Witam,
W ciągu mojego kilkomiesięcznego używania samochodu mam następujące pytania:
1. Posiadam wersję bez tempomatu. Czy aby zamontować tempomat wystarczy sama manetka? jaki jest poziom złożoności prac?
2. Chcę kupić felgi stalowe na zimę, 16' - czy przy oponach 225/55 nie będzie ocierało przy skręcaniu? Czy felgi od Mercedesa 5x112 Et46 będą pasować?
3. Czasami wariuje mi tryb czasowy wycieraczek - chodzi jak na normalnym biegu, albo odstęp czasu między cyklami jest nierównomierny. Manetka czy coś jeszcze?
4. Przy hamowaniu i skręcaniu w prawo jednocześnie słychać delikatny chrupot, co to może być? przegub?
5. Zauważyłem przy wężu idącym od spodu turbiny zaolejenie, olej jest też w okolicach mocowania intercoolera. Poważna sprawa? czy może to poczekać do wiosny?
6. Z przodu mam zamienniki lamp, czy pomijając kwestie prawne jest sens zakładać ksenon HID ?
7. Czy lampy tył przedlift i polift pasują zamiennie?
8. Podczas ruszania na niskich obrotach czuć szarpanie - tarcza,docisk? Poprzedni właściciel twierdził że sprzęgło było zmieniane na jednomasowe stąd taki efekt. Zmiania biegów, hamowanie przyspieszanie już bez żadnych niepokojących objawów.
Jak coś sobie przypomnę to dopiszę.
Pzdr
Moja "jedynka" - pytań kilka
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lip 2013, o 10:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: piotr
- Lokalizacja: poznań
Re: Moja "jedynka" - pytań kilka
1. podobno tak, ale nie wiem dokładnie
2. to nie jest homologowany rozmiar do superba. Przy 16 powinieneś mieć 205/55. Gwarancji czy nie będzie obcierać nikt Ci nie da, bo raczej nikt na czymś takim nie jezdził
7. pasują
8. tak jakby docisk
2. to nie jest homologowany rozmiar do superba. Przy 16 powinieneś mieć 205/55. Gwarancji czy nie będzie obcierać nikt Ci nie da, bo raczej nikt na czymś takim nie jezdził
7. pasują
8. tak jakby docisk
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lip 2013, o 10:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Re: Moja "jedynka" - pytań kilka
Witam ponownie,
Sypnął się niestety synchronizator 3 biegu :/ już się rozglądam za używaną skrzynią. moje oznaczenie to GGB. Pytanie Czy skrzynie o innych oznaczeniach pasują i jak się ewentualnie różnią przełożeniami. W okolicy jest skrzynia EEN. Czy sprzęgło i dwumas również w silniku 101 konnym jest takie samo jak w 130?
Sypnął się niestety synchronizator 3 biegu :/ już się rozglądam za używaną skrzynią. moje oznaczenie to GGB. Pytanie Czy skrzynie o innych oznaczeniach pasują i jak się ewentualnie różnią przełożeniami. W okolicy jest skrzynia EEN. Czy sprzęgło i dwumas również w silniku 101 konnym jest takie samo jak w 130?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Moja "jedynka" - pytań kilka
Dla silnika AWX wg. dokumentacji przyporządkowane są tylko dwie 5-cio biegowe skrzynie manualne - Twoja GGB i jej wcześniejszy odpowiednik FHN.xXcarlossXx pisze:uż się rozglądam za używaną skrzynią. moje oznaczenie to GGB. Pytanie Czy skrzynie o innych oznaczeniach pasują i jak się ewentualnie różnią przełożeniami.
(dla Pastuchów analogicznie)
W okolicy jest skrzynia EEN.
Ta skrzynia jest przyporządkowana do silników 101 i 110 PS.
Wymiarowo zazwyczaj tak samo (228 mm / 230 mm) ale zdarzają się odstępstwa, które nie zawsze daje się ustalić po VIN, tylko dopiero po zdemontowaniu skrzyni z auta.Czy sprzęgło i dwumas również w silniku 101 konnym jest takie samo jak w 130?
XXcarlossXx, bez wątpienia istnieje dużo typów innych skrzyń biegów (od silników 74 i 110 PS), które fizycznie dopasujesz do swojego AWX bez większego problemu ale zważywszy fakt, że różnice dotyczą nie tylko zmiennych przełożeń trybów skrzyni, ale też mechanizmów różnicowych - mimo wszystko ja bym Ci polecał wyszukanie i zastosowanie FHN lub GGB.
Pozdrawiam.