Chiptuning

Jędrula

Re: Chiptuning

Post autor: Jędrula »

eee dlaczego tak sądzisz? Chcesz powiedzieć, że wirus przy zachowaniu rozsądku zepsuje samochód?
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Pytanie do mnie czy Szymka?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Chiptuning

Post autor: szms »

No gdzie...
przy zachowaniu rozsądku na pewno nie...
ale czy uważasz, że taki skok jak w Volvo jest zdrowy?
Szczerze wątpię, jest jakaś granica mocy zostawiona, ale nie skok prawie o 50% mocy... :shock:

Możemy odpowiedzieć we dwójkę, będzie ciekawiej :lol:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

W sumie to tylko ciekawostka ale wg Aligatora (dynosoft) mocniejsze mody na seryjnym sprzęgle w 1.8 TSi nie mają sensu ponieważ już od jakichś 320 nm zaczyna się ono ślizgać.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

Dzięki Zuber.

Do Warszawy mam blisko ale ciągnie mnie do Katowic bo mam tam kumpla z dawnych czasów, kiedy obaj pracowaliśmy w ENAP-ie.
Nie wiem czy to się komuś przyda czy nie ale podam w skrócie wyniki moich poszukiwań: czas modyfikacji, przyrost mocy/momentu i cena.

KM - 3-4h, 200KM, 300Nm, 1400 zł
MT - 2.5h, 200-210KM, 300Nm, 1600 zł
Jetronik - 5h, 220KM, 320Nm, 1700 zł (promocja)
Pachura - 210KM, 290-300Nm, 2000 zł +VAT
Dynosoft - 210-220KM, 320-350Nm, 2000 zł
Dieselpower.cz - 190KM, 300Nm, 866 EUR!

Pytałem też o spalanie, temperaturę oleju, przyspieszenia, obroty, prędkość maksymalną itd.
Co ciekawe dieselpower.cz napisał o usunięciu ogranicznika prędkości (speed limiter) i maksymalnej prędkości 270 km/h. Coś tu chyba jest nie tak, jak sądzicie?

Jetronik wspomniał o wzroście max. speed o 10-15 km/h i poprawie przyspieszenia o 1s.
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

To mamy sprzeczność bo mi podali wzrost momentu do 320-350 Nm. Wszyscy pozostali robią mniej więcej 300 Nm.
I to właśnie Dynosoft napisał, że najbardziej podatne na uszkodzenie jest sprzęgło właśnie.
bezduszny

Re: Chiptuning

Post autor: bezduszny »

Pietia, to Twój pierwszy "chip" ? ;)
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: emay »

Jak jesteś z warszawy to czemu nie spróbujesz do Adama z Piaseczna? Sportmile chyba
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Tego co urzęduje na jednym podwórku z mastersem? ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

To jest mój pierwszy raz ... :o
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Sprzedaj cnotę na allegro ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

Zuber, nie dowcipkuj ...

A swoją drogą co powiesz na taką kwestię: Superb 2.0TSI o mocy bodajże 200KM ma cztery rury wydechowe, zgadza się? Co w takim razie będzie się działo w wydechu naszych "słabszych" Superbów po tuningu.
Nie przeszkadza, że rury są tylko dwie? W sumie dwie to i tak lepiej niż jedna.
Może układ wydechowy też należałoby zmodyfikować?
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: Chiptuning

Post autor: AdamK »

Rura u nas jest jedna, a są tylko dwie końcówki. Nie ma to związku z chipem.
Ze sprzęgłem to fakt. Mam 70000 km i już czuję delikatne szarpania dwumasu podczas ruszania. Coś za coś.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Chiptuning

Post autor: Misiek Fisiek »

Te 4 rury to trochę pic na wodę fotomontaż. Do niczego nie są potrzebne. Tuner bada temperatury i ocenia co jest bezpieczne. Tak naprawdę nie chodzi o ilość końcówek tylko o przepustowość całego układu. Przy większych modach trzeba zmieniać ale nie końcówki tylko downpipe i katalizator.

Przy standardowym chipie naprawdę nie ma się czego bać.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Pietia
Posty: 254
Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM 333Nm
Lokalizacja: Puławy

Re: Chiptuning

Post autor: Pietia »

No niby tak, 2 rury i 4 końcówki, zgadza się.
Benzyna TSI też ma koło dwumasowe? Myślałem, że tylko diesel bo często się o tym wspomina.
AdamK, gdzie robiłeś tuning swojego Superba?
ODPOWIEDZ