DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Misiek Fisiek »

Coś się rozjaśniło. Przynajmniej wiadomo co jest brane pod uwagę przy określaniu wartości wyliczonej. A nie wiesz jaka jest norma zaolejenia dla filtru w 3.0 tdi?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Tomek000 »

Co prawda nie mam superb'a ale octavie, ale silnik 1.6 TDI (CAYC) jest montowany również w superb'ach.

Bardzo ciekawy wątek i wiele mi rozjaśnił w funkcjonowaniu DPF, mam tylko pytanie na ile inny jest filtr w CAYC? jego wielkość? wartości przy których rozpoczynane jest aktywne dopalanie?

Mam logi mojego auta, (przebieg 65kkm)

0.00 hPa Particle filter; difference pressure 102
0 Particle filter; field regeneration request status 103
00000000 Particle filter; field regeneration lock status 104
41.7 km Particle filter; kilometers since last regeneration 105
2.42 l Particle filter; fuel consumption since last regeneration 106
-1.33 hPa Particle filter; offset for differential press. 107
9.04 g Particle filter; soot mass calculated 108
-2.10 g Particle filter; soot mass measured 109
3583.70 s Particle filter; time since last regeneration 110
0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788

mam się niepokoić różnicą między soot mass calculated a soot mass measured?
Według tego co piszecie wyżej zastanawia mnie też wartość 0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788

Dzięki za wskazówki :) może przydadzą się jakiemuś userowi superb'a 1.6 TDI, choć chyba nie wielu ich jest

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Zaj007 »

@Zuber niestety nie wiem

@Tomek000 Jestem pewny, że jest mniejszy i stąd jestem pewny, że inne są jego parametry pracy.
Musiałbyś obserwować jak zachowuje się sterownik wraz z przebiegiem.
Różnicy nie musisz się obawiać. Jeśli przybiera olbrzymie wartości to można oznaczać, że coś nie halo. Bynajmniej jak wymieniałem G450 to mechanika zaniepokoiło to.
Oli ash volume to już zagadka
Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys. :)
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

szms pisze:Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys. :)
Pisze przecież ze ma 65 tyś.. :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Tomek000 »

Zaj007 pisze:@Zuber niestety nie wiem

@Tomek000 Jestem pewny, że jest mniejszy i stąd jestem pewny, że inne są jego parametry pracy.
Musiałbyś obserwować jak zachowuje się sterownik wraz z przebiegiem.
Różnicy nie musisz się obawiać. Jeśli przybiera olbrzymie wartości to można oznaczać, że coś nie halo. Bynajmniej jak wymieniałem G450 to mechanika zaniepokoiło to.
Oli ash volume to już zagadka
W tym tygodniu mam nadzieje, będę miał już swój kabel to będę śledził na bieżąco parametry.
Właśnie ten Oli ash volume mnie trochę martwi.
szms pisze:Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys. :)
Nie mam pewności czy wypalił się do 0, przyznaje też że te 41,7km to była jazda na zimny silniku.
Przebieg jak już koledzy zauważyli nie jest mały 65kkm w chwili obecnej.

Mało informacji jest w necie na temat DPF w CAYC :( ciekawi mnie jego wielkość i progi przy których uruchamia procedury dopalania.


http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation info z tej strony wskazywałoby, że jest taki sam DPF jak w 2.0TDI CR
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Faktycznie, przeleciałem na szybko i nie zauważyłem, ale nic tylko się cieszyć, że nie masz oil ash, bo im mniej tym lepiej.

A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla :o :o :shock:
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe. :mrgreen: :mrgreen:
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Tomek000 »

szms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla :o :o :shock:
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe. :mrgreen: :mrgreen:
nie zrozumieliśmy się :lol: miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanie
Przebieg mały to prawda.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Gdzieś czytałem, że to też się zbiera jak wypalanie nie jest poprawnie zakończone, więc po prostu może u Ciebie tak się nie zdarzało, tylko poprawnie wypalało :) Ja dzisiaj coś słabiutko ogarniam :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Jeszcze mala ciekawostka.

Bo jak wiemy juz mamy wypalanie pasywne, aktywne, serwisowe. Jednak nie wiadomo co gdzie kiedy.

Wiec tak;

Wypalanie pasywne ma miejsce tylko gdy zapelnienie filtra jest wieksze niz ~10 gram ale mniejsze niz 18 gram. I oczywiscie temperatura jest odpowiednia czyli miedzy 350-500`C. Czyli autostradowicze maja tu luzik.Nie dochodzi do aktywnego wypalania.

Wypalanie aktywne ma miejsce jak zapelnienie dpf jest wieksze niz 18gram ale mniejsze niz 24 gramy. Wtedy ecu leje ON [powtrysk] aby uzyskac 550-650`C. Czyli jazda mieszana z naciskiem na miasto.

Wypalanie usera ma miejsce jak zapelnienie ma od 24 gram do 40. Dostajemy zółta ikona po oczach i trzeba wypalic. Miejska nieumiejetna jazda na krótkie odcinki.

Jak user oleje sprawe i nie wypali a zapełnienie przekroczy 41 gram zostaje wypalenie serwisowe. Dochodzi kontrolka silnika do kompletu :].Ma ono miejsce gdy zapelnienie jest w okolicach 40-45gram. Wiec zakres bardzo maly. Trzeba o tym pamietac bo powyżej 45gram filtr do wywalenia.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, o 21:26 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Tomek000 pisze:
szms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla :o :o :shock:
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe. :mrgreen: :mrgreen:
nie zrozumieliśmy się :lol: miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanie
Przebieg mały to prawda.
Latasz wiekszosc bez korkow ?
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Tomek000
Posty: 10
Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
Samochód: Inny
Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
Lokalizacja: Katowice

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: Tomek000 »

neck99 pisze:
Tomek000 pisze:
szms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla :o :o :shock:
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe. :mrgreen: :mrgreen:
nie zrozumieliśmy się :lol: miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanie
Przebieg mały to prawda.
Latasz wiekszosc bez korkow ?
Ja tym autem zrobiłem 1.5kkm, resztę poprzedni właściciel... wg którego nigdy lampka dpf się nie zapaliła, auto sporo po A4 jeździło i trochę po Katowicach.

uściślam, nie mam żadnych problemów, żadnych lampek itd, lubię po prostu wiedzieć jak działa moje auto

btw. swoim poprzednim postem podważyłeś sporo informacji z tego wątku :D
zakresy 10-18 i 18-24gram to Twoje obserwacje czy może lektura innego forum?
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

Tomek000 pisze:
btw. swoim poprzednim postem podważyłeś sporo informacji z tego wątku :D
zakresy 10-18 i 18-24gram to Twoje obserwacje czy może lektura innego forum?
Informacje od producenta ;) z zeszytów serwisowych ... wkleje wykres w wolnej chwili
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: neck99 »

A co do twojego auta. Sprawdzaj czy wartosci dpf sie zmieniaja bo mozesz juz nie miec dpf i zaszyte stale wartosci w programie. Jak beda sie zmieniac to okej. Jak z dnia na dzien te same to masz bajpasy ;)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

Post autor: szms »

Neck, a co Ty na to:

Ostatnio było blisko wypalania czyli jak ruszałem jakieś 23 g calculated i po 17 km autostrady wypaliło do zera, natomiast tydzień późńiej była wartość w okolicach 20 g, było po 30 km autostrady w dwie strony i nie wypaliło... i jednocześnie nie doszło do 24 g.
To chyba jakieś dziwne zachowanie co?
ODPOWIEDZ