EGR - olej oraz turbo
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Aktualnie: Peugeot
- Lokalizacja: Grudziądz
EGR - olej oraz turbo
W tamtym tygodniu zauważyłem olej w okolicach zaworu EGR - pojechałem do mechanika. Zdjął osłone górną silnika, przeczyścił i kazał mi wpaść do siebie jutro. Jeśli z dzirki poleci olej tzn. że egr do wymiany. Czy warto kupowac regenerowany?
Kolejna sprawa to, że zdjoł klamrę łącząca dwa węże i pokazął mi, ze jest w nich olej - co jego zdaniem oznacza również, że turbo do wymiany? Dodam, że silnik ma normalną moc.
Co o tym myślicie?
Kolejna sprawa to, że zdjoł klamrę łącząca dwa węże i pokazął mi, ze jest w nich olej - co jego zdaniem oznacza również, że turbo do wymiany? Dodam, że silnik ma normalną moc.
Co o tym myślicie?
-
- Posty: 78
- Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: piotr
- Lokalizacja: poznań
Re: EGR - olej oraz turbo
cześć,co do egr to tylko nowy regeneracja odpada(długo nie wytrzymuje) co do turbo daj sobie spokój,jak turbina trochę przepuszcza to nie znaczy ze zaraz do wymiany.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Aktualnie: Peugeot
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: EGR - olej oraz turbo
Podobnie myśle ws. turbiny - ale do końca nie jestem pewny bo w lipcu jadę na urlop w góry więc w dwie strony to z 1100 km.
Czyli tylko EGR i czekamy co dalej? Jakiejś konkretnej firmy? Długo trwa wymiana?
Zawsze jezdizłem banzyniakami - więc to wszystko co w dieslu jest dla mnie nowe.
Czyli tylko EGR i czekamy co dalej? Jakiejś konkretnej firmy? Długo trwa wymiana?
Zawsze jezdizłem banzyniakami - więc to wszystko co w dieslu jest dla mnie nowe.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: EGR - olej oraz turbo
Niestety ma rację, ale jak nie ma notlaufów, to powinieneś spokojnie objechać urlop. kwestia ile tego oleju było - ile Ci ubywa oleju?marcinsgdz pisze: ...Kolejna sprawa to, że zdjoł klamrę łącząca dwa węże i pokazął mi, ze jest w nich olej - co jego zdaniem oznacza również, że turbo do wymiany? Dodam, że silnik ma normalną moc.
Co o tym myślicie?
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
- Aktualnie: Peugeot
- Lokalizacja: Grudziądz
-
- Posty: 114
- Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 171
- Lokalizacja: Warszawa
Re: EGR - olej oraz turbo
Moim zdaniem nie można temu fachowcowi za bardzo ufać. Zaolejony dolot najczęściej przyczyną jest wadliwie działający separator par oleju odmy który jest wbudowany w pokrywę zaworową. Te separatory mają fabryczna wadę i w większości TDI z odmy dostaje się syf (mazia, olej, szlam) który trafia do dolotu na turbinę, i dalej do IC. I dlatego widać olej w kanałach. I w sumie to nie świadczy że silnik czy turbo są zużyte
Rozwiązaniem jest wymiana pokrywy na fabrycznie nową, lub montaż zewnętrznego separatora par oleju
Oczywiście może być też walnięte turbo. Nie wiem jak to sprawdzić, ale minimum trzeba by zlogować silnik. Trzeba sprawdzić czy dolot przed turbo jest czysty tzn czy z odmy nie wlewa syfu. Jak wlewa to masz odp
Rozwiązaniem jest wymiana pokrywy na fabrycznie nową, lub montaż zewnętrznego separatora par oleju
Oczywiście może być też walnięte turbo. Nie wiem jak to sprawdzić, ale minimum trzeba by zlogować silnik. Trzeba sprawdzić czy dolot przed turbo jest czysty tzn czy z odmy nie wlewa syfu. Jak wlewa to masz odp
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: EGR - olej oraz turbo
DPF IMHO nie bierze oleju . Chyba, że napędowy . Jak nie bierze Ci oleju to spokojnie Turbina raczej nie jest zużyta.marcinsgdz pisze:Nie zauważyłem poboru oleju - poza tym co bierze DPF.