Wymiana paska rozrządu.

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Zaj007 »

Ale moment, :-)
Jak kolejną wymianę zrobię za 70 000 to w sumie pompa przepracuje 140 000. Czyli tyle, ile producent przewidział.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: rezon »

szms pisze: Zawiasy i oleje co kilka tysięcy,...
bo to jest cool - zalać olej super hiper -50W150 kosmos i gwiazdy 4x droższy niż potrzeba, zmieniać go co 10kkm, wymienić zawias na 5x droższy - o tym można napisać, pochwalić się opakowaniem, a pompa wody - jest po prostu passe' A wszystko po to aby pojechać na rajd Superbem :lol: i sprzedać go z przebiegiem 70kkm ;)
Zaj007 - naprawdę nie ma sensu za często poprawiać producenta. Zerwania pasków w VAG'ach przed przebiegiem zalecanym to rzadkość. Jak ktoś ma pecha to mu zerwie zaraz po wyjeździe z salonu, ale to naprawdę bardzo rzadko się zdarza.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: neck99 »

Dokladnie. Zaj olej przy tym przebiegu. Zrob za rok lub dwa badz w okolicach 110 tys z pompa. Nie ma sensu teraz
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Misiek Fisiek »

Gdyby to było forum golfa mk1 to nie byłoby zawiasów co kilka tysięcy km tylko cięcie sprężyn do fabrycznych zajechanych amortyzatorów. Nie wymiany oleju co 10 000 km tylko jazda na najtańszym z orlenu a w centrum uwagi byłyby spoilerki i body kity.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: szms »

Oj, Zuberku, Zuberku ;)

Przecież ja się droczę, choć nadal uważam, że na rozrządzie nie ma co oszczędzać... ;)
Na niczym nie ma co oszczędzać w autach, które nie kosztują kilka drobnych z kieszeni. ;)
bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny »

Sebastian_M26 pisze:Pasek Conti, rolki napinacze, pakowacza Rouvile i będzie to samo co w pudełku OE, za pół ceny OE.
No nie jest tak do końca..
choć ci co tym handlują tak twierdzą. To podobnie jak z olejami... choć robione przez daną blendownie, to nie jest ten sam produkt.


VAG może zamówić daną partię elementów i jednego z producentów wg ścisłych danych VAG'a.
Jeżeli pojawia się zamiennik.. nawet z tej samej fabryki to nie jest to to samo co oryginał.. choć trzyma parametry wymiarowe.
Nie można użyć tych samych materiałów.. bo tak stanowi umowa.

Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: rezon »

bezduszny pisze:...VAG może zamówić daną partię elementów i jednego z producentów wg ścisłych danych VAG'a. Jeżeli pojawia się zamiennik.. nawet z tej samej fabryki to nie jest to to samo co oryginał.. choć trzyma parametry wymiarowe.
Nie można użyć tych samych materiałów.. bo tak stanowi umowa.

Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
Różnie z tym bywa. Są również dostawcy używający tych samych materiałów i VAG'owi nic do tego. Idzie partia pakowana w pudełka VAG, później partia z logo producenta, później z logo innego producenta, a później z logo np. hurtowni części.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny »

Nie wiem czy tak jest wszędzie.. ale zdrowy rozsądek podpowiada, że tak powinno być.

Wiem jak jest np. w fabryce łożysk tocznych Kraśnik.. a ciekawe mają kontrakty na łożyska + to co wiem o olejach jeżeli chodzi o zamówienia koncernów
i to co powiedział mi swego czasu dystrykt GM'a w rozmowie właśnie na temat części z logo Opla za połowę ceny na allegro. I miał rację.. bo piasta w ori pudełku Opla miała starte oznaczenia/numerację Opla.. choć przy porównaniu z tą jaką ma ASO widać, że to ten sam produkt.

Do Audi A4q B6 TDI jak kupowałem rozrząd.. ta sama sytuacja. Pudełko z logo i opisami VAG'a a na samych elementach brak już oznaczeń.

rezon pisze:Są również dostawcy używający tych samych materiałów i VAG'owi nic do tego.
Tutaj zaczynają działać umowy patentowe czy jakieś podobne.. ale to już kwestia dla prawników.
Na pewno w samochodach masz trochę części, które VAG "kupuje gotowe" a nie wymyśla od podstaw jako swój projekt. Wtedy faktycznie.. właścicielem pomysłu i praw autorskich nie jest VAG a producent części.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, o 07:57 przez bezduszny, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Misiek Fisiek »

bezduszny pisze:
Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
To może mieć sens. Zawsze zastanawiało mnie po co ktoś miałby produkować zamienniki z logiem producenta i dodatkowo zadawać sobie trud wycierania logo.

Na forum audi czy bmw (nie pamiętam) czytałem kiedyś wątek o zawieszeniach i ktoś wypowiadał się, że najlepiej kupować właśnie takie z zeszlifowanym logo 8-).

W zawieszeniach spoko, bo najwyżej wymieni się jakąś część wcześniej, a jeżeli kupimy coś z wysokiej półki to na 90% nie będzie ustępowało oryginałowi. Ale w kwestii rozrządu nie zaufałbym nawet najlepszemu zamiennikowi.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: rezon »

Zuber pisze:....W zawieszeniach spoko, bo najwyżej wymieni się jakąś część wcześniej, a jeżeli kupimy coś z wysokiej półki to na 90% nie będzie ustępowało oryginałowi. Ale w kwestii rozrządu nie zaufałbym nawet najlepszemu zamiennikowi.
Najlepsze zamienniki są lepsze od oryginalnych, bo to nie księgowi i kupcy decydują o konkretnej dostawie. Są specjaliści od pasków - obecnie np. Gates, od łożysk - np. SKF dla którego też czasami robił Kraśnik z ich logo, od pomp - Rouville, lampy Hella, wtryski Bosch, świece NGK, itd... A ori często masz co najmniej dwóch dostawców. Ja nie mam nic przeciwko zamiennikom - wprost przeciwnie. Zresztą wstawione sprzęgło LUK było znacznie lepsze i trwalsze od oryginalnego Mitsubishi ;) Żarników też szukamy przecież Philipsa czy Osrama, a nie lecimy do ASO.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny »

Tylko co raz więcej zamienników tych znanych firm ... jest tylko pakowane przez nich (albo czasem i nie) bo mają już wypracowaną markę.
Produkowane są już w Chinach... bo taniej.

Niestety, co raz gorzej po porządny zamiennik w dobrej cenie.


Wracając do zamienników które mają być tym samym co oryginał....
to na pewnym forum robiłem test. Zamiennik który miał być dokładnie tym samym czym oryginalna część (chodziło o część zawieszenia z VC) został położony na... wagę 8-)

Miał być dokładnie tym samym czym oryginał ale w innym opakowaniu..
a waga była zupełnie inna.

Wniosek ?
Nie użyto tych samych materiałów.... czyli nie jest to samo co oryginał.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Sebastian_M26 »

Już widzę rozpatrywanie reklamacji na rozrząd w ASO, szczególnie po roku i na "fakturę" 8-)
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, o 18:34 przez Sebastian_M26, łącznie zmieniany 1 raz.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
bezduszny

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: bezduszny »

A dlaczego ASO miało by nie uznawać reklamacji na rozrząd montowany i kupowany w samym ASO ?


Jaka jest odpowiedzialność (do jakiej kwoty) producenta zamiennika... na przykład rozrządu ?
Pomijam okres walki (i koszty jakie trzeba ponieść) z nim o odszkodowanie, kiedy z winy uszkodzenia/awarii elementów kompletnego rozrządu rozwala nam głowice i coś przy okazji.
A jak nie daj Boże (Bóg dowolny) mamy inne rolki/napinacze a inny producent samego paska....
to przepychanka "czyja wina, że się zesrało" będzie trwać latami.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: Misiek Fisiek »

Od ASO da się coś wyegzekwować (po dobroci lub niekoniecznie). Jak kupisz zamiennik to producent zwali na montaż, a warsztat na producenta.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
piotrus_pan

Re: Wymiana paska rozrządu.

Post autor: piotrus_pan »

ASO wymieni rozrząd na nowy ale silnika nie naprawi po zerwaniu paska. Info od mechanika, tego z gatunku kumatych.
ODPOWIEDZ