PowerBox/tunning do Superb SIII
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Wskoczyć przed kogoś to można mając 6 do setki, czy nawet 8. 100-200 o niebo ważniejsze niz 0-100.
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Raz tak, raz tak - musisz się zdecydowaćMaliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
Jako właściciel dość mocnej ośki (270 KM i 470 NM, na ten moment, docelowo dużo wiecej) mam zlew na start spod świateł (od tego jest xdrive i quattro w kolejnych autach), bo wiem jakie ograniczenia się z tym wiążą (nawet na 3-4 biegu i prędkościach rzędu 120-140 km/h, przy tym momencie ESP potrafi migac jak stroboskop na mayday) i nie przeskoczysz. Za to to w jaki sposób auto się napędza czy to z 60 czy 160 km/ja to już inna bajka i jak mam okazję i dzień to sobie uprzyjemniam wycieczki autem ile się da
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Co tam Arteon będziesz w artku dłubać? czyzby nowe turbo czekało na garażowej półce?
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
0-100 i urywanie paru dziesietnych jest dla nie śmieszne. Coś ala jedno auto ma 5,5 drugie 4,9 a różnice zrobi czas reakcji.Maliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
100 do 200 i ponad to wartości gdzie stagem jak urywasz pare sekund i to czuć. Pomijam ze jak chcesz w 4x4 zrobić ten czas do 100 to musisz zrobić LC. Jakbym tyle razy zrobił
0-100 z LC co zrobiłem 100-200 to bym w ciągu roku na gwarancji 5 skrzyń wymienił
- rozwrot
- Posty: 170
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
0-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Auto modyfikuje się dla przyjemności z jazdy. Subiektywna różnica między przyspieszeniem 5,3 a np 4.0 jest bardzo duża. Plecy to zdecydowanie czują, a w 4x4 te czasy są dosyć powtarzalne, więc jest funrozwrot pisze: ↑11 paź 2022, o 21:050-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Tak, 0-100 w mocnej ośce olewasz, bo to nie auto do ścigania się spod świateł. Czerpiesz frajdę ze 100-200. Wcześniej miałem O3 RS 320/450, więc jedyną przyjemnością było latanie po autostradach i ekspresówkach Teraz frajdę mogę mieć wszędzie w każdych warunkach Ale pisanie, szczególnie przez kogoś kto ma 4x4, że 0-100 jest bez znaczenia/nieistotne, to zwykły farmazon.Art e on pisze: ↑11 paź 2022, o 19:19Raz tak, raz tak - musisz się zdecydowaćMaliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
Jako właściciel dość mocnej ośki (270 KM i 470 NM, na ten moment, docelowo dużo wiecej) mam zlew na start spod świateł (od tego jest xdrive i quattro w kolejnych autach), bo wiem jakie ograniczenia się z tym wiążą (nawet na 3-4 biegu i prędkościach rzędu 120-140 km/h, przy tym momencie ESP potrafi migac jak stroboskop na mayday) i nie przeskoczysz. Za to to w jaki sposób auto się napędza czy to z 60 czy 160 km/ja to już inna bajka i jak mam okazję i dzień to sobie uprzyjemniam wycieczki autem ile się da
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Dla ciebie jest, dla innych nie jest. Mówimy o urywaniu sekundy, a nie paru dziesiętnych, bo to jest 5 sek. vs niskie 4 na Stage1. To jest duża różnica - jak te kilka sek. w przypadku 100-200. Nie gadaj, że nie masz frajdy z mocnego startu mając 4x4. To jest taki sam poziom funu.Marek23 pisze: ↑11 paź 2022, o 20:530-100 i urywanie paru dziesietnych jest dla nie śmieszne. Coś ala jedno auto ma 5,5 drugie 4,9 a różnice zrobi czas reakcji.Maliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 18:29 Co innego ważniejsze, a co innego bez znaczenia. Bez znaczenia to jest w mocnej ośce, a nie 4x4. Dla jednych będzie ważniejsze 0-100, dla innych 100-200. Z pewnością mając 8 sek. do setki wskoczysz takiemu Superbowi jakim sam jeździsz Bez sensu dyskusja. Trochę jak teksty typów, że 400KM nie ma sensu w ośce Owszem, jeżdżąc ośką mało kto patrzy na 0-100, ale przy 4x4 to jednak co innego.
100 do 200 i ponad to wartości gdzie stagem jak urywasz pare sekund i to czuć. Pomijam ze jak chcesz w 4x4 zrobić ten czas do 100 to musisz zrobić LC. Jakbym tyle razy zrobił
0-100 z LC co zrobiłem 100-200 to bym w ciągu roku na gwarancji 5 skrzyń wymienił
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.rozwrot pisze: ↑11 paź 2022, o 21:050-100 to wyścigi lamusów, sorry...
Do wciśnięcia się spod świateł masz seryjne 5,3 w 280KM i wystarcza to na 99% aut na ulicy, nawet mocniejszych FWD.
Miałem dość mocną ośkę (330KM/490NM) w manualu i nie było szans zejść do takiego czasu.
Gregor chwali się 0-100, bo to pokazuje jego możliwości jako tunera, a ma z tego hajs.
Takie moce (+400KM) to się robi prędzej na 100-200 i tam będą dopiero różnice (np. 16s -> 10s).
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Nieeee, w tym przypadku to dla mojej skromnej osoby za dużo. Wchodzi intercooler, downpipe + środkowy z R/S3 i poprawka softu - to wystarczy. To jest auto do jazdy na codzien, więc w tym przypadku tak szeroko iść nie będę (resztki rozsądku mi tak podpowiadają... ).
A podsumowując dyskusje powyżej to zawsze tak jest... Masz 200 KM to chcesz 300, osiągnąłeś 300 myślisz nad atakiem 400 czy więcej. Masz ośkę, zaczynasz myśleć nad przebudowa na czterolapa itd. W moim przypadku do głosu w którymś momencie dochodzi chłodna kalkulacja i tyle. Ale z ciekawością obserwuje inne projekty i cieszę się, że są ludzie którzy się w tym realizują i mają fun
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- rozwrot
- Posty: 170
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Powiem Ci z mojego doświadczenia, że zabawy w kolejne Stage mogą skończyć się tragicznie.Art e on pisze: ↑12 paź 2022, o 08:43 Nieeee, w tym przypadku to dla mojej skromnej osoby za dużo. Wchodzi intercooler, downpipe + środkowy z R/S3 i poprawka softu - to wystarczy. To jest auto do jazdy na codzien, więc w tym przypadku tak szeroko iść nie będę (resztki rozsądku mi tak podpowiadają... ).
A podsumowując dyskusje powyżej to zawsze tak jest... Masz 200 KM to chcesz 300, osiągnąłeś 300 myślisz nad atakiem 400 czy więcej. Masz ośkę, zaczynasz myśleć nad przebudowa na czterolapa itd. W moim przypadku do głosu w którymś momencie dochodzi chłodna kalkulacja i tyle. Ale z ciekawością obserwuje inne projekty i cieszę się, że są ludzie którzy się w tym realizują i mają fun
Zaczynałem od Stage1 skończyłem na Stage3, efekt urwana korba i auto unieruchomione na 2 miesiące. Kosztów nie zliczę:) W pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że przestałem lubić ten samochód.
Jak ktoś chce się ścigać to jedzie na tor, oczywiście odpowiednim autem, a nie - błagam - Superbem. Tam można łamać kolejne rekordy okrążenia i przy okazji coś POKAZAĆ/UDOWODNIĆ. A ściganiem się na ulicy autem do wożenia rodziny nic nie udowadniamy, a jedynie dołączamy do pokaźnej grupy ulicznych cymbałów:) Bez obrazy:)Maliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 23:02 Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem
A i tak za chwilę wjeżdża elektryk i robi porządek:) I nie ma modów
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 23 paź 2019, o 22:44
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 280/400
- Imię: Marek
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
0-100 jest dla chłopców, 100-200 dla mężczyzn. Plus cały czas zastanawiam się jak latać te 0-100 z Launchem non stop Bo bez to niecałe 6 sekund do 100 kmh będzie nawet przy
400 koniach
400 koniach
-
- Posty: 633
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Sam użyłeś słowa wyścig Zresztą nikt tu nic nie pisze o wyścigach po mieście, więc dyskutujesz sam ze sobą. Chwalisz się, że jeździłeś mocną ośką, wiec trzeba zapytać po co? Rozumiem, że nie korzystałeś z mocy na autostradzie? Od zwykłego sprawdzenia się, czy to na światłach czy na trasie, zwykłego wyprzedzania, jest dość daleko do miejskich rajdów Przypominam, że piszemy w temacie powerbox/tuningrozwrot pisze: ↑12 paź 2022, o 09:26Jak ktoś chce się ścigać to jedzie na tor, oczywiście odpowiednim autem, a nie - błagam - Superbem. Tam można łamać kolejne rekordy okrążenia i przy okazji coś POKAZAĆ/UDOWODNIĆ. A ściganiem się na ulicy autem do wożenia rodziny nic nie udowadniamy, a jedynie dołączamy do pokaźnej grupy ulicznych cymbałów:) Bez obrazy:)Maliniak pisze: ↑11 paź 2022, o 23:02 Tak, bo wyścigi z rolki są takie męskie... trzymajmy jakiś poziom. Seryjnie to mam równe 5 sek., ale jeszcze fajniej mieć niskie 4 sek., bo czemu nie? Wtedy zaskoczysz nawet ten promil aut, z którymi nawet nie pomyślałbyś się ścigać. Przecież to nie jest tak, że albo robisz 0-100 albo 100-200 Dostajesz jedno i drugie. W ośce dostajesz w praktyce tylko to drugie.
Chwali nie chwali, to bardziej ciekawostka, że nowa generacja ma jeszcze większy potencjał, gdzie barierę 400KM przekraczasz samym programem co wcześniej było nierealne. A różnice będą odpowiednio duże dla 0-100 jak i 100-200. Także czekamy na programy w Superbach i pomiary. Ja już zacieram rączki. Człowiek standardowo oszukiwał się, że te 300KM wystarczy, że po co program, trzeba się najpierw nacieszyć 4x4... Zrobię pewnie szybciej niż myślałem
A i tak za chwilę wjeżdża elektryk i robi porządek:) I nie ma modów