykonywany jest na 5 biegu - dlatego taką mam teorię
Według mnie u mnie pomiar samochodu był robiony na 4 biegu. Prędkość maksymalna to 160km/h co daje właśnie około 4500obr na czwórce.
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

Faktycznie 1,2,3 szybciej pną się w górę aniżeli 4 i 5. Idąc tym tropem Jednakże wstrząsy powinny być tyle, że krótsze, a ja nic nie wyczuwam. Robiłeś może logi? Jak znajdę chwilę to podepnę kompa tylko żeby nie eksperymentować za dużo może ktoś podpowie jakie grupy wybrać? Robiłem w Octavii takie pomiary ale w Superbie menu się trochę różni i pomoc byłaby mile widziana :)
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: ja456 »

Nie robiłem logów. Jeżdże tak już któryś rok i póki co nic się przez te delikatne drgania nie rozsypało.
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Sprzeglo zrobione :-) Wlozylem komplet LUK + nowy dwumas LUK i jest OK. Mechanik stwierdzil, ze dziw iz na poprzednim sprzegle dalo sie jezdzic bo tarcza juz byla zdarta po calosci. Dwumas mialem nawet w dobrym stanie, ale skoro juz skrzynia zostala wyjeta to zrobilem wszystko. Stare graty mam jakby trzeba bylo kiedys wzmocnic sprzeglo ;-)
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
gandalf bialy
Posty: 1
Rejestracja: 6 cze 2011, o 20:19
Samochód: Inny
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: londyn

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: gandalf bialy »

Witam chcialem sie podpiac pod temat gdyz od jakiegos czasu mysle zeby i mojego paska b5 z silnikiem AWX troszke wzmocnic jest to 2005 rok na liczniku 190 000 z tego co mi wiadomo nie byl krecony i spisuje sie calkiem niezle. czy wiecie moze panowie gdzie mozna to pozadnie zrobic w woj opolskim ewentualnie slaskie lub dolny slask i jeszcze pytanie do kolegi Klosiaka jesli to nie tajemnica to ile Masters policzyl sobie za wiruska pozdrawiam.
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

Witam,
Jakieś 20K km temu wymieniłem sprzęgło i dwumas na luka. Przez moment z drganiami był spokój (aczkolwiek drgania były tyle,że mało wyczuwalne), a potem się znowu zaczęło i na dzień dzisiejszy jest jak przed wymianą. Nie mam przecież jakoś dużo Nm więc zastanawiam się czy drgania faktycznie od dwumasy idą czy też np. wtryski nie wrabiają. Te ostatnio diagnozowałęm i są w dobrym stanie.
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

przyczyna opisywanych przeze mnie drgan nie byl dwumas.Posypal sie walek rozrzadu i szklanki.Po ich wymianie drgania ustaly.
StreamZ
Posty: 3
Rejestracja: 15 sty 2013, o 09:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Imię: Jakub
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: StreamZ »

Pytanie, koledzy. Czy w Superbach 1.9 TDI 130 KM występowały także silniki AVF, podobnie jak w passatach? http://tiny.pl/g4v7r
VanVolter
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2019, o 17:09
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Kamil

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: VanVolter »

dekard pisze:przyczyna opisywanych przeze mnie drgan nie byl dwumas.Posypal sie walek rozrzadu i szklanki.Po ich wymianie drgania ustaly.
A ile Cię to kosztowało?
Jack-Strong
Posty: 18
Rejestracja: 1 lis 2019, o 10:59
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 130

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Jack-Strong »

Większość superb'ów ma wtryski BA 520mg 160 max 170 koni i (koniec powietrza powiedzmy bezpieczny dla turbiny) i paliwa( przy zachowaniu seryjnego początku wtrysku i czasu trwania wtrysku) czyli przy zachowaniu ekonomiki i bez niepotrzebnych obciążeń głowicy. Pozdrawiam
ODPOWIEDZ