Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
komoornik pisze: ↑17 cze 2021, o 09:07
Ja nie mówię że ktoś ma stać przed takim dylematem.
Po prostu uważam że wg mnie wybór pomiedzy w postaci 2.0 TSI 190 nie ma zbytnio sensu.
Wydaje mi się, że wszystko zalezy od tego jakimi autami jeździłeś przez ostatnie 4/5 lat. Jeżeli zawsze było to coś w okolicy 300kucyków to faktycznie takie 190KM czy 150KM nie ma dla Ciebie znaczenie w różnicy, natomiast jak ktoś latał autem <150KM to różnica pomiędzy 150 a 190KM będzie spora
Osobiście jeździłem obiema wersjami silników 2.0TSI i szczerze to przy mojej jeździe o wiele wygodniej było w wersji 190KM. 280 to już za dużo jak dla mnie na daily.
Ponad 200 konnym fordem focusem sie fajnie smigało ale to było spoko na weekend, na pewno nie na dłużej.
Także wszystko zależny od człowieka. Są tacy co mówią, że 280KM nie jedzie i trzeba tam doje...c boost'u na przynajmniej 350KM:)
Jedyna rzecz która mnie wkur.. w 2.0TSI 190KM to skrzynia ale to chyba dotyczy każdego DSG w dzisiejszych czasach
komoornik pisze: ↑17 cze 2021, o 11:12
Zgadzam się, no może dodałbym że po prostu się nie da mieć jednego auta do wszystkiego
Apetyt rośnie.
Mój roadster 280KM ledwie się odpycha, bo co to jest marne 5.5s do setki Trzeba będzie niedługo się przesiąść na 440i i zmodzić na 450+ KM
hahahaha no to faktycznie dla Ciebie 1.5 czy 2.0 190KM to jedno i to samo czytaj "komarek"
Ostatnio na otomoto pojawił sie superbik co miał coś ok 500KM, także widać że potencjał 280KM jest spory
padero pisze: ↑16 cze 2021, o 23:52
Obecnie jezdzę O3 1.4TSI 140KM w manualu, po kilku pojedyńczych jazdach i całym weekendzie w S3 (2.0TSI,190)stwierdzam, że jest kolosalna różnica między tymi silnikami, nie twierdzę, że 1.4 jest śłaby, bo to fajny silnik, bardzo dynamiczny i do O3 idealny, ale 190KM w S3 jest dużo lepszy, to właśnie to czego mi brakowało w octavii i nie zgodzę się z tym, że nie jedzie, bo jedzie i to bardzo fajnie, no ale każdy ma inne odczucia
to teraz się przejedź 280...
PS. 1.4 TSI w O3 super daje rade, potwierdzam. Dalej czasem wspominam jak to mikroskopijnie mało paliło a całkiem żwawo jechało.
Mam poprzednika tego silnika, czyli 1.8 TSI 180KM i uważam, że ten silnik (oraz następca 2.0TSI 190KM) to optimum dla kogoś kto woli jeździć bardziej dynamicznie, ale jednak bliżej prędkości zgodnych z przepisami (bo do dynamicznej jazdy 170+ jest jednak za słaby, szczególnie w serii).
O ile 1.5 daje radę w Golfie czy nawet w Octavii, to do Superba czy Kodiaqa jest trochę za słaby. Na miasto, wokół komina OK, ale z drugiej strony mało kto kupuje takie auta do jazdy stricte po mieście.
2.0TSI 190KM zapewnia przyzwoite osiągi przy spalaniu takim samym jak 1.5TSI 150. Po sofcie na 250KM/450Nm to już będzie przepaść w osiągach (nawet do 1.5TSI po sofcie). Różnica momentu obrotowego bardzo odczuwalna od 3 biegu wzwyż. 2.0TSI to też DQ381 vs. DQ200 w 1.5TSI.
Czy lepiej wybrać 2.0TSI 190KM czy 2.0 280KM kosztem wyposażenia to szczerze mówiąc zależy tylko od Ciebie i Twojego stylu jazdy.
190KM będzie OK na typowe trasy, z długą skrzynią i niższym spalaniem.
280KM zapewni Ci trakcję w każdych warunkach, świetne przyspieszenie, a oprócz silnika masz też min. większe hamulce, grubsze stabilizatory, wydech z prawdziwymi końcówkami. Co do DCC, to moim zdaniem, w tym aucie i tak się nie sprawdza, więc można sobie darować, a w przyszłości kupić jakiś sensowny zawias po prostu.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017 Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
sane pisze: ↑17 cze 2021, o 15:39
280KM zapewni Ci .............świetne przyspieszenie, a oprócz silnika masz też min. większe hamulce, grubsze stabilizatory, wydech z prawdziwymi końcówkami.
padero pisze: ↑16 cze 2021, o 23:52
Obecnie jezdzę O3 1.4TSI 140KM w manualu, po kilku pojedyńczych jazdach i całym weekendzie w S3 (2.0TSI,190)stwierdzam, że jest kolosalna różnica między tymi silnikami, nie twierdzę, że 1.4 jest śłaby, bo to fajny silnik, bardzo dynamiczny i do O3 idealny, ale 190KM w S3 jest dużo lepszy, to właśnie to czego mi brakowało w octavii i nie zgodzę się z tym, że nie jedzie, bo jedzie i to bardzo fajnie, no ale każdy ma inne odczucia
to teraz się przejedź 280...
Miałem okazję, przyznaję jest pięknie, ale chyba jednak nie dla mnie, może jeszcze nie dorosłem do takiej mocy, a może po prostu nie potrzebuje.
Mój wynalazek na zwykłych sprężynach ma już 100k km na blacie.
Jakbym mógł doradzić, to brać 280PS z DCC. Każde zwykłe zawieszenie w Superb to niestety bujanie na nierównościach i niestabilność w zakrętach. Poza tym, napędy w Superb poniżej 190PS bez 4x4, zwyczajnie nie mają sensu.
Zawieszenie DCC do dupy? Większość normalnych kierowców na codzień nie zapierdala, ale jedzie mniej więcej zgodnie z przepisami i docenia komfort zawieszenia superba.
Mi 190km i napęd na przednią oś w zupełności wystarcza, osiągi 2.0 tsi 190km są świetne. Aha, kupiłem samochód znając jego charakterystykę. Gdybym szukał sportowego auta to nie kupiłbym skody.
krzysn pisze: ↑20 cze 2021, o 06:23
Zawieszenie DCC do dupy? Większość normalnych kierowców na codzień nie zapierdala, ale jedzie mniej więcej zgodnie z przepisami i docenia komfort zawieszenia superba.
Tak, do dupy. I nie mówię tego jako osoba, która nie miała i zachwala coś innego. Miałem, obecnie leży na strychu. Komfort uważam lepszy w gwincie, o prowadzeniu nie wspomnę. Zresztą każdy kto wywalił DCC twierdzi tu tak samo. Jest sztywniej, ale o niebo lepiej wybiera nierówności, podróżowanie jest komfortowe i do tego dużo bezpieczniejsze. I wcale nie trzeba zapierdalać. Ja tam nie tęsknie za DCC, to samo mówili mi koledzy przed wymianą i nie do końca wierzyłem, a jednak mieli rację.
krzysn pisze: ↑20 cze 2021, o 06:23
Zawieszenie DCC do dupy? Większość normalnych kierowców na codzień nie zapierdala, ale jedzie mniej więcej zgodnie z przepisami i docenia komfort zawieszenia superba.
Tak, do dupy. I nie mówię tego jako osoba, która nie miała i zachwala coś innego. Miałem, obecnie leży na strychu. Komfort uważam lepszy w gwincie, o prowadzeniu nie wspomnę. Zresztą każdy kto wywalił DCC twierdzi tu tak samo. Jest sztywniej, ale o niebo lepiej wybiera nierówności, podróżowanie jest komfortowe i do tego dużo bezpieczniejsze. I wcale nie trzeba zapierdalać. Ja tam nie tęsknie za DCC, to samo mówili mi koledzy przed wymianą i nie do końca wierzyłem, a jednak mieli rację.
Jechałem testowo [jakieś 1 000km] Superb III FL 2.0TSI 190PS z DCC, oraz jak już wspomniałem ujeżdżam Superb III FL 2.0TDI 190PS 4x4.
Do tej pory DCC w tym pierwszym dyliżansie traktuję z rozrzewnieniem. przynajmniej w szybkich zakrętach nie musiałem trzymać kurczowo kierownicy obydwoma rękami
Dużo tu wywodów i raczej nie pomogą autorowi w niczym
Jeden woli frytki a drugi puree.
Jak lubisz deptać i nie zależy Ci na skórze bierz 280 - jeździłem i polecam - dozbieraj dutków na dcc jeśli nie planujesz gwintu
Chyba, że wolisz "luksus" w postaci skóry, która do tyłka się klei a w zimę nieprzyjemnie chłodzi - tak wiem, jest grzanie i wentylowanie ale nie działa z chwilą otwarcia drzwi.
Moim zdaniem L&K jest przereklamowane. Weź pod uwagę, że za 2-3-5 lat będziesz chciał sprzedać auto, zobacz na rynku wtórnym ile jest L&K z różnymi silnikami a ile jest aut konkretnie z silnikiem 280 km 4x4 .