Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia i opinia

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia i opinia

Post autor: fabek »

Przy okazji serwisu olejowego w dsg (dq250) zrobiłem parę fotek. Wymiana po około 48000km. Stary olej polecany wszedzie Ravenol DCT/DSG. Nowy olej to Motul DCTF, polecany przez mojego kolegę który naprawia dsg/s-tronic.

Przed wymianą:
-> Pacjent to S2 2.0 tdi cfgb.
-> Eksploatacja mieszana, miasto i szybkie trasy 140-160km/h
-> Olej znacznie zmienił barwę i zapach na nieprzyjemny
-> Po nagrzaniu skrzynia wyraźnie zamulała, wolniejsza reakcja
-> Czuć wrzucenie D lub R

Po wymianie:
-> Po wymianie wrzucenie biegu na postoju całkowicie niewyczuwalne
-> Zmiany biegów podczas jazdy niezauważalne
-> Reakcja na gaz szybsza, chętnie redukuje

Do zrobienia:
-> Pełna adaptacja mechatroniki wraz z jazdą przyuczającą
-> Aktualizacja softu w mechatronice na najnowszy

RAVENOL DCT/DSG:
Obrazek

MOTUL DCTF:
Obrazek
Obrazek
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: hubi_pl »

Dobrze zrobiłeś. Popsułem sobie Ravenolem skrzynię PDK, a wielu klientów miało problemy z "haldexem" po zalaniu Ravenola.
Mr Haldex
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: fabek »

Jak zlewalem oryginał po 60 tys km był praktycznie czysty.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: oolsztyniak »

czyli co, ravenol odpuścić?
niedługo czeka mnie wymiana oleju w dsg i sporo się naczytałem, że ravenol jest spoko
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: fabek »

Nie wiem co jest grane, kupuje z hurtowni zawsze oleje. W innym aucie na ravenolu dzwoniła mi na zimnym pompa oleju.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Grzegorz Ravenol
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2021, o 07:20
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: Grzegorz Ravenol »

fabek pisze: 12 cze 2021, o 21:57 Przy okazji serwisu olejowego w dsg (dq250) zrobiłem parę fotek. Wymiana po około 48000km. Stary olej polecany wszedzie Ravenol DCT/DSG. Nowy olej to Motul DCTF, polecany przez mojego kolegę który naprawia dsg/s-tronic.

Przed wymianą:
-> Pacjent to S2 2.0 tdi cfgb.
-> Eksploatacja mieszana, miasto i szybkie trasy 140-160km/h
-> Olej znacznie zmienił barwę i zapach na nieprzyjemny
-> Po nagrzaniu skrzynia wyraźnie zamulała, wolniejsza reakcja
-> Czuć wrzucenie D lub R

Po wymianie:
-> Po wymianie wrzucenie biegu na postoju całkowicie niewyczuwalne
-> Zmiany biegów podczas jazdy niezauważalne
-> Reakcja na gaz szybsza, chętnie redukuje

Do zrobienia:
-> Pełna adaptacja mechatroniki wraz z jazdą przyuczającą
-> Aktualizacja softu w mechatronice na najnowszy

RAVENOL DCT/DSG:
Obrazek

MOTUL DCTF:
Obrazek
Obrazek
Witam, chętnie przeanalizujemy ten przypadek. Jeśli dysponują Państwo próbką przepracowanego oleju oferujemy możliwość jej przebadania. Byłoby to bardzo pomocne.
Prosimy też o udzielenie następujących informacji:

1. W jakim aucie pracuje ta skrzynia? (marka, model, rok, pojemność, moc)
2. Jaki był przebieg auta/skrzyni w momencie zalewania oleju Ravenol?
3. Jaka metodą dokonano wymiany, czy zastosowano płukankę?
4. Jeśli to możliwe w jakich interwałach i jakie oleje zalewano wcześniej?
5. Czy skrzynia pracowała nieprawidłowo natychmiast po wymianie oleju na Ravenol DCT/DSG?
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: fabek »

Ad.1 Superb 2012 2.0 tdi, 170KM
Ad.2 Przy około 180 tys km
Ad.3 Wymiana klasyczna zgodna z procedurami VW/AG, bez płukanki
Ad.4 Było serwisowane w niemieckim ASO do końca, także można przypuszczać wymiana co 60 tyś km i olej oryginalny
Ad.5 Na początku nic się nie działo niepokojącego, dopiero od jakiegoś czasu efekty jak powyżej opisane, stąd moja chęć wcześniejszej wymiany
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Grzegorz Ravenol
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2021, o 07:20
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: Grzegorz Ravenol »

fabek pisze: 28 cze 2021, o 08:50 Ad.1 Superb 2012 2.0 tdi, 170KM
Ad.2 Przy około 180 tys km
Ad.3 Wymiana klasyczna zgodna z procedurami VW/AG, bez płukanki
Ad.4 Było serwisowane w niemieckim ASO do końca, także można przypuszczać wymiana co 60 tyś km i olej oryginalny
Ad.5 Na początku nic się nie działo niepokojącego, dopiero od jakiegoś czasu efekty jak powyżej opisane, stąd moja chęć wcześniejszej wymiany
Ravenol produkuje najwyższej jakości środki smarne, dlatego wszystkie nasze oleje posiadają doskonale zbalansowane właściwości myjące i dyspergujące. W związku z tym, że jest to niestety dosyć rzadko spotykana cecha, zdarza się że nasz olej po pierwszym zalaniu do danego podzespołu najpierw pracuje jako płukanka, oczyszczając go z osadów i nagarów. Oczywiście dodatki odpowiadające za właściwości myjące i dyspergujące w takiej sytuacji ulegają przyspieszonemu zużyciu aż do zupełnego wyczerpania.

Wygląda na to że w tym konkretnym przypadku skrzynia DSG zaczęła pracować nieprawidłowo przez chociażby wymycie osadów w serowniku hydraulicznym. Zawory zaczęły pracować z mniejszym oporem, a więc szybciej. Ponieważ skrzynia nie jest w stanie przeprowadzić adaptacji szybszych zmian parametrów, biegi zaczęły szarpać przy zmianie. Przy okazji przez zaabsorbowane zanieczyszczenia lepkość oleju ulega zwiększeniu, co także miało wpływ na niedopasowanie do parametrów sterowania. Oczywiście wygląd i zapach też musiał ulec zmianie. Wynikiem była zła praca na oleju Ravenol, ale nie wynikało to ze złej jego jakości tylko z zanieczyszczenia podzespołu.

W takich wypadkach po zlaniu Ravenola i podaniu jakiegokolwiek innego oleju zawsze widać znaczną poprawę, ponieważ dopiero teraz, po oczyszczeniu podzespół pracuje w warunkach zbliżonych do fabrycznych. Nawet na słabszym oleju generującym zanieczyszczenia od nowa.

Z naszego doświadczenia wynika że 90% przypadków różnych awarii dotyczy właśnie takich sytuacji. Znacznie rzadziej zdarzają się błędy serwisowe. Proszę pamiętać, że w niektórych modelach samochodów zdarzają się też wady produkcyjne jak np. nie do końca szczelne oringi, czy wręcz wady konstrukcyjne. Nigdy nie przydarzyła się nam reklamacja, która wskazałaby, że przyczyną uszkodzenia byłby nasz olej. Każda partia wyprodukowanego oleju Ravenol poddawana jest kontrolnym testom laboratoryjnym. Wyprodukowanie wadliwej partii oleju i masowe zalewanie nim skrzyń przyniosłoby katastrofalne rezultaty serwisowe, a nie trafiają do nas takie zgłoszenia.
Grzegorz Ravenol
Posty: 3
Rejestracja: 24 cze 2021, o 07:20
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: Grzegorz Ravenol »

hubi_pl pisze: 13 cze 2021, o 09:06 Dobrze zrobiłeś. Popsułem sobie Ravenolem skrzynię PDK, a wielu klientów miało problemy z "haldexem" po zalaniu Ravenola.
Nie otrzymaliśmy żadnego zgłoszenia dotyczącego problemów ze skrzynią PDK. Dlatego prosimy o udzielenie bliższych informacji, takich jak dokładny model auta, jego przebieg, objawy, rodzaj stwierdzonych uszkodzeń, jaki olej Ravenol został zalany itp.
Jeśli chodzi o problemy z haldexem mieliśmy tyko dwa zgłoszenia, ostatnie z nich w okolicach września 2019r od użytkownika „hubi_pl”. W tym wypadku winna okazała się nieszczelność między sprzęgłem Haldex, a tylnym mostem przez którą olej z mostu dostawał się do sprzęgła, a trafiając między tarczki ulegał natychmiastowej karbonizacji generując duże ilości zanieczyszczeń.
Zanieczyszczone sprzęgło to główny powód problemów. Podlinkowany artykuł dotyczy właśnie takiego problemu - https://www.ravenol.pl/aktualnosci/post ... _type=post .
Umieszczamy także link do porównania oleju RAVENOL AWD-H z olejem OE na podstawie badań laboratoryjnych
https://www.ravenol.pl/aktualnosci/post ... _type=post
JRShibby
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2021, o 15:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 270KM

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: JRShibby »

Grzegorz Ravenol. Niekończąca się historia z właścicielami samochodów z haldex-. Generalnie odwieczny problem z serwisem. Same znaki zapytania uda się nie uda... Wystarczy działać zgodnie z interwałem i procedurą, a problemów nie będzie.
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia

Post autor: fabek »

Grzegorz Ravenol pisze: 28 cze 2021, o 14:05 Wygląda na to że w tym konkretnym przypadku skrzynia DSG zaczęła pracować nieprawidłowo przez chociażby wymycie osadów w serowniku hydraulicznym. Zawory zaczęły pracować z mniejszym oporem, a więc szybciej. Ponieważ skrzynia nie jest w stanie przeprowadzić adaptacji szybszych zmian parametrów, biegi zaczęły szarpać przy zmianie.
Co za pokrętna teoria. Na takim oleju jak na foto wyżej (czyli przepracowanym) cała mechatronika nie będzie pracować prawidłowo, ze względu na zanieczyszczenia solenoidy będą się przycinać i działać wolniej. Można to zaobserwować w pomiarach rzeczywistych prądy jakie pobierają zawory na oleju czystym i na spracowanym.

Co to właściwości myjących chcesz powiedzieć, że oryginalny olej ASO czy Motul nie myje lub gorzej myje? Druga sprawa, że efekt mycia/płukania po Ravenolu miałbym już w pierwszych paru tys. km.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
JRShibby
Posty: 5
Rejestracja: 28 cze 2021, o 15:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 270KM

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia i opinia

Post autor: JRShibby »

Hmmm a jak to jest, że z 170KM jest 200 i nikt nie skraca interwału wymiany? Czy przy dłubaniu nie powinno się wprowadzić odrobinę innych zasad?
Pamiętam jak dziś nie dłubać accorda 2.2 bo sprzęgło nie wytrzymuje, podłubałem i wymieniałem 3 razy...nawet spiek nie pomógł.
Użytkownik wprowadza zmiany i jest zdziwiony że następuje szybsze zużycie. Swoją drogą czekam na info o motul za 50 tysięcy km...:)
No i ten serwis w niemieckim ASO- można przypuszczać że był wymieniany...zastanawia...
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia i opinia

Post autor: fabek »

Tak dokładnie mam zrobione 200KM i wymiana płynów i filtrów częściej, to normalne i oczywiste, dsg miało być zrobione po 45 tys km, ale wyszło koło 48 tys km, silnik max 10 tys km.

Bardzo chętnie podzielę się jak będzie wyglądał Motul po 40-45 tys km.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
oolsztyniak
Posty: 293
Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200 km / 436 Nm
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Olej Ravenol DCT/DSG i Motul DCTF - moje wrażenia i opinia

Post autor: oolsztyniak »

Grzegorz Ravenol pisze: 28 cze 2021, o 14:05 W takich wypadkach po zlaniu Ravenola i podaniu jakiegokolwiek innego oleju zawsze widać znaczną poprawę, ponieważ dopiero teraz, po oczyszczeniu podzespół pracuje w warunkach zbliżonych do fabrycznych. Nawet na słabszym oleju generującym zanieczyszczenia od nowa.
Pięknie opisane, żeby wyeliminować konkurencje :lol:
Ogólnie nie jestem Waszym przeciwnikiem, wręcz przeciwnie, naczytałem i nasłuchałem się samych pozytywnych opinii na temat oleju Ravenol i nawet mam taki kupiony do wymiany w DSG.
JRShibby pisze: 28 cze 2021, o 16:56 Hmmm a jak to jest, że z 170KM jest 200 i nikt nie skraca interwału wymiany? Czy przy dłubaniu nie powinno się wprowadzić odrobinę innych zasad?
Pamiętam jak dziś nie dłubać accorda 2.2 bo sprzęgło nie wytrzymuje, podłubałem i wymieniałem 3 razy...nawet spiek nie pomógł.
Użytkownik wprowadza zmiany i jest zdziwiony że następuje szybsze zużycie. Swoją drogą czekam na info o motul za 50 tysięcy km...:)
No i ten serwis w niemieckim ASO- można przypuszczać że był wymieniany...zastanawia...
Wystarczą podstawowe serwisy bez przeciągania i nic się działo nie będzie.
Zostaje "zapas" nadany przez producenta właśnie na takich co o serwisach nie pamiętają.
Poza tym lekkie podniesienie mocy i wymiana co 10 czy 15 tysięcy km to i tak lepiej niż na fabrycznym osprzęcie i przegląd co 30 000 jak zaleca producent :)
ODPOWIEDZ