Amortyzator Superb II 2009
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 28 lis 2011, o 20:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: SuperbIII 2.0TSI 4x4
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
Amortyzator Superb II 2009
Witam,
Mam od nowości Superb II 2.0TDI 170KM 4x4 z 2009r. , standardowe zawieszenie. Przebieg 47kkm głównie w mieście, jest on dość mały ponieważ równolegle użytkuję w rodzinie Nubirę. W tym tygodniu wykonywałem badania techniczne Skody (5 lat, czyli od teraz już rok w rok) i wyszedł problem z lewym przednim amortyzatorem (beznadziejne tłumienie drgań). Po podniesieniu pojazdu diagnosta od razu zauważył mokry od oleju amortyzator, czyli nastąpiło jego wylanie. Oczywiście badania przeszły bez problemu, ponieważ wszystkie inne elementy zawieszenia byłe sprawne. Rzeczywiście od około 2-3 tygodniu było słychać inną pracę lewego przedniego zawieszenia przy pokonywaniu nierówności lewym kołem w stosunku do pokonywania nierówności prawym kołem. Wg mnie trochę za szybko skończył się amortyzator, w Nubirze wymianę przednich amortyzatorów wykonałem przy przebiegu 90kkm i w 8 roku eksploatacji , a tylne amortyzatory i sprężyny wymieniłem przy przebiegu 120kkm w 10 roku eksploatacji.
Po wizycie na przeglądzie technicznym od razu udałem się do Skody ul.Sokratesa w Warszawie. Tam w serwisie otrzymałem informacje, że wymienia się amortyzatory parami (tak samo miałem w Nubirze) i cena wynosi 450 zł brutto, czas wykonania usługi około 3,5h , przed umówieniem się na wizytę skierowano mnie do działu części zamiennych , aby sprawdzić czy mają tam amortyzatory. Amortyzatory okazały się być na zamówienie z dnia na dzień przy wpłacie zaliczki. Cena brutto za jeden amortyzator 631 zł. Pomyślałem, że sprawdzę w innej stacji. Zadzwoniłem do Skody ul. Modlińska w Warszawie, tam wymiana dwóch także 450 brutto, cena brutto jednego amortyzatora 630 zł. Prowadząc rozmowę ze sprzedawcą wypytałem się o jakość amortyzatorów i markę jaką używają do Superb'a , sprzedawca powiedział, że są to amortyzatory wysokiej jakości albo Monroe albo Sachs.
Na razie się wstrzymałem z umówieniem na wizytę, sprawdzę jeszcze w innym miejscu.
Chciałem się dowiedzieć, czy komuś także przy tak małym przebiegu nastąpiło uszkodzenie amortyzatora ? Jeżeli tak to gdzie i jakich kwotach wykonał naprawę, oraz jakich użył amortyzatorów.
Krzysiek
Mam od nowości Superb II 2.0TDI 170KM 4x4 z 2009r. , standardowe zawieszenie. Przebieg 47kkm głównie w mieście, jest on dość mały ponieważ równolegle użytkuję w rodzinie Nubirę. W tym tygodniu wykonywałem badania techniczne Skody (5 lat, czyli od teraz już rok w rok) i wyszedł problem z lewym przednim amortyzatorem (beznadziejne tłumienie drgań). Po podniesieniu pojazdu diagnosta od razu zauważył mokry od oleju amortyzator, czyli nastąpiło jego wylanie. Oczywiście badania przeszły bez problemu, ponieważ wszystkie inne elementy zawieszenia byłe sprawne. Rzeczywiście od około 2-3 tygodniu było słychać inną pracę lewego przedniego zawieszenia przy pokonywaniu nierówności lewym kołem w stosunku do pokonywania nierówności prawym kołem. Wg mnie trochę za szybko skończył się amortyzator, w Nubirze wymianę przednich amortyzatorów wykonałem przy przebiegu 90kkm i w 8 roku eksploatacji , a tylne amortyzatory i sprężyny wymieniłem przy przebiegu 120kkm w 10 roku eksploatacji.
Po wizycie na przeglądzie technicznym od razu udałem się do Skody ul.Sokratesa w Warszawie. Tam w serwisie otrzymałem informacje, że wymienia się amortyzatory parami (tak samo miałem w Nubirze) i cena wynosi 450 zł brutto, czas wykonania usługi około 3,5h , przed umówieniem się na wizytę skierowano mnie do działu części zamiennych , aby sprawdzić czy mają tam amortyzatory. Amortyzatory okazały się być na zamówienie z dnia na dzień przy wpłacie zaliczki. Cena brutto za jeden amortyzator 631 zł. Pomyślałem, że sprawdzę w innej stacji. Zadzwoniłem do Skody ul. Modlińska w Warszawie, tam wymiana dwóch także 450 brutto, cena brutto jednego amortyzatora 630 zł. Prowadząc rozmowę ze sprzedawcą wypytałem się o jakość amortyzatorów i markę jaką używają do Superb'a , sprzedawca powiedział, że są to amortyzatory wysokiej jakości albo Monroe albo Sachs.
Na razie się wstrzymałem z umówieniem na wizytę, sprawdzę jeszcze w innym miejscu.
Chciałem się dowiedzieć, czy komuś także przy tak małym przebiegu nastąpiło uszkodzenie amortyzatora ? Jeżeli tak to gdzie i jakich kwotach wykonał naprawę, oraz jakich użył amortyzatorów.
Krzysiek
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 10:37
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 129KM/300Nm
- Lokalizacja: KRK/OSW
Re: Amortyzator Superb II 2009
no nie wiem czy możesz to nazwać małym przebiegiem skoro auto tylko użytkujesz w mieście...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Amortyzator Superb II 2009
Hej!
Ja przerabiałem. Fabryczne były dla mnie za słabe i zdecydowałem się na wymianę w lipcu ubiegłego roku przy okazji wymiany łożysk w kolumnach McPhersona. Zakupiłem 4 gazowo-olejowe KYB exel-g, minimalnie sztywniejsze od ori.
Zapłaciłem za komplet ok. 1000 pln, co jest niską ceną. Przebieg 67 000km. Amory nie ciekły, ale miały minimalne luzy.
Niesty przy okazji wymiany rozrządu (2 tyg temu; 82 000km) okazało się, że odboje tylnich amortyzatorów są zepsute. Po podniesieniu auta wyszło na jaw ze jeden tyłu wylewa olej. Być może w skutek tego uszkodzonego odboju być może wada fabryczna. Jeszcze reklamacji nie robiłem.
Moim zdaniem:
Odrazu wymień łożyska w kolumnach (jedna praca),
Nie kupuj w ASO. Ceny wysokie, a Monroe w cale dobry nie jest. O Sachsach jako fabrycznych nie słyszałem.
Po moich doświadczeniach KYBa nie kupuj. Może i to nie wina amortyzatora, ale na wszelki wypadek lepiej zachować ostrożność.
Ja przerabiałem. Fabryczne były dla mnie za słabe i zdecydowałem się na wymianę w lipcu ubiegłego roku przy okazji wymiany łożysk w kolumnach McPhersona. Zakupiłem 4 gazowo-olejowe KYB exel-g, minimalnie sztywniejsze od ori.
Zapłaciłem za komplet ok. 1000 pln, co jest niską ceną. Przebieg 67 000km. Amory nie ciekły, ale miały minimalne luzy.
Niesty przy okazji wymiany rozrządu (2 tyg temu; 82 000km) okazało się, że odboje tylnich amortyzatorów są zepsute. Po podniesieniu auta wyszło na jaw ze jeden tyłu wylewa olej. Być może w skutek tego uszkodzonego odboju być może wada fabryczna. Jeszcze reklamacji nie robiłem.
Moim zdaniem:
Odrazu wymień łożyska w kolumnach (jedna praca),
Nie kupuj w ASO. Ceny wysokie, a Monroe w cale dobry nie jest. O Sachsach jako fabrycznych nie słyszałem.
Po moich doświadczeniach KYBa nie kupuj. Może i to nie wina amortyzatora, ale na wszelki wypadek lepiej zachować ostrożność.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzator Superb II 2009
na amorki - jak trafisz. Mogłeś mieć po prostu pecha. Zastanów się nad zamiennikami bo możesz mieć problem z dopasowaniem właściwych do czterołapa, który ori stoi wyżej niż ośka - jeśli już to zapewnij sobie możliwość zwrotu. Monroe to taka sama jakość jak Kayaba, chociaż jak wymieniałem kilka razy to zazwyczaj szukałem KYB, ale dobre opinie z serwisów o Monroe tez słyszałem. przebiegi przy jakich wymieniałem amorki to za wyjątkiem Octavii tour dobrze przekraczały 100kkm. Ori skodowskie w Superbie też są gazowe, a nieco większa sztywność KYB mogła wynikać po prostu z tego, że były nowsze.
Czasami wystarczy dobrze w dziurę wjechać, aby załatwić amorek. Uszkodzenie odbojów o czymś świadczy - mnie się nie udało do tej pory od ponad 1Mkm uszkodzić odboju amorka Wcześniej to różnie bywało
Czasami wystarczy dobrze w dziurę wjechać, aby załatwić amorek. Uszkodzenie odbojów o czymś świadczy - mnie się nie udało do tej pory od ponad 1Mkm uszkodzić odboju amorka Wcześniej to różnie bywało
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Amortyzator Superb II 2009
jak chcesz to mam KONI FSD lekko latane ale one chyba raczej do lekko obniżonego zawieszenia pasują
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Amortyzator Superb II 2009
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:42 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Re: Amortyzator Superb II 2009
Koni FSD można założyć do wszystkiego tylko pytanie o szerokość goleni czy 55 czy 50 mm - ten sam zestaw pasuje do Octavi II (także Scout i 4x4), Yeti, Superbgachul pisze:jak chcesz to mam KONI FSD lekko latane ale one chyba raczej do lekko obniżonego zawieszenia pasują
co więcej wg, Koni FSD własnie do znacząco obniżonego nie powinno się montować
Superb 3.6 ma fabrycznie "sportowe zawieszenie" lekko niższe jak inne (dlatego do 3.6 nie można zamówić pakietu na złe drogi) natomiast wszystkie inne Superby 4x4 o ile się nie mylę ok. 2 cm wyżejZapp pisze: A skąd masz takie info? Nie chce mi się szukać teraz, ale gdy na forum było modne podawanie wysokości to akurat mój stał tak jak inne bez 4x4 (a może nawet nieco niżej?).
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Amortyzator Superb II 2009
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:42 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Amortyzator Superb II 2009
A to nie było tak ze amortyzatory w 2x4 i 4x4 były takie same tylko różnica była w spreżynach ? Mój 4x4 z "forumowych"pomiarów wysokości pamietam ze faktycznie stał około 2cm od 2x4...
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
Wysłane z jakiegoś urządzenia mobilnego.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzator Superb II 2009
O różnych amorkach dowiedziałem się z ETKI - mają inne numery. Na starym kompie miałem etkę i o ile dobrze pamietam to tak było. i właśnie dlatego, że spodziewałem się, że w katalogach producentów niekoniecznie muszą być rozróżniane o tym napisałem.Zapp pisze:A skąd masz takie info? Nie chce mi się szukać teraz, ale gdy na forum było modne podawanie wysokości to akurat mój stał tak jak inne bez 4x4 (a może nawet nieco niżej?).rezon pisze:...Zastanów się nad zamiennikami bo możesz mieć problem z dopasowaniem właściwych do czterołapa, który ori stoi wyżej niż ośka...
KYB, Sachs i Monroe w katalogach nie są rozróżniane dla 2x4 i 4x4.
Mnie też się nie udało - one same się rozpadają po jakimś czasie. I w OII, i w SII wymieniałem - a jeżdżę właściwie zawsze sam, i nie przyglebiam....Uszkodzenie odbojów o czymś świadczy - mnie się nie udało do tej pory od ponad 1Mkm uszkodzić odboju amorka Wcześniej to różnie bywało
Jakoś u mnie nie rozpadają się odboje - może nie zdążają przed sprzedażą A w O1 '99, którą jeździłem nieco dłużej to inne materiały mogły być.
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Amortyzator Superb II 2009
a to ciekawe.... ja właśnie kupiłem FSD bo po obniżeniu -30 mm fabryka nie trzymała na dole... FSD dawały rade ale Zuber na siłe pozbył się zmodyfikowanych B6ketivv pisze:Koni FSD można założyć do wszystkiego tylko pytanie o szerokość goleni czy 55 czy 50 mm - ten sam zestaw pasuje do Octavi II (także Scout i 4x4), Yeti, Superbgachul pisze:jak chcesz to mam KONI FSD lekko latane ale one chyba raczej do lekko obniżonego zawieszenia pasują
co więcej wg, Koni FSD własnie do znacząco obniżonego nie powinno się montować
Superb 3.6 ma fabrycznie "sportowe zawieszenie" lekko niższe jak inne (dlatego do 3.6 nie można zamówić pakietu na złe drogi) natomiast wszystkie inne Superby 4x4 o ile się nie mylę ok. 2 cm wyżejZapp pisze: A skąd masz takie info? Nie chce mi się szukać teraz, ale gdy na forum było modne podawanie wysokości to akurat mój stał tak jak inne bez 4x4 (a może nawet nieco niżej?).
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Amortyzator Superb II 2009
Nie wiem jak 3.6 bo one są tylko w czterołapie, ale mniejsze stoją wyżej o 2 cm - nawet bez PNB.Zapp pisze: Więc powtórnie - skąd info, że wszystkie 4x4 stoją wyżej i że mają inne amortyzatory niż 2x4?
Re: Amortyzator Superb II 2009
cytat z cennika
"Pakiet na bezdroża dla wersji Liftback (Combi) Combi (dolna osłona silnika, osłona cięgna hamulca
ręcznego, osłona przewodów hamulcowych, osłony wahaczy tylnego zawieszenia,
specjalny zestaw amortyzacyjny)³
3- Niedostępny z obręczami kół ze stopów lekkich TRINITY i LUXON oraz
silnikiem 1.8 TSI/118 kW z systemem ogrzewania postojowego i silnikiem
3.6 FSI/191 kW. Opcja niedostępna z samochodem wyposażonym
w sportowe zawieszenie lub pakiet sportowy"
w takim razie Superb 3.6 wychodzi tylko na zwykłym lub sportowym zawieszeniu i dlatego nie można zamówić pakietu na bezdroża bo ten podnosi auto o 24 mm
aczkolwiek w 2010 roku pytałem w Skodzie czemu 3.6 nie może mieć takiego pakietu to mi odpowiedzieli, że powodem jest fabryczne sportowe zawieszenie w 3.6
dla Octavii 2 różnice w prześwicie to
+24 mm dla 4x4 i
+40 mm dla Scouta
"Pakiet na bezdroża dla wersji Liftback (Combi) Combi (dolna osłona silnika, osłona cięgna hamulca
ręcznego, osłona przewodów hamulcowych, osłony wahaczy tylnego zawieszenia,
specjalny zestaw amortyzacyjny)³
3- Niedostępny z obręczami kół ze stopów lekkich TRINITY i LUXON oraz
silnikiem 1.8 TSI/118 kW z systemem ogrzewania postojowego i silnikiem
3.6 FSI/191 kW. Opcja niedostępna z samochodem wyposażonym
w sportowe zawieszenie lub pakiet sportowy"
w takim razie Superb 3.6 wychodzi tylko na zwykłym lub sportowym zawieszeniu i dlatego nie można zamówić pakietu na bezdroża bo ten podnosi auto o 24 mm
aczkolwiek w 2010 roku pytałem w Skodzie czemu 3.6 nie może mieć takiego pakietu to mi odpowiedzieli, że powodem jest fabryczne sportowe zawieszenie w 3.6
dla Octavii 2 różnice w prześwicie to
+24 mm dla 4x4 i
+40 mm dla Scouta
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2014, o 20:28 przez ketivv, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Amortyzator Superb II 2009
To ile podnosi PNB?
Bo identyczna kolegi 2.0 tdi 4x4 z PNB jest 3-3,5cm wyżej.
Bo identyczna kolegi 2.0 tdi 4x4 z PNB jest 3-3,5cm wyżej.