Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lip 2011, o 15:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: lublin
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Oczywiście, że tak - jak sobie vat do 1 marca odliczysz - to już nikt Ci tego nie odbierze.
Potem -jest kwestią Twojego wyboru czy zdecydujesz się odliczać 100 % Vat od paliwa od 1 marca 2014 i napraw czy też 50 % vat od paliwa ale od czerwca 2015.
Przynajmniej tak to rozumiem.[/quote]
Nie do końca tak to jest:
1 obecnie nie może sobie odliczyć vat z paliwa, owszem może z materiałow eksploatacyjnych przynajmniej do końca lutego(przy założeniu ze nowa ustawa wchodzi w życie od 1 marca)
2 jak wejdzie nowa ustawa to na obecnie kupiony samchód nic nie będzie mógł odpisać, bo w projekcie ustawy jest zapis że odpisu 50%z vat z paliwa i materiałow eksploatacyjnych oraz z 50% z vat od wartości samochodu lub 100% jezeli samochod będzie przeznaczony tylko na działalność gospodarczą będzie można odliczyć od samochodów nabytych po dniu wejscia w życie tej ustawy,
3 jak narazie jest zapis "nabytych" i nie mam tam mowy o nowych czy używanych, więc nie wiadomo jak to będzie wyglądało
4 mowa jest o wszystkich samochodach osobowych choć pojawil się pomysł ze będzie można odliczac vat od razu po wejściu w zycie nowej ustawy ale od samochodów o ładowności pow. 500kg
Czyli na dziś mamy sytuację taka, albo kupujesz samochód teraz odpisujesz 100% vat ale nie możesz odposać vat z paliwa (obecnie i jak wejdzie nowa ustawa)albo czekasz na nową ustawę i odpisujesz 50%vat z paliwa, samochodu i materiałow.
Dodatkowo nie do końca jest jasna sytuacja z interpretacją dotycząca konieczności posiadania kratki, bo według wymogów homologacji N1 takiej kratki nie trzeba mieć, ale urzędnicy coś pobrzękiwali ze brak kratki może nie zabezpieczać pojazdu przy przewożeniu towaru, wiem ze to bzdura ale pamiętając jaką bzdurną interpretację stosują urzędy celne dotyczącą akcyzy na importowane samochody ciężarowe do 3,5t uznając je ze są za luksusowe i nalezy od nich płacić akcyze przy imporcie to juz niewiele jest w stanie mnie zaskoczyć ze strony urzędów
Potem -jest kwestią Twojego wyboru czy zdecydujesz się odliczać 100 % Vat od paliwa od 1 marca 2014 i napraw czy też 50 % vat od paliwa ale od czerwca 2015.
Przynajmniej tak to rozumiem.[/quote]
Nie do końca tak to jest:
1 obecnie nie może sobie odliczyć vat z paliwa, owszem może z materiałow eksploatacyjnych przynajmniej do końca lutego(przy założeniu ze nowa ustawa wchodzi w życie od 1 marca)
2 jak wejdzie nowa ustawa to na obecnie kupiony samchód nic nie będzie mógł odpisać, bo w projekcie ustawy jest zapis że odpisu 50%z vat z paliwa i materiałow eksploatacyjnych oraz z 50% z vat od wartości samochodu lub 100% jezeli samochod będzie przeznaczony tylko na działalność gospodarczą będzie można odliczyć od samochodów nabytych po dniu wejscia w życie tej ustawy,
3 jak narazie jest zapis "nabytych" i nie mam tam mowy o nowych czy używanych, więc nie wiadomo jak to będzie wyglądało
4 mowa jest o wszystkich samochodach osobowych choć pojawil się pomysł ze będzie można odliczac vat od razu po wejściu w zycie nowej ustawy ale od samochodów o ładowności pow. 500kg
Czyli na dziś mamy sytuację taka, albo kupujesz samochód teraz odpisujesz 100% vat ale nie możesz odposać vat z paliwa (obecnie i jak wejdzie nowa ustawa)albo czekasz na nową ustawę i odpisujesz 50%vat z paliwa, samochodu i materiałow.
Dodatkowo nie do końca jest jasna sytuacja z interpretacją dotycząca konieczności posiadania kratki, bo według wymogów homologacji N1 takiej kratki nie trzeba mieć, ale urzędnicy coś pobrzękiwali ze brak kratki może nie zabezpieczać pojazdu przy przewożeniu towaru, wiem ze to bzdura ale pamiętając jaką bzdurną interpretację stosują urzędy celne dotyczącą akcyzy na importowane samochody ciężarowe do 3,5t uznając je ze są za luksusowe i nalezy od nich płacić akcyze przy imporcie to juz niewiele jest w stanie mnie zaskoczyć ze strony urzędów
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Jesli auto ma homologacje N1, to od 1 marca (zakladajac, ze wtedy wejdzie regulacja w zycie), bedzie mozna odliczac 50% VAT od paliwa. Dla aut osobowych ta mozliwosc ma byc od 1 lipca 2015. Jest to w sumie kolejna zaleta N1.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, o 07:22 przez Maverick, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 19:29
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: UĆ
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
rafik11
Stan prawny na dzisiaj znamy.
Zagadką natomiast jest - co będzie w nowych przepisach - bo wcale nie wiadomo czy wejdą one w życie w proponowanym przez MF kształcie.
Należy zauważyć, że min gospodarki Piechociński miał zastrzeżenia co do proponowanych przez MF przepisów i być może będzie się starał złagodzić negatywne dla podatników skutki derogacji.
Oczywiście nie sądzę, że ma na względzie dobro podatników - możliwe że chce zbić kapitał polityczny dla PSL lub coś w zamian od PO wytargować, godząc się na propozycje MF czyli min Szczurka.
Tak czy inaczej jeszcze może się kilka rzeczy zmienić.
Wszystko okaże się jak wejdzie w życie nowa Ustawa i sejm ją klepnie - a do tego jeszcze chwilka.
Stan prawny na dzisiaj znamy.
Zagadką natomiast jest - co będzie w nowych przepisach - bo wcale nie wiadomo czy wejdą one w życie w proponowanym przez MF kształcie.
Należy zauważyć, że min gospodarki Piechociński miał zastrzeżenia co do proponowanych przez MF przepisów i być może będzie się starał złagodzić negatywne dla podatników skutki derogacji.
Oczywiście nie sądzę, że ma na względzie dobro podatników - możliwe że chce zbić kapitał polityczny dla PSL lub coś w zamian od PO wytargować, godząc się na propozycje MF czyli min Szczurka.
Tak czy inaczej jeszcze może się kilka rzeczy zmienić.
Wszystko okaże się jak wejdzie w życie nowa Ustawa i sejm ją klepnie - a do tego jeszcze chwilka.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lip 2011, o 15:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: lublin
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
oczywiście że jest wielką niewiadomą w jakim brzmieniu wejdzie ta ustawa w życie. Na razie jak czytam projekt to brzmi racjonalnie, ocenę swoją opieram na przykładzie innych krajów gdzie podobne rozwiązania wprowadzono. We Francji jest 80%cele prywatne 20%służbowy w Niemczech 90% prywatne 10% służbowe (tylko tam jest dziwna konstrukcja ze jeżeli przekroczysz te 10% służbowych to wtedy odpisujesz 100% a dopiero każdy wyjazd prywatny opodatkowujesz -oj u nas by się dzialo:)). W projekcie rozsądnie wygląda możliwość "wpisania "pojazdu jako do celów tylko działalności gospodarczej i wtedy 100% odpisujesz, ale jest tam jeden minus ze jak się zmieni przeznaczenie pojazdu w ciągu 5 lat to oddaj to co odpisałeś (pewnie plus odsetki). A może się zmienic przeznaczenie pojazdu w wyniku kontroli us i zakwestionowaniu jakichś fv i co, wtedy korekta do tyłu? Słyszałem co Piechociński proponował, ale nie sądzę że to wejdzie.
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Tutaj kolejna garść informacji i wątpliwości co do VAT-u od paliwa. Może jednak będzie można odliczać 50% VAT-u od paliwa w sytuacji gdy samochód z N1 jest wpuszczony w firmę 50/50
Zdaniem Marcina Kolmasa projektowany przepis – art. 9 ust. 1 pkt 2 – może jednak naruszać przepisy unijne. Wyłącza on – do 30 czerwca 2015 r. – możliwość odliczenia VAT od paliwa do niektórych samochodów ciężarowych, np. gdy posiada on trzy miejsca do siedzenia, a dopuszczalna ładowność jest mniejsza niż 500 kg.
– Z dostępnych publicznie informacji, w tym przede wszystkim decyzji derogacyjnej, nie wynika, by polski ustawodawca został upoważniony do całkowitego zlikwidowania prawa do odliczenia VAT przy nabyciu paliw do tych samochodów – twierdzi Marcin Kolmas.
– Wprowadzenie takiego wyłączenia będzie naruszało zarówno art. 176 dyrektywy 2006/112, jak i samej decyzji derogacyjnej Rady Europy – uważa ekspert.
W jego ocenie decyzja Rady wskazuje, że zakres zezwolenia dotyczy ograniczenia do 50 proc. kwoty VAT w odniesieniu do wszystkich wydatków dotyczących pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, w tym wydatków na zakup paliwa. Decyzja nie pozwala na całkowite wyeliminowanie (nawet tylko czasowo) prawa do odliczenia VAT od paliw do samochodów innych niż osobowe.
Źródło: http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?a ... &id=470828#
Zdaniem Marcina Kolmasa projektowany przepis – art. 9 ust. 1 pkt 2 – może jednak naruszać przepisy unijne. Wyłącza on – do 30 czerwca 2015 r. – możliwość odliczenia VAT od paliwa do niektórych samochodów ciężarowych, np. gdy posiada on trzy miejsca do siedzenia, a dopuszczalna ładowność jest mniejsza niż 500 kg.
– Z dostępnych publicznie informacji, w tym przede wszystkim decyzji derogacyjnej, nie wynika, by polski ustawodawca został upoważniony do całkowitego zlikwidowania prawa do odliczenia VAT przy nabyciu paliw do tych samochodów – twierdzi Marcin Kolmas.
– Wprowadzenie takiego wyłączenia będzie naruszało zarówno art. 176 dyrektywy 2006/112, jak i samej decyzji derogacyjnej Rady Europy – uważa ekspert.
W jego ocenie decyzja Rady wskazuje, że zakres zezwolenia dotyczy ograniczenia do 50 proc. kwoty VAT w odniesieniu do wszystkich wydatków dotyczących pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony, w tym wydatków na zakup paliwa. Decyzja nie pozwala na całkowite wyeliminowanie (nawet tylko czasowo) prawa do odliczenia VAT od paliw do samochodów innych niż osobowe.
Źródło: http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?a ... &id=470828#
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Jesli chodzi o odpis 100% VAT, to z tego co sie mowi, praktycznie nie bedzie na to szans, poza przypadkami typu koparka, ciezarowka (prawdziwa ciezarowka ). A juz praktycznie niewykonalne bedzie odpisanie 100% VAT dla kogos, kto ma jednoosobowa DG. Oczywiscie odpisac mozna, ale to na podatniku ciazy obowiazek udowodnienia organom podatkowym, ze pojazd jest w 100% wykorzystywany sluzbowo.
Jeden diler Skody wspominal mi nawet, ze byly/sa pomysly montowania nadajnikow GPS. Koparka pewnie czlowiek nie pojedzie do kina w sobote wieczorem. Ale autkiem i owszem. Ciezko bedzie przekonac wtedy kogokolwiek, ze robi sie tam biznes
Jeden diler Skody wspominal mi nawet, ze byly/sa pomysly montowania nadajnikow GPS. Koparka pewnie czlowiek nie pojedzie do kina w sobote wieczorem. Ale autkiem i owszem. Ciezko bedzie przekonac wtedy kogokolwiek, ze robi sie tam biznes
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Ktoś wie może jakie będą stawki za ViaToll za N1 do 3,5 tony i czy w ogóle wejdzie to w życie?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Poza tym, ze ktos sobie robil jaja z ViaTOLLem na forum, to oficjalnie nie ma nawet takich planow. Wlasciwie przy ViaTOLL homologacja nie ma nic do rzeczy, bo tam istotne jest DMC.
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Zuber pisze:Toście sobie pożartowali
http://tachospeed.pl/aktualnosci/minist ... e-viatoll/System obejmie również samochody osobowe z homologacją ciężarową N1 o wadze poniżej 3,5 tony. Umożliwia to podpisana już nowelizacja rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 22 marca 2011 r. w sprawie dróg krajowych lub odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną oraz rodzajów pojazdów obowiązanych do jej uiszczania, która wejdzie w życie pod koniec roku
Było.
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
No to dałem się wkręcić:roll:Maverick pisze:Poza tym, ze ktos sobie robil jaja z ViaTOLLem na forum, to oficjalnie nie ma nawet takich planow. Wlasciwie przy ViaTOLL homologacja nie ma nic do rzeczy, bo tam istotne jest DMC.
Z drugiej strony jakby to weszło to też bym się nie zdziwił. Przecież "strate" z tytułu odliczonego Vatu, Państwo odbiłoby sobie częściowo właśnie na tym. Np 16gr za kilometr ekspresowki (najniższa taryfa dla ciężarówek) x odpowiednia ilość kilometrów i... wychodzę na tym jak Zabłocki na mydle.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Gdzie konkretnie w zamieszczonym linku jest taka informacja?
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Opcja jest taka: 180 dni siedzisz w Belgii, 180 dni w Luksemburgu 2-3 razy w Polsce na rok mozna przezyc Do tego dieta za kazdy dzien 48 euro. Sprzedawac w Polsce mozna nie bedac fizycznie w Polsce. To przypadek dosc ekstremalny, niemniej jednak znam calkiem sporo takich osob
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Nigdzie. Wkręcałem SzymkaMaverick pisze:Gdzie konkretnie w zamieszczonym linku jest taka informacja?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Homologacja do S2 - wersja ciężarowa
Ale przyznasz, że to już wyższy poziom zaawansowania.. wkręcić wkręcającego
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪