Witajcie,
Jako, że podejrzewałem od jakiegoś czasu, że na moje siłowniki przyszedł kres (auto z końcówki 2017 roku), zacząłem studiować ich naprawę na różnych stronach i poradnikach YT. Ogólnie wszystkie, które znalazłem dotyczyły OII/SII, czyli awarii kabli, silników, szczotek związanych z dostawaniem się do silnika wody. U mnie chodziło o głośną pracę i opadanie po całkowitym otwarciu o jakieś 10 cm. Jako, że konstrukcyjnie nasze w SIII różnią się nieco od poprzednich zacząłem rozkminiać jak się dobrać do silnika - w poprzednich tutorialach jest podgrzewanie tuby osłaniającej silnik w celu odklejenia jej od wewnętrznej obudowy silnika i przekładni. Zacząłem w ten sposób, a jakże, ale niepotrzebnie, bo po chwili napierania na sprężynę okazało się że akurat osłona silnika jest tylko nasunięta na niego bez żadnego kleju czy uszczelnienia.
Trzeba było podejść do tego z drugiej strony, czyli od strony sprężyny. Po skonstruowaniu sobie odpowiedniego narzędzia do ściśnięcia siłownika, udało mi się rozkręcić stronę sprężyny i zdjąć plastikowe obudowy, z których WYSYPAŁY SIĘ CZĘŚCI SPRĘŻYNY....(!!!!!!)
Co ciekawe, uszczelnienie silnika naprawili w stosunku do poprzedniej wersji tak, że lśni bez grama rdzy czy wilgoci.
Za to sprężynę, a w zasadzie to, co z niej zostało, można było wykręcać (DOSŁOWNIE!) bo - pewnie żeby było bardziej cool, cicho, komfortowo czy cokolwiek innego , konstruktorzy postanowili pokryć sprężynę jakąś mechatą powłoką, która po prostu chłonie wodę jak gąbka...
W związku z tym zgniła w tej pięknej powłoce rozsypując się u mnie na kilkanaście elementów...
Dołączam kilka zdjęć tej dramy...
Ale oczywiście nie po to się zabrałem za to, żeby się teraz poddać i kupić nowe za miliony monet.
Znam rozmiar sprężyny - średnica 30mm, grubość drutu 4mm długość całkowita 500mm, skok zwoju 10mm
Oczywiście sprężyna ściskowa - brakuje mi tylko jej siły.
W modelach z manualnym otwieraniem klapy są siłowniki gazowe o sile 700N każdy więc byłoby się o co zahaczyć, bo siła powinna być podobna
Znalazłem sprężynę o dokładnie takich wymiarach za ok 50 PLN ale tam w opisie jest współczynnik siły podany w N/mm2 (wynosi dla tej sprężyny 0,87)
No i tu moja wiedza się kończy - może ktoś pomoże to przeliczyć???
Bo za małe pieniądze możnaby naprawić siłowniki i oszczędzić trochę kasy (nawet licząc tylko 1k PLN za jakieś zamienniki podstawowe)
Elektryczne siłowniki w SIII - kilka zdań o naprawie i prośba o pomoc
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 20:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Elektryczne siłowniki w SIII - kilka zdań o naprawie i prośba o pomoc
No dobra, sprawa załatwiona. Dla potomnych:
sprężyna naciskowa, drut stalowy czarny (nierdzewny jest bardziej miękki) fi 4mm. Średnica zewnętrzna 30 mm (wewnętrzna 22mm). Liczba zwojów 47, długość sprężyny w stanie swobodnym 500mm, końce zeszlifowane. Z obliczeń firmy, która ją wykonała wynika, że jej siła przy ugięciu ok. 125mm (różnica pomiędzy pozycją siłownika całkowicie otwartą i zamkniętą) wynosi ok. 400 N.
Sprężyna wymieniona, siłowniki pracują jak należy.
Koszt za dwie sztuki ( druga pewnie poleci za chwilę) z przesyłką 330 zł. Robota (wyjęcie siłownika, ściśnięcie pasem, rozkręcenie, wymiana sprężyny, ściśnięcie pasem, skręcenie, montaż siłownika)- 15 minut.
sprężyna naciskowa, drut stalowy czarny (nierdzewny jest bardziej miękki) fi 4mm. Średnica zewnętrzna 30 mm (wewnętrzna 22mm). Liczba zwojów 47, długość sprężyny w stanie swobodnym 500mm, końce zeszlifowane. Z obliczeń firmy, która ją wykonała wynika, że jej siła przy ugięciu ok. 125mm (różnica pomiędzy pozycją siłownika całkowicie otwartą i zamkniętą) wynosi ok. 400 N.
Sprężyna wymieniona, siłowniki pracują jak należy.
Koszt za dwie sztuki ( druga pewnie poleci za chwilę) z przesyłką 330 zł. Robota (wyjęcie siłownika, ściśnięcie pasem, rozkręcenie, wymiana sprężyny, ściśnięcie pasem, skręcenie, montaż siłownika)- 15 minut.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2 lut 2020, o 18:29
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 430PS/535Nm
Re: Elektryczne siłowniki w SIII - kilka zdań o naprawie i prośba o pomoc
To jeszcze namiary na firmę co ci to sprzedała, przyda się.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 20:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Elektryczne siłowniki w SIII - kilka zdań o naprawie i prośba o pomoc
Tylko mnie nie zbanujcie za kryptoreklamę
Www.damraf-sprezyny.pl
Wypełniłem formularz a potem już kontakt telefoniczny. Ale że są sprawdzone można wysłać maila z zamówieniem i parametrami jak w poście.
Powodzenia.
Www.damraf-sprezyny.pl
Wypełniłem formularz a potem już kontakt telefoniczny. Ale że są sprawdzone można wysłać maila z zamówieniem i parametrami jak w poście.
Powodzenia.
-
- Posty: 115
- Rejestracja: 24 paź 2017, o 20:28
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Elektryczne siłowniki w SIII - kilka zdań o naprawie i prośba o pomoc
Montaż odwrotny.
UWAGA NA GWINT TRZPIENIA - a właściwie jego drugą część - trzpień jest metalowy, ale ewidentnie nakręca się na jakiś gwint plastikowy w środku siłownika - można to zerwać...
Ostatnio zmieniony 20 maja 2024, o 15:18 przez jarkubiak, łącznie zmieniany 1 raz.