Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

Cześć,

skusiłem się i hamowałem kurę. Mod był robiony w 2011r -wtedy parametry 214km i 313NM.
Dzisiaj wyszło trochę mniej (200km i 300NM).
Jest ktoś obeznany i jest w stanie po wykresach poddać je analizie i wysnuć jakieś wnioski?

Auto u mnie prawie 11 lat i 120 kkm. Na wirusie ok. 110kkm. Przypomnę, że to 1.8TSI.z 2010r.

Warunki brzegowe: Oba hamowania w tej samej firmie, inna pora roku czyt: temp i ciśnienie, zapewne też inne urządzenie.

Wykresy:
Pierwszy po modzie w 2011r.
https://images90.fotosik.pl/484/c12ecf3e6ca61ce4med.jpg
weryfikacja:
https://images91.fotosik.pl/483/60291f6cbf9ffa4amed.jpg
Ostatnio zmieniony 19 mar 2021, o 06:58 przez Arci9, łącznie zmieniany 2 razy.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
baarttbaartt
Posty: 422
Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (272KM)

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: baarttbaartt »

Wrzuć zdjęcia na fotosik.pl za darmo ;)

Nie widzę żadnych załączników ani zdjęć w twojej wiadomości ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: jqr »

u mnie przy "kontrolnym" hamowaniu około 5% mocy i momentu zabrał brudny filtr powietrza (miał chyba 2lata i 25kkm)

zrobił podstawową diagnostykę i stwierdził, że to może być filtr powietrza lub świece
zmierzył auto bez filtra i było więcej niż zaraz po tuningu, więc pojechał po nowy filtr i wróciły parametry 210KM/320nm
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

baarttbaartt pisze: 18 mar 2021, o 21:14 Wrzuć zdjęcia na fotosik.pl za darmo ;)
Dzięki - wrzuciłem :)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

jqr pisze: 19 mar 2021, o 06:48 u mnie przy "kontrolnym" hamowaniu około 5% mocy i momentu zabrał brudny filtr powietrza (miał chyba 2lata i 25kkm)

zrobił podstawową diagnostykę i stwierdził, że to może być filtr powietrza lub świece
zmierzył auto bez filtra i było więcej niż zaraz po tuningu, więc pojechał po nowy filtr i wróciły parametry 210KM/320nm
Ja usłyszałem, że może kwestia paliwa - akurat tankowałem gdzieś po trasie nr 7, wracając z gór. Chyba Lotos - oczywiście jeżdżę na 98.
Przegląd mam do wykonania (zaraz właśnie jadę zaprowadzić auto), tyle, że ja robię raz w roku lub co max. 10 tys. km.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

Smuteczek :)
Panowie, nikt się nie podejmie oceny i coś podpowie? :)
Zmieniłem olej i filtry, jeszcze świeża dobra 98emka i może jeszcze raz zhamować....

Odpowiedź z hamowni, że zmienili sterownik hamowni i stąd różnica...
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Kuster »

Arci9 pisze: 22 mar 2021, o 07:32 Smuteczek :)
Panowie, nikt się nie podejmie oceny i coś podpowie? :)
Zmieniłem olej i filtry, jeszcze świeża dobra 98emka i może jeszcze raz zhamować....

Odpowiedź z hamowni, że zmienili sterownik hamowni i stąd różnica...
Jak dla mnie to wykres wygląda w porządku
Porównaj sobie jaki masz przebieg (kreski) w danym momencie (obroty)
Na telefonie nie widać zbyt dokładnie ale wartości są podobne
To że jest o 10-15KM/NM różnicy może być spowodowane tym że wcześniej (przed pomiarem) furka była bardziej nagrzana, wentylator do pomiarów był inny albo miał gorsza wydajność i temperatura w IC była po prostu wyższa...
Możesz jeszcze wymienić świece zapłonowe.
I jak nasz jakieś urządzenie OBD2 to sprawdź sobie jakie masz temperatury w dolocie
Jak dbasz tak masz
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

Dokładnie taki i ja ma wniosek śledząc wykresy - uzupełniając info - fura zagrzana, ponad 30km (temp oleju prawie 100) mam do hamowni i od razu w zasadzie auto wjechało na pomiar.
Z VTG jeszcze pojawiło się info, że różnica może wynikać z innych sterowników samego urządzenia pomiarowego.

Niestety nie posiadam urządzeń pomiarowych.
Żeby nie było, nie szukam dziury w całym - jedynie weryfikuję stan auta, a ponieważ oba pomiary w tej samej hamowni oraz mineło prawie 10 lat i ok.110kkm jestem ciekaw wpływu wirusa oraz stanu auta, choć muszę podkreślić, że dbam jak mogę i chyba nawet często przesadzam - chociażby unikam jak mogę krótkich dystansów a oliwa co 10kkm zmieniana.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1039
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Kuster »

Moim zdaniem nie ma się co przejmować.
Faktycznie osprzęt hamownii mógł mieć wpływ
Też pytanie pod jakim obciążeniem i biegu mierzyli wtedy a pod jakim teraz.
Ważne że wykres jest w miarę ładny tzn. końcówka lekko uskoczyła jak w serii ale to może mieć wpływ właśnie ta temperatura w dolocie albo po prostu osprzęt tzn. turbo, wtryski, świece...
Tylko broń Boże nie wpadaj w panikę że coś się sypie :)

Wykres ładny, moc duża nic tylko się cieszyć że samochód po takim przebiegu z softem w takiej kondycji
"Gada, lata, pełen serwis"
Jak dbasz tak masz
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: Arci9 »

Kuster pisze: 23 mar 2021, o 08:55 Też pytanie pod jakim obciążeniem i biegu mierzyli wtedy a pod jakim teraz.
Tego niestety nie wiem.
Kuster pisze: 23 mar 2021, o 08:55 Ważne że wykres jest w miarę ładny tzn. końcówka lekko uskoczyła jak w serii ale to może mieć wpływ właśnie ta temperatura w dolocie albo po prostu osprzęt tzn. turbo, wtryski, świece...
Tylko broń Boże nie wpadaj w panikę że coś się sypie :)
Wykres ładny, moc duża nic tylko się cieszyć że samochód po takim przebiegu z softem w takiej kondycji
"
Gada, lata, pełen serwis"

Nie, nie wpadam ;) Chciałem posłuchać głosu "ludu" - zawsze to jakieś wskazówki dla mnie, czy na coś zwrócić uwagę.
Dzięki za opinię.
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
lwlw
Posty: 213
Rejestracja: 11 sie 2018, o 22:28
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

Re: Wykres 1.8 TSI obecny i po modzie

Post autor: lwlw »

Gdzie robiłeś moda?
ODPOWIEDZ