[S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
komoornik
Posty: 1022
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: komoornik »

Przeczytałem, Twoim jedynym argumentem jest to że 1.5 TSI to podstawowy silnik.

Czyli to mogłoby być jakieś 2.0 300KM, ale skoro to podstawowy silnik to znaczy że jest za słaby.

A 1.5 TSI nie jest dychawicznym silnikiem, tak jak praktycznie każdy silnik z turbo.
pankracy
Posty: 182
Rejestracja: 25 gru 2019, o 12:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: pankracy »

Do takiej jazdy brałbym 1.5 tsi. Spali pewnie z 40% mniej tego co 2.0 tsi po miescie. A mocy i tak nie wykorzystasz. Jeżeli 80% trasa, a 20% miasto to bez dwóch zdań 2.0
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: artho »

Panowie, po co te nerwy, chyba za mało zielska palicie. A za mało zielska szkodzi na mózg, chill :D

Wybitnie kilka lat temu zaskoczony byłem miejską sprawnością i dynamiką Volkswagena Polo z 1.0 MPI 60KM. Powaga - do 50km/h to małe autko w manualu startowało niesamowicie zwinnie a silnik wcale nie telepał, drgania były naprawdę niskie jak na trzycylindrówkę w porównaniu do Reno Clio. Moje dwie tony z trzystoma koniami to zanim się rozbujają potrzebują niezłego przyklepania w tyłek i strzału z bata.. :)
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 348
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: caballero »

Ja bym na pewno brał min. 2.0 TSI 190 KM, ale to dlatego, że lubię mieć choć troszkę mocy w zapasie, jakbym chciał coś wyprzedzić czy móc w miarę sprawnie przyspieszyć na trasie szybkiego ruchu.

Jeździłem jakiś rok temu przez kilka dni Octavią 1.5 TSI 150 KM i do jazdy po mieście, jak i jazdy po krajówkach było to jak najbardziej ok. Fakt, przyspieszenie było zauważalnie słabsze niż w moim ówczesnym Superbie 1.8 TSI 180 KM (manual, 320 Nm), ale nie było też źle. Oczywiście, mi i w tamtym Superbie mocy brakowało i przy 4 osobach z bagażami, stawał się już trochę mułowaty. Zdarzało się, że podjeżdżając pod górę z prędkością 70-80 km/h redukowałem do 3. biegu, żeby sobie spokojnie pod taką górkę podjechać (np. na krajowej 17 zaraz po zjeździe z S17 w Piaskach w kierunku Zamościa).

Także generalnie, jeśli planujesz sobie spokojnie jeździć z punktu A do B w dość komfortowych warunkach, to i 1.5 TSI da radę. Na pewno różnica w spalaniu będzie duża w stosunku do 2.0 TSI 190 KM. Znajomy ma teraz A3 1.5 TSI 150 KM, jeździ bardzo spokojnie i udało mu się z Wrocławia do Warszawy dojechać ze średnim spalaniem bodajże 6.5 L (tempomat na 120 km/h na całej trasie, na A2 też).

Nie wiem na ile dane z AutoCentrum są poprawne, ale A3 Limousine 1.5 TSI jest raptem 20 kg lżejsze od Superba Liftback 1.5 TSI. :o
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: krzysn »

W moim przypadku jazda głównie po mieście + dwa wyjazdy wakacyjne. Przebiegi roczne około 9 tys :). I mimo tego wziąłem 2.0 190KM (wcześniej była O2 z 1.4tsi + DSG). Przy takich przebiegach tankuję raz na miesiąc. Spalanie zależy od miasta - do i z pacy po 5 km przez centrum - spalanie około 11-12l. Gdy przejadę się inną drogą z ograniczeniem do 70km/h, ok. 6 km, spalanie spada do 9-10l.
A na trasie spala mi poniżej 6l. Jeżdżę z prędkością ograniczenia+10km.
Trochę irytujący jest tryb wypalania GPF. Przez 15-20 km spalanie mam, głaszcząc pedał gazu, na poziomie min. 17l.

Frajda z mocy silnika niesamowita. Po ponad 2 latach jazdy nadal superb jest w stanie zaskoczyć mnie przyspieszeniem na biegu sportowym. Szczególnie gdy zbyt mocno nacisnę pedał gazu na S i auto zredukuje bieg.

IMO przy obecnych cenach nowych samochodów 20-30 tys więcej to nie pieniądz. Przesadne przejmowanie się spalaniem auta za >150tys jest słabe ;-). Wybrałem 2.0 tsi również z powodu typu skrzyni DSG. W 1.5tsi jest sucha, a w octavii nie byłem z niej zbyt zadowolony.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2022, o 11:19 przez krzysn, łącznie zmieniany 2 razy.
Marianek
Posty: 193
Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: Marianek »

hej Krzysiek,
jak auto daje "znać ", jakie są objawy wypalania gpf-tylko spalanie czy coś jeszcze- pytam bo jeżdze 2 lata i do tej pory nic nie zauważyłem :roll:
krzysn
Posty: 278
Rejestracja: 6 lis 2011, o 11:32
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Krzysiek

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: krzysn »

Marianek, widocznie masz trochę większe dzienne przebiegi niż ja i częściej dogrzany wydech/filtr GPF. Wypalanie GPF zauważam w okresie zimowym, po 5km trudno o rozgrzanie filtra. A objawy to: zmieniony dźwięk silnika i wysokie spalanie. W serwisie mi mówili, że w tym czasie komputer zmienia dawkowanie paliwa. Wystarczy przejażdżka 15km z wyższą prędkością i wszystko wraca do normy na ok. 2 miesiące. Gdy robi się na dworze cieplej nie zauważam procesu wypalania.

Widzę, że mieszkasz w Gdańsku, pewnie jeździsz obwodnicą.
Marianek
Posty: 193
Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: Marianek »

w sumie to pierwszy rok były praktycznie ekspresówki ale ostatni rok to tylko drogi krajowe do 90km/h, przebiegi minimum 40km- racja na miasto do sklepu praktycznie nie latam- do tego typu zadań mam żuka z plandeką-- if you know what i mean ;)
artho
Posty: 1089
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: artho »

U mnie już ponad 10kkm i jeszcze wypalania nie zobaczyłem... :) aczkolwiek u mnie 80% trasy, 20% miasto.
krzysn pisze: 23 lut 2022, o 09:34IMO przy obecnych cenach nowych samochodów 20-30 tys więcej to nie pieniądz. Przesadne przejmowanie się spalaniem auta za >150tys jest słabe ;-). Wybrałem 2.0 tsi również z powodu typu skrzyni DSG. W 1.5tsi jest sucha, a w octavii nie byłem z niej zbyt zadowolony.
Taka trochę zgoda i niezgoda - jeżeli robisz poniżej 10 000km rocznie to faktycznie nawet w mieście nie będzie ogromnej różnicy między 1.5 TSI 150KM a 2.0 TSI 190KM, za to ponownie Superb iV się wyróżnia na plus :)

Z DSG to jest cenna uwaga, sucha vs mokra to jednak trochę inna kultura pracy.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4028
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] wybór silnika 80% miasto 20% autostrady

Post autor: piramida »

2.0TSI i nic innego raz ze względu na mocną skrzynię a dwa dla osiągów, szkoda sobie dupę zawracać słabszymi silnikami nawet do miasta
ODPOWIEDZ