Epc i check engine

hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

Siema skodomordeczki mam problem z ww. błedami.

Od czasu do czasu zwłaszcza po albo w czasie deszczów jak była duża wilgotność zapalała mi się kontrolka EPC. Po resecie auta już jej nie było ale teraz doszła zółta lampa śmierci Checkengine. ( czuć żę turbo odcięte)
Byłem u ziomka i sprawdził na OBD i pokazało bład P00AF ( niby turbo ). Ziom skasował bład i auto śmigało przez około 2 tygodnie. Znowu leje 4 dni z rzędu i w drodze do sklepu znowu najpierw EPC a po chwili checkengine.

Miał ktoś podobnie ??

Dodam że pogrzebałem pod maska i pod tacką akumulatora znalazłem nanoszonego siana chyba przez wiewiórkę. Niestesty bez kamerki inspekcyjnej sam nie dojde niżej żeby jakieś kable pomacać czy coś nie nadgryzione.

Możecie chociaż wskazać gdzie szukać jakichś kabelków podciśnienia ew. sterowania turbawką? Może aku do sprawdzenia ??

Skoda 2016 grudzień 1.8TSI 3v5 oleje z płukankami co 10tys km wymieniane.
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: jaca85 »

Ja przy podobnych objawach mialem zapieczone ciegno turbiny...
Tyle, ze 2.0 bitdi...
Ludzie maja czesto problem, bo kuny gryza przewody ktore ida do turbo, albo jakis tam czyjnik (nie pamietam dokladnie jak sie zwie) Zacznij moze od tego.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Epc i check engine

Post autor: polowiec »

jaca85 pisze: 27 sie 2023, o 15:36 Ja przy podobnych objawach mialem zapieczone ciegno turbiny...
Tyle, ze 2.0 bitdi...
Ludzie maja czesto problem, bo kuny gryza przewody ktore ida do turbo, albo jakis tam czyjnik (nie pamietam dokladnie jak sie zwie) Zacznij moze od tego.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Sprawdź przewody podciśnienia do turbo. Ida kolo filtra powietrza do elektrozaworu i potem do turbo. Gryzonie lubia je dziabnać (moja kurka miala wymieniane, kuna sobie upodobala wezyk do gruszki).
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: jaca85 »

Mi nie pisz. Ja to sprawdzilem... u mnie ciegno na bi-turbo padlo...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Epc i check engine

Post autor: polowiec »

jaca85 pisze: 28 sie 2023, o 22:33 Mi nie pisz. Ja to sprawdzilem... u mnie ciegno na bi-turbo padlo...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka
Hehe

Sorki, nie ten cytat :)
hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

NIe iwem jak u was ale ponoc u mnie nie ma zaworkow podcisnienia a jest sterownik elektryczny i ponoc on sie poszedl bujać. Mechaniko jeszcze testuje i pozostaje pytanie czy da rado to samo dokupic czy tylko z turbawką ...
Awatar użytkownika
polowiec
Posty: 201
Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Epc i check engine

Post autor: polowiec »

hitman13 pisze: 31 sie 2023, o 19:04 NIe iwem jak u was ale ponoc u mnie nie ma zaworkow podcisnienia a jest sterownik elektryczny i ponoc on sie poszedl bujać. Mechaniko jeszcze testuje i pozostaje pytanie czy da rado to samo dokupic czy tylko z turbawką ...
Jaki masz kod silnika?
Ja mam CRLB i elektrozaworek i gruszka przy turbo. I oczywiscie przewody podcisnienia.
hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

Jaki masz kod silnika?
Ja mam CRLB i elektrozaworek i gruszka przy turbo. I oczywiscie przewody podcisnienia.
teraz juz nie obczaje auto stoi u mechanika 120km far far away ;] ale ja grzebalem tam i zadnych wezykow do turbo nie bylo u mnie
hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

mechanikor potestował turbo jakimis programami itp jezdzac nim, zrobił jakaś kalibracje turbo i auto odzyskało full power. Mam obserwowac i jak powroci blad to juz bedzie wymiana sterownika raczej.
Ja osobiscie sam pogrzebie i popatrze jak mi kamerka inspekcyjna przyjdzie czy gdzies jakies kabelki nie sa dotkniete zebem jakies wiewiorki etc.
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: jaca85 »

Ja skasowalem swojego czasu bledy, zrobilem 2k km i znowu sie zaczelo... znoeu skasowalem, ale zaczelo ponownie wyskakiwac EPC i po ktoryms razie check engine... i juz bylo po ciegnie

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

a miałes to w rekach co tam sie dokladnie zacieło ? silniczek tam jakis jest czy elekromagnes albo cos innego ?? co spowodowalo ze sie zacięlo ??
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: jaca85 »

W bitdi ponoc to jest wada... mechanik moj mi pokazywal to ciegno jak nie dalo sie nim ruszyc. Teraz po regeneracji chodzi lekko...

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

no u mnie dzisiaj po odebraniu od mechanika znowu EPC i o dziwo jak wilgotno z rana było. Po robocie jak sloneczko juz spoko było. ale juz kontaktowałem sie z mechanikiem zeby zamawial czesci.
moge spytac ile cie to kosztowało bo raczej turbo do wyjecia jest.
jaca85
Posty: 141
Rejestracja: 28 paź 2019, o 06:34
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: jaca85 »

Wyciagniecie biturbo i wsadzenie 2300
Regeneracja 2200
Uszczelki 1500

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

hitman13
Posty: 75
Rejestracja: 4 wrz 2016, o 15:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Epc i check engine

Post autor: hitman13 »

od czasu jak odebrałem auto od mechanika wszystko OK, ale dostałem wycene na sam sterownik plus adaptacja itp 2700 + 3500 + 200 jakies materiały warsztatowe itp. (ceny w koronach norweskich ). Przyszła mi tez w koncu kaamerka inspekcyjna to w sobote cos poszpieguje to turbo
ODPOWIEDZ