2.0 TSI ciekawostka

bezduszny

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: bezduszny »

.
piotreks31
Posty: 43
Rejestracja: 27 gru 2012, o 18:16
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: piotreks31 »

Kolejne tankowanie, globalne średnie spalanie na poziomie 8.8, średnie 7.8 l/100km, bak starcza na ok 650 km.
Nie chce mi się wierzyć, że 3 l/100 mniej to tylko zmiana softu !
Fakt auto stalo się bardziej przewidywalne, mniej dzikie, nie wyrywa i nie kopie w plecy z byle powodu. Jest nadal szybki, ale bardziej w stylu w jakim przyspieszają auta na ropę.
Bardziej stał się szybką limuzyną, wcześniej nie byłem pewien czym mnie zaskoczy przy następnym wyprzedzaniu.
Trochę mi tego brakuje, ale oszczędność paliwa przy moich przebiegach jest w tym przypadku konkretna.
Zastanawiam się czy może ktoś z tym silnikiem będzie jechał niedługo do ASO na przegląd ?
Ciekawi mnie opinia innych użytkowników.
bezduszny

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: bezduszny »

Pewnie standardowo podpięli samochód do kompa..
a ten wywalił aktualizację oprogramowania. No i wgrali.
Awatar użytkownika
Cobrettiiii
Posty: 328
Rejestracja: 18 sie 2013, o 16:20
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 345km/475 nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa/Józefów
Kontakt:

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Cobrettiiii »

bezduszny pisze:Pewnie standardowo podpięli samochód do kompa..
a ten wywalił aktualizację oprogramowania. No i wgrali.
Pewnie kolejna "cicha" akcja ASO
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
bezduszny

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: bezduszny »

Nie. To żadna akcja.
Takie poprawki softu to norma.

Mi też kiedyś w Oplu w ten sposób skasowali
Roger83
Posty: 124
Rejestracja: 3 mar 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warsaw

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Roger83 »

Ze względu na DSG to raczej nie, bo nawet słabszy 2.0 TDI 140KM ma 320 niutonów i nic się z tego tytułu nie dzieje, miałem to kiedyś w Pastuchu B6 (tak, tak, słynne pompowtryski, też mnie dopadły:):) ) i nic się z tą skrzynią nie działo absolutnie. A dawałem mu czasami ostro. A ma ktoś jakieś potwierdzone historie z DSG6? Bo DSG7 to syf, wiadomo, sam jeździłem, ale sześciobiegówka wydawała mi się wedle opinii i własnych doświadczeń niezawodna.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Zaj007 »

To i tamo czasami siada, wiadomo. Trochę historii znam, nie wiem o czy chcesz poczytać. :-) U mnie jedyna usterka, która nie powinna mieć miejsca to poluzowany plastikowy dekielek od filtra oleju. Trochę nerwów, pobudzony podjazd i 400 zł.
Obrazek
Prekompilator
Posty: 41
Rejestracja: 23 sie 2013, o 12:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Prekompilator »

Roger83 pisze:Bo DSG7 to syf, wiadomo, sam jeździłem
Co się konkretnie działo i z którego miesiąca/roku miałeś auto?
Roger83
Posty: 124
Rejestracja: 3 mar 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warsaw

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Roger83 »

Dokładnie to samo, co u wszystkich - po roku lub 15k zaczyna się (jak to ładnie mówią fachowcy) - "tarpanie", czyli szarpie na drugim biegu tak, jakbyś przejeżdżał przez taką tarkę, co się robi przed światłami latem od stojących samochodów. Niektórzy dodają do opisu także, że "odgłos dzwonienia śrubami".
Wszystkiemu winne suche tarcze (i to Wam powie po cichu każdy mechanik z ASO Skody - z kilkoma rozmawiałem).

Fura to był brand new Passat B7 1.8 TSI z 2011 roku. Poprzednio w B6 2.0 TDI miałem DSG6 na mokrych sprzęgłach przez 4 lata i jazda jak po maśle. Tylko w końcu pompowtryski mnie dopadły i się rozstaliśmy... :)
Prekompilator
Posty: 41
Rejestracja: 23 sie 2013, o 12:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Prekompilator »

Czyli tak jak myślałem - moich 2 znajomych miało to samo w passatach, tylko przy 40 kkm.
Od października 2011 jest to podobno poprawione. W każdym razie w Australii była akcja serwisowa związana ze zbyt słabymi suchymi sprzęgłami i dotyczyła właśnie aut od <nie pamiętam kiedy> do września/października 2011.
Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 119
Rejestracja: 20 mar 2011, o 11:43
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 231@352
Lokalizacja: Syreni Gród!

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Mihau »

O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
Obrazek
Roger83
Posty: 124
Rejestracja: 3 mar 2013, o 11:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warsaw

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Roger83 »

No dokładnie o to idzie :) Dobrze, chociaż, że inni też o tym piszą tak obszernie, bo przynajmniej wiem, że nie zwariowałem.
Przedobrzyli chłopcy, 6 biegówka by wystarczyła, i po grzyba byłby te suche sprzęgła. Tylko dlaczego, znowu, skoro wiedzą i poprawili,
to nie ma ogólnoeuropejskiej akcji serwisowej. Spieprzyli, to niech wymienią wszystkim skrzynie i tyle.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Zaj007 »

Teraz będzie tylko lepiej, bo w O3 1,8 TSI urosło w moc i moment. Do tego 4x4 wyłącznie z tą skszynią... (Nie będzie wentyla w postaci utraty trakcji)
Obrazek
Prekompilator
Posty: 41
Rejestracja: 23 sie 2013, o 12:33
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Prekompilator »

Suche sprzęgła są po to, żeby była wyższa sprawność skrzyni.
U mnie raczej jest nowy soft, więc powinno być OK.
BTW. - O3 1.8 TSI urosło w moc, ale nie w moment :( - ma tyle samo co 1.4 140 KM, tylko później się kończy.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 2.0 TSI ciekawostka

Post autor: Zaj007 »

To nie ma 280Nm?
Obrazek
ODPOWIEDZ