Chiptuning 1.9 TDI AWX

Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Witam,

Posiadam Skode Superb I z 2005 roku. Silnik 1.9 TDI AWX. Przebieg ~160000km.

Jezdzi sie bardzo przyjemnie jednak jak dla mnie samochod jest troszke za slaby (przesiadlem sie z okulara 2.8 V6 204KM).
Chcialbym poddac auto chiptuningowi. Zalozylem ten watek, zeby uzyskac jakies opinie innych osob, ktore maja juz takie autka/silniki po wirusie.Jak to wszystko wyglada po oprocz tego, ze samochod fajniej jezdzi? Glownie chodzi mi o informacje na temat tego czy po takim zabiegu nagle auto nie staje sie awaryjne (jak jest ze sprzeglem, turbina, wtryskami, itp.)? Jak jest ze spalaniem?

Moj zamysl jest taki, zeby oddac samochod do Master's Tuning (bo mam ich na miejscu w Piasecznie) i niech fachowcy je zhamuja na serii, pomierza wszystko i wydadza werdykt czy warto sie pchac w podnoszenie mocy w moim silniku czy nie. Po prostu na chwile obecna w aucie nie dzieje sie nic. Jedyne wymiany to eksploatacja i takie cos mi odpowiada bo samochod ma jezdzic, a nie stac w warsztacie :) Oczywicie licze sie z tym, ze po chipie zuzycie materialow bedzie wieksze i to tez jest do przyjecia przeze mnie, ale chcialbym sie ustrzec "lawinowej" serii awarii ;) Wiem ze tutaj jest cos za cos, ale powiedzmy to ze sprzeglo czy turbina mi padnie iles tam tysiecy kilometrow wczesniej niz jakby chipa nie bylo to jest dla mnie oczywiste. Bardziej chodzi mi o to czy nie jest tak ze po chipe wyskakuja jakies check enginy i inne bzdety bo czujniczkom cos sie nie zgadza.

Auto znam praktycznie od poczatku i zadnych powaznych usterek przy silniku lub przeniesieniu napedu nie bylo. Ogolnie auto jezdzi jak nalezy i nie ma zadnych problemow. Wydaje mi sie, ze silnik jest dobrym pacjentem do chiptunigu, ale chcialbym tez uslyszec Wasze opinie. Wstepnie chcialbym podniesc moc do okolic 160-170 KM (~-360-380Nm), czyli teoretycznie bezpiecznie. Jak ta operacja sie powiedzie i bede zadowolony to pozniej bede myslec o dalszych modyfikacjach, zeby bylo ~200KM, ale to juz wiem, ze bez wymiany osprzetu sie nie obejdzie :)

Z gory dziekuje ze wszelkie wypowiedzi i opinie.
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Lukaszos

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Lukaszos »

Witaj. Ja mam wgrane mapy z innej w-wskiej firmy. Zabieg odbył się przy 164000km, spalanie pozostało na niezmienionym poziomie, po 4tyś km nic się nie dzieje, żadnych kontrolek ani nic o czym pisałeś. Mogę powiedziec że auto jest dużo bardziej elastyczne i od niższych zakresów obrotów naprawdę chce jechać. Wyprzedzanie na 4 i 5 biegu to bajka a zdziwione wielkie oczy kierowców z wyprzedzanych Passatów B6 2.0 TDI to bezcenny widok.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Arci9 »

Miałem taki silnik w O1 (oznaczenie ASZ), zrobiony przy 13,5 tyś. na 166KM, 394NM.Przejechałem nim ponad 150 tys.,a potem sprzedałem.
Jedyny problem miałem ze sprzęgłem ,ale w tych silnikach był problem, nawet przy seryjnym silniku.Ja w efekcie zmieniłem na te od wersji 150KM.
A tak tylko materiały eksploatacyjne, tarcze starczyły na 100tyś., klocki przód jakie bym nie założył na 40, a tył po 50 tyś.
Oleju od wymiany do wymiany (15tyś.) prawie nie dolewałem, a jeśli juz to jakieś śladowe ilości.
Jeśli jesteś pewien auta i będziesz dbał, to rób śmiało, nic nie powinno sie dziać.Zresztą, przed chipem, Masters zapewne postawi diagnozę i wyda werdykt co i jak.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: ja456 »

Mój miał wgranego chipa już przy 30 tys km, teraz mam prawie 240 tys i poza zmianą sprzęgła z kołem dwumasowym przy 170 tys km nic złego się nie działo. Spalanie wg. mnie delikatnie spadło.
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Widzę, że nie ma czego się obawiać. Teraz oddam auto na przegląd, żeby zmienić olej, filtry i co tam wyjdzie, a potem pewnie hamownia :)
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Podnoszę temat bo byłem hamować auto :-)

Wyszło tak...
Obrazek

Seria około 140PS i 300Nm. Po programie 178,5KM i 353,5Nm.

Autko fajnie jeździ ale jest jeden problemik. Dziś jak jechałem to zauważyłem, że mi się sprzęgło potrafi śliznąć. Powiedzmy, że tego się spodziewałem bo jest już wysłużone. Ogólnie chcę je wymienić na nowe. I teraz pytanie. Co włożyć? Założyć nówkę LUK/SACHS czy kombinować z czymś innym? Możliwe, że jeszcze będę chciał w przyszłości co nieco podnieść (+ FMIC). I przy okazji. Jakie są koszta wymiany sprzęgła (komplet - bez koła dwumasowego bo rozumiem, że wymiana sprzęgła nie wymaga wymiany koła)?

Pozdrawiam!
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
ja456
Posty: 343
Rejestracja: 21 lut 2010, o 22:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: ja456 »

Nie wymaga, ale jak coś drży przy przyspieszaniu to można pomyśleć o zmianie, żeby nie płacić 2 razy za robotę. Jak tylko się ślizga to nie potrzeba.
Awatar użytkownika
Krzysiek
Posty: 496
Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
Imię: jak w nicku
Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Krzysiek »

Ja bym wybrał LUKA
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Ogólnie tylko się ślizga. Jutro jadę w trasę więc zobaczę co i jak bo dziś to tylko po mieście jeździłem.

Drgań nie ma więc pewnie wymienię na nowy komplet i będę śmigać :-)

A co koledzy sądzą o wykresie?
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Lukaszos

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Lukaszos »

Wg. mnie bardzo ładny przebieg momentu, w dużym przedziale obrotów jest ponad 300Nm a to ważne przy wyprzedzaniu. Ładnie wyciągnięto kucyki ale to zapewne z uwagi na dobry stan silnika skoro w serii miał 140KM. Zrób sprzęgło i śmigaj
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: frytol »

Klosiak, patrząc na przebieg momentu i wartość mocy maksymalnej, a także hamownię, stawiam na Mastersa. Zgadłem? :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Misiek Fisiek »

Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:36 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Klosiak
Posty: 35
Rejestracja: 12 mar 2011, o 15:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 179KM/353Nm
Lokalizacja: WPI/WCI

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: Klosiak »

Tak...chip robiony u Mastersa :-)

Dzis przejechalem trase i jest wypas. Wlasnie o to mi chodzilo. Auto lepiej jedzie w przedziale 80-180 km/h :-)

Niestety delikatny slizg jest takze sprzeglo do roboty bedzie. W sytuacjach gdy jade powiedzmy kolo 80km/h na 4 biegu (obroty ~2000) i mu mocno depne. Jak operuje gazem delikatnie i plynniej to slizgu nie ma. Na 5-tce podobnie.

Czy trzeba wymianiac dwumase razem ze sprzeglem czy nie ma takiej potrzeby? Pytam bo mechanik mi dzis powiedzial, ze trzeba razem z dwumasem. Ma tez mi poszukac zestawu bez dwumasy i jak znajdzie to pewnie wloze cos w tym stylu.
Skoda Superb I 1.9 TDI AWX 2005
Awatar użytkownika
bandit57
Posty: 203
Rejestracja: 9 wrz 2010, o 23:34
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 196KM / 410 Nm
Imię: Michał
Kontakt:

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: bandit57 »

Wedlug mnie komplet powinien poleciec, bo po pierwsze po co ladowac sie 2 razy w koszta ( zdjecie zalozenie skrzyni ) a po drugie czas tych napraw.. Zobaczysz zreszta, jak zdejma skrzynie, bo byc moze dwumas jest zdrowy i rzeczywiscie beda to zbedne koszta ale bym sie przymierzal do wariantu pierwszego.
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Chiptuning 1.9 TDI AWX

Post autor: dekard »

Koledzy kupiłem niedawno Superba z AWX. Poprzedni właściciel podniósł na 162KM i 360Nm. Mi to styka ale jest jeden problem. Przy dynamicznym przyspieszaniu na 4 i 5 biegu w okolicach 2000 obr występuje charakterystyczne szarpnięcie wozem. Jak jadę spokojnie to jest ok. Co to może być? Sprzęgło i skrzynia chodzi bez zarzutu, drgań poza tym jakiś większych nie ma.
ODPOWIEDZ