[S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Maliniak
Posty: 603
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: Maliniak »

Może. Rzadko się słyszy żeby komuś haldex padł.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4031
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: piramida »

No właśnie rzadko, częściej z dsg są problemy niż z haldexem.
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Dzięki za odpowiedzi, ja nadal czekam na odpowiedź centrali, dam znać jak będę wiedział coś więcej
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Mam już więcej info:
  • Czas oczekiwania na odpowiedź cenrali - 1 miesiąc od wstawienia auta do ASO (mam podejrzenie, że w ASO zamulili bardzo, ale nie jestem w stanie tego zweryfikować)
  • 70% rabatu na część = 30% * 21800 = 6540 PLN
  • Robocizna - 1500-2000 PLN
  • Czas oczekiwania na część - 7dni
  • Robocizna - 1 dzień
  • Ilość telefonów z ponagleniem ASO - 10 :)
Miło, że dostałem rabat, co znacznie obniżyło koszty i nie muszę szukać, żeby robić to poza ASO.
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2986
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: orlik »

Co konkretnie było wymienione? Chyba nie sama pompa, w której wymienia się olej? Bo pompa to aż tyle nie kosztuje...
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Z tego co mówilo to cały haldex, czekam na kosztorys szczegółowy, jak będę go miał to wrzucę.

Sorry za długie odpowiedzi ale coś mi powiadomienia nie przychodzą 🤔
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
artho
Posty: 1102
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: artho »

Tak czy tak dawaj znać, podejrzewam, że pół forum ten wątek ciekawi 👍 Tak naprawa, cena jak i to jak odniesie się do tego Skoda.

Powodzenia!
Stahlmann
Posty: 11
Rejestracja: 26 paź 2022, o 11:52
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mateusz

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: Stahlmann »

U mnie padł przy 120kkm, wymieniłem pompkę i dalej nie działa... Nie wiem co dalej
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: kefirek »

Zakładam, że w takiej kwocie to wymieniają cały mechanizm różnicowy, ETKA wyrzuca właśnie kwotę ~20 000PLN za komplet, razem z kompletnym haldexem .


BTW co do wymiany oleju w haldexie i czyszczeniu filtra, od MY2021 (21.09.2020) jest problem z czyszczeniem filtra. Wcześniej był dostępny zestaw uszczelek, od MY2021 same uszczelki nie występują tylko w komplecie z pompą za bagatela 3000PLN :) Chłopaki w ASO mimo, że sami chcieli czyścić filtr przy wymianie oleju, odpuścili bo nie wiedzą czy te o-ringi są takie same jak we wcześniejszych pompach czy inne, a zakładanie starych to zawsze jest ryzyko. Jak ktoś się pokusi i zaryzykuje wyciąganie pompy w MY2021 lub nowszym, niech da znać czy oringi pasują ze starszych modeli.
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Stahlmann pisze: 9 sty 2024, o 16:16 U mnie padł przy 120kkm, wymieniłem pompkę i dalej nie działa... Nie wiem co dalej
A jak Ci się objawia to, że padł ? U mnie tak rzęziło z napędu jakbym na feldze jechał...
Domyślam się, że jak pompka to po prostu się nie załącza ?
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

kefirek pisze: 10 sty 2024, o 08:07 Zakładam, że w takiej kwocie to wymieniają cały mechanizm różnicowy, ETKA wyrzuca właśnie kwotę ~20 000PLN za komplet, razem z kompletnym haldexem .


BTW co do wymiany oleju w haldexie i czyszczeniu filtra, od MY2021 (21.09.2020) jest problem z czyszczeniem filtra. Wcześniej był dostępny zestaw uszczelek, od MY2021 same uszczelki nie występują tylko w komplecie z pompą za bagatela 3000PLN :) Chłopaki w ASO mimo, że sami chcieli czyścić filtr przy wymianie oleju, odpuścili bo nie wiedzą czy te o-ringi są takie same jak we wcześniejszych pompach czy inne, a zakładanie starych to zawsze jest ryzyko. Jak ktoś się pokusi i zaryzykuje wyciąganie pompy w MY2021 lub nowszym, niech da znać czy oringi pasują ze starszych modeli.
Dzięki za info, przy następnym serwisie upewnie się, żeby filtr wyczyścili.

Chciałem zagłębić temat i zrozumieć przyczynę awarii, ale:
  • Diagnoza ASO polegała na "słyszymy dzwięki z tylnego napędu" + "spuściliśmy olej i był czarny"
  • ASO nie chce mi oddać wadliwych części, ponieważ jak twierdzą to jest Gwarancja Dobrej Woli, czyli traktowane jak naprawa gwarancyjna i część zostaje u producenta
Jak się okaże, że większej ilości osób padł haldex proszę o info tu albo na priv. Jeśli znajdzie nas się więcej, to pójdę po jakąś poradę prawną / zadzwonię do UOKiK i zobacze czy możemy pociągnąć producenta o zwrot kosztów itd
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
West
Posty: 189
Rejestracja: 30 lis 2016, o 11:03
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Lokalizacja: Wawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: West »

West pisze:Miałem podobnie.
Wymiana oleju w haldex po około 35k. 3mce później buczenie podczas jazdy około 120km/h. Diagnoza haldex do natychmiastowej wymiany...

Tyle, że mi to się przytrafiło na miesiąc przed końcem gwarancji więc wszystko zostało zrobione w jej ramach...

Aż boję się myśleć o kolejnej wymianie oleju w haldex....

Wysłane z mojego Amsttad CPC 464 przy użyciu Tapatalka
Jak pisałem wyżej... ja miałem takie obiawy w wersji 280KM 2018r.

Wysłane z mojego Amsttad CPC 464 przy użyciu Tapatalka

Stahlmann
Posty: 11
Rejestracja: 26 paź 2022, o 11:52
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mateusz

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: Stahlmann »

radziorro pisze: 10 sty 2024, o 09:18
Stahlmann pisze: 9 sty 2024, o 16:16 U mnie padł przy 120kkm, wymieniłem pompkę i dalej nie działa... Nie wiem co dalej
A jak Ci się objawia to, że padł ? U mnie tak rzęziło z napędu jakbym na feldze jechał...
Domyślam się, że jak pompka to po prostu się nie załącza ?
Akurat się to spieprzyło jak miałem oblodzone cale nadkola (zakopane) myślałem, że po prostu opony ocierają i stąd szarpanie i hałasowanie, wymyłem na myjce nadkola i podwozie z lodu, startuje i już zrywa trakcję, koleje ruszania ze świateł i wtedy oświeciła się lampka. Najpierw wymieniłem olej i wyczyściłem „gniazdo” pompy, nie pomogło. Kupiłem nową pompę i dalej nic… Nowy moduł 2800zł, właśnie byłem w salonie podpytać. Na dniach muszę wyjąć most i zobaczyć o co chodzi. Nie wiem czy jakby padł moduł to wywalałoby błąd ?! Podejrzewam, że bez wymiany na zregenerowany za 3500zł się nie obejdzie :(
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Stahlmann pisze: 10 sty 2024, o 12:36
radziorro pisze: 10 sty 2024, o 09:18
Stahlmann pisze: 9 sty 2024, o 16:16 U mnie padł przy 120kkm, wymieniłem pompkę i dalej nie działa... Nie wiem co dalej
A jak Ci się objawia to, że padł ? U mnie tak rzęziło z napędu jakbym na feldze jechał...
Domyślam się, że jak pompka to po prostu się nie załącza ?
Akurat się to spieprzyło jak miałem oblodzone cale nadkola (zakopane) myślałem, że po prostu opony ocierają i stąd szarpanie i hałasowanie, wymyłem na myjce nadkola i podwozie z lodu, startuje i już zrywa trakcję, koleje ruszania ze świateł i wtedy oświeciła się lampka. Najpierw wymieniłem olej i wyczyściłem „gniazdo” pompy, nie pomogło. Kupiłem nową pompę i dalej nic… Nowy moduł 2800zł, właśnie byłem w salonie podpytać. Na dniach muszę wyjąć most i zobaczyć o co chodzi. Nie wiem czy jakby padł moduł to wywalałoby błąd ?! Podejrzewam, że bez wymiany na zregenerowany za 3500zł się nie obejdzie :(
No to u mnie identyczne objawy były, tylko, że ja wrzuciłem auto na lawetę zanim się kontrolka zapaliła.
1. A jak serwisowałeś haldexa ?
2. Przy jakich przebiegach ?
3. Czyściłeś filtr / sitko przy serwise ?
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
radziorro
Posty: 17
Rejestracja: 24 lis 2014, o 20:23
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] 2.0 272KM - Padniety haldex/dyfer przy 85tyś / 3.5roku

Post autor: radziorro »

Auto naprawione, poniżej podsumowanie wraz ze zleceniem i fakturą:
  • Zakres naprawy: wymiana tylnego mostu
  • Koszt total: 8572 PLN
  • Diagnoza: "Dzwieki z tylnego mostu + czarny olej spuszczony z Haldexa". Niestety części nie dostałem (bo robione w ramach gwarancji dobrej woli, więc część zostaje u nich), ASO nie będzie ustalało przyczyny dalej
  • Czas od awarii do naprawy: 1,5 miesiąca
  • Czas oczekiwania na odpowiedź centrali - 1 miesiąc od wstawienia auta do ASO (mam podejrzenie, że w ASO zamulili bardzo, ale nie jestem w stanie tego zweryfikować)
  • 70% rabatu na część
  • Czas oczekiwania na część - do 7dni
  • Robocizna - 1 dzień
  • Ilość telefonów z ponagleniem ASO - 10 :)
Miło, że dostałem rabat, co znacznie obniżyło koszty i nie muszę szukać, żeby robić to poza ASO.
Niestety cały proces trwał długo, musiałem wiele razy dzwonić do ASO i się przypominać, a sam fakt, że auto popsuło się zaraz po gwarancji jest niepokojący.

Faktura i zlecenie:
Załączniki
fv.png
zlecenie.png
Superb kombi 4x4 2.0tdi 2011
ODPOWIEDZ