Wymiana paska rozrządu.

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Misiek Fisiek »

To ktoś mógłby zobaczyć jak jest w TSi. Ostatnio rozmawiałem w ASO i też stwierdzili, że niby łańcuch powinien być dożywotnio, ale oni za bardzo w to nie wierzą i sugerują z czasem wymienić całość. Zwłaszcza, że Vw chyba też zwątpił i wraca do pasków.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Sebastian_M26 »

W TSI, duży wpływ na trwałość układu łańcuchowego będzie miał olej i jego wymiany. Jedynie można zmierzyć odległość między ogniwami i zużycie zębatek, czyli jak w motocyklu.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny »

Ktoś dobrze napisał...
że szybciej zesra się pompa wody niż pasek rozrządu.... i wtedy jest powód do wymiany.

W Oplu z silnikami z19DTH rozrządy powinny być wymieniane co 150k
ale w ASO nie spotkali takiego, gdzie by wytrzymała tyle pompa wody ;)
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: skodaman »

No wlasnie Panowie uwaga na pompe wody jaka kupujecie bo ta chyba wazniejsza niz dobry zestaw rozrzadu. Ogolnie zestawy rozrzadu sprzedawane sa bez pompy wody (tzn komplet w pudelku posiada tylko pasek rozrzadu, rolke prowadzaca i napinacz oraz srube i nakretki), a sama pompe dorzucaja osobno. O ile pasek spokojnie nam wytrzyma probe czasu czy kilometrow do wymiany to slaba pompa ktora sie zatrze moze doprowadzic do zerwania/zeslizgniecia paska i spowodowac zniszenie silnika.
Na poparcie moich slow powiem wam tylko tyle ze dzisiaj rano przywiezli mi do naprawy 97r passata 1.9tdi z zerwanym paskiem na wskutek zatartej pompy wody. Na szczescie dla wlasciciela pojazdu pompa wody w tym aucie byla napedzana przez pasek alternatora wiec rozrzad nie ucierpial, ale czasmi taki zerwany pasek mogl rowniez wkrecic sie pod obudowe rozrzadu i spowodowac naprawde powazne wydatki. Wiec uwaga ;)

PS. Zuber: lancuch niby mial byc dorzywotnio, ale z autopsji wiem ze z czasem/znacznym przebiegiem moze sie wyciagnac i wtedy wymiana. Ale skoro wy duzo nie jezdzicie to na pewno nie spotkacie sie z tym problemem. Na pewno lancuszek trwalszy od paska i spokuj w glowie, ale jak przyjdzie do wymiany no to trzeba bedzie troche zaplacic :D
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Misiek Fisiek »

Czyli tak jak pisze Sebastian można sprawdzać odległość między ogniwami żeby upewnić się, że się nie rozciągnął?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: skodaman »

Tak mozna, ale jak bedzie juz wyciagniety to na pewno go uslyszysz ;)
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 »

No i tak jak pisałem. W nowych TDI paski sa już tak szerokie grube i wzmocnione, że nie ma interwału czasowego, a okresy wymiany zostały moooocno wydłużone.

Dla pompowtrysków : co 150 tyś
Dla CommonRail : co 180tys dla silników CEGA,CBDB i CBBB oraz co 210 tyś dla pozostałych czyli np popularny na forum CFGB

Więc Zaj007 zostaw temat i nie ruszaj nic :)

P.S sprawdziłem w CR jest o pół centymetra szerszy wg. katalogu IC oraz ma o 20 zębów więcej. Ale to nie wszystko. Pamiętam jak kiedyś u znajomego w w 2.0 TDI na pompkach zmienialiśmy rozrząd. Pasek DYCO. Mega sztywny ciężki widać było, że wzmocniony bardzo. Po ok 10 tyś padła głowica. Trzeba było rozbierać wszytko. Dobra praktyka mówi by nie zakładać kolejny raz zdjętego paska. Więc telefon do DYCO. Rozmowa z technikiem ... pan stwierdził, że na tym pasku możemy sie pohuśtać, poholować, a potem go włożyć z powrotem i nic się nie stanie.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
piotrus_pan

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: piotrus_pan »

neck99 pisze:No i tak jak pisałem. W nowych TDI paski sa już tak szerokie grube i wzmocnione, że nie ma interwału czasowego, a okresy wymiany zostały moooocno wydłużone.

Dla pompowtrysków : co 150 tyś
Dla CommonRail : co 180tys dla silników CEGA,CBDB i CBBB oraz co 210 tyś dla pozostałych czyli np popularny na forum CFGB
.
Mnie ASo zapewniało, że co 150k km. Ma ktoś może dostęp do ELSA?
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Zaj007 »

Neck, już postanowione :) Na kolejnym serwisie olej i all filtry. Tylko z tymi łożyskami amortyzatorów (+ ewentualną wymianą amorków) muszę dojść do ładu ;) Wielkie dzięki za odszukanie info! Mnie uj strzela jak instrukcję do ręki biorę. Jest napisane jak drzwi otwierać, a najważniejszych kwestii nie ma :P

Serdeczne dzięki wszystkim za porady i zainteresowanie! :) :)
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 »

piotrus_pan pisze:
neck99 pisze:No i tak jak pisałem. W nowych TDI paski sa już tak szerokie grube i wzmocnione, że nie ma interwału czasowego, a okresy wymiany zostały moooocno wydłużone.

Dla pompowtrysków : co 150 tyś
Dla CommonRail : co 180tys dla silników CEGA,CBDB i CBBB oraz co 210 tyś dla pozostałych czyli np popularny na forum CFGB
.
Mnie ASo zapewniało, że co 150k km. Ma ktoś może dostęp do ELSA?
Bo wiadomo, że ASO zaleca wcześniej. Pamiętam jak w O1 która ma przy 90tyś już przy 60 tys mnie wołali :) W BKD gdzie jest 120tyś wołali przy 90ciu.
Więc się nie dziw.

Po co Ci ELSA, skoro te dane które wkleiłem pochodzą wprost z książeczki serwisowej którą dostałem wraz z samochodem przez fabrykę by serwisować samochód zgodnie z nią.

Zaj007 spoczko :)


P.S oczywiście nie namawiam by czekać aż do ostatniego kilometra. Też zawsze wcześniej robie. Ale nie przy 70 jak mogę przy 210 :) Myślę ze 150 tyś to będzie dobry czas na zmianę mimo wszytko. Jak będzie tak daleko będę robił rozeznanie jak to jest z tym przebiegiem.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: chudy »

Odświeżam temat. Przebieg niski, do 210kkm brakuje naprawdę sporo, no ale wiek. Leci 8. rok. Chyba należałoby wymienić już taki pasek ze względu na czas? Kolega neck99, którego pamiętam i szanuję za wiedzę techniczną pisze w tym wątku, że nie ma interwału czasowego dla 2.0 TDI CFGB.
Z drugiej strony gdzieś spotkałem już okres graniczny 5 lat.

Są jakieś oficjalne zalecenia co do tego interwału czasowego? Jakaś ELSA, cokolwiek?
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: whity »

Nie wiem o ile wiarygodne

Obrazek
Obrazek
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Wojti2
Posty: 357
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 12:49
Samochód: Superb III
Rocznik: 2021
Silnik: Inny
Aktualnie: 200 KM
Lokalizacja: Pyskowice

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Wojti2 »

Według continentala nawet jak przebieg nie został osiągnięty to maksymalny czas do wymiany ze względu na starzenie się gumy to 5-7 lat. Dotyczy to rozrządu na pasku nie łańcuchu oczywiście ;)
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2018 2.0 TDI 190 KM - była
Skoda Superb Liftback 2021 2.0 TDI 200 KM - jest
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Tom-Tdi »

Kufa, z tą wymiana przy 150000 w BKD to pojechali, Seat zalecal co 90tys. i pamietam przypadki, że w okolicach 100-120tkkm były te paski już zmęczone.
_pawel_
Posty: 8
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:35
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: _pawel_ »

W moim Superb II jest motor CBBB. Wymiana paska wg książki serwisowej przy 180 kkm. Dojeżdżam już 175 kkm i najwyższy czas na to.

W warsztacie do którego się zgłosiłem ( nie-ASO) deklarują , że mogą dać gwarancję dla nowego paska, który oni zamontują na 90 kkm lub 2 lata. ( z warunkiem, że będę robił u nich przeglądy - na razie nie wiem jaka może być ich cena...).

Czy 90 tys. km na nowy pasek to nie za mało ?

Ile normalnie, dobrej jakości pasek powinien wytrzymać ? Jakie marki pasków dla tego typu motoru są najpewniejsze pod względem jakości i jakie powinny mieć gwarantowane przez producenta przebiegi ? przeglądałem kilka zestawów w internecie, ale nigdzie w ich specyfikacjach nie było to podane.

I jeszcze jedno pytanie - wymiana paska jest równoznaczna z wymianą rolek, napinaczy itp. - tj . cały zestaw , zgadza się ?

Zaproponowano mi cenę 1600 pln ( Wrocław) - czy to rozsądna kwota jak na duże miasto? Wiem, że pasek robi się raz na kilka lat i to nie są jakieś horrendalne pieniądze ale nie lubię gdy ktoś mnie nadmiernie kroi z kasy.

z góry dziękuję za odpowiedź.
ODPOWIEDZ