Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Wszystko dokładnie jest takie same, silnik, skrzynia, napędy, turbo itd. Jedyne co to środkowy tłumik jest bardziej restrykcyjny. Co do oleju w dsg to jeszcze nie wymieniałem, dopiero za 3k przy 50k, niektórzy przy 30k wymieniają. Myślę że wcześniej skrzynię wymienię na VII biegową niż ją zajadę
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Będąc u CS-ów z ciekawości zapytałem jak oni widzą wymiany oleju w DSG i haldexie - zalecają opcję co 40tyś.km
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 lip 2017, o 21:14
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Gregor
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
W użytkowaniu auto jest ok - silnik, napęd, skrzynia dają radę choć mogła pojawić się 7 DSG. Zużycie paliwa na poziomie zadawalającym. Ma kilka wad akurat u mnie był problem z zawieszeniem, radiem, światłami ale ogólnie samochód jest na plus i po 30 tys. sprawia mi nadal przyjemność z jazdy
-
- Posty: 1592
- Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Lublin
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Kolego w Pasacie nie ma tiptronica. Zapewne chodziło ci o problemy z tzw. "suchymi" skrzyniami DSG. Możesz się nie martwić, wszystkie auta VAG których moment obrotowy jest wyższy niz 250 Nm maja skrzynie DSG z mokrym sprzęgłem z którymi nie ma problemów. S III z 2.0 TSI (280 KM) ma, z tego co pamiętam, skrzynię DQ381 (jeśli się mylę to mnie poprawcie) ,która jest bardzo dobrą skrzynią i nie ma z nią problemów.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Poprawiamy cie
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Póki co jest dq250, dq381 dopiero dostanie.
Ta pierwsza wiele zniesie, ale czasami zdarzały się przypadki, że podszarpuje przy zmianie niektórych biegów.
Dq381 jest jeszcze mocniejsza i nie występuje póki co problem z szarpaniem.
Ta pierwsza wiele zniesie, ale czasami zdarzały się przypadki, że podszarpuje przy zmianie niektórych biegów.
Dq381 jest jeszcze mocniejsza i nie występuje póki co problem z szarpaniem.
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Tiptronic to automat starego typu, hydrokinetyczny. Możesz mieć takiego w Passacie, ale B5/B5 FL co najwyżej. Później było już DSG.patefoniq pisze:tiptronic
j/wpatefoniq pisze:porsche turbo s albo audi r jest tiptronic.
W nowszych Porsche masz skrzynię PDK, która działa na takiej samej zasadzie jak DSG (dwusprzęgłowa).
W Audi R8 to samo. Natomiast w RS6/RS7 jest hydrokinetyczny ZF, który znosi większe momenty obrotowe.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- patefoniq
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 gru 2017, o 19:39
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czarnocin
- Kontakt:
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
http://www.passatworld.com/forums/volks ... ronic.html
cytując:
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... post427356
Dużo o tym czytałem i wpis z a3-club najbardziej oddaje rzeczywistość, zwłaszcza ten fragment:
cytując:
https://forum.vw-passat.pl/topic/25267- ... c-czy-dsg/Passats (B6 2006-2010) can have one of three available transmission
6 Speed Manual.. I believe the last manual passats were the 2008.
6 Speed Automatic Tiptronic.. a true automatic transmission with a torque converter, with available paddle shifters.
6 Speed DSG box (only offered on the 2010s).. this is a MANUAL dual clutch transmission, except the clutch is electrohydraulicly activated (ie. the computer does the clutchwork). This is by FAR the fastest shifting and smoothest transmission although some do have some issues with clutch chatter and "shudder" upon engagement. The DSG box is literally 2 transmissions with a pair of clutches between them. The first transmission works the odd number gears while the other does the evens. This makes gear selection instantenous as the gears are "preselected" before the shift. DSG boxes also preform "match rev" downshifts aka rev matching the lower gear before it is engaged to perform smooth seamless downshifts.
https://www.a3-club.net/forum/showthrea ... post427356
Dużo o tym czytałem i wpis z a3-club najbardziej oddaje rzeczywistość, zwłaszcza ten fragment:
DSG ( obecnie S-tronic) - skrzynia dwusprzęgłowa , automatyczna , w trakcie jazdy na 2 biegu np. ma już "zapięty " 3 bieg a sama zmiana odbywa się przez zmianę docisku na sprzęgle. Czas zmiany to ok. 0,2 s
Nie stosowana w autach o dużej mocy (Nm) ze względu na mniejszą powierzchnię dociskową sprzęgła.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Tyle, że cytujesz źródła amerykańskie, a tamtejszy Passat różnił się od tego na rynki europejskie.patefoniq pisze:http://www.passatworld.com/forums/volks ... ronic.html
W Europie DSG było dostępne od początku produkcji Passata B6.
I skrzyń DSG też jest wiele, różne rodzaje, różne wytrzymałości.
Oznaczenia typu DQ200, DQ250, DQ381, DQ500. Im wyższy numerek, tym większa wytrzymałość...
Najmocniejsze DSG znoszą i po 800-900Nm z odpowiednim oprogramowaniem, ew. wymianą sprzęgieł na mocniejsze.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Dsg bylo od 2006..z ameryki to se mustanga albo dodge sciagnij nie passata kufa hehhee
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- patefoniq
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 gru 2017, o 19:39
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Czarnocin
- Kontakt:
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Dokładnie tak. 2009 rok jest dlatego graniczną datą, ponieważ w 2010 zmieniono zegary z niebieskich na białe (i chyba jeszcze gateway'a na 16 bitowego, ale tu nie jestem aż takim znawcą i mogę pisać głupoty). To było tuż przed liftingiem Superba 2 i wypuszczeniem B7.bartekpion pisze:o ile dobrze pamiętam z forum passata, passat b6 z benzyniakiem 2.0 (do prawdopodobnie 2009r??) albo:
- nie występował z automatem w EU,
- był to tiptronic,
- były to tylko pojazdy z USA.
po tym czasie było dsg (chodziło mi kiedyś po głowie takie coś nabyć).
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
Piotr Paszkowski aka patefoniQ
Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie
http://www.syslink.pl
-
- Posty: 1173
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Nie wiem czy do 2.0 TSI 280/272/280 powstał lepszy temat "zbiorczy" niż ten, a tym bardziej nie widziałem tematu stricte o spalaniu, mam świadomość, że nie jest on tak popularny jak mniejsze jednostki, więc może nie ma innego tematu o opiniach itd., więc napiszę tutaj
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem S3 L&K 2.0 TSI 280KM MY2021, przejechałem już prawie 5000km i cieszy mnie ten silnik każdego dnia Mocy nie brakuje, zawsze zapas jest a do tego jak trzeba to spalanie potrafi być bardzo niskie, z ciekawości aż sprawdziłem kilka dni temu ile ten potworek potrafi spalić w trybie EKO na spokojnej autostradzie (prędkości normalne europejskie czyli 120-130km/h) + trochę korka przed autostradą, stąd średnia niższa, wyszło 7.2l/100km, bez tego korka byłoby 7l/100km... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki?
Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem S3 L&K 2.0 TSI 280KM MY2021, przejechałem już prawie 5000km i cieszy mnie ten silnik każdego dnia Mocy nie brakuje, zawsze zapas jest a do tego jak trzeba to spalanie potrafi być bardzo niskie, z ciekawości aż sprawdziłem kilka dni temu ile ten potworek potrafi spalić w trybie EKO na spokojnej autostradzie (prędkości normalne europejskie czyli 120-130km/h) + trochę korka przed autostradą, stąd średnia niższa, wyszło 7.2l/100km, bez tego korka byłoby 7l/100km... oceniam taki wynik jako: po co kupować słabsze silniki?
Re: Silnik 2.0 TSI 280KM napęd 4x4 - czy warto?
Bo jest grupa kupujących co nie patrzy na spalanie a na ccc. Dlatego warto kupować mniejsze silniki