Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

apm16
Posty: 341
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: apm16 »

Ja wypaliłem 1 bak spalanie 6/100 ale większość to trasa autostrada lub S8.
Mam teraz "inny" samochód -ACT i autostart to samo zło w tym silniku i skrzyni.
Jedna trasa około 150 km krajówkami 5,8 w stylu norma + 20- 30km/godz. w stylu brak hamulca /płynna jazda .
Dodatkowe 25 KM i 60Nm bardzo miły bonus i podobno bardzo bezpieczny - optymalny.
POLECAM nie zastanawiać się tylko ulepszać .
Za kolegą Patrykiem powiem najlepiej wydane 1500 zł na moją obecną kurkę. :D :D :D
Pozdrawiam Andrzej.

O zapomniałem ACT i atostart to samo zło obecnie brak szarpania , kangurów cisza spokój skrzynia-sprzęgło bez uwag.
ten tryb 2 cyl. to matka wszystkich problemów z trakcją takie obserwacje mam na gorąco.
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

A ktoś dezaktywował ACT bez modyfikacji silnika ? Bo ciekawy jestem ile ACT niby oszczędzało paliwa hehe
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Patryk211088 »

Raptor27 pisze: 7 cze 2021, o 16:54 A ktoś dezaktywował ACT bez modyfikacji silnika ? Bo ciekawy jestem ile ACT niby oszczędzało paliwa hehe
Nie pamiętam z jakiego forum dostałem info ale chyba z Leona i tam forumowicz podał że nie zwiększyło się spalanie po wyłączeniu act ale impreza średnio opłacalna bo z tego co pamiętam to zapłacił za samo act 1000zl. U mnie spalanie aktualnie to około 7.2l (18) a na zimówkach miałem około 6.7 ( prawilna 16 stalowa) oczywiście dane z dystrybutora tankowane przy około 1/4 baku.
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

Nie no coś tam musi oszczędzać ,może nie dużo ale zawsze coś. Co nie umniejsza faktu że jest to mega wkurzające te ciągłe przełączanie z 4 na 2 cylindry i ten dźwięk zwłaszcza tragiczny przy większej prędkości :)
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

Ja raz wjeżdżając w Wawy jechałem 100 czy 110na 6 biegu i odpaliły się 2 cylindry . Przejechałem niecałe 10 km i nie da się tak jechać bo dźwięk jest mega wkurzający 2cylindrow
komoornik
Posty: 1072
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: komoornik »

3.5 roku jeżdżę autem z 1.5 TSI DSG z ACT.

W międzyczasie jeździłem wieloma świeżymi VAGami, sporo z nich bez ACT.

Nie czuję żadnej różnicy oprócz komunikatu na zegarach :?
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

Ja mam starsze ACT z początku gdzie dopiero wrzucali do aut i w nim czuć różnicę w 1.4 140 TSI ACT silniku . Potem robili softy w oprogramowaniu i nowsze auta już nie miały tego problemu. U mnie słychać i czuć jak przełącza tryby cylindrów :)
Sdss
Posty: 541
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Sdss »

4 lata jesdzilem z ACT , zero problemów. Przy normalnej jedzie nie wyczuwalny.
Radio hałas opon wiatru, nic nie słychać .

Taki szukanie problemów na siłę.
Patryk211088
Posty: 104
Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 180km 357nm

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Patryk211088 »

Powiem tak u mnie było czuć i słychać przełączanie ale w 1.5 też to słyszałem i czułem ale napewno mniej intensywnie. Może ma wpływ na to przebieg? Ja mam już ponad 130tys a Tiguan którym jeździłem miał niecałe 30
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

A ja mówię że to duzy problem @Sdss .. w mieście to bez różnicy te act tylko w trasie czasem ten dźwięk 2 cylindrów jest nieprzyjemny np na 6 biegu przy 100-110 km/h 🙂👍
Sdss
Posty: 541
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Sdss »

Raptor27 pisze: 10 cze 2021, o 04:15 A ja mówię że to duzy problem @Sdss .. w mieście to bez różnicy te act tylko w trasie czasem ten dźwięk 2 cylindrów jest nieprzyjemny np na 6 biegu przy 100-110 km/h 🙂👍
Jak jadę to słucham muzyki nie silnika.
Raptor27
Posty: 7
Rejestracja: 6 cze 2021, o 19:14
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI (150KM)

Re: Dezaktywacja - wyłączenie Active Cylinder Technology ACT

Post autor: Raptor27 »

Też słucham muzyki ale widocznie nie tak głośno jak Ty haha 👍🙂
ODPOWIEDZ