DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Witam serdecznie,
pozwolę sobie odświeżyć kotleta:) "Przerzuciłem" cały wątek o tym DPF i mam kilka uwag:) Poprawcie mnie jeśli się mylę:>
Kolega neck99 moim zdaniem nieco źle interpretuje zapis OIL ASH, ponieważ 0,03l nie oznacza 3ml tylko 30ml, a dopuszczalna masa popiołu wynosi 175ml (niektóre źródła podają 180ml), czyli 0,175 - 0,18l. Prawdopodobnie więc podana wartość gdzieś na forach zagranicznych w wymiarze 0,76l jest nieprawidłowa, ponieważ oznacza 760ml, a to jest ponad 4 razy więcej niż przewidział producent:)
Czekam na uwagi:)
Pozdrawiam
pozwolę sobie odświeżyć kotleta:) "Przerzuciłem" cały wątek o tym DPF i mam kilka uwag:) Poprawcie mnie jeśli się mylę:>
Kolega neck99 moim zdaniem nieco źle interpretuje zapis OIL ASH, ponieważ 0,03l nie oznacza 3ml tylko 30ml, a dopuszczalna masa popiołu wynosi 175ml (niektóre źródła podają 180ml), czyli 0,175 - 0,18l. Prawdopodobnie więc podana wartość gdzieś na forach zagranicznych w wymiarze 0,76l jest nieprawidłowa, ponieważ oznacza 760ml, a to jest ponad 4 razy więcej niż przewidział producent:)
Czekam na uwagi:)
Pozdrawiam
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
problem w tym, że czujnik nie odczytuje do trzeciego miejsca po przecinku... więc jak precyzyjnie okreśłone jest 0,175?
A Ty ile masz oil ash i po jakim przebiegu?
nek is det, więc Ci nie odpowie.
Ale z tego co mi się wydaje mówił o żywotności DPFa na poziomie 300 kkm, a z Twojego punktu widzenia wnioskuję to samo.
Jedynie możemy zczytywać z różnych przebiegów i jakoś to łączyć... 100% pewności nie będziemy mieć.
A Ty ile masz oil ash i po jakim przebiegu?
nek is det, więc Ci nie odpowie.
Ale z tego co mi się wydaje mówił o żywotności DPFa na poziomie 300 kkm, a z Twojego punktu widzenia wnioskuję to samo.
Jedynie możemy zczytywać z różnych przebiegów i jakoś to łączyć... 100% pewności nie będziemy mieć.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Nie wiem, czy to nie jest kwestią softu tj. wersji VCDS'a. U mnie np. w kanale 108 wartość oil ash podana jest w ml, a nie w litrach i wynik ... UWAGA... 198ml, co daje 66g popiołu (dopuszczalne 60g). Pamiętajmy jednak, że to jest wartość przybliżona. DPF wypala się co jakieś 800km, czyli książkowo. Ostatnie jeżdżę głównie w mieście, rzadziej trasa. DPF zaczyna wypalanie jak już wspomnieliście przy 23,97g masy sadzy. U mnie po przejechaniu 300km jest ok. 8-9g sadzy, co przekłada się na wypalanie DPF'a właśnie co jakieś 800km. Gdzieś wyczytałem, że najwięcej sadzy wydziela się w zakresie niskich obrotów i przy ostrym butowaniu. Ja staram się jeździć w granicach 1800 - 2500 obrotów/min, co jest zarówno dobre dla DPF'a, jak i dwumasy, która od nowości nie została wymieniona, ani nie wykazuje oznak nieprawidłowej pracy.
Zachęcam do przeczytania -->> http://www.autowada.pl/node/19 gdzie znajdziemy m.in., tu cytat: "Kolejnym mitem wydaje się granica 60g zapełnienia filtra. Samochody które mają zapełnienie nawet ponad 100g zachowują się normalnie. Nie ma obniżenia mocy, częstszego wypalania filtra, wchodzenia w tryb serwisowy, zapalenia lampki filtra na desce rozdzielczej itp."
Pozdrawiam
Zachęcam do przeczytania -->> http://www.autowada.pl/node/19 gdzie znajdziemy m.in., tu cytat: "Kolejnym mitem wydaje się granica 60g zapełnienia filtra. Samochody które mają zapełnienie nawet ponad 100g zachowują się normalnie. Nie ma obniżenia mocy, częstszego wypalania filtra, wchodzenia w tryb serwisowy, zapalenia lampki filtra na desce rozdzielczej itp."
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, o 12:17 przez fist4sz3k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
niczego to nie dowodzi - w S2 łatwo się połapać, że wypala się filtr - chodzą wiatraki i są podwyższone obroty silnika, a ci co mają grzebany wydech słyszą charakterystyczne buczenie. Nie mniej jednak - chyba nikomu jeszcze DPF się tu nie wysrał, więc faktycznie nie ma może co demonizować. PS. Którego VCDSa używasz? Patrzyłeś co pokazuje np. VAS czy VagCan Pro?
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Używam wersji 11.6.0 Millenium, kabel VAG002. Na przeglądzie w ASO Skoda ok. 6kkm temu oznajmiono mi, że masa popiołu jest przekroczona i wynosi 189ml. Sprawdzano to VASem. Przypuszczam więc, że odczyt z VCDSa z kanału 108 mam mniej więcej prawidłowy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
hmm, aż mnie zaciekawiłeś ... sprawdzę jutro u siebie, mam VCDS 12.12 i VAS 19.60
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ciekawe to co piszesz, tak jak pierwszym postem mnie trochę przestraszyłeś o tyle... teraz całkowity chill
Szkoda, że ogólnie rzecz ujmując te wszystkie debaty o DPFie to wymiana doświadczeń i domysłów, a nie żaden pewnik od A do Z przedstawione przez producenta.
Szkoda, że ogólnie rzecz ujmując te wszystkie debaty o DPFie to wymiana doświadczeń i domysłów, a nie żaden pewnik od A do Z przedstawione przez producenta.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
u mnie to wygląda tak:
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Wartości te same - 20/180ml zapełnienie filtra popiołem. Jaki przebieg pojazdu?
PS. Niskie spalanie masz:) - 4,45l/100km
Pozdrawiam
PS. Niskie spalanie masz:) - 4,45l/100km
Pozdrawiam
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
29.000 km, wczoraj wracałem po trasie dość ostrożnie, bo ślisko - stąd spalanie, aczkolwiek w mieście pali mi 5,2 - 5,9 według komputerka
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Przeliczając... Teoretyczne zapełnienie popiołem nastąpi u Ciebie przy przebiegu ok. 260kkm. Teoretycznie też wtedy należałoby ten filtr wymienić (TEORETYCZNIE!). Praktyka mówi co innego. Szacowana trwałość filtra jest więc prawidłowa 250 - 300kkm, przy założeniu, że wymieniamy kiedy popiół dojdzie do teoretycznej wartości granicznej.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2021, o 12:20 przez fist4sz3k, łącznie zmieniany 1 raz.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
wartości graniczne są trochę inne dla CR1 i CR2, co ciekawe czasami wyrażone w gramach a czasami w ml...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 kwie 2013, o 23:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Legnica
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Czyli dla CR2 wartość w ml będzie ok. 210ml (przelicznik ~x3 w stosunku do gramów). Jakiś chyba pojemniejszy filtr dali dla CR2;) Nie zmienia to faktu, że przekroczenie nawet tej granicy nie musi kwalifikować filtra do wymiany:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 3 lip 2013, o 11:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: superb active kombi
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Kurde
dzisiaj zajrzalem pod maske w stojac na parkingu - w czasie wypalana.
Domyslam sie ze dpf to ta srebrna puszka zaraz za sprezarka - kurcze z tego czegos sie dymi ! Wyglada to tak jakby na polaczeniu sprezarki z ta puszka ew. z wnetrza puszki byla jakas nieszczelnos - czy moze czym to nasmarowali i teraz ten smar sie wypala ?
U mnie podczas wypalania - w srodku auta - czuc lekko spaliny. Teraz juz wiem dlaczego.
Zrobilem pare kilometrow - wypalanie sie skonczylo i pod maska elegancko, nic nie dymi nic nie smierdzi...
Pytanie - czy tak ma byc i ten dym to normalny objaw ???
pozdrawiam
dzisiaj zajrzalem pod maske w stojac na parkingu - w czasie wypalana.
Domyslam sie ze dpf to ta srebrna puszka zaraz za sprezarka - kurcze z tego czegos sie dymi ! Wyglada to tak jakby na polaczeniu sprezarki z ta puszka ew. z wnetrza puszki byla jakas nieszczelnos - czy moze czym to nasmarowali i teraz ten smar sie wypala ?
U mnie podczas wypalania - w srodku auta - czuc lekko spaliny. Teraz juz wiem dlaczego.
Zrobilem pare kilometrow - wypalanie sie skonczylo i pod maska elegancko, nic nie dymi nic nie smierdzi...
Pytanie - czy tak ma byc i ten dym to normalny objaw ???
pozdrawiam