Chiptuning
Re: Chiptuning
eee dlaczego tak sądzisz? Chcesz powiedzieć, że wirus przy zachowaniu rozsądku zepsuje samochód?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
No gdzie...
przy zachowaniu rozsądku na pewno nie...
ale czy uważasz, że taki skok jak w Volvo jest zdrowy?
Szczerze wątpię, jest jakaś granica mocy zostawiona, ale nie skok prawie o 50% mocy...
Możemy odpowiedzieć we dwójkę, będzie ciekawiej
przy zachowaniu rozsądku na pewno nie...
ale czy uważasz, że taki skok jak w Volvo jest zdrowy?
Szczerze wątpię, jest jakaś granica mocy zostawiona, ale nie skok prawie o 50% mocy...
Możemy odpowiedzieć we dwójkę, będzie ciekawiej
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
W sumie to tylko ciekawostka ale wg Aligatora (dynosoft) mocniejsze mody na seryjnym sprzęgle w 1.8 TSi nie mają sensu ponieważ już od jakichś 320 nm zaczyna się ono ślizgać.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Chiptuning
Dzięki Zuber.
Do Warszawy mam blisko ale ciągnie mnie do Katowic bo mam tam kumpla z dawnych czasów, kiedy obaj pracowaliśmy w ENAP-ie.
Nie wiem czy to się komuś przyda czy nie ale podam w skrócie wyniki moich poszukiwań: czas modyfikacji, przyrost mocy/momentu i cena.
KM - 3-4h, 200KM, 300Nm, 1400 zł
MT - 2.5h, 200-210KM, 300Nm, 1600 zł
Jetronik - 5h, 220KM, 320Nm, 1700 zł (promocja)
Pachura - 210KM, 290-300Nm, 2000 zł +VAT
Dynosoft - 210-220KM, 320-350Nm, 2000 zł
Dieselpower.cz - 190KM, 300Nm, 866 EUR!
Pytałem też o spalanie, temperaturę oleju, przyspieszenia, obroty, prędkość maksymalną itd.
Co ciekawe dieselpower.cz napisał o usunięciu ogranicznika prędkości (speed limiter) i maksymalnej prędkości 270 km/h. Coś tu chyba jest nie tak, jak sądzicie?
Jetronik wspomniał o wzroście max. speed o 10-15 km/h i poprawie przyspieszenia o 1s.
Do Warszawy mam blisko ale ciągnie mnie do Katowic bo mam tam kumpla z dawnych czasów, kiedy obaj pracowaliśmy w ENAP-ie.
Nie wiem czy to się komuś przyda czy nie ale podam w skrócie wyniki moich poszukiwań: czas modyfikacji, przyrost mocy/momentu i cena.
KM - 3-4h, 200KM, 300Nm, 1400 zł
MT - 2.5h, 200-210KM, 300Nm, 1600 zł
Jetronik - 5h, 220KM, 320Nm, 1700 zł (promocja)
Pachura - 210KM, 290-300Nm, 2000 zł +VAT
Dynosoft - 210-220KM, 320-350Nm, 2000 zł
Dieselpower.cz - 190KM, 300Nm, 866 EUR!
Pytałem też o spalanie, temperaturę oleju, przyspieszenia, obroty, prędkość maksymalną itd.
Co ciekawe dieselpower.cz napisał o usunięciu ogranicznika prędkości (speed limiter) i maksymalnej prędkości 270 km/h. Coś tu chyba jest nie tak, jak sądzicie?
Jetronik wspomniał o wzroście max. speed o 10-15 km/h i poprawie przyspieszenia o 1s.
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Chiptuning
To mamy sprzeczność bo mi podali wzrost momentu do 320-350 Nm. Wszyscy pozostali robią mniej więcej 300 Nm.
I to właśnie Dynosoft napisał, że najbardziej podatne na uszkodzenie jest sprzęgło właśnie.
I to właśnie Dynosoft napisał, że najbardziej podatne na uszkodzenie jest sprzęgło właśnie.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Chiptuning
Zuber, nie dowcipkuj ...
A swoją drogą co powiesz na taką kwestię: Superb 2.0TSI o mocy bodajże 200KM ma cztery rury wydechowe, zgadza się? Co w takim razie będzie się działo w wydechu naszych "słabszych" Superbów po tuningu.
Nie przeszkadza, że rury są tylko dwie? W sumie dwie to i tak lepiej niż jedna.
Może układ wydechowy też należałoby zmodyfikować?
A swoją drogą co powiesz na taką kwestię: Superb 2.0TSI o mocy bodajże 200KM ma cztery rury wydechowe, zgadza się? Co w takim razie będzie się działo w wydechu naszych "słabszych" Superbów po tuningu.
Nie przeszkadza, że rury są tylko dwie? W sumie dwie to i tak lepiej niż jedna.
Może układ wydechowy też należałoby zmodyfikować?
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: Chiptuning
Rura u nas jest jedna, a są tylko dwie końcówki. Nie ma to związku z chipem.
Ze sprzęgłem to fakt. Mam 70000 km i już czuję delikatne szarpania dwumasu podczas ruszania. Coś za coś.
Ze sprzęgłem to fakt. Mam 70000 km i już czuję delikatne szarpania dwumasu podczas ruszania. Coś za coś.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Chiptuning
Te 4 rury to trochę pic na wodę fotomontaż. Do niczego nie są potrzebne. Tuner bada temperatury i ocenia co jest bezpieczne. Tak naprawdę nie chodzi o ilość końcówek tylko o przepustowość całego układu. Przy większych modach trzeba zmieniać ale nie końcówki tylko downpipe i katalizator.
Przy standardowym chipie naprawdę nie ma się czego bać.
Przy standardowym chipie naprawdę nie ma się czego bać.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Pietia
- Posty: 254
- Rejestracja: 26 sie 2010, o 09:32
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM 333Nm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Chiptuning
No niby tak, 2 rury i 4 końcówki, zgadza się.
Benzyna TSI też ma koło dwumasowe? Myślałem, że tylko diesel bo często się o tym wspomina.
AdamK, gdzie robiłeś tuning swojego Superba?
Benzyna TSI też ma koło dwumasowe? Myślałem, że tylko diesel bo często się o tym wspomina.
AdamK, gdzie robiłeś tuning swojego Superba?