ABS, błąd 01325 i 01486

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: marioti »

W zasadzie to jest więcej problemów:

Kod: Zaznacz cały

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
004 - No Signal/Communication

01486 - System Function Test Activated
000 - -

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

01487 - System Function Test
000 - - 
Oczywiście nagrzebałem VCDS-em, tzn. w adaptacjach ABS, klikłem sobie reset TMPS, a potem jeszcze ESP test. Skąd kurna miałem wiedzieć, że wystarczy to kliknąć a samo się aktywuje. Zawsze w adaptacjach to trzeba sobie dodatkowo kliknąć on/off.

No ale do rzeczy 01486 - trzeba zrobić test drogowy
1. hamulec max - test się włącza
2. jedziemy 20km/h prosto
3. po 50 metrach skręcamy w lewo 90st. łukiem szerokim
4. jedziemy prosto kolejne 50m
5. po 50 metrach w prawo łukiem łagodnym

i cholery nie umiem znaleźć takiej drogi albo placu aby to wykonać.

Ale zakładając że już mi się to uda wykonać, to jak pozbyć się błędu TMPS i G85
Ten 01487 jest powiązany 01486 i pojawia się jeżeli ww. test przekroczy 50sekund.
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: yogibabu »

Z tego co pamiętam to najpierw trzeba zrobić kalibrację czujnika kąta skrętu,a dopiero póżniej test drogowy.
Już nie kurak....
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: fabek »

Zacznij od nastaw podstawowych G85
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: marioti »

Racja. Nastawy g85 są na kanale Krzynola. Już zrobione i pozostal tylko błąd od testu ESP. Ale za cholere nie mam miejsca w okolicy żeby to przeprowadzić
yogibabu
Posty: 356
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: yogibabu »

Zrób tak: rusz do przodu, szybko w prawo,szybko w lewo i powinno być git.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Już nie kurak....
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: marioti »

Nie idzie na szybko
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: maureliusz »

Spróbuj tego:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... BS#p396149

Moja rada w temacie kalibracji ABSu....
1. Wystarczy 100m do skrzyżowania
2. Zatrzymujemy się
3. Wciskamy i trzymamy hamulec aż zacznie migać ABS
3. Jedziemy prosto - UWAGA! Kierownica przez 2--3 sekundy ani ma drgnąć (lepiej krótki odcinek prosty, ale idealnie prosto)
4. Skręcamy na skrzyżowaniu lew/prawo - I DONE

Ja to robiłem... pół godziny jak debil jeźdżąc po parkingach bo... nie przestrzegałem tego, aby kierownica była super bez ruchu w pierwszych etapie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1818
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: marioti »

Zrobione. Faktycznie nie trzeba się trzymać instrukcji z wikiRossTech.
- pojechałem na parking przy markecie, bo dzisiaj prawie pusto tam
- uruchomiłem procedurę mocnym wciśnięciem hamulca - lampka (abs) zaczyna mrugać
- jazda na wprost tak żeby spokojnie przyspieszyć i utrzymać zakres 15-30km/h. Może z 50m
- spokojny ruch kierownicą - powolny skręt w lewo lub w prawo (obojętne). ja zrobiłem prawie pełny obrót kierownicą, ale widziałem filmik jak w vw jetta 2010r, człowiek zrobił prawie dwa obroty i mówił że to nie ma znaczenia.
- i trzymałem może z 2-3 sekundy na tak skręconej kierownicy cały czas utrzymując prędkość j.w.
- lampka (abs) zgasła
błędów brak.
Dzięki za podpowiedzi
Awatar użytkownika
Igan
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2018, o 21:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: Igan »

U mnie pojawił się błąd 01325 prawdopodobnie przez odłączenie zasilania. Niestety nie mogę go skasować, gdzie jest myk aby to zrobić?

Dysponuję OBD11
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 430
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: krzynol »

01325 to nie błąd tylko informacja o konieczności przeprowadzenia testu
więc albo robisz test, tak długo aż wyjdzie :D, albo...
nastawy podstawowe sterownika ABS, kanał 103 i wyłączasz test
nie każda pompa ma taką możliwość i nie wiem czy OBD11 sobie poradzi
Awatar użytkownika
Igan
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2018, o 21:04
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ABS, błąd 01325 i 01486

Post autor: Igan »

Rozumiem że ten opisany powyżej. Dobrze że mam pod firmą ogromny parking dla tirów to po sylwestrze się pobawię :D
ODPOWIEDZ