Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia 1.6, 2.0 tdi [S2 FL]
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia 1.6, 2.0 tdi [S2 FL]
Pacjent Combi 1.6 TDI z fabrycznym hakiem.
W zeszłym roku rozpocząłem zabawę w caravaning, podczas jazdy przez Chorwackie góry, temperatura ochoczo szła w górę. W gorszych momentach zwalniałem, raz osiągnęłam temp oleju 132, zwolniłem wyłączyłem klimę i ustawiłem ogrzewanie na maksa. Temperatura szybko spadła poniżej 120.
W tym roku chciałbym mniej koncentrować się na temperaturze, dlatego szukam najprostszego rozwiązania by poprawić wydajność chłodzenia. Wiadomo najlepiej było by założyć chłodnice oleju, jednak nie chce mi się robić takiej rzeźby, gdyby było fabryczne rozwiązanie to bym się skusił.
Dlatego pomysł wymiany wiatraków.
Fabryczne mam:
Prawy wiatrak 1K0 959 455 ES, 295mm, 150W, brose
Lewy wiatrak 1K0 959 455 FP, 360mm, 220W, brose
Chłodnica 1K0 121 251 DD
Prawy wiatrak wymiana na 1K0 959 455 CR, 1K0 959 455 ET 295mm, 200W
lub lewy wiatrak wymiana na 1K0 959 455 FE, 1K0 959 455 DT 360mm, 300W
1. Czy mogę zamienić wentylatora na mocniejszy i komputer nie będzie walił błędami?
2. Zakładam że instalacje elektryczna jest taka sama i nic nie trzeba zmieniać myslę o kablach, przekaźniki czy bezpiecznikach.
3. Który wentylator włącza się pierwszy, lewy czy prawy?
(Chyba prawy jest od klimy?)
4. Jeśli ma to sens, który wentylator polecacie wymienić?
Liczę na szybką odpowiedź, zakupu chce dokonać dzisiaj, wyjazd w najbliższy czwartek.
W zeszłym roku rozpocząłem zabawę w caravaning, podczas jazdy przez Chorwackie góry, temperatura ochoczo szła w górę. W gorszych momentach zwalniałem, raz osiągnęłam temp oleju 132, zwolniłem wyłączyłem klimę i ustawiłem ogrzewanie na maksa. Temperatura szybko spadła poniżej 120.
W tym roku chciałbym mniej koncentrować się na temperaturze, dlatego szukam najprostszego rozwiązania by poprawić wydajność chłodzenia. Wiadomo najlepiej było by założyć chłodnice oleju, jednak nie chce mi się robić takiej rzeźby, gdyby było fabryczne rozwiązanie to bym się skusił.
Dlatego pomysł wymiany wiatraków.
Fabryczne mam:
Prawy wiatrak 1K0 959 455 ES, 295mm, 150W, brose
Lewy wiatrak 1K0 959 455 FP, 360mm, 220W, brose
Chłodnica 1K0 121 251 DD
Prawy wiatrak wymiana na 1K0 959 455 CR, 1K0 959 455 ET 295mm, 200W
lub lewy wiatrak wymiana na 1K0 959 455 FE, 1K0 959 455 DT 360mm, 300W
1. Czy mogę zamienić wentylatora na mocniejszy i komputer nie będzie walił błędami?
2. Zakładam że instalacje elektryczna jest taka sama i nic nie trzeba zmieniać myslę o kablach, przekaźniki czy bezpiecznikach.
3. Który wentylator włącza się pierwszy, lewy czy prawy?
(Chyba prawy jest od klimy?)
4. Jeśli ma to sens, który wentylator polecacie wymienić?
Liczę na szybką odpowiedź, zakupu chce dokonać dzisiaj, wyjazd w najbliższy czwartek.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, o 14:07 przez sxc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: wlkp
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
a dlaczego przeszkadza ci temperatura oleju na poziomie 130*C?
--
marszał
marszał
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Granicą dla dobrego oleju jest 140ºC, z przebiegiem oleju ta granica zapewne się obniża. Na moim przykładzie przy przekroczeniu 130ºC oleju, temperatura wody przesunęła się lekko powyżej 90, a to też nie jest dobre.
Przed taką podróżą zawsze jadę na świeżym oleju, wymieniam co 10-15km.
Prawy wiatrak wymieniłem z 150w na 220w, jest znacząca poprawa w wydajności, dam znać czy na trasie spostrzegę różnicę.
Przed taką podróżą zawsze jadę na świeżym oleju, wymieniam co 10-15km.
Prawy wiatrak wymieniłem z 150w na 220w, jest znacząca poprawa w wydajności, dam znać czy na trasie spostrzegę różnicę.
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Ja bym zmienił olej, który jest bardziej odporny na skrajne temperatury i raczej się tym nie martwił.
a co ma wyłączenie klimy, ogrzewanie włączone na maxa do spadku temperatury oleju ?
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Olej jest chłodzony obiegiem wody, woda grzeje kabinę.
Klimatyzacja stawia nieduży, ale opór dla silnika.
Temperatura wody wróciła na 90 po 30-60s.
Klimatyzacja stawia nieduży, ale opór dla silnika.
Temperatura wody wróciła na 90 po 30-60s.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Zamiast bawić się w wiatraki które i tak niewiele zmienią lepiej pomysł nad sportowa chłodnica oleju lub większa chłodniczką, która pasuje w fabryczne miejsce. częste rozwiazanie tuningowe.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Znalazłem relokator chłodnicy oleju, trochę nie chce mi się bawić w dodatkową chłodnicę oleju, znasz sprawdzoną chłodnicę, termostat oleju i resztę gratów do tego relokatora?
https://fmic.pl/tuningowy-uklad-chlodze ... -audi.html
Możesz wskazać większą chłodniczkę oleju ?
https://fmic.pl/tuningowy-uklad-chlodze ... -audi.html
Możesz wskazać większą chłodniczkę oleju ?
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
A na co Ci wiatrak ? Zamontuj chłodnice zewnętrzna z termostatem i juz zamocujesz do przedniej belki i juz wiatrak ci totalnie nic nie da….
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Ten relokator działa tak, że zaślepia kanały wodne i z niego króćce wychodzą na zewnętrzną chłodnicę.
PS. Fajnie jakby takie cuda były do 2.0 tdi w miejsce fabrycznej podstawy oleju.
PS. Fajnie jakby takie cuda były do 2.0 tdi w miejsce fabrycznej podstawy oleju.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
To tez nie jest wydajne wiadomo lepsze niż nasza puszka ale nie jest wydajne
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Fabrycznie jaką masz średnicę wiatraka?
-
- Posty: 170
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 10:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Ale wiatrak tu nic nie pomoże …
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Ale tu nie chodzi o wiatrak tylko oil cooler, gdzie następuje wymiana ciepła między olejem a płynem. Jest po prostu zbyt mała.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 1 lip 2020, o 09:08
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200 km / 436 Nm
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Pytałem o średnicę a nie o to czy pomoże czy nie
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 28 paź 2014, o 23:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana wiatraków chłodnicy na mocniejsze, poprawa chłodzenia [S2 FL]
Oryginalne
Prawy wiatrak 1K0 959 455 ES, 295mm, 150W, brose
Lewy wiatrak 1K0 959 455 FP, 360mm, 220W, brose
Wymieniłem prawy na NISSENS 85733 200wat
https://intercars.pl/produkty/1552271-w ... s-85733#mi
Wiatraki podłączałem na stole, była spora różnica w podmuchu w stosunku do oryginalnego, na starcie 15A i 10A podczas pracy około 10A i 7A.
Jestem po trasie nagrzewa się podobnie , może gdyby sprawdzić z zegarkiem w ręku to np na postoju z 120ºC wcześniej schodził do 100ºC w 8min, a teraz zajmuje mu to 7min ale tego nie da się zbadać w odstępie 1 roku .
Tak jak koledzy pisali zmiana wentylatora mało zmienia, różnica zapewne jest mierzalna zakładam w traceniu temperatury na postoju, ale trzeba by zrobić dokładne testy. Finalnie temperatura oleju w trakcie jazdy wzrasta podobnie.
Jeszcze musze odpalić VCDSA i sprawdzić czy niema ustawień dla wentylatorów, może ten nowy jest "zdławiony" do parametrów poprzedniego?