Branie oleju i problem z łańcuchem wałków rozrządu. Wymiana silnika z LPG

Superb9201
Posty: 6
Rejestracja: 15 lis 2023, o 22:31
Samochód: Superb I
Rocznik: 2005
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Branie oleju i problem z łańcuchem wałków rozrządu. Wymiana silnika z LPG

Post autor: Superb9201 »

Część, jestem posiadaczem S1 AMXa 2.8
Silnik bierze 1L/1000 km, 5W-30 od zawsze lany.
Ale to nie jest głównym tematem, ponieważ dzisiaj po odpaleniu auta(o tym, że łańcuchy do wymiany to miałem świadomość) wpierw oczywiście zaterkotal, lecz w nastepstwie zgasł 2 razy, a po 3 odpaleniu, silnik terkotal podczas jazdy (max 400m mialem do domu, bo akurat wracałem ze sklepu) w drodze powrotnej praktycznie gazu nie dodawałem, zeby nie pogorszyć sprawy...
Pytanie moje zatem jest takie, czy opłaca się naprawiać silnik (czy nie dostał uszkodzenia od tych 400m na klekoczacym rozrzadzie) czy szukać innego AMXa do samochodu? (Prawdopodobnie będzie trzeba zrobić w tym również remont tłoków i głowic, jak nie całego silnika). Auto jest na instalacji gazowej, więc jakby wyglądały koszta założenia instalacji do nowego silnika?
Oleju, jak patrzyłem, wczoraj było w połowie zakropkowanego pola, a dzis już lekko poniżej zakropkowanego... Co jest niemozliwe, zeby tyle oleju zjadl w max 10 km.
Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź zainteresowanych.
adidanekk
Posty: 17
Rejestracja: 8 wrz 2022, o 23:21
Samochód: Superb I
Rocznik: 2006
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Ad

Re: Branie oleju i problem z łańcuchem wałków rozrządu. Wymiana silnika z LPG

Post autor: adidanekk »

w kwietniu ubiegłego roku zakladalem lpg to 3400 jakos wyszlo , ale mialem troche taniej niz normalny klient, u mnie z olejem jest tak ze raz pokazuje prawie pod koncowke kropek a raz sam dol i nie wiadomo o co chodzi, od listopada nie dolalem nic a utrzymuje sie na srodku, wczesniej dolewalem wiecej.
ODPOWIEDZ