Filtr cząsteczek stałych
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Filtr cząsteczek stałych
Witam.
Mam pytanie czy ktoś wie jak się spisuje filtr cząsteczek stałych w Superbie II 2,0 tdi CR.
Czekam aż odbiorę auto lecz wszyscy znajomi (oczywiście nikt nie ma Superba) straszą mnie iż jest bardzo awaryjne.
Zaznaczę iż raczej podróżuję w trasach a miasto w korku jak muszę się przebić np. przez Wawe.
Czy jest jakiś sposób na pozbycie się tego filtra z auta tak aby normalnie funkcjonowało???
Dziękuję za info i pozdrawiam
Mam pytanie czy ktoś wie jak się spisuje filtr cząsteczek stałych w Superbie II 2,0 tdi CR.
Czekam aż odbiorę auto lecz wszyscy znajomi (oczywiście nikt nie ma Superba) straszą mnie iż jest bardzo awaryjne.
Zaznaczę iż raczej podróżuję w trasach a miasto w korku jak muszę się przebić np. przez Wawe.
Czy jest jakiś sposób na pozbycie się tego filtra z auta tak aby normalnie funkcjonowało???
Dziękuję za info i pozdrawiam
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iron
- Posty: 277
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: WA (SK)
- Kontakt:
Re: Filtr cząsteczek stałych
Siemka,
Kiedyś w starszych modelach Superb 1 z 2.0TDI (140KM) były problemy ale poprawili to. Ja jeżdżę Octavia RS TDI z tym filtrem i tylko na samym początku 3 razy zaświeciła się kontrolka tego ustrojstwa. Pojechałem na trasę aby to przepalić i wszystko wróciło do normy. Od 2,5 lat nie wiem co to jest czyli żadnych problemów, żadnych alarmów itd. Może zmiana programu pomogła.
Chłopaki z Masters Tunning chwalą się, że mają patent aby tego się pozbyć.
Kiedyś w starszych modelach Superb 1 z 2.0TDI (140KM) były problemy ale poprawili to. Ja jeżdżę Octavia RS TDI z tym filtrem i tylko na samym początku 3 razy zaświeciła się kontrolka tego ustrojstwa. Pojechałem na trasę aby to przepalić i wszystko wróciło do normy. Od 2,5 lat nie wiem co to jest czyli żadnych problemów, żadnych alarmów itd. Może zmiana programu pomogła.
Chłopaki z Masters Tunning chwalą się, że mają patent aby tego się pozbyć.
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Filtr cząsteczek stałych
v tech tez to wywala. ja narazie tez nie mam zadnych problemow z filtrem.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
- Krzysiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 8 maja 2010, o 12:10
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 199,8 KM i 407,1 Nm
- Imię: jak w nicku
- Lokalizacja: Warszawa w tygodniu, weekendy Olsztyn
- Kontakt:
Re: Filtr cząsteczek stałych
Wczoraj byłem w serwisie i filtr jest przewidziany na 120 tyś km. Jeżeli coś się z nim stanie w okresie gwarancji to podobno go wymieniają. Jak bym chciał sam to wymienić to koszt oscyluje w kwocie 8000 zł.
http://www.slo.com.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Filtr cząsteczek stałych
Czyli to będzie następna rzecz do wywalenia chyba nawet przed katalizatorem (mi wytrzymał 130 tys km, a jego koszt w ASO to było ok. 4500zł - mowa o S1 TDI). Nieźle się producenci ustawiają, bo wiadomo, że większości DPF padnie po gwarancji. Dobrze, że mamy w kraju kilku specjalistów, którzy ogarniają takie tematy.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 20:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: dolny śląsk
Re: Filtr cząsteczek stałych
Jak będziesz kolego jeździł tak jak piszesz na trasach nic się nie stanie. Co jakiś czas daj mu porządnie po "garach" i wszystko będzie OK. Problem będzie wtedy jak będziesz jeździł po mieście na krótkich odcinkach.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 maja 2011, o 11:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Filtr cząsteczek stałych
Witam
Jestem użytkownikiem Superba II tdi cr, właśnie zrobiłem 105 000 km i zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych plus komunikat "engine fault". Nie da się filtra przepalić na trasie, nic to nie zmienia. Również skasowanie błędu w komputerze nic nie zmienia gdyż czujnik ciśnienia spalin cały czas widzi, że filtr jest zapchany. Proszę o podpowiedź czy ktoś już wyrzucał filtr cząstek stałych w Superbie? Czy oprócz wyrzucenia filtra trzeba zmieniać coś w oprogramowaniu? Tzn czy po wyrzuceniu filtra dopalanie układu wydechowego się wyłączy jeśli czujnik ciśnienia będzie odbierał normalne ciśnienie czy trzeba to wyłączyć w komputerze?
Z góry dzięki
Jestem użytkownikiem Superba II tdi cr, właśnie zrobiłem 105 000 km i zapaliła się kontrolka filtra cząstek stałych plus komunikat "engine fault". Nie da się filtra przepalić na trasie, nic to nie zmienia. Również skasowanie błędu w komputerze nic nie zmienia gdyż czujnik ciśnienia spalin cały czas widzi, że filtr jest zapchany. Proszę o podpowiedź czy ktoś już wyrzucał filtr cząstek stałych w Superbie? Czy oprócz wyrzucenia filtra trzeba zmieniać coś w oprogramowaniu? Tzn czy po wyrzuceniu filtra dopalanie układu wydechowego się wyłączy jeśli czujnik ciśnienia będzie odbierał normalne ciśnienie czy trzeba to wyłączyć w komputerze?
Z góry dzięki
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Filtr cząsteczek stałych
1. Trzeba wyciąć DPF-a z softu.
2. Równie dobrze może to być problem z czujnikiem ciśnienia spalin. Podepnij gdzieś auto do kompa i się wtedy dowiesz co mu dolega, bo w tej chwili to takie trochę wróżenie z fusów.
2. Równie dobrze może to być problem z czujnikiem ciśnienia spalin. Podepnij gdzieś auto do kompa i się wtedy dowiesz co mu dolega, bo w tej chwili to takie trochę wróżenie z fusów.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 6 maja 2011, o 11:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Filtr cząsteczek stałych
Dzięki za radę. Sprawdziłem i faktycznie czujnik padł. W sumie chyba należy się cieszyć, że to czujnik a nie DPF lub katalizator.