EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Po jakimś czasie błąd sam zniknął w ecu. Jednak sprawa wypalenia dpf-a już nie była taka oczywista. Wypalał się z 30-40 min na autostradzie, następne po wypaleniu już dojazd do domu, znowu zaczął się wypalać, wypalił, myślałem że to koniec i znowu zaczął. Blaszka out. Ecu nie widzi poprawnych przepływów.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Właśnie...
Tylko za cholerę nie wiem, czemu u mnie na zaślepionym nie było źle... bo monitorowałem.
Chyba, że akurat temperatury były wyższe... zbieg okoliczności, a teraz dopadły mnie mrozy i zima stulecia.
Jutro chyba będzie wypalanie w warunkach miejskich... to zobaczymy i finalna decyzja co dalej z tematem.
PS. U mnie poza miastem - zakopianka - ładnie się wypala - tak z 10-15 minut max. na wyłączonym. Gorzej w zabudowanym...jak mrozy były.
Tylko za cholerę nie wiem, czemu u mnie na zaślepionym nie było źle... bo monitorowałem.
Chyba, że akurat temperatury były wyższe... zbieg okoliczności, a teraz dopadły mnie mrozy i zima stulecia.
Jutro chyba będzie wypalanie w warunkach miejskich... to zobaczymy i finalna decyzja co dalej z tematem.
PS. U mnie poza miastem - zakopianka - ładnie się wypala - tak z 10-15 minut max. na wyłączonym. Gorzej w zabudowanym...jak mrozy były.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Abosolutnie...chore...
Nie wypali się w terenie zabudowanym (nawet nie miasto) osiąga max 450 stopni, trochę się pomęczy... i temperatura spada. Próbowałem go nawet trzymać na obrotach. Śmierdzi z tyłu za autem. TAK NIE BYŁO WCZEŚNIEJ na bank po zaślepieniu.
Zatem z jakiegoś powodu tak mu odbija po wyłączeniu EGRa. Coś tam jeszcze musi być w tym bloku co jest potrzebne do wypalania poprawnego.
Nie wiem jak to wygląda od strony softu, to ciężko mi nawet teoretyzować.
Ale sytuacja naprawdę...dziwna. Aż bym chętnie...wlaczył go ponownie na próbę, ale szkoda mi kasy na takie głupoty.
Niestety tak to zostać nie może... i coś muszę z tym zrobić....
Zrobię update na pierwszym wpisie dla innych.
Nie wypali się w terenie zabudowanym (nawet nie miasto) osiąga max 450 stopni, trochę się pomęczy... i temperatura spada. Próbowałem go nawet trzymać na obrotach. Śmierdzi z tyłu za autem. TAK NIE BYŁO WCZEŚNIEJ na bank po zaślepieniu.
Zatem z jakiegoś powodu tak mu odbija po wyłączeniu EGRa. Coś tam jeszcze musi być w tym bloku co jest potrzebne do wypalania poprawnego.
Nie wiem jak to wygląda od strony softu, to ciężko mi nawet teoretyzować.
Ale sytuacja naprawdę...dziwna. Aż bym chętnie...wlaczył go ponownie na próbę, ale szkoda mi kasy na takie głupoty.
Niestety tak to zostać nie może... i coś muszę z tym zrobić....
Zrobię update na pierwszym wpisie dla innych.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Wczoraj było grubo... wypalałem go godzinę... po 40 minutach... pojawiła się kontrolka DPF ...pierwszy raz.
Wreszcie zaczaiłem... o co mu chodzi...
On się wypali ale sposobem awaryjnym - stała prędkość, stałe obroty około 2500 - wypalił się od razu.
Nie wiem jak to powiązać, ale taki z tego wniosek, że wyłączenie EGR powoduje, iż tylko takim sposobem można go wypalić.
Wszelkie dodanie gazu / odpuszczenie... przerywa procedurę.
To tak informacyjnie, bo to dużo nie zmienia dla całości tematu.
Wreszcie zaczaiłem... o co mu chodzi...
On się wypali ale sposobem awaryjnym - stała prędkość, stałe obroty około 2500 - wypalił się od razu.
Nie wiem jak to powiązać, ale taki z tego wniosek, że wyłączenie EGR powoduje, iż tylko takim sposobem można go wypalić.
Wszelkie dodanie gazu / odpuszczenie... przerywa procedurę.
To tak informacyjnie, bo to dużo nie zmienia dla całości tematu.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Być moze ktoś źle wykodowal egra. Może dlatego tak masz.maureliusz pisze: ↑18 lut 2023, o 09:48 Wczoraj było grubo... wypalałem go godzinę... po 40 minutach... pojawiła się kontrolka DPF ...pierwszy raz.
Wreszcie zaczaiłem... o co mu chodzi...
On się wypali ale sposobem awaryjnym - stała prędkość, stałe obroty około 2500 - wypalił się od razu.
Nie wiem jak to powiązać, ale taki z tego wniosek, że wyłączenie EGR powoduje, iż tylko takim sposobem można go wypalić.
Wszelkie dodanie gazu / odpuszczenie... przerywa procedurę.
To tak informacyjnie, bo to dużo nie zmienia dla całości tematu.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Już mi mówi...
NIe wiem czy o to Ci chodzilo / jeżeli tak... szkoda, że po ludzku nie napisałeś.
Mam rozumieć, że znaleś temat dokłebniej i nie napisałeś, czy tak ... rzuciłeś tylko haslo?
Wygląda, że już wiem co się stało po małej lekturze... i czemu tak, ale muszę to potwierdzić / przekonać techników programowania pewnie z 20letnim stażem...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
I wszystko jasne / mam finalną odpowiedź w temacie zaślepienia EGRa w tym silniku i nie tylko dla grupy VW np.1.6
Wczoraj została zmodyfikowana mapa EGRa na moją prośbę i dzisiaj... wypalanie książkowe!
Po przestudiowaniu tematu na forach zagranicznych o tuningu znalazłem rozwiązanie, które też zadziałało u mnie.
W niektórych ECU (jak tutaj moje, też w 1.6 widziałem ten sam temat):
- EGR można zaślepić - nie ma problemów z tym
- EGR - NIE MOŻNA CAŁKIEM WYŁĄCZYĆ = problemy z wypalanie DPFa, jest możliwe tylko jadąć jednostajnie... dluuugo ... 2000-2500obrotów
Wypalenie poza trasą będzie nie możliwe! - tryb awaryjny.
- EGR- można ograniczyć:
*należy wyłączyć TYLKO histerezy normalnej pracy
*należy pozostawić histerezy od wypalania EGRa
Wówczas EGR normalnie jest zamknięty, podczas wypalanie też, ale prawidłowo inicjuje się wypalanie, prawidłowo jest liczona ilość powietrza i nie przerywa się cały proces wraz z dodaniem / odjęciem gazu.
W tej sytuacji nie wiem tylko co gdyby EGR był całkiem niesprawny? Czy pozostawienia histerezy od wypalania wymaga, aby działał.
Nie mniej jednak zawsze można zaślepić z dwóch stron gdy jeszcze śmiga, lub jest nowy i po temacie.
Tak czy owak z mojegu punktu widzenia... temat uważam za wyczerpany.
Robię update na pierwszej stronie jak ktoś trafi pierwszy raz.
Wczoraj została zmodyfikowana mapa EGRa na moją prośbę i dzisiaj... wypalanie książkowe!
Po przestudiowaniu tematu na forach zagranicznych o tuningu znalazłem rozwiązanie, które też zadziałało u mnie.
W niektórych ECU (jak tutaj moje, też w 1.6 widziałem ten sam temat):
- EGR można zaślepić - nie ma problemów z tym
- EGR - NIE MOŻNA CAŁKIEM WYŁĄCZYĆ = problemy z wypalanie DPFa, jest możliwe tylko jadąć jednostajnie... dluuugo ... 2000-2500obrotów
Wypalenie poza trasą będzie nie możliwe! - tryb awaryjny.
- EGR- można ograniczyć:
*należy wyłączyć TYLKO histerezy normalnej pracy
*należy pozostawić histerezy od wypalania EGRa
Wówczas EGR normalnie jest zamknięty, podczas wypalanie też, ale prawidłowo inicjuje się wypalanie, prawidłowo jest liczona ilość powietrza i nie przerywa się cały proces wraz z dodaniem / odjęciem gazu.
W tej sytuacji nie wiem tylko co gdyby EGR był całkiem niesprawny? Czy pozostawienia histerezy od wypalania wymaga, aby działał.
Nie mniej jednak zawsze można zaślepić z dwóch stron gdy jeszcze śmiga, lub jest nowy i po temacie.
Tak czy owak z mojegu punktu widzenia... temat uważam za wyczerpany.
Robię update na pierwszej stronie jak ktoś trafi pierwszy raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
To ja z włąsnego doświadczenia. Kilka tygodni po tym jak kupiłem auto pierwszy i ostatni raz wszedł mi w tryb awaryjny + kontrolka/kontroli (już nie pamietam). Podjechałem do zaufanego znajomego co siedzi w temacie i mocno grzebie (współpracuje i pisze programy ze znaną firmą na D) i stwierdził błęd egr i dpf ale po dalszej jeżdzi i diagnostyce wyszło, ze problem lezy w egr. Jako że i tak miałem robić u niego program to umówiłem się na najbliższy termin i prz okazji programu wyprogramował mi odpowiednio egr. Od tego czasu zrobiłem prawie 150 tys. i zero problemów z czymkolwiek, zero kontrolek itd. DPF wypala co mniej więcej 200-300 km ale szczerze powiedziawszy nie kontroluje tego dokładnie i nie mam apki ale wypala w granicach 1,7-2,5 tys. Podczas wypalania potrafi trochę śmierdzieć i moze być lekki dymek ale raczej taki siwy nie czarny. Ww wstecznym trudno wogóle coś zobaczyć. Jak już to zrobiłem to się potem często naczytałem, że sie nie da, ze błedy, że dpf albo wręcz silnik szlag trafi. Ale u mnie wszytsko gra. Jedyne co to od pewnego czasu wydaje mi się, że nieco głośniej "wydech pracuje" ale to raczej nie objaw problemów z dpf tylko prędzej z tłumikiem. Na przeglądzie okresowym wydech był ok. a głośniejsza praca jest słyszalna tylko przy niższych prędkościach i to w sumie ciężko uchwycić.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Elegancko / czyli dobrze zrobił / mapy które trzeba...zostawił...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Widocznie jak ktoś się zna to wie co robi. Zero kontrolek "od silnika" przez prawie 150 tys. to chyba najlepszy dowód, ze się da.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jak wyżej przecież napisałem że można i co trzeba zrobić. Przerobiłem temat na własnej skórze...
Niestety sam musialem do tego dojść, bo tutaj nikt nic w temacie...
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Niestety sam musialem do tego dojść, bo tutaj nikt nic w temacie...
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Potwierdzam... bo wywaleniu DPFa ku mojemu...zdziwieniu spalanie spadło o 1litr / 100km - według komputera / przy takiej samej jeździe.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
100% racja spalanie musi spaść, nie dolewa paliwa na zimnym silniku by rozgrzać układ oczyszczania spalin. No i samo wypalanie dpf chochluje mnóstwo paliwa. Ot ekologia
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Spadło ja teraz więcej kilometrów robię na baku. W trasie 700km przy prędkościach 140km/h-170km/h spalanie wyszło mi 5.7l na kompie a faktycznie z dystrybutora 6.05l a jadąc w drugą stronę do 140km/h wyszło na kompie 4.7l a z dystrybutora 5l. Jeżdżąc codziennie do pracy czyli 50/50 trasa/miasto wychodzi mi z dystrybutora 6.2-6.4l. wcześniej to było ponad 7l.