Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Zygi199
Posty: 7
Rejestracja: 25 sie 2020, o 12:16
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Imię: Tomek

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Zygi199 »

U mnie po wymianie sprzęgła jest ok. Jakiś czas temu wymieniłam na Luk i jestem mega zadowolony Zobacz sobie na https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/sprz ... opis_start tylko dobierz do swojego modelu po wymianie zobaczysz sporą różnicę.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: mario789 »

Pozwolę sobie odświeżyć temat.

Aktualnie kurka stoi bo jestem w delegacji, ale po powrocie zapadła decyzja o wirusie. Rozmawiałem z pracownikiem z CS w Łodzi i powiedział mi, ze jeśli to początek przygody z modzeniem to na sam start proponuje wirusa i wtedy się zobaczy czy będzie ochota na więcej.

Mówił, ze bezpiecznie w mojej konfiguracji ( oska, manual 190km diesel) będzie 440-450 niuta i około 220km.

Pytanie do Was, co byście zrobili gdybyście chcieli od razu lecieć bardziej?
Pawel_81
Posty: 47
Rejestracja: 27 paź 2017, o 06:46
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Pawel_81 »

Jestem również po zabiegu.
Tak wyglądało w serii
Obrazek

Tak po modyfikacji
Obrazek

Całość strojenia około 7 godzin, pierwsza próba wyszła 231 km i 470 Nm , później trochę zdusili z obawy o dwumas i temperaturę spalin.
Podobno te silniki wymagają trochę zabawy, i nie można przesadzić. Wrażenia po są jak najbardziej pozytywne.
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Otrzeci »

A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 140 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2021, o 05:42 przez Otrzeci, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

Otrzeci pisze: 19 paź 2021, o 16:17 A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 150 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Nie wiem czy taka zaletą ten manual... Zobacz ile kosztuje sprzeglo z dwumasem do MT a jak to się ma w AT :P
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: mario789 »

Kuster pisze: 19 paź 2021, o 21:58
Otrzeci pisze: 19 paź 2021, o 16:17 A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 150 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Nie wiem czy taka zaletą ten manual... Zobacz ile kosztuje sprzeglo z dwumasem do MT a jak to się ma w AT :P
Prawie 5k klamoty 😂 ale jest szansa, ze w przyszłym roku wyjdą już zamienniki bo kura przekroczy próg magicznych 7 lat na rynku ( takie nieoficjalne info dostałem od pracownika Aso - ze jak furka jest świeża to producent nie zezwala na produkcje zamienników tylko na oryginałach ma wszystko iść - pożyjemy zobaczymy )
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Otrzeci »

Kuster pisze: 19 paź 2021, o 21:58
Otrzeci pisze: 19 paź 2021, o 16:17 A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 140 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Nie wiem czy taka zaletą ten manual... Zobacz ile kosztuje sprzeglo z dwumasem do MT a jak to się ma w AT :P
Ale rozumiem, że zakładamy sytuację, że przesadzi sie z tuningiem. Na chwilę obecną auto ma tylko 105 tys. km przebiegu ;) Z tego co koledzy tutaj pisali to manual jest bezpieczniejszy pod katem modyfikacji. Teraz mam 320 Nm i 140 KM w teorii. Ale chciałbym zrobić tak 180-200 KM. Czy seryjny dwumas i sprzęgło wytrzyma to?
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Otrzeci »

mario789 pisze: 19 paź 2021, o 22:25
Kuster pisze: 19 paź 2021, o 21:58
Otrzeci pisze: 19 paź 2021, o 16:17 A jaki jest bezpieczny zakres wzrostu mocy dla sprzegła i dwumasy? Mam 2.0 TDI 150 KM i korci mnie podnieść moc na te 180-200 KM. Problemem podobno bardziej jest moment niż moc. Nie mam DSG wiec z tego co czytam kolegów to jest raczej zaleta w tym przypadku tak?
Nie wiem czy taka zaletą ten manual... Zobacz ile kosztuje sprzeglo z dwumasem do MT a jak to się ma w AT :P
Prawie 5k klamoty 😂 ale jest szansa, ze w przyszłym roku wyjdą już zamienniki bo kura przekroczy próg magicznych 7 lat na rynku ( takie nieoficjalne info dostałem od pracownika Aso - ze jak furka jest świeża to producent nie zezwala na produkcje zamienników tylko na oryginałach ma wszystko iść - pożyjemy zobaczymy )
Ja mam Superba II wiec są dwumasy Luka za 1400-1500 zł. Ale co z tego. Jak zrobie za mocny program to nowe kolo raczej duzo dluzej nie wytrzyma. Interesuje mnie bardziej jaki zapas jest na seryjnym dwumasie żeby bezpiecznie podnieść moc silnika.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: mario789 »

Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Otrzeci »

mario789 pisze: 20 paź 2021, o 08:18 Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
bylem w unitronicu ale nie chcial powiedziec ile to jest bezpieczenie w takiej Skodzie. Mowił że jedni robią +100 Nm inni tylko plus 80 Nm a jeszcze inni ponad 100 Nm. niby znawca tematu ale szczerze mowiac nic mi konkrentie nie powiedzial i mialem wrazenie zeby od niego sp...adał. do tego prawie 2000 zł za program. I w zasadzie ani jakiejs gwrancji ani wytlumaczenia. Nie wiem czy u Was też tak bylo? Rozmowa wygladala tak jakbym bral udział w rosyjskiej ruletce - moze sie uda, a moze sie nie uda. Dziwny typ.

Kogoś możesz poleci z Warszawy lub okolic? Tak do 100 km od Wawy powiedzmy.

Ja mam tylko 100 tys. km przebiegu od nowości. Auto zadbane.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

Otrzeci pisze: 20 paź 2021, o 09:29
mario789 pisze: 20 paź 2021, o 08:18 Tu już powinieneś zdać się na tunera. Weź tez pod uwagę to jak jeździsz. Jak mogę powiedzieć po sobie. Przez pierwsze dwa tygodnie spalanie w mieście miałem plus 2-3l bo się „bawiłem” tym momentem. Teraz praktycznie powróciłem do starego stylu jazdy i moment wykorzystuje do przeskoczenia z pasa na pas” i spalanie poszło w dół o jakieś 0.5l. Wszystko zależy jak jeździsz w jakim stanie jest Twój superb ( wtryski, turbo etc) i przede wszystkim kto Ci to zrobi.
bylem w unitronicu ale nie chcial powiedziec ile to jest bezpieczenie w takiej Skodzie. Mowił że jedni robią +100 Nm inni tylko plus 80 Nm a jeszcze inni ponad 100 Nm. niby znawca tematu ale szczerze mowiac nic mi konkrentie nie powiedzial i mialem wrazenie zeby od niego sp...adał. do tego prawie 2000 zł za program. I w zasadzie ani jakiejs gwrancji ani wytlumaczenia. Nie wiem czy u Was też tak bylo? Rozmowa wygladala tak jakbym bral udział w rosyjskiej ruletce - moze sie uda, a moze sie nie uda. Dziwny typ.

Kogoś możesz poleci z Warszawy lub okolic? Tak do 100 km od Wawy powiedzmy.

Ja mam tylko 100 tys. km przebiegu od nowości. Auto zadbane.
Hahaha a co ty oczekujesz że ktoś ci zapewni że w TWOIM egzemplarzu wyjdzie to co powie tuner?
Wjedzie na rolki, zrobi program, będzie 80NM będzie foch bo obiecał więcej
Zrobi 130NM pojeździsz 1-2-3tys km, jebnie coś i będzie foch bo tuner spieprzył...
Wejdź na pierwszą lepsza stronę np
https://www.kreatormocy.pl/katalog/skod ... cr-140-km/
Możesz liczyć że będzie zbliżony wynik i tyle
Diagnostyka zweryfikuje wszystko czy turbo jest ok, przepływy, wtryski itp itd
Dwumas że sprzęgłem może jebnąć bo 100km od moda jak i po 10-50tys km...

Nikt ci nie da gwarancji na wszystko bo też nikt nie wiem jak jeździsz

Będziesz strzelał że sprzęgła albo szarpał biegami to szybciej poleci nawet w serii
Jak dbasz tak masz
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: mario789 »

Dokładnie tak jak Kuster pisze :)

Wszystko zależy od stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu a także samego tunera.

Cena 2k to tyle biorą Compsporty. Jeśli chodzi o Wawe to poleciłbym Kiviego ale trzeba zaznaczyć, ze ma nie być pod „korek” z wynikiem tylko optymalnie. Co do Twojego odczucia jeśli sam piszesz, ze tuner nie zrobił na Tobie dobrego wrażenia to może go odpuść ;)

Na stronie która Ci podrzucił Kuster masz przybliżone wartości, nikt szklanej kuli nie ma żeby określić co do km i nm ile wyjdzie u Ciebie
Otrzeci
Posty: 27
Rejestracja: 19 paź 2021, o 16:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Otrzeci »

Rozumiem, rozumiem. Bardziej chodziło mi to, że jak ktoś robi zawodowo programy to chyba wie mniej wiecej ile wytrzymuje seryjne sprzęglo dwumasa itd. nie chce najwiecej jak sie da, po prostu wiecej i w granicach mozliwosci seryjnych cześci. wiem że np. te skrzynie DSG maja konkretne wartosci Nm do ilu wytyrzmują. to chyba i w manualu tez cos wiadomo?
JankesikTrn
Posty: 37
Rejestracja: 13 mar 2021, o 19:11
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 235 KM 496 NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: JankesikTrn »

Koledzy ja mam 190 manual ośka zrobioną na 230 koni i 496 nm... i szkoda że byłem wtedy taki zielony i niedoczytany jak to robiłem a tuner nie podpowiedział mi że bezpiecznie dla manula to 220 i max 460 nm. Po ostrzejszej jeździe u mnie zagrzało i sprzęgło skleiło ( bardzo wolno odbijało) no i musiałem wymienić komplet a jak wiecie do manuala to około 5k.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Chip tuning 2.0 TDI 190 manual ośka

Post autor: Kuster »

JankesikTrn pisze: 24 paź 2021, o 12:50 Koledzy ja mam 190 manual ośka zrobioną na 230 koni i 496 nm... i szkoda że byłem wtedy taki zielony i niedoczytany jak to robiłem a tuner nie podpowiedział mi że bezpiecznie dla manula to 220 i max 460 nm. Po ostrzejszej jeździe u mnie zagrzało i sprzęgło skleiło ( bardzo wolno odbijało) no i musiałem wymienić komplet a jak wiecie do manuala to około 5k.
Coś za coś... Kupiłeś normlane sprzeglo? Ja oddawał bym na obicie w jakiejś firmie żeby to wytrzymało bo zaś za kilkadziesiąt tys km klęknie
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ