Witam podczas jazdy zauważyłem że po przekroczeniu 3000 obrotów odłącza mi się turbina.
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie turbina chodzi normalnie ale też do 3000 obrotów.
Mechanicy twierdzą że wystarczy tylko przeczyścić turbinę gdyż są tam łopatki o zmiennej geometrii i mogą być zapieczone
czy wyczyszczenie turbiny zlikwiduje ten problem czy też mogą być inne przyczyny występowania tej usterki ?
Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
Re: Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
Może tak być że zacina się geometria, trzeba będzie ją wyjąć rozkręcić i czyścić, bo poruszanie samą sztangą może przynieść tylko chwilową porawę. Sprawdź też wężyki czy nie mają jakichś nieszczelności.
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I" onclick="window.open(this.href);return false;
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
znajdz sobie dlugi odcinek, i wciskaj gaz na 2s i pusc na 2s (gaz pusc gaz pusc gaz pusc gaz pusc..), przejedz tak dluzsza chwile i zobacz czy sie cos zmienilo, jezeli tak to turbo faktycznie do czyszczenia.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Iron
- Posty: 277
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: WA (SK)
- Kontakt:
Re: Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
Klasyczny notlaufDyziek pisze:Witam podczas jazdy zauważyłem że po przekroczeniu 3000 obrotów odłącza mi się turbina.
Po zgaszeniu silnika i odpaleniu go ponownie turbina chodzi normalnie ale też do 3000 obrotów.
Mechanicy twierdzą że wystarczy tylko przeczyścić turbinę gdyż są tam łopatki o zmiennej geometrii i mogą być zapieczone
czy wyczyszczenie turbiny zlikwiduje ten problem czy też mogą być inne przyczyny występowania tej usterki ?
Przyczyny jakie znam:
1. Łopatki turbo zapieczone - to co pisali koledzy wcześniej
2. Puszka sterowania turbo uszkodzona tzw. gruszka - ja to miałem dwa razy.
- maclan
- Posty: 76
- Rejestracja: 18 paź 2010, o 13:42
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Rumia
Re: Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
Jednym słowem PSJ . Aby temu zapobiec jak już motor odpowiednio nagrzany zawsze muszę dobrze przepałować maszynę, bez tego to bym chory chyba był. A tak to sobie zawsze poczuję koniki i łopatki turbiny ruszą się.
A wracając do tematu i pytania, najczęściej są to zapieczone łopatki, ale może to być też sterownie trzaśnięte, wężyki od sterowania przetarte, N75 - zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania walnięty.
A wracając do tematu i pytania, najczęściej są to zapieczone łopatki, ale może to być też sterownie trzaśnięte, wężyki od sterowania przetarte, N75 - zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania walnięty.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Turbina (ciśnienie doładowania wartość przekroczona )
Witam
u siebie zauważyłem podobny problem tyko że mi powiedziano żebym sprawdził zawór N75 i wszystkie przewody podciśnienia czy nie są pęknięte lub przetarte a dopiero potem zabierał się za TURBO. Problemu jeszcze nie rozwiązałem czekam na lepszą pogodę więc jeśli uda się tobie go rozwiązać wcześniej to daj znać co było;)
u siebie zauważyłem podobny problem tyko że mi powiedziano żebym sprawdził zawór N75 i wszystkie przewody podciśnienia czy nie są pęknięte lub przetarte a dopiero potem zabierał się za TURBO. Problemu jeszcze nie rozwiązałem czekam na lepszą pogodę więc jeśli uda się tobie go rozwiązać wcześniej to daj znać co było;)