DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: koniu1973 »

whity pisze:Slychac chodzace wentylatory
nie słyszałem... albo przygłuchy jestem :D
whity

DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: whity »

Może ci zapomnieli zamontować dpf-a :lol: :lol: :lol:


Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: koniu1973 »

whity pisze:Może ci zapomnieli zamontować dpf-a
akurat nad tym mankamentem bym nie płakał :D
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Camillinhio »

whity pisze:Slychac chodzace wentylatory
Wentylatory to akurat słychać cały czas ;) Ja tam też jeszcze nie wyczaiłem kiedy mi wypala, a mam przejechane już ok. 15000 km.

Chyba tak jak koniu głuchawy jestem :lol:
Obrazek
whity

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: whity »

To zamontujcie sobie podwojny wydech ultera lub podobne, to będziecie słyszeli nawet na autostradzie jadąc 180;)


Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk
Goat
Posty: 11
Rejestracja: 4 mar 2014, o 09:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: śląsk

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Goat »

Po naczytaniu się o DPF'ach i też będąc trochę przewrażliwiony, słucham za każdym razem czy wypala czy też nie - i tu nagle dziś wjeżdżam do garażu i JEST - wypala 8-)
Obroty - niecałe 1000/min, spalanie 0,7l/h i wyraźnie słychać, że coś w silniku się dzieje.
Do tego taki dziwny zapach jakby ktoś rozpuszczalnik spalał - pewnie to efekt w niedużym zamkniętym garażu + nowe auto więc bebechy muszą się wygrzać.
Czuć też gorąc wydobywający się spod auta - oczywiście nie tak, że "progi się topią" ale w zamkniętym garażu spokojnie da się to zauważyć.

Zafundowałem autku na wszelki wypadek 10km "spacerku" tak dla zdrowotności ;-)
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: koniu1973 »

Goat pisze:Czuć też gorąc wydobywający się spod auta - oczywiście nie tak, że "progi się topią"
Aaa... tak, miałem ze dwa razy taki objaw, że bałem się o nogawki spodni chodząc z tyłu auta...
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: awdurek »

Pany myślę że przesadzacie z tym DPF-em :)
Mam wydech Ultera i diesla - już nie pamiętam jak to jest gdy wypala :)
Po prostu jeżdżę i się tym nie przejmuje.
Gaszę auto wtedy kiedy chcę a nie czekam aż się WYPALI !!!!
Jak nie teraz to następnym razem :).
Mam już przejechane ponad 142 tkm i "LUZ W DUPIE" ( bez obrazy ).
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
jan6a
Posty: 293
Rejestracja: 30 paź 2012, o 08:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Imię: Jan
Lokalizacja: Katowice

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: jan6a »

Zaj007 pisze:
5. Oil ash volume - Ilość popiołu w w filtrze. W filtrze jak po każdym spalaniu pozostaje popiół (biały pyłek). Niestety, z czasem przybywa go i stopniowo zamula filtr. Wartość graniczna to 0,76l. Średnio powinno przybywać 0,01 na 15 000km Jeśli jest go zbyt dużo należy zregenerować filtr lub wymienić na nowy. Wiadomo, im więcej wypalań tym więcej popiołu i tym krótsze życie filtra.
to by się zgadzało przebieg u mnie 185k km - popiołu 0,12l, skoro limit to jednak 0,17l a nie 0,76l to powoli martwić się czy nie ??? Są jakieś preparaty co się spryskuje i zmywa DPF (dużo filmików na YT) ale czy one usuwają popiół??? Jak są wyliczane dane odnośnie zawartości popiołu??? Czy może uczestniczy w tym przebieg auta zapisany w sterowniku??? To by było za piękne że z czasem wystarczyło by przemyć DPF jakoś mocną do tego celu chemią ( w końcu to tylko ceramika i cały syf powinien się zmyć ) i przeprogramować sterownik, że ma mniej przejechane ( pozostawiając oczywiście licznik w spokoju) i skasować licznik wypaleń???

Pozdrawiam
fist4sz3k
Posty: 68
Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Legnica

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: fist4sz3k »

Nie zawracaj sobie tym głowy. U siebie mam zapełnienie 198ml, czyli 0,2l i wszystko chodzi jak trzeba - wypala się do 600 - 800km. Poczytaj tutaj: http://www.autowada.pl/node/19
Podrawiam
Seweryn
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Seweryn
Lokalizacja: Kraków

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Seweryn »

Witam.
Jakie macie obserwacje co do wypalania aktywnego DPF'a w wymienionym silniku.
Chodzi mi o niebieski kolor niebieski z poniższego linku, wypalanie między 18 a 24g
Ja obserwuje u siebie w VCDS, że wypala co około 415km przy cyklu mieszanym. Jak to wygląda u was.

http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... cr-engine/

pozdrawiam
Seweryn
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Dwa razy zauważyłem, że w ogóle wypalał i faktycznie raz szedł siwy dymek.
Poza tym nic więcej nie rzuca mi się w oczy, poza tym, ze VCDSem czasami sobie podglądam co tam w trawie piszczy :D
Seweryn
Posty: 10
Rejestracja: 19 gru 2014, o 21:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Seweryn
Lokalizacja: Kraków

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Seweryn »

szms,
ale właśnie jak oglądasz vcdsem to jak obserwujesz wypalanie na podstawie np ponizszych parametrow?
U mnie mniej wiecej sie zgadza z wykresem - tzn od 18g zaczyna aktywne wypalanie, tylko zazwyczaj to jest w trakcie jazdy wiec jesli nie mam kompa podpietego to nie wiem kiedy - przy tym wypalaniu lampka sie nie swieci, u mnie wystepuje to co mniej wiecej 400km, jak u was?
Particle filter; soot mass calculated
Particle filter; soot mass measured
Particle filter; kilometers since last regeneration

pozdrawiam
Seweryn
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

Tak samo.
Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Podobnie, ale mi się zdarza rzadziej co ok. 600 km, ale pewnie to wynika z tego, że częściej trasy Superbem walę.

Zawsze jest odchyłka w dół spowodowana trasami tj.

Particle filter; soot mass calculated - wychodzi coś około 18 g

Particle filter; soot mass measured - natomiast tutaj jest coś w okolicach 5 g

I pewnie dlatego samo wypalanie jest u mnie krótkie i nie idzie tego zauważyć...


Oil ash - podobno jest ważny, ale ostatecznie nie rozstrzygnęliśmy ile musi być filtr, żeby padło teraz nie pamiętam albo mam 0,03 albo 0,04 przy 96 kkm.
ODPOWIEDZ