Wymiana paska rozrządu.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana paska rozrządu.
Ale moment,
Jak kolejną wymianę zrobię za 70 000 to w sumie pompa przepracuje 140 000. Czyli tyle, ile producent przewidział.
Jak kolejną wymianę zrobię za 70 000 to w sumie pompa przepracuje 140 000. Czyli tyle, ile producent przewidział.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
bo to jest cool - zalać olej super hiper -50W150 kosmos i gwiazdy 4x droższy niż potrzeba, zmieniać go co 10kkm, wymienić zawias na 5x droższy - o tym można napisać, pochwalić się opakowaniem, a pompa wody - jest po prostu passe' A wszystko po to aby pojechać na rajd Superbem i sprzedać go z przebiegiem 70kkmszms pisze: Zawiasy i oleje co kilka tysięcy,...
Zaj007 - naprawdę nie ma sensu za często poprawiać producenta. Zerwania pasków w VAG'ach przed przebiegiem zalecanym to rzadkość. Jak ktoś ma pecha to mu zerwie zaraz po wyjeździe z salonu, ale to naprawdę bardzo rzadko się zdarza.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
Dokladnie. Zaj olej przy tym przebiegu. Zrob za rok lub dwa badz w okolicach 110 tys z pompa. Nie ma sensu teraz
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana paska rozrządu.
Gdyby to było forum golfa mk1 to nie byłoby zawiasów co kilka tysięcy km tylko cięcie sprężyn do fabrycznych zajechanych amortyzatorów. Nie wymiany oleju co 10 000 km tylko jazda na najtańszym z orlenu a w centrum uwagi byłyby spoilerki i body kity.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Wymiana paska rozrządu.
Oj, Zuberku, Zuberku
Przecież ja się droczę, choć nadal uważam, że na rozrządzie nie ma co oszczędzać...
Na niczym nie ma co oszczędzać w autach, które nie kosztują kilka drobnych z kieszeni.
Przecież ja się droczę, choć nadal uważam, że na rozrządzie nie ma co oszczędzać...
Na niczym nie ma co oszczędzać w autach, które nie kosztują kilka drobnych z kieszeni.
Re: Wymiana paska rozrządu.
No nie jest tak do końca..Sebastian_M26 pisze:Pasek Conti, rolki napinacze, pakowacza Rouvile i będzie to samo co w pudełku OE, za pół ceny OE.
choć ci co tym handlują tak twierdzą. To podobnie jak z olejami... choć robione przez daną blendownie, to nie jest ten sam produkt.
VAG może zamówić daną partię elementów i jednego z producentów wg ścisłych danych VAG'a.
Jeżeli pojawia się zamiennik.. nawet z tej samej fabryki to nie jest to to samo co oryginał.. choć trzyma parametry wymiarowe.
Nie można użyć tych samych materiałów.. bo tak stanowi umowa.
Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
Różnie z tym bywa. Są również dostawcy używający tych samych materiałów i VAG'owi nic do tego. Idzie partia pakowana w pudełka VAG, później partia z logo producenta, później z logo innego producenta, a później z logo np. hurtowni części.bezduszny pisze:...VAG może zamówić daną partię elementów i jednego z producentów wg ścisłych danych VAG'a. Jeżeli pojawia się zamiennik.. nawet z tej samej fabryki to nie jest to to samo co oryginał.. choć trzyma parametry wymiarowe.
Nie można użyć tych samych materiałów.. bo tak stanowi umowa.
Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
Re: Wymiana paska rozrządu.
Nie wiem czy tak jest wszędzie.. ale zdrowy rozsądek podpowiada, że tak powinno być.
Wiem jak jest np. w fabryce łożysk tocznych Kraśnik.. a ciekawe mają kontrakty na łożyska + to co wiem o olejach jeżeli chodzi o zamówienia koncernów
i to co powiedział mi swego czasu dystrykt GM'a w rozmowie właśnie na temat części z logo Opla za połowę ceny na allegro. I miał rację.. bo piasta w ori pudełku Opla miała starte oznaczenia/numerację Opla.. choć przy porównaniu z tą jaką ma ASO widać, że to ten sam produkt.
Do Audi A4q B6 TDI jak kupowałem rozrząd.. ta sama sytuacja. Pudełko z logo i opisami VAG'a a na samych elementach brak już oznaczeń.
Na pewno w samochodach masz trochę części, które VAG "kupuje gotowe" a nie wymyśla od podstaw jako swój projekt. Wtedy faktycznie.. właścicielem pomysłu i praw autorskich nie jest VAG a producent części.
Wiem jak jest np. w fabryce łożysk tocznych Kraśnik.. a ciekawe mają kontrakty na łożyska + to co wiem o olejach jeżeli chodzi o zamówienia koncernów
i to co powiedział mi swego czasu dystrykt GM'a w rozmowie właśnie na temat części z logo Opla za połowę ceny na allegro. I miał rację.. bo piasta w ori pudełku Opla miała starte oznaczenia/numerację Opla.. choć przy porównaniu z tą jaką ma ASO widać, że to ten sam produkt.
Do Audi A4q B6 TDI jak kupowałem rozrząd.. ta sama sytuacja. Pudełko z logo i opisami VAG'a a na samych elementach brak już oznaczeń.
Tutaj zaczynają działać umowy patentowe czy jakieś podobne.. ale to już kwestia dla prawników.rezon pisze:Są również dostawcy używający tych samych materiałów i VAG'owi nic do tego.
Na pewno w samochodach masz trochę części, które VAG "kupuje gotowe" a nie wymyśla od podstaw jako swój projekt. Wtedy faktycznie.. właścicielem pomysłu i praw autorskich nie jest VAG a producent części.
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, o 07:57 przez bezduszny, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana paska rozrządu.
To może mieć sens. Zawsze zastanawiało mnie po co ktoś miałby produkować zamienniki z logiem producenta i dodatkowo zadawać sobie trud wycierania logo.bezduszny pisze:
Jeżeli pojawiają się w pudełkach oryginalnych (brendowanych) części.. to są to odrzuty z kontroli jakości.. a oznaczania VAG'a powinny być zatarte/zeszlifowane.
Na forum audi czy bmw (nie pamiętam) czytałem kiedyś wątek o zawieszeniach i ktoś wypowiadał się, że najlepiej kupować właśnie takie z zeszlifowanym logo .
W zawieszeniach spoko, bo najwyżej wymieni się jakąś część wcześniej, a jeżeli kupimy coś z wysokiej półki to na 90% nie będzie ustępowało oryginałowi. Ale w kwestii rozrządu nie zaufałbym nawet najlepszemu zamiennikowi.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
Najlepsze zamienniki są lepsze od oryginalnych, bo to nie księgowi i kupcy decydują o konkretnej dostawie. Są specjaliści od pasków - obecnie np. Gates, od łożysk - np. SKF dla którego też czasami robił Kraśnik z ich logo, od pomp - Rouville, lampy Hella, wtryski Bosch, świece NGK, itd... A ori często masz co najmniej dwóch dostawców. Ja nie mam nic przeciwko zamiennikom - wprost przeciwnie. Zresztą wstawione sprzęgło LUK było znacznie lepsze i trwalsze od oryginalnego Mitsubishi Żarników też szukamy przecież Philipsa czy Osrama, a nie lecimy do ASO.Zuber pisze:....W zawieszeniach spoko, bo najwyżej wymieni się jakąś część wcześniej, a jeżeli kupimy coś z wysokiej półki to na 90% nie będzie ustępowało oryginałowi. Ale w kwestii rozrządu nie zaufałbym nawet najlepszemu zamiennikowi.
Re: Wymiana paska rozrządu.
Tylko co raz więcej zamienników tych znanych firm ... jest tylko pakowane przez nich (albo czasem i nie) bo mają już wypracowaną markę.
Produkowane są już w Chinach... bo taniej.
Niestety, co raz gorzej po porządny zamiennik w dobrej cenie.
Wracając do zamienników które mają być tym samym co oryginał....
to na pewnym forum robiłem test. Zamiennik który miał być dokładnie tym samym czym oryginalna część (chodziło o część zawieszenia z VC) został położony na... wagę
Miał być dokładnie tym samym czym oryginał ale w innym opakowaniu..
a waga była zupełnie inna.
Wniosek ?
Nie użyto tych samych materiałów.... czyli nie jest to samo co oryginał.
Produkowane są już w Chinach... bo taniej.
Niestety, co raz gorzej po porządny zamiennik w dobrej cenie.
Wracając do zamienników które mają być tym samym co oryginał....
to na pewnym forum robiłem test. Zamiennik który miał być dokładnie tym samym czym oryginalna część (chodziło o część zawieszenia z VC) został położony na... wagę
Miał być dokładnie tym samym czym oryginał ale w innym opakowaniu..
a waga była zupełnie inna.
Wniosek ?
Nie użyto tych samych materiałów.... czyli nie jest to samo co oryginał.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana paska rozrządu.
Już widzę rozpatrywanie reklamacji na rozrząd w ASO, szczególnie po roku i na "fakturę"
Ostatnio zmieniony 23 cze 2013, o 18:34 przez Sebastian_M26, łącznie zmieniany 1 raz.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Wymiana paska rozrządu.
A dlaczego ASO miało by nie uznawać reklamacji na rozrząd montowany i kupowany w samym ASO ?
Jaka jest odpowiedzialność (do jakiej kwoty) producenta zamiennika... na przykład rozrządu ?
Pomijam okres walki (i koszty jakie trzeba ponieść) z nim o odszkodowanie, kiedy z winy uszkodzenia/awarii elementów kompletnego rozrządu rozwala nam głowice i coś przy okazji.
A jak nie daj Boże (Bóg dowolny) mamy inne rolki/napinacze a inny producent samego paska....
to przepychanka "czyja wina, że się zesrało" będzie trwać latami.
Jaka jest odpowiedzialność (do jakiej kwoty) producenta zamiennika... na przykład rozrządu ?
Pomijam okres walki (i koszty jakie trzeba ponieść) z nim o odszkodowanie, kiedy z winy uszkodzenia/awarii elementów kompletnego rozrządu rozwala nam głowice i coś przy okazji.
A jak nie daj Boże (Bóg dowolny) mamy inne rolki/napinacze a inny producent samego paska....
to przepychanka "czyja wina, że się zesrało" będzie trwać latami.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana paska rozrządu.
Od ASO da się coś wyegzekwować (po dobroci lub niekoniecznie). Jak kupisz zamiennik to producent zwali na montaż, a warsztat na producenta.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Wymiana paska rozrządu.
ASO wymieni rozrząd na nowy ale silnika nie naprawi po zerwaniu paska. Info od mechanika, tego z gatunku kumatych.