SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

yarodilah
Posty: 11
Rejestracja: 30 lip 2021, o 14:42
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: yarodilah »

Czym okleiłeś ten bolec?
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: jimw »

Paweł superb III pisze: 26 lis 2021, o 23:04 Czy ktoś wie dlaczego system martwego pola nie dziala? Przy próbie włączenia funkcji pisze ze funkcja niedostępna.
Jak pisałem w drugim wątku - też miałem analogiczny problem po odłączeniu aku. Wystarczyło OBD11 lub VCDSem skasować błąd i system wrócił do życia.
Oczywiście u Ciebie może to być co innego, ale bez przeskanowania i raportu błędów ciężko wróżyć z fusów.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Kuster »

Pany pacjent 2.0TDi CRLB 150KM
Powtarzający się błąd

P0402 - Wykryto nadmierny przepływ recyrkulacji spalin

Występuje sporadycznie tylko po dłuższym postoju głównie jak jest zimno
Pojawia się po przejechaniu kilkunastu metrów
Nie wpływa na zachowanie silnika i gaśnie przy kolejnym odpaleniu auta

Oraz

P2002-Filtr cząstek stałych, sprawność poniżej wartości granicznej

Też wyskoczy sporadycznie i nie wpływa na pracę silnika ale check Engine się zapali i drażni ^^
Traci się dopiero po wykasowaniu przez OBD2

Czujniki wymienione na nowe oryginalne z tym że nie robiłem żadnej ich adaptacji
Ten P0402 wyskakiwał już jak kupiłem auto, a latem nie miałem z nim żadnych problemów
P2002 pojawia się po wymianie turbiny na nową "mocniejszą" Bo z CUNA 184KM, no i chłodnica EGR też wymieniona na nowa bo były podejrzenia że jest nie szczelna

DPF "czysty"
Obrazek
Dodatkowo przedmuchalem go kompresorem w każdą możliwą dziurę ;)

Ktoś się spotkał z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny?

Aaaa! Nie podałem wcześniej a może to też być istotne... Zdarzy sie teraz przy niskich temperaturach że silnik po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrach nie jest zagrzany odpowiednio a już jest gaszony... Bywa że ledwo nagrzeje się do 70-80°C i gaszę maszynę ;(
Jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
ADSL
Posty: 220
Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: ADSL »

Żeby specjalnie nie zakładać nowego tematu- kogoś z forum? bo całkiem fajny superbik :) https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-super ... MRmkc.html

Wysłane z mojego ASUS_I006D przy użyciu Tapatalka

Marco0
Posty: 87
Rejestracja: 5 gru 2017, o 19:09
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Marco0
Lokalizacja: Zamość

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Marco0 »

Witam, forumowicze użytkuję s3 2018 rok, nie tak dawno na parkingu cofał gościu i wcofał mi w lewe nadkole, po robocie jest problem ze spasowaniem z maską ,zdrzakiem itp. Proszę o pomoc kogo możecie polecić od takich regulacji ,ASO LUBLIN dwa razy robilo i jest dalej problem
tomek_vw
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: tomek_vw »

Marco0 pisze: 5 gru 2021, o 19:09 ASO LUBLIN dwa razy robilo i jest dalej problem
To ich problem nie Twój musza poprawić tak aby było akceptowalne dla Ciebie.
brok24
Posty: 4
Rejestracja: 12 gru 2021, o 21:05
Samochód: Superb III
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: brok24 »

Po odpaleniu obroty ok 1000. Czy to norma przy temperaturach +/- 0*C?
Koger
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2020, o 11:17
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Koger »

Hej ludziska!
Ma ktoś może zapisane zalecane interwały wymiany wszelkich płynów w SIII z TSI 280 KM? Mój to 2015 rok. Ponad rok temu trafiłem na taki post, ale oczywiście go nie zapisałem, a teraz nie mogę znaleźć... Najsensowniejszy, na jaki obecnie trafiłem, to Okresy czynności eksploatacyjnych, ale w nim są podane interwały tylko dla części płynów i to te zalecane przez producenta, a z tego co kojarzę, ludzie zalecali znacznie częstsze zmiany.

Z moich notatek mam na razie:
Olej silnikowy - zalecane co 15 tys. km., ale robić co 10 tys. albo raz do roku (lub dwa razy do roku, jak się piłuje)
Olej skrzyni automatycznej DSG - zalecane co 120 tys., ale robić co 60 tys.
Olej Haldex - zalecane co 3 lata, ale robić co rok (?) albo co 30 tys., czyścić koszyczek przy pompie przy okazji wymiany oleju.
Olej mechanizm różnicowy - o tym nigdzie informacji nie znajduję, ale rok temu robiąc wymianę wszystkich płynów po zakupie samochodu, wymienili mi też ten olej. Co ile należy go zmieniać?
Płyn hamulcowy - zalecana co 2 lata.
Płyn chłodniczy - wymiana nie przewidziana przez producenta.

Potwierdzacie takie interwały czy coś byście zmienili?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1043
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Kuster »

brok24 pisze: 12 gru 2021, o 21:37 Po odpaleniu obroty ok 1000. Czy to norma przy temperaturach +/- 0*C?
TDi? Tak do momentu aż nie osiągnie temperatury roboczej
Woda 90° (nawet jak już pokaże na liczniku 90 to w rzeczywistości jest 70°)
Olej chyba 60°-70°

Potem schodzi do tych ~760RPM
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: mario789 »

Koger pisze: 12 gru 2021, o 23:11 Hej ludziska!
Ma ktoś może zapisane zalecane interwały wymiany wszelkich płynów w SIII z TSI 280 KM? Mój to 2015 rok. Ponad rok temu trafiłem na taki post, ale oczywiście go nie zapisałem, a teraz nie mogę znaleźć... Najsensowniejszy, na jaki obecnie trafiłem, to Okresy czynności eksploatacyjnych, ale w nim są podane interwały tylko dla części płynów i to te zalecane przez producenta, a z tego co kojarzę, ludzie zalecali znacznie częstsze zmiany.

Z moich notatek mam na razie:
Olej silnikowy - zalecane co 15 tys. km., ale robić co 10 tys. albo raz do roku (lub dwa razy do roku, jak się piłuje)
Olej skrzyni automatycznej DSG - zalecane co 120 tys., ale robić co 60 tys.
Olej Haldex - zalecane co 3 lata, ale robić co rok (?) albo co 30 tys., czyścić koszyczek przy pompie przy okazji wymiany oleju.
Olej mechanizm różnicowy - o tym nigdzie informacji nie znajduję, ale rok temu robiąc wymianę wszystkich płynów po zakupie samochodu, wymienili mi też ten olej. Co ile należy go zmieniać?
Płyn hamulcowy - zalecana co 2 lata.
Płyn chłodniczy - wymiana nie przewidziana przez producenta.

Potwierdzacie takie interwały czy coś byście zmienili?
Olej w silniku co dyszkę - zdecydowanie tak ( jeśli chodzi o filtry to ja w klekotach zawsze zmieniam komplet przy oleju. Tutaj z racji tego ze benzyna ma filtr paliwa w baku, zmieniłabym jedynie obowiązkowo oleju a powietrza założył olejowy k&n którego polecali chłopaki. Kabinowka to banał zmienisz pod chata/w garażu/ na upartego w większym korku 😂
Dsg - 40-60kkm ( 60k to dla mnie górna granica celowałbym w 40-45max)
Haldex 30kkm
Dyfer 60kkm (ja bym o dyszkę skrócił)
Hamulcowy - co dwa lata z tym, ze sprawdzałbym testerem jakoś płynu. Nie sa to drogie koszta i ja zawsze po zimie wymieniam. Jeśli masz hebel dlubniety i masz mltulowski rbf to raz na pół roku z tego co dobrze pamietam
Chłodniczy - ja wymieniam przy okazji wymiany rozrządu a tak się złożyło ze w klekocie zrobiłem 60kkm w niecałe półtora roku :)
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, o 10:35 przez mario789, łącznie zmieniany 1 raz.
Marianek
Posty: 193
Rejestracja: 31 maja 2021, o 09:14
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Marianek »

yarodilah pisze: 26 paź 2021, o 08:50
yarodilah pisze: 18 paź 2021, o 08:36 Spryskiwacze szyb Superb III kombi rok 2017

Proszę o poradę.

Przekodowałem sobie spryskiwanie przednich szyb na 2000ms i co 2 raz spryskiwanie lamp.

(zmieniłem tylko te dwie wartości)

Wydaje mi się, że od tamtej pory choć nie jestem w 100% pewny jak spryskuję przednią szybę to pryska też tylny spryskiwacz (w menu radia mam odznaczoną-pusty kwadracik, automatyczną wycieraczkę z tyłu). Wycieraczka tylna nie wykonuje żadnego ruchu ale płyn leci.
Nacisnę lekko spryskiwanie przodu np. na 1 sekundę lub krócej i płyn leci z tyłu lub się ledwo sączy.
Leciutko pyknę przednim spryskiwaczem i zawsze coś z tyłu się wysączy.


Może ktoś wie o co biega ??

Pozdrawiam
Jarek

Czy ktoś coś podpowie ?? (może to jakiś zaworek zwrotny nie trzyma czy jak ??
Proszę o podpowiedzi.... :D
hello,

przy tego typu problemach ze zmianą kodowania sterowników procedura wygląda następująco:
--przywróć ustawienia do tych sprzed zmiany i sprawdź jak się zachowuje element wykonawczy
--jeżeli działa tak samo jak po zmianie --- odłącz akumulator na parę minut i sprawdź jak się zachowuje element wykonawczy
(niektóre zmiany na sterownikach są zapamiętywane pomimo powrotu do ustawień ori----i tylko odłączenie zasilania pomaga je zresetować)

jezeli to nie daje rezultatu- to

tak to działało wcześniej i nie zostało prze ciebie zarejestrowane
trzeba szukać przyczyn mechanicznych, hydraulicznych- tak jak piszesz może zaworek.

pytanie dodatkowe:
masz kamerę cofania?- jezeli tak to jak dziala ci spryskiwacz dla kamery?

u mnie jest tak, że nie mam wycieraczki tylnej - zatem nie mam spryskiwacza szyby tylnej i spryskiwacz kamery cofania jest zintegrowany ze spryskiwaczami szyby przód. za kazdym razem gdy pryskam na szyby pryska mi tez na kamerę ( dla mnie bez sensu). nie da się tego wyłączyć przekodować na sterowniku- szukałem, sprawdzałem. chyba , że coś przeoczyłem i nie znalazłem- jeżeli ktoś wie coś na ten temat będę rad wysłuchać rad.

pozdro
Mariusz
fabek
Administrator
Posty: 1235
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

brok24 pisze: 12 gru 2021, o 21:37 Po odpaleniu obroty ok 1000. Czy to norma przy temperaturach +/- 0*C?
Tak normalne.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
colver
Posty: 52
Rejestracja: 23 paź 2021, o 21:56
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Szczecin

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: colver »

brok24 pisze: 12 gru 2021, o 21:37 Po odpaleniu obroty ok 1000. Czy to norma przy temperaturach +/- 0*C?
Norma.
Huczas
Posty: 2
Rejestracja: 14 gru 2021, o 08:49
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Huczas »

to szybkie pytanie,
zauważyłem u siebie port usb obok ładowarki indukcyjnej, drugi port usb dla tylnej kanapy na środku.
W schowku mam 2x SD.
Gdzie fabrycznie powinien być jeszcze port USB lub gdzie może być. Jeśli brakuje to jak bardzo trudne jest dołożenie portu usb np w podłokietniku(mój jest chłodzony klimą jeśli ma to znaczenie).
tomekxoo
Posty: 115
Rejestracja: 4 cze 2021, o 08:41
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: tomekxoo »

Szybkie, moze troche glupie pytanie. Ale z racji zimy jednak zapytam... Chcialbym odpalic auto, wlaczyc ogrzewanie szyby przedniej i tylniej, oraz nawiew z klima. No i chcialbym wyjsc z auta i w tym czasie sobie oskrobywac szyby. Ale jak mam to zrobic? Jak kiedys podjechalem do domu, ustawilem skrzynie na P to po... jakiejs minucie silnik sam zgasl, na zegarach byl komunikat w stylu "wylaczono silnik ze wzgledu na oszczedzanie akumulatora" czy cos takiego. Znowu jak odpale i ustawie na N i otworze drzwi to krzyczy zeby ustawic dwignie w pozycji P...
Wiec stad takie nietypowe pytanie... Jak mam odpalic auto na tzw biegu jalowym zebym mogl wyjsc i oskrobas sobie szyby na wlaczonym silniku?
ODPOWIEDZ