DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Coś się rozjaśniło. Przynajmniej wiadomo co jest brane pod uwagę przy określaniu wartości wyliczonej. A nie wiesz jaka jest norma zaolejenia dla filtru w 3.0 tdi?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Co prawda nie mam superb'a ale octavie, ale silnik 1.6 TDI (CAYC) jest montowany również w superb'ach.
Bardzo ciekawy wątek i wiele mi rozjaśnił w funkcjonowaniu DPF, mam tylko pytanie na ile inny jest filtr w CAYC? jego wielkość? wartości przy których rozpoczynane jest aktywne dopalanie?
Mam logi mojego auta, (przebieg 65kkm)
0.00 hPa Particle filter; difference pressure 102
0 Particle filter; field regeneration request status 103
00000000 Particle filter; field regeneration lock status 104
41.7 km Particle filter; kilometers since last regeneration 105
2.42 l Particle filter; fuel consumption since last regeneration 106
-1.33 hPa Particle filter; offset for differential press. 107
9.04 g Particle filter; soot mass calculated 108
-2.10 g Particle filter; soot mass measured 109
3583.70 s Particle filter; time since last regeneration 110
0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788
mam się niepokoić różnicą między soot mass calculated a soot mass measured?
Według tego co piszecie wyżej zastanawia mnie też wartość 0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788
Dzięki za wskazówki może przydadzą się jakiemuś userowi superb'a 1.6 TDI, choć chyba nie wielu ich jest
Pozdrawiam
Bardzo ciekawy wątek i wiele mi rozjaśnił w funkcjonowaniu DPF, mam tylko pytanie na ile inny jest filtr w CAYC? jego wielkość? wartości przy których rozpoczynane jest aktywne dopalanie?
Mam logi mojego auta, (przebieg 65kkm)
0.00 hPa Particle filter; difference pressure 102
0 Particle filter; field regeneration request status 103
00000000 Particle filter; field regeneration lock status 104
41.7 km Particle filter; kilometers since last regeneration 105
2.42 l Particle filter; fuel consumption since last regeneration 106
-1.33 hPa Particle filter; offset for differential press. 107
9.04 g Particle filter; soot mass calculated 108
-2.10 g Particle filter; soot mass measured 109
3583.70 s Particle filter; time since last regeneration 110
0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788
mam się niepokoić różnicą między soot mass calculated a soot mass measured?
Według tego co piszecie wyżej zastanawia mnie też wartość 0.0000000 g Particle filter; oil ash volume 788
Dzięki za wskazówki może przydadzą się jakiemuś userowi superb'a 1.6 TDI, choć chyba nie wielu ich jest
Pozdrawiam
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
@Zuber niestety nie wiem
@Tomek000 Jestem pewny, że jest mniejszy i stąd jestem pewny, że inne są jego parametry pracy.
Musiałbyś obserwować jak zachowuje się sterownik wraz z przebiegiem.
Różnicy nie musisz się obawiać. Jeśli przybiera olbrzymie wartości to można oznaczać, że coś nie halo. Bynajmniej jak wymieniałem G450 to mechanika zaniepokoiło to.
Oli ash volume to już zagadka
@Tomek000 Jestem pewny, że jest mniejszy i stąd jestem pewny, że inne są jego parametry pracy.
Musiałbyś obserwować jak zachowuje się sterownik wraz z przebiegiem.
Różnicy nie musisz się obawiać. Jeśli przybiera olbrzymie wartości to można oznaczać, że coś nie halo. Bynajmniej jak wymieniałem G450 to mechanika zaniepokoiło to.
Oli ash volume to już zagadka
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Pisze przecież ze ma 65 tyś..szms pisze:Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
W tym tygodniu mam nadzieje, będę miał już swój kabel to będę śledził na bieżąco parametry.Zaj007 pisze:@Zuber niestety nie wiem
@Tomek000 Jestem pewny, że jest mniejszy i stąd jestem pewny, że inne są jego parametry pracy.
Musiałbyś obserwować jak zachowuje się sterownik wraz z przebiegiem.
Różnicy nie musisz się obawiać. Jeśli przybiera olbrzymie wartości to można oznaczać, że coś nie halo. Bynajmniej jak wymieniałem G450 to mechanika zaniepokoiło to.
Oli ash volume to już zagadka
Właśnie ten Oli ash volume mnie trochę martwi.
Nie mam pewności czy wypalił się do 0, przyznaje też że te 41,7km to była jazda na zimny silniku.szms pisze:Jak na przejechany krótki dystans masz dużo wyliczonego, a oil ash masz zero, bo i pewnie przebieg masz mały do 10-15 tys.
Przebieg jak już koledzy zauważyli nie jest mały 65kkm w chwili obecnej.
Mało informacji jest w necie na temat DPF w CAYC ciekawi mnie jego wielkość i progi przy których uruchamia procedury dopalania.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation info z tej strony wskazywałoby, że jest taki sam DPF jak w 2.0TDI CR
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Faktycznie, przeleciałem na szybko i nie zauważyłem, ale nic tylko się cieszyć, że nie masz oil ash, bo im mniej tym lepiej.
A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe.
A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
nie zrozumieliśmy się miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanieszms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe.
Przebieg mały to prawda.
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Gdzieś czytałem, że to też się zbiera jak wypalanie nie jest poprawnie zakończone, więc po prostu może u Ciebie tak się nie zdarzało, tylko poprawnie wypalało Ja dzisiaj coś słabiutko ogarniam
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Jeszcze mala ciekawostka.
Bo jak wiemy juz mamy wypalanie pasywne, aktywne, serwisowe. Jednak nie wiadomo co gdzie kiedy.
Wiec tak;
Wypalanie pasywne ma miejsce tylko gdy zapelnienie filtra jest wieksze niz ~10 gram ale mniejsze niz 18 gram. I oczywiscie temperatura jest odpowiednia czyli miedzy 350-500`C. Czyli autostradowicze maja tu luzik.Nie dochodzi do aktywnego wypalania.
Wypalanie aktywne ma miejsce jak zapelnienie dpf jest wieksze niz 18gram ale mniejsze niz 24 gramy. Wtedy ecu leje ON [powtrysk] aby uzyskac 550-650`C. Czyli jazda mieszana z naciskiem na miasto.
Wypalanie usera ma miejsce jak zapelnienie ma od 24 gram do 40. Dostajemy zółta ikona po oczach i trzeba wypalic. Miejska nieumiejetna jazda na krótkie odcinki.
Jak user oleje sprawe i nie wypali a zapełnienie przekroczy 41 gram zostaje wypalenie serwisowe. Dochodzi kontrolka silnika do kompletu :].Ma ono miejsce gdy zapelnienie jest w okolicach 40-45gram. Wiec zakres bardzo maly. Trzeba o tym pamietac bo powyżej 45gram filtr do wywalenia.
Bo jak wiemy juz mamy wypalanie pasywne, aktywne, serwisowe. Jednak nie wiadomo co gdzie kiedy.
Wiec tak;
Wypalanie pasywne ma miejsce tylko gdy zapelnienie filtra jest wieksze niz ~10 gram ale mniejsze niz 18 gram. I oczywiscie temperatura jest odpowiednia czyli miedzy 350-500`C. Czyli autostradowicze maja tu luzik.Nie dochodzi do aktywnego wypalania.
Wypalanie aktywne ma miejsce jak zapelnienie dpf jest wieksze niz 18gram ale mniejsze niz 24 gramy. Wtedy ecu leje ON [powtrysk] aby uzyskac 550-650`C. Czyli jazda mieszana z naciskiem na miasto.
Wypalanie usera ma miejsce jak zapelnienie ma od 24 gram do 40. Dostajemy zółta ikona po oczach i trzeba wypalic. Miejska nieumiejetna jazda na krótkie odcinki.
Jak user oleje sprawe i nie wypali a zapełnienie przekroczy 41 gram zostaje wypalenie serwisowe. Dochodzi kontrolka silnika do kompletu :].Ma ono miejsce gdy zapelnienie jest w okolicach 40-45gram. Wiec zakres bardzo maly. Trzeba o tym pamietac bo powyżej 45gram filtr do wywalenia.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2013, o 21:26 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Latasz wiekszosc bez korkow ?Tomek000 pisze:nie zrozumieliśmy się miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanieszms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe.
Przebieg mały to prawda.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 25 lut 2013, o 09:25
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Katowice
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Ja tym autem zrobiłem 1.5kkm, resztę poprzedni właściciel... wg którego nigdy lampka dpf się nie zapaliła, auto sporo po A4 jeździło i trochę po Katowicach.neck99 pisze:Latasz wiekszosc bez korkow ?Tomek000 pisze:nie zrozumieliśmy się miałem na myśli, że jest to bardzo dużo jak na wskazanie 0 oil ash volume, dlatego mi nie pasuje to wskazanieszms pisze:A 65 tys. to naprawdę mega wyczyn jak na diesla
W Niemczech takie sprzedają za grosze i przyjeżdzają do nas jako niedzielne, dziadkowe.
Przebieg mały to prawda.
uściślam, nie mam żadnych problemów, żadnych lampek itd, lubię po prostu wiedzieć jak działa moje auto
btw. swoim poprzednim postem podważyłeś sporo informacji z tego wątku
zakresy 10-18 i 18-24gram to Twoje obserwacje czy może lektura innego forum?
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Informacje od producenta z zeszytów serwisowych ... wkleje wykres w wolnej chwiliTomek000 pisze:
btw. swoim poprzednim postem podważyłeś sporo informacji z tego wątku
zakresy 10-18 i 18-24gram to Twoje obserwacje czy może lektura innego forum?
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
A co do twojego auta. Sprawdzaj czy wartosci dpf sie zmieniaja bo mozesz juz nie miec dpf i zaszyte stale wartosci w programie. Jak beda sie zmieniac to okej. Jak z dnia na dzien te same to masz bajpasy
Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości
Neck, a co Ty na to:
Ostatnio było blisko wypalania czyli jak ruszałem jakieś 23 g calculated i po 17 km autostrady wypaliło do zera, natomiast tydzień późńiej była wartość w okolicach 20 g, było po 30 km autostrady w dwie strony i nie wypaliło... i jednocześnie nie doszło do 24 g.
To chyba jakieś dziwne zachowanie co?
Ostatnio było blisko wypalania czyli jak ruszałem jakieś 23 g calculated i po 17 km autostrady wypaliło do zera, natomiast tydzień późńiej była wartość w okolicach 20 g, było po 30 km autostrady w dwie strony i nie wypaliło... i jednocześnie nie doszło do 24 g.
To chyba jakieś dziwne zachowanie co?