[S4] Audi vs Skoda

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: rowerek »

Kurde, wszyscy o tym serwisie. To ja pytam jaki serwis, skoro pakiet serwisowy w 99% dostaniesz w cenie? Nawet jak sami nie zaproponują, to powiercisz chwilę dziurę w brzuchu i dadzą. A jak bierzesz kolejne Audi, to w ogóle masz taki pakiet z automatu, za lojalność.

Do tego mówimy co najwyżej o dwóch serwisach w Aso (co 30kkm/2 lata), bo pozostałe, ponadprogramowe i tak pewnie każdy robi w swoim zaufanym serwisie. Jeżeli przy założeniu najmu ktoś je ma chęć zrobić. Bo można wyjść z założenia, że oddajesz auto i nara, robisz absolutne minimum wymagane przez producenta.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: kefirek »

igo_89 pisze: 5 mar 2024, o 09:00
Enriquez pisze: 5 mar 2024, o 08:41 No noe wiem. Zaraz się ktoś odezwie, że „z takim silnikiem, wyposażeniem i przestrzenią jak w Superbie” - to się nie spina Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tylko jaki jest sens brać do Audi np A6 silnik 55 TFSI czyli ,3.0 V6 benzyna jak sam silnik jest droższy o 80 tys zł a co gorsza przy większym silniku automatycznie wyposażenie jest takie samo jak w 45 TFSI a cena jest wyższa. I finalnie auto to i się droższe niebo 80 tys tylko o 100 tys zł. A różnica przy 0-100 to tylko 1 sekunda.
Po pierwsze pneumatyka, po drugie skrętna tylna oś z dynamicznym układem kierowniczym, po trzecie z 3 litrowym silnikiem dostajesz 6 tłoczkowe heble z tarczą 375 (choć i tak to wypada zmienić na czerwone zaciski S6 na tarczy 400mm :) , po czwarte nie jest to 1 sekunda tylko chyba dwie: 6,9 vs 5 sekund; po piąte wsadzasz tam wydech z S6 USA, albo RS6 EU i masz naprawdę ładne brzmienie silnika V6 i pewnie jeszcze coś innego. Nie zdziwiłbym się, że nawet standardowe zawieszenie będzie inaczej zestrojone. Jedyne plusy 45TFSI to cena, mniejsze spalanie i chyba tyle. 45TFSI też ma 12V MHEV wiec pewnie lag jest taki sam jak dla 55TFSI z MHEV 48V.

Do tego masz całkowicie inną elastyczność silnika 500Nm dostępne od 1370obr/min vs 370Nm od 1600. Różnica w cenie jest zaporowa jak piszesz bo ~100k PLN, tylko w dużej mierze spowodowane jest to akcyzą która dla silnika >2000ccm wynosi bodajże 18% a poniżej chyba 3%. Co gorsza cena za A6 55TFSI niczym nie odstaje od tak samo skonfigurowanej Q8 55TFSI czyli topowego SUVa od Audi, z prawdziwym Quattro i skrzynią ZF. Dla benzyny w A6 mamy DSG z quattro ultra.

Kolejne plusy 55TFSI to robisz wydech S6/RS6 + stage 1 i wypluwa >400koni i 600 niuta i wtedy na co komu więcej?

Co do rabatów skoro piszecie, że teraz w każdym salonie Audi takie rabaty, to nic pojadę na ślask, może tam będzie to lepiej wyglądać niż w Krakowie.
igo_89
Posty: 61
Rejestracja: 1 sty 2024, o 17:01
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: igo_89 »

kefirek pisze: 5 mar 2024, o 11:47
igo_89 pisze: 5 mar 2024, o 09:00
Enriquez pisze: 5 mar 2024, o 08:41 No noe wiem. Zaraz się ktoś odezwie, że „z takim silnikiem, wyposażeniem i przestrzenią jak w Superbie” - to się nie spina Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tylko jaki jest sens brać do Audi np A6 silnik 55 TFSI czyli ,3.0 V6 benzyna jak sam silnik jest droższy o 80 tys zł a co gorsza przy większym silniku automatycznie wyposażenie jest takie samo jak w 45 TFSI a cena jest wyższa. I finalnie auto to i się droższe niebo 80 tys tylko o 100 tys zł. A różnica przy 0-100 to tylko 1 sekunda.
Po pierwsze pneumatyka, po drugie skrętna tylna oś z dynamicznym układem kierowniczym, po trzecie z 3 litrowym silnikiem dostajesz 6 tłoczkowe heble z tarczą 375 (choć i tak to wypada zmienić na czerwone zaciski S6 na tarczy 400mm :) , po czwarte nie jest to 1 sekunda tylko chyba dwie: 6,9 vs 5 sekund; po piąte wsadzasz tam wydech z S6 USA, albo RS6 EU i masz naprawdę ładne brzmienie silnika V6 i pewnie jeszcze coś innego. Nie zdziwiłbym się, że nawet standardowe zawieszenie będzie inaczej zestrojone. Jedyne plusy 45TFSI to cena, mniejsze spalanie i chyba tyle. 45TFSI też ma 12V MHEV wiec pewnie lag jest taki sam jak dla 55TFSI z MHEV 48V.

Do tego masz całkowicie inną elastyczność silnika 500Nm dostępne od 1370obr/min vs 370Nm od 1600. Różnica w cenie jest zaporowa jak piszesz bo ~100k PLN, tylko w dużej mierze spowodowane jest to akcyzą która dla silnika >2000ccm wynosi bodajże 18% a poniżej chyba 3%. Co gorsza cena za A6 55TFSI niczym nie odstaje od tak samo skonfigurowanej Q8 55TFSI czyli topowego SUVa od Audi, z prawdziwym Quattro i skrzynią ZF. Dla benzyny w A6 mamy DSG z quattro ultra.

Kolejne plusy 55TFSI to robisz wydech S6/RS6 + stage 1 i wypluwa >400koni i 600 niuta i wtedy na co komu więcej?

Co do rabatów skoro piszecie, że teraz w każdym salonie Audi takie rabaty, to nic pojadę na ślask, może tam będzie to lepiej wyglądać niż w Krakowie.
Tylna oś skrętna możesz mieć też w 45 TFSI. Zgadza się pneumatyka jest tylko z silnikiem V6 chyba że bierzesz A6 Allroad to nawet w 2.0 TDI jest pneumatyka w standardzie. 45 TFSI ma dokładnie 6 sekund 0-100 , a 55 TFSI ma 4.9 sekundy. Co do hamulców do normalnej jazdy po co mi inne przecież nie będę tym na tor jeździł. Ja nie kupuje auta na wyścigi ani po to żeby jakieś tuningi robić. Autem ma mi się wygodnie cicho i komfortowo jeździć a taka moc i takie przyspieszenie wystarczy 90% tym którzy to kupią. Tak jak pisałem wcześniej za silnik 55 TFSI jest dokładnie 77 tys zł dopłaty. Ale to samo wyposażenie w 55 TFSI jest droższe niż w 45 TFSI dlaczego tak zrobili pewnie po to żeby jeszcze więcej zarobić. Finalnie 55 TFSI wychodzi po doposażeniu aż 100 tys zł więcej. Według mnie nie ma to sensu bo za 100k ile masz paliwa itp.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: rowerek »

Wyposażenie w 55tfsi jest droższe od mniejszych silników ze względu na akcyzę liczoną od całości kwoty za auto, dlatego każda składowa auta bedzie odpowiednio droższa. Poniżej 2l jest 3,1%, powyżej 2l jest 18,6%.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

igo_89
Posty: 61
Rejestracja: 1 sty 2024, o 17:01
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: igo_89 »

rowerek pisze: 5 mar 2024, o 12:03 Wyposażenie w 55tfsi jest droższe od mniejszych silników ze względu na akcyzę liczoną od całości kwoty za auto, dlatego każda składowa auta bedzie odpowiednio droższa. Poniżej 2l jest 3,1%, powyżej 2l jest 18,6%.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
No w sumie miało by to sens. I tak najwięcej sprzedawanych jest silników albo 40 TDI albo 45 TFSI. Cena jednak robi swoje.
JackP
Posty: 44
Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
Samochód: Inny
Rocznik: 2021
Silnik: Inny

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: JackP »

rowerek pisze: 5 mar 2024, o 10:51 JackP, oczywiście, masz rację. Tylko w wieeelu przypadkach, jak ktoś nie tyra po 30/40/50kkm rocznie, to jazda Audi potrafi wyjść w bardzo podobnych pieniądzach. A jakby nie było "spłacasz" furę droższą katalogowo o kilkadziesiąt tysięcy.

Zresztą, daleko nie trzeba szukać kolejnego odklejenia cenowego Skody. Scala 1.5tsi dsg po lifcie, wymaxowana, kosztuje praktycznie tyle samo (prawie 180k pln!!!!) co wymaxowany nowy golf po lifcie 1.5 eTSI... Golf ma miękką hybrydę, jest jednak bardziej dojrzałym autem, a nie rozciągniętą fabią i sprawia w każdym miejscu wrażenie bardziej dopracowanego auta. Zaraz rzucą cennik nowej Octavii po lifcie, to zobaczymy co tam wyczarują.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Nigdzie nie twierdzę, że nie.
W moim wypadku niestety oferta Audi jest droższa, z limitem 40k kilometrów byłaby jeszcze droższa.
Serwis ma znaczenie bo to nie tylko coroczne przeglądy tylko pełny zakres obsługi serwisowej, jak w czwartym roku zdechnie skrzynia albo silnik lub zawieszenie to wymieniają w ramach najmu i obsługi serwisowej.
W przypadku finansowania np. przez mBank, wybiera się dodatkowo poziom obsługi serwisowej, podstawowy lub rozszerzony gdzie jest lista elementów samochodu, które podlegają serwisowi. Kolejna zmienna w porównywaniu oferty finansowania.

Z tego powodu, leasing/najem to są bardzo indywidualne tematy i moim zdaniem nie do końca porównywalne. Dla mnie osobiście wpłata złotówki nie ma żadnego sensu. Dla innych wkład własny 5-10% to norma.
W mojej sytuacji A6 cenowo w ogóle nie jest porównywalne do Superba przy takim samym wyposażeniu, uwzględniając standardowy rabat bez indywidualnych dodatków typu flota, inna zniżka etc.
Jedyne co można porównać w moim wypadku to tak jak napisałem wcześniej A4 do Superba. A4 lepiej wykonane ale mniejsze i droższe. W moim konfigu nie było DCC tylko po prostu zawieszenie sportowe i mniejsze, 18" koła w porównaniu do 19" w Superbie.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: rowerek »

Rozumiem, choć tylko wtrącę, że o silnik, czy skrzynię i inne grube tematy bać się nie trzeba, bo to od pakietu serwisowego akurat nie zależy. W Audi masz 4 lata normalnej gwarancji (chyba do 100kkm, bym musiał zerknąć w papiery), więc cały okres wynajmu, nawet bez pakietu serwisowego, osoby mieszczące się w tych limitach byłyby zabezpieczone.

Edit
W Audi masz 4 lata/120kkm gwarancji.

Edit 2
Chodzi mi o to, że My w ogóle tu nie powinniśmy dyskutować na tematy Skoda, czy Audi? Już samo to powinno pokazywać jak bardzo się Skoda odkleiła z cenami. Jako trzecia w kolejce (za VW) w ogóle nie powinna być dylamatem.

Ostatnio było głośno na forum, że Kodiaqa za 3 stówy można skonfigurować.
Ford pokazał nową Kugę. Za 260k jest wyposażona pod korek hybryda phev 2.5, na 20 calowych felgach i co tam sobie wymyślisz. 40k różnicy. Chyba wyraźna różnica? Do tego jest odgórny rabat od importera - do wzięcia za 243k. To masz prawie 60k pln na korzyść Forda.


Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka



kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: kefirek »

igo_89 pisze: 5 mar 2024, o 11:57
Tylna oś skrętna możesz mieć też w 45 TFSI. Zgadza się pneumatyka jest tylko z silnikiem V6 chyba że bierzesz A6 Allroad to nawet w 2.0 TDI jest pneumatyka w standardzie. 45 TFSI ma dokładnie 6 sekund 0-100 , a 55 TFSI ma 4.9 sekundy. Co do hamulców do normalnej jazdy po co mi inne przecież nie będę tym na tor jeździł. Ja nie kupuje auta na wyścigi ani po to żeby jakieś tuningi robić. Autem ma mi się wygodnie cicho i komfortowo jeździć a taka moc i takie przyspieszenie wystarczy 90% tym którzy to kupią. Tak jak pisałem wcześniej za silnik 55 TFSI jest dokładnie 77 tys zł dopłaty. Ale to samo wyposażenie w 55 TFSI jest droższe niż w 45 TFSI dlaczego tak zrobili pewnie po to żeby jeszcze więcej zarobić. Finalnie 55 TFSI wychodzi po doposażeniu aż 100 tys zł więcej. Według mnie nie ma to sensu bo za 100k ile masz paliwa itp.
Z ciekawości przeklikałem Allroda na 2.0TDI i nie ma pneumatyki, z tego co wiem pneumatyka występuje tylko z instalacją 48V czyli tylko silniki 3,0TDI.

Ja też nie kupuje auta na wyścigi, ale jeździłem trochę 540i i o ile tak do 100km/h to mój klekot z boxem całkiem sobie radzi, to przy prędkościach autostradowych czuć potężna różnicę. Z drugiej strony jak nie zmądrzeją w Brukseli to mamy ostatnią dekadę aby pocieszyć się fajnymi samochodami, V6, V8 itd. Później zostanie tylko prąd...albo wygranie w totka i kupno Ferrari czy innego Bugatii, bo jak dobrze pamiętam, oni furtkę sobie stworzyli w przepisach. Także póki można posłuchać fajnie brzmiących wydechów to zamierzam z tego skrzętnie korzystać, szkoda tylko ze to aż tyle kosztuje ;)
Co do hebli w kurze mam 6 tłokowy zacisk na tarczy 375mm, także wewnętrznie bym się nie pogodził z mniejszą tarczą, zwłaszcza, ze przy feldze 21" tarcza 375mm i tak wygląda biednie ;)
igo_89
Posty: 61
Rejestracja: 1 sty 2024, o 17:01
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S4] Audi vs Skoda

Post autor: igo_89 »

kefirek pisze: 5 mar 2024, o 14:01
igo_89 pisze: 5 mar 2024, o 11:57
Tylna oś skrętna możesz mieć też w 45 TFSI. Zgadza się pneumatyka jest tylko z silnikiem V6 chyba że bierzesz A6 Allroad to nawet w 2.0 TDI jest pneumatyka w standardzie. 45 TFSI ma dokładnie 6 sekund 0-100 , a 55 TFSI ma 4.9 sekundy. Co do hamulców do normalnej jazdy po co mi inne przecież nie będę tym na tor jeździł. Ja nie kupuje auta na wyścigi ani po to żeby jakieś tuningi robić. Autem ma mi się wygodnie cicho i komfortowo jeździć a taka moc i takie przyspieszenie wystarczy 90% tym którzy to kupią. Tak jak pisałem wcześniej za silnik 55 TFSI jest dokładnie 77 tys zł dopłaty. Ale to samo wyposażenie w 55 TFSI jest droższe niż w 45 TFSI dlaczego tak zrobili pewnie po to żeby jeszcze więcej zarobić. Finalnie 55 TFSI wychodzi po doposażeniu aż 100 tys zł więcej. Według mnie nie ma to sensu bo za 100k ile masz paliwa itp.
Z ciekawości przeklikałem Allroda na 2.0TDI i nie ma pneumatyki, z tego co wiem pneumatyka występuje tylko z instalacją 48V czyli tylko silniki 3,0TDI.

Ja też nie kupuje auta na wyścigi, ale jeździłem trochę 540i i o ile tak do 100km/h to mój klekot z boxem całkiem sobie radzi, to przy prędkościach autostradowych czuć potężna różnicę. Z drugiej strony jak nie zmądrzeją w Brukseli to mamy ostatnią dekadę aby pocieszyć się fajnymi samochodami, V6, V8 itd. Później zostanie tylko prąd...albo wygranie w totka i kupno Ferrari czy innego Bugatii, bo jak dobrze pamiętam, oni furtkę sobie stworzyli w przepisach. Także póki można posłuchać fajnie brzmiących wydechów to zamierzam z tego skrzętnie korzystać, szkoda tylko ze to aż tyle kosztuje ;)
Co do hebli w kurze mam 6 tłokowy zacisk na tarczy 375mm, także wewnętrznie bym się nie pogodził z mniejszą tarczą, zwłaszcza, ze przy feldze 21" tarcza 375mm i tak wygląda biednie ;)

Kolego jest to penumatyczne zawieszenie w standardzie w 2.0 TDI w A6 Allroad. Wchodzisz w zakładkę wyposażenie / technika i bezpieczeństwo i tam jest napisane : adaptive air suspension specyficzne dla allroad : standard.
ODPOWIEDZ