[S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Może. Rzadko się słyszy żeby komuś haldex padł.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4042
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
No właśnie rzadko, częściej z dsg są problemy niż z haldexem.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Dzięki za odpowiedzi, ja nadal czekam na odpowiedź centrali, dam znać jak będę wiedział coś więcej
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Mam już więcej info:
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.
- Czas oczekiwania na odpowiedź cenrali - 1 miesiąc od wstawienia auta do ASO (mam podejrzenie, że w ASO zamulili bardzo, ale nie jestem w stanie tego zweryfikować)
- 70% rabatu na część = 30% * 21800 = 6540 PLN
- Robocizna - 1500-2000 PLN
- Czas oczekiwania na część - 7dni
- Robocizna - 1 dzień
- Ilość telefonów z ponagleniem ASO - 10
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Co konkretnie było wymienione? Chyba nie sama pompa, w której wymienia się olej? Bo pompa to aż tyle nie kosztuje...
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Z tego co mówilo to cały haldex, czekam na kosztorys szczegółowy, jak będę go miał to wrzucę.
Sorry za długie odpowiedzi ale coś mi powiadomienia nie przychodzą
Sorry za długie odpowiedzi ale coś mi powiadomienia nie przychodzą
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
-
- Posty: 1190
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Tak czy tak dawaj znać, podejrzewam, że pół forum ten wątek ciekawi Tak naprawa, cena jak i to jak odniesie się do tego Skoda.
Powodzenia!
Powodzenia!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 paź 2022, o 11:52
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mateusz
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
U mnie padł przy 120kkm, wymieniłem pompkę i dalej nie działa... Nie wiem co dalej
-
- Posty: 393
- Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Zakładam, że w takiej kwocie to wymieniają cały mechanizm różnicowy, ETKA wyrzuca właśnie kwotę ~20 000PLN za komplet, razem z kompletnym haldexem .
BTW co do wymiany oleju w haldexie i czyszczeniu filtra, od MY2021 (21.09.2020) jest problem z czyszczeniem filtra. Wcześniej był dostępny zestaw uszczelek, od MY2021 same uszczelki nie występują tylko w komplecie z pompą za bagatela 3000PLN Chłopaki w ASO mimo, że sami chcieli czyścić filtr przy wymianie oleju, odpuścili bo nie wiedzą czy te o-ringi są takie same jak we wcześniejszych pompach czy inne, a zakładanie starych to zawsze jest ryzyko. Jak ktoś się pokusi i zaryzykuje wyciąganie pompy w MY2021 lub nowszym, niech da znać czy oringi pasują ze starszych modeli.
BTW co do wymiany oleju w haldexie i czyszczeniu filtra, od MY2021 (21.09.2020) jest problem z czyszczeniem filtra. Wcześniej był dostępny zestaw uszczelek, od MY2021 same uszczelki nie występują tylko w komplecie z pompą za bagatela 3000PLN Chłopaki w ASO mimo, że sami chcieli czyścić filtr przy wymianie oleju, odpuścili bo nie wiedzą czy te o-ringi są takie same jak we wcześniejszych pompach czy inne, a zakładanie starych to zawsze jest ryzyko. Jak ktoś się pokusi i zaryzykuje wyciąganie pompy w MY2021 lub nowszym, niech da znać czy oringi pasują ze starszych modeli.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
A jak Ci się objawia to, że padł ? U mnie tak rzęziło z napędu jakbym na feldze jechał...
Domyślam się, że jak pompka to po prostu się nie załącza ?
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Dzięki za info, przy następnym serwisie upewnie się, żeby filtr wyczyścili.kefirek pisze: ↑10 sty 2024, o 08:07 Zakładam, że w takiej kwocie to wymieniają cały mechanizm różnicowy, ETKA wyrzuca właśnie kwotę ~20 000PLN za komplet, razem z kompletnym haldexem .
BTW co do wymiany oleju w haldexie i czyszczeniu filtra, od MY2021 (21.09.2020) jest problem z czyszczeniem filtra. Wcześniej był dostępny zestaw uszczelek, od MY2021 same uszczelki nie występują tylko w komplecie z pompą za bagatela 3000PLN Chłopaki w ASO mimo, że sami chcieli czyścić filtr przy wymianie oleju, odpuścili bo nie wiedzą czy te o-ringi są takie same jak we wcześniejszych pompach czy inne, a zakładanie starych to zawsze jest ryzyko. Jak ktoś się pokusi i zaryzykuje wyciąganie pompy w MY2021 lub nowszym, niech da znać czy oringi pasują ze starszych modeli.
Chciałem zagłębić temat i zrozumieć przyczynę awarii, ale:
- Diagnoza ASO polegała na "słyszymy dzwięki z tylnego napędu" + "spuściliśmy olej i był czarny"
- ASO nie chce mi oddać wadliwych części, ponieważ jak twierdzą to jest Gwarancja Dobrej Woli, czyli traktowane jak naprawa gwarancyjna i część zostaje u producenta
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
-
- Posty: 189
- Rejestracja: 30 lis 2016, o 11:03
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Lokalizacja: Wawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Jak pisałem wyżej... ja miałem takie obiawy w wersji 280KM 2018r.West pisze:Miałem podobnie.
Wymiana oleju w haldex po około 35k. 3mce później buczenie podczas jazdy około 120km/h. Diagnoza haldex do natychmiastowej wymiany...
Tyle, że mi to się przytrafiło na miesiąc przed końcem gwarancji więc wszystko zostało zrobione w jej ramach...
Aż boję się myśleć o kolejnej wymianie oleju w haldex....
Wysłane z mojego Amsttad CPC 464 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Amsttad CPC 464 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 paź 2022, o 11:52
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mateusz
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Akurat się to spieprzyło jak miałem oblodzone cale nadkola (zakopane) myślałem, że po prostu opony ocierają i stąd szarpanie i hałasowanie, wymyłem na myjce nadkola i podwozie z lodu, startuje i już zrywa trakcję, koleje ruszania ze świateł i wtedy oświeciła się lampka. Najpierw wymieniłem olej i wyczyściłem „gniazdo” pompy, nie pomogło. Kupiłem nową pompę i dalej nic… Nowy moduł 2800zł, właśnie byłem w salonie podpytać. Na dniach muszę wyjąć most i zobaczyć o co chodzi. Nie wiem czy jakby padł moduł to wywalałoby błąd ?! Podejrzewam, że bez wymiany na zregenerowany za 3500zł się nie obejdzie
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
No to u mnie identyczne objawy były, tylko, że ja wrzuciłem auto na lawetę zanim się kontrolka zapaliła.Stahlmann pisze: ↑10 sty 2024, o 12:36Akurat się to spieprzyło jak miałem oblodzone cale nadkola (zakopane) myślałem, że po prostu opony ocierają i stąd szarpanie i hałasowanie, wymyłem na myjce nadkola i podwozie z lodu, startuje i już zrywa trakcję, koleje ruszania ze świateł i wtedy oświeciła się lampka. Najpierw wymieniłem olej i wyczyściłem „gniazdo” pompy, nie pomogło. Kupiłem nową pompę i dalej nic… Nowy moduł 2800zł, właśnie byłem w salonie podpytać. Na dniach muszę wyjąć most i zobaczyć o co chodzi. Nie wiem czy jakby padł moduł to wywalałoby błąd ?! Podejrzewam, że bez wymiany na zregenerowany za 3500zł się nie obejdzie
1. A jak serwisowałeś haldexa ?
2. Przy jakich przebiegach ?
3. Czyściłeś filtr / sitko przy serwise ?
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku
Auto naprawione, poniżej podsumowanie wraz ze zleceniem i fakturą:
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.
Faktura i zlecenie:
- Zakres naprawy: wymiana tylnego mostu
- Koszt total: 8572 PLN
- Diagnoza: "Dzwieki z tylnego mostu + czarny olej spuszczony z Haldexa". Niestety części nie dostałem (bo robione w ramach gwarancji dobrej woli, więc część zostaje u nich), ASO nie będzie ustalało przyczyny dalej
- Czas od awarii do naprawy: 1,5 miesiąca
- Czas oczekiwania na odpowiedź centrali - 1 miesiąc od wstawienia auta do ASO (mam podejrzenie, że w ASO zamulili bardzo, ale nie jestem w stanie tego zweryfikować)
- 70% rabatu na część
- Czas oczekiwania na część - do 7dni
- Robocizna - 1 dzień
- Ilość telefonów z ponagleniem ASO - 10
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.
Faktura i zlecenie:
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011