Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Bez przesady. Prawo jazdy mam od 18 lat, w różnych firmach miałem po kilka samochodów i jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się jeździć bez waznego OC. Na ogół nie płacą Ci którzy poprostu nie mają na to kasy, ale jeździć chcą.
Jak dla mnie nie jest to żadne utrudnienie/zagrożenie.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Jak dla mnie nie jest to żadne utrudnienie/zagrożenie.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 12:27
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Rafał
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Supery z Nka będą w 1 kolejności klepane aby zejść w czasie na odpis Vatovski
Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
Przykład Ganinex Katowice: Su 2.0 Tdi (3 I 14 zamówienie - odbiór 7 tydz 2014)
Jeśli auto nie zjedzie na 7 tydzień zjadą papiery by można było klepnąć do w urzędach do końca lutego
Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
Przykład Ganinex Katowice: Su 2.0 Tdi (3 I 14 zamówienie - odbiór 7 tydz 2014)
Jeśli auto nie zjedzie na 7 tydzień zjadą papiery by można było klepnąć do w urzędach do końca lutego
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
z tego co słyszałem, "zalecane co najmniej podobnej klasy", ciekawa interpretacja.pj25 pisze:Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
A co ma piernik do wiatraka? Do konca lutego kazdy z n1 bedzie mogl to zrobic. Pozniej... w swietle nowych regulacji wlasciwie dla osobowek to raczej o tym zapomniec bez wzgledu na homologacje. Ale to i tak spekulacja poki co.pj25 pisze: Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 12:27
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Rafał
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Kolego posiadam już parę lat DG i własną księgowa oraz znajomości z US i Zus rodzinne.Maverick pisze:A co ma piernik do wiatraka? Do konca lutego kazdy z n1 bedzie mogl to zrobic. Pozniej... w swietle nowych regulacji wlasciwie dla osobowek to raczej o tym zapomniec bez wzgledu na homologacje. Ale to i tak spekulacja poki co.pj25 pisze: Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
Wiec wiem ciut więcej niż to co ptaszki ćwierkają. Zresztą nie mój interes czy ktoś odpisuje vat z paliwa czy nie niemniej będzie wskazane auto prywatne jako 2
Oby nasz rząd przegłosował i wprowadził zmiany jak najpóźniej - w każdym bądź razie do końca lutego każdy się spieszy (obstawiam że i marzec będą odpisy)
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Ale na pelny odpis VAT od paliwa w osobowkach to i tak nie ma co liczyc przy DG (pomijajac okres do momentu wprowadzenia nowych regulacji czyli wlasciwie kilku tygodni).
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: UĆ
Re: Odp: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
No jakbys mi z ust wyjął.pj25 pisze:Supery z Nka będą w 1 kolejności klepane aby zejść w czasie na odpis Vatovski
Wskazane jest posiadanie 2 auta jeśli mamy odliczać pełny vat z paliwa
Przykład Ganinex Katowice: Su 2.0 Tdi (3 I 14 zamówienie - odbiór 7 tydz 2014)
Jeśli auto nie zjedzie na 7 tydzień zjadą papiery by można było klepnąć do w urzędach do końca lutego
Jak mowisz tak bedzie.
Tez mam takie doniesienia.
Wysłane z mojego GT-I9082 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 00:01
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Witam,
Kontynuując wątek.
Ktoś wie jak będzie wyglądała sprawa VAT przy odsprzedaży takiego auta?
Jaka będzie różnica przy zakupie teraz (do 1 marca) i po 1 marca (nowe przepisy)?
Kontynuując wątek.
Ktoś wie jak będzie wyglądała sprawa VAT przy odsprzedaży takiego auta?
Jaka będzie różnica przy zakupie teraz (do 1 marca) i po 1 marca (nowe przepisy)?
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Ksiegowy mowil, ze przy sprzedazy samochodu z N1 bedzie do zaplacenia VAT. Tak jest na razie przynajmniej. Co bedzie za 3 lata to nikt nie wie, bo wtedy znow wejda w zycie nowe przepisy. Byc moze beda lagodniejsze, gdyz KE juz nie wyda kolejnej derogacji. Zakladalbym mimo wszystko, ze trzeba zaplacic podatek
- dolko
- Posty: 406
- Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: uzupełnij pole
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Panowie, VAT to już od tego roku za każdy sprzedany wóz z działalności trzeba zapłacić. Nieważne czy kupiony w tym roku czy kiedyś tam, czy ma n1 czy nie. Sprzedajesz, a był w ew. środków trwałych = płacisz VAT.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Jest tak jak dolko pisze. Ja w związku z tym pozbyłem się Ocatvii jeszcze w grudniu, a plan miałem raczej na ten rok. Złodziejskie praktyki...
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 3 lut 2014, o 19:58
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Zamówilem superba z silnikiem 1.8 w polowie grudnia z homologacją N1. Miał byc do odbioru końcem lutego. Teraz sie okazało że jest w fazie produkcji na maj, ale będą probować zrobić wszystko żeby przyszedł w marcu. Czy ktoś ma podobny problem z odbiorem własnego superba?
Nie wiem juz czy zmieniać go na osobówke i kupić jak wejdą nowe przepisy vat czy dalej utrzymać homologację, gdyż podobno nie zdążą wprowadzić nowych przepisow początkiem marca
Nie wiem juz czy zmieniać go na osobówke i kupić jak wejdą nowe przepisy vat czy dalej utrzymać homologację, gdyż podobno nie zdążą wprowadzić nowych przepisow początkiem marca
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: UĆ
Re: Superb z homologacją ciężarową od 1 stycznia ?
Trzymaj homologacje, prawdopodobnie od 1.03 nie zdążą.
Masz artykuł z SAMARU :
Rada Ministrów przyjęła nowelizację ustawy o VAT
2014-01-28 16:26:28
Rząd staje na głowie, by zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami wdrożyć nowe przepisy od 1 marca. Punkt programu dotyczący projektu tej ustawy został do programu obrad „dopchnięty kolanem” niemalże tuż przed początkiem obrad.
„Celem proponowanych zmian jest kompleksowe uregulowanie zasad odliczania i rozliczania /../ VAT w odniesieniu do wszystkich wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, wykorzystywanych do celów mieszanych, tj. działalności gospodarczej i prywatnej. Chodzi o tzw. auta z kratką. Podstawę do wprowadzenia zmian stanowi przyznana Polsce 17 grudnia 2013 r. derogacja, dotycząca stosowania ograniczeń w odliczaniu podatku VAT od nabywanych samochodów” – informuje Centrum Informacyjne Rządu.
Projekt ustawy wprowadza ograniczenie do 50 proc. w odliczaniu podatku VAT od zakupu takich aut oraz paliwa do nich i innych wydatków eksploatacyjnych (np. napraw pojazdów). Ustawa przewiduje też, że pełne odliczenie będzie przysługiwało „tylko w odniesieniu do wydatków związanych z pojazdami wykorzystywanymi przez podatnika wyłącznie do działalności gospodarczej”
Rząd staje na głowie by, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zdążyć przed 1 marca z wdrożeniem do polskiego prawa unijnej derogacji VAT ograniczającej prawa do odliczania tego podatku. Punkt dotyczący rozpatrzenia projektu ustawy VAT-owskiej nie widnieje w porządku obrad rządu na 28 stycznia, a w programie znalazł się w ostatniej chwili. Skąd ten pośpiech? Wraz z końcem 2013 r. wygasła dotychczasowa derogacja dla polskiego rządu dająca mu prawo do ograniczenia do 60 proc. (nie więcej niż 6 tys. zł) odliczenia VAT-u od kosztów zakupu auta wykorzystywanego do działalności gospodarczej. Wskutek poślizgu w staraniach o kolejną derogację VAT (z winy polskiego rządu) nowe regulacje nie zdążyły wejść w życie 1 stycznia 2014 r. Dzięki temu, w tzw. „okienku derogacyjnym” czyli okresie między początkiem roku a wdrożeniem do polskiego prawa unijnej derogacji, zakup auta z homologacją ciężarową N1 umożliwia przedsiębiorcom 100 proc. odliczenie VAT-u. Nie dziwi więc, że rządowi zależy by jak najszybciej wprowadzić w życie nowe przepisy ograniczające prawo do odliczeń do 50 proc.
Przyjęcie ustawy na posiedzeniu RM 28 stycznia nie oznacza wcale, że ustawa na pewno wejdzie w życie w zapowiadanym przez rząd terminie. Dlaczego? Najbliższe, trzydniowe posiedzenie Sejmu rozpoczyna się dopiero 5 lutego. Nawet, gdyby Sejm przyjął ustawę w ekspresowym tempie, to uwzględniając konieczność zajęcia się nią przez Senat, uzyskania podpisu prezydenta i wymagane 2. tygodniowe vacatio legis, termin wprowadzenia w życie nowych przepisów 1 marca staje pod dużym znakiem zapytania. Warto dodać, że najbliższe posiedzenie Senatu zaplanowano na 29 i 30 stycznia; następne – dopiero na 19-20 lutego.
Masz artykuł z SAMARU :
Rada Ministrów przyjęła nowelizację ustawy o VAT
2014-01-28 16:26:28
Rząd staje na głowie, by zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami wdrożyć nowe przepisy od 1 marca. Punkt programu dotyczący projektu tej ustawy został do programu obrad „dopchnięty kolanem” niemalże tuż przed początkiem obrad.
„Celem proponowanych zmian jest kompleksowe uregulowanie zasad odliczania i rozliczania /../ VAT w odniesieniu do wszystkich wydatków dotyczących samochodów osobowych oraz innych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony, wykorzystywanych do celów mieszanych, tj. działalności gospodarczej i prywatnej. Chodzi o tzw. auta z kratką. Podstawę do wprowadzenia zmian stanowi przyznana Polsce 17 grudnia 2013 r. derogacja, dotycząca stosowania ograniczeń w odliczaniu podatku VAT od nabywanych samochodów” – informuje Centrum Informacyjne Rządu.
Projekt ustawy wprowadza ograniczenie do 50 proc. w odliczaniu podatku VAT od zakupu takich aut oraz paliwa do nich i innych wydatków eksploatacyjnych (np. napraw pojazdów). Ustawa przewiduje też, że pełne odliczenie będzie przysługiwało „tylko w odniesieniu do wydatków związanych z pojazdami wykorzystywanymi przez podatnika wyłącznie do działalności gospodarczej”
Rząd staje na głowie by, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, zdążyć przed 1 marca z wdrożeniem do polskiego prawa unijnej derogacji VAT ograniczającej prawa do odliczania tego podatku. Punkt dotyczący rozpatrzenia projektu ustawy VAT-owskiej nie widnieje w porządku obrad rządu na 28 stycznia, a w programie znalazł się w ostatniej chwili. Skąd ten pośpiech? Wraz z końcem 2013 r. wygasła dotychczasowa derogacja dla polskiego rządu dająca mu prawo do ograniczenia do 60 proc. (nie więcej niż 6 tys. zł) odliczenia VAT-u od kosztów zakupu auta wykorzystywanego do działalności gospodarczej. Wskutek poślizgu w staraniach o kolejną derogację VAT (z winy polskiego rządu) nowe regulacje nie zdążyły wejść w życie 1 stycznia 2014 r. Dzięki temu, w tzw. „okienku derogacyjnym” czyli okresie między początkiem roku a wdrożeniem do polskiego prawa unijnej derogacji, zakup auta z homologacją ciężarową N1 umożliwia przedsiębiorcom 100 proc. odliczenie VAT-u. Nie dziwi więc, że rządowi zależy by jak najszybciej wprowadzić w życie nowe przepisy ograniczające prawo do odliczeń do 50 proc.
Przyjęcie ustawy na posiedzeniu RM 28 stycznia nie oznacza wcale, że ustawa na pewno wejdzie w życie w zapowiadanym przez rząd terminie. Dlaczego? Najbliższe, trzydniowe posiedzenie Sejmu rozpoczyna się dopiero 5 lutego. Nawet, gdyby Sejm przyjął ustawę w ekspresowym tempie, to uwzględniając konieczność zajęcia się nią przez Senat, uzyskania podpisu prezydenta i wymagane 2. tygodniowe vacatio legis, termin wprowadzenia w życie nowych przepisów 1 marca staje pod dużym znakiem zapytania. Warto dodać, że najbliższe posiedzenie Senatu zaplanowano na 29 i 30 stycznia; następne – dopiero na 19-20 lutego.