tarcze hamulcowe

maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

Dzisiaj trasa...350km / duuuuże prędkości, bo jechałem sam :-)

Wszystko OK / nic nie bije / hamowanie jest.
Oczywiści d... nie urywa jak pisałem i jak TIR wyjedzie... jest strach ;-) - ale mogę polecić ten zestaw.

Dobrze, że nie jeżdżę autostradą każdego dnia...bo na bank byłby mod hamulców... ;-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
stanley_83
Posty: 72
Rejestracja: 15 cze 2018, o 22:49
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Stasio
Lokalizacja: Okolice Gdańska

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: stanley_83 »

marioti pisze: 5 maja 2021, o 14:11 akurat w superbie 2, tarcze są zadziwiająco trwałe. Przód oryginał, na których wyjechał z fabryki, zmieniłem dopiero przy 138tyś. Tył nieruszany a mam już 150tyś. i myślę że jeszcze spokojnie sezon lub nawet dwa wytrzymają (czyli w moim przypadku jakieś 15tyś. km rocznie)
Oczywiście to wszystko zleży od "kierownika" i warunków w jakich auto jeździło
Cześć.
Proszę o radę. Musze wymienić klocki tarcze przód, niestety wola mi sprawdź klocki. Zastanawiam się na brembo tymi co masz albo tymi z nacięciami. Warto dokładać dla nacięć?
Co do klocków też myślałem o tych co posiadasz, ewentualnie brecka (ale słyszałem że pylą mocno) lub EBC GREENSTUFF ale nie znam nr katalogowego, tyle jest różnych nr w etce że nie wiem czy nie kupię czegoś złego :]
Wiesz coś o nich? Jak się spisują Twoje klocki tarcze? nie biją, nie wołają o wymianę?
pozdro
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: marioti »

Nic się z nimi nie dzieje. Zużycie niewielkie mimo km.
Nacinane czy nawiercane będą szybciej ścierać klocki, więc będą bardziej pylić. Chyba że włożysz ebc grenny lub yellow. Dla mnie jednak cena jest wygórowana jak za niewielki zysk w hamowaniu ale przy tym zwiększonym wycieraniu tarcz. Coś za coś.
Ja jeżdżę nie sportowo bo uważam że kura to nie jest wóz sportowy, więc zestaw jaki założyłem, mnie całkowicie wystarcza.
Ale oczywiście każdy powinien patrzeć na swoje potrzeby
matthew
Posty: 102
Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: matthew »

Mowiac o wlasnych potrzebach, to mam tarcze przod/tyl nacinane/nawiercane Rotinger; klocki Breck i jestem zadowolony. Jezdze na tym zestawie ponad rok, zadnych dziwnych problemow nie ma, zuzycia wiekszego nie zauwazylem, pylenie mam wrazenie, ze mniejsze niz przy standardowym zestawie. Co do skutecznosci moze nie ma 'wow' ale wydaje mi sie, ze poprawa jest.
mateo912
Posty: 4
Rejestracja: 14 paź 2020, o 22:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Mateusz

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: mateo912 »

Ja w swojej Ss2 mam nacinane brembo na przód gładkie tył i klocki brembo extra P+T i jestem bardzo zadowolony.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

Ja mam te zielone EBC i tarcze Zimmerman.
Powiem Wam... mega na plus!

Zrobiłem 40.000
Jeżdżę... raczej szybko... z naciskiem na ...bardzo ;-)
Klocki zużyte 50%
Tarcze... naprawdę niewielki rant / spokojnie oblecą kolejne klocki.
Hamowanie według mnie OK / lepiej niż wcześniej ATE zestaw.

Natomiast... to i tak jest d...pa!
Dwa mocniejsze hamowania na autotradzie czy Zakopianka... i to wszystko jest gorące, śmierdzi i strzela.
Za tarcze nie wentylowane... w tak dużym i ciężkim aucie.. bym kogoś chętnie.. gołymi rękowam... ehhh... inżyniery!

Najlepiej byłoby zrobić SWAP przy okazji zmian tarcz i klocków.
Teraz bym tak zrobił i być może zrobię jak będę zmieniał, a auto nadal będzie w moich rękach ;-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
tomek evo
Posty: 395
Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Tomasz

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: tomek evo »

Ja zdecydowałem sie podczas wymiany na komplet przód tył tarcze+klocki Textar i nie mam żadnych zastrzeżeń. Textar jakościowo jest na naprawdę wysokim poziomie i to jeden z czołowych producentów a cenowo wychodzą bardzo korzystnie znacznie bardziej od porównywalnych jakościowo ATE. Zastanawiałem się jeszcze nad Jurid bo też niezłe a cenowo wychodziłey naet nieco taniej. Dałęm sobie ostatecznie spokój z kombinowaniem z "lepszymi" hamulcami bo opinie na ten temat sa mocno podzielone a naprawdę dobry hebel to już cena x 2 a jak chce sie naprawdę poprawić hamowanie to należy zmienić tarcze i zaciski na większe. Sama nacinana tarcza czy lepszy klocek niewiele da jeśli da cokolwiek poza szybszym zużyciem i większym pyleniem.
Awatar użytkownika
pawellier
Posty: 70
Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: pawellier »

cześć podpowie ktoś jaka jest różnica między tymi zaciskami: VAG 1K0 615 423 M a 5K0 615 423 sprawdzałem w katalogu online i jedne są z ramki z numerem: 615-060 a drugie 615-063 a jest jeszcze 615-065, czy to chodzi o rozmiar tarczy hamulcowej?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: fabek »

tomek evo pisze: 7 mar 2023, o 20:44 Ja zdecydowałem sie podczas wymiany na komplet przód tył tarcze+klocki Textar i nie mam żadnych zastrzeżeń. Textar jakościowo jest na naprawdę wysokim poziomie i to jeden z czołowych producentów a cenowo wychodzą bardzo korzystnie znacznie bardziej od porównywalnych jakościowo ATE. Zastanawiałem się jeszcze nad Jurid bo też niezłe a cenowo wychodziłey naet nieco taniej. Dałęm sobie ostatecznie spokój z kombinowaniem z "lepszymi" hamulcami bo opinie na ten temat sa mocno podzielone a naprawdę dobry hebel to już cena x 2 a jak chce sie naprawdę poprawić hamowanie to należy zmienić tarcze i zaciski na większe. Sama nacinana tarcza czy lepszy klocek niewiele da jeśli da cokolwiek poza szybszym zużyciem i większym pyleniem.
Jurid z tego co pamietam robil na pierwszy montaz, mialem w jakims aucie i byly super.

Ja za to nie polece tarcz i klockow TRW, raz ze rdzewieje, to nie hamuje a zwalnia.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

Zamierzam sprawdzić te Juridy lub Textar przy kolejnej zmianie.

Bo jak zobaczyłem cenę EBC green... a patrząc ile to poprawiło się hamowanie... szkoda kasy.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
pawellier
Posty: 70
Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: pawellier »

Cześć dziś zmierzyłem sobie tarczę ,o ile dobrze spojrzałem bo mierzyłem na samochodzie i wyszło mi 282, ale gdybym się jednak pomylił to wie ktoś może czy przy tarczach 282 i 272 jest to samo jarzmo ?
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: yogibabu »

pawellier pisze: 10 sty 2024, o 14:18 Cześć dziś zmierzyłem sobie tarczę ,o ile dobrze spojrzałem bo mierzyłem na samochodzie i wyszło mi 282, ale gdybym się jednak pomylił to wie ktoś może czy przy tarczach 282 i 272 jest to samo jarzmo ?
No raczej nie jest to samo.
Już nie kurak....
Awatar użytkownika
pawellier
Posty: 70
Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: pawellier »

dobra już mam, sprawdziłem kody na wlepce u mnie kod 1KJ tarcze 282mm, dla pozostałych jak by ktoś szukał to: 1KS - 272 mm , 1KF - 256 mm , kod jest w 4 rzędzie licząc od nr vin i piąta kolumna
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: maureliusz »

Może to głupie...ale...
Na zimowych 16-tkach jak dłużej przytrzymałem hamulec / dłuższe wyhamowanie - to coś zaczynało wibrować/stukać - jakby heble się grzały. Myślałem, że już do zmiany tarcze razem z klockami.
Ale... teraz zmieniłem na 18 tki letnie... i problemu nie ma :-)

Ja to mogę jedynie zrozumieć jako lepsze chłodzenie tarcz...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
pawellier
Posty: 70
Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
Samochód: Superb II
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO

Re: tarcze hamulcowe

Post autor: pawellier »

wookash79 pisze: 30 mar 2017, o 16:10 Panowie jaki jest ori wymiar tarcz hamulcowych z przodu i z tyłu dla SII 2,0 TDI 140KM 2011r ??
cześć, zobacz sobie w książce serwisowej na wlepce jaki masz kod licząc od nr vin w czwartej linijce piąty kod 1KJ - 282 albo 1KF - 256 albo 1KS - 272 jeśli chodzi o tył, ja mam cffb i z przodu mam zamontowane 312mm
ODPOWIEDZ