Pokaż różnice ciśnień na biegu jałowym, sadze obliczoną i zmierzoną, popiół, wersje softu ecu. Pokaż też korekty wtrysków i calibration point 1,2,3 dla każdego wtrysku.tomaszjerzy1 pisze: ↑22 mar 2021, o 20:41 w superbie sa 3 + 1 sonda nox
wszystkie 3 pokazuja temperaturę prawidłowo
1= w układzie dolotu przed turbiną wymieniony przed kilkoma dniami w układzie recyrkulacji spalin
2 = brak
3 przed dpf - sprawny
4= za dpf sprawny
Tak przy 2 vcds pokazuje O , jak sie odpina 3 i 4 to pokazuje minus 100 na vcds , przy 1 pokazywało 15
Czujniki temperatury spalin
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czujniki temperatury spalin
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Czujniki temperatury spalin
Może zle lo ujołem ?
Czujnik temparatury spalin na kolektorze w układzie dolotu przed turbiną = nr 1
OK idac Twoim tropem jeśli brak czujnika 2 pokazuje 0 to brak innego nie powinno pokazac minus+/- 270 . ( przytoczę w piecu gazowym mam czujke temp zewn , kiedys pokazała minus 47 stopni , wymieniłem = to samo , okazało się iż w otworze idącym prze mur weszła mysz i przegryzła 1 przewód = chyba bylo zwarcie).
Chyba że jest jeszcze czujnik przed samym EGR lub w nim o którym nie wiem ?
Przewody elektryczne superba i innych sa tak dobrej jakości iż nie zdziwiłbym sie jesli gdzies byłaby przerwa .
Czujnik temparatury spalin na kolektorze w układzie dolotu przed turbiną = nr 1
OK idac Twoim tropem jeśli brak czujnika 2 pokazuje 0 to brak innego nie powinno pokazac minus+/- 270 . ( przytoczę w piecu gazowym mam czujke temp zewn , kiedys pokazała minus 47 stopni , wymieniłem = to samo , okazało się iż w otworze idącym prze mur weszła mysz i przegryzła 1 przewód = chyba bylo zwarcie).
Chyba że jest jeszcze czujnik przed samym EGR lub w nim o którym nie wiem ?
Przewody elektryczne superba i innych sa tak dobrej jakości iż nie zdziwiłbym sie jesli gdzies byłaby przerwa .
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Czujniki temperatury spalin
Stan po regeneracji DPF na biegu jałowym
objetośc sadzy 0,09l
obliczona zawartość 6,15g
zmierzona zawartośc minus 8,97g
objetośc sadzy 0,09l
obliczona zawartość 6,15g
zmierzona zawartośc minus 8,97g
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Czujniki temperatury spalin
fabek, jeśli to jest BMP jak w podpisie, to nie będzie calibration point. Myślę że kolega trochę szuka dziury w całym. Doczytałem, to SII z 2014r, więc CR.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Czujniki temperatury spalin
Jestem laikiem to fakt mimo wieku i kikunastu aut na koncie.
Silnik CFFB CR ,Wczoraj było chłodno i nie podgrzewalem grzałką silnika i rano lekko falował dopoki sie nie rozgrzał do +/_ 50%- a wskażnik z pulpitu wskazywał skoki paliwowe od 0 do 35-45 l
Dzis stal na grzałce ok 3h, i szedł równiutko bez minimalnego falowania - i zakres skoków byl o połowę niższy - normalny.
To co pisze to nie sa wiarygodne dane z interfejsu ale z obserwacji wskażnika zuzycia paliwa.
Silnik CFFB CR ,Wczoraj było chłodno i nie podgrzewalem grzałką silnika i rano lekko falował dopoki sie nie rozgrzał do +/_ 50%- a wskażnik z pulpitu wskazywał skoki paliwowe od 0 do 35-45 l
Dzis stal na grzałce ok 3h, i szedł równiutko bez minimalnego falowania - i zakres skoków byl o połowę niższy - normalny.
To co pisze to nie sa wiarygodne dane z interfejsu ale z obserwacji wskażnika zuzycia paliwa.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 22 lip 2020, o 09:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Imię: Tomasz
Re: Czujniki temperatury spalin
Panowie aby stało sie zadość wymianie info.
Zaryzykowałem i włożyłem nową sondę bosh ( nadmienię iż nawet już na ciepłym falowal minimalnie = na jałowym )
Adaptacja , chwila i w zapisach sondy lambda napiecia pojawiły się dwa dodatnie ,734 V i 896 mV , wartości lambda ,0249, i 4,81 . Poprzednio były bardzo mocno ujemne, sporadycznie dodatnie. Oczywiście się zmieniały podczas jazdy.
Silnik chodzi rowno, korekty z ok 0,45 - 0,6 spadły 0 połowę do 0,11- 0,20 na plus i minus. Nawet wyświetlacz w aucie pokazuje inne zużycie chwilowe
Podsumowując dwie pozycje minusowe -273 i -270 zostały i tak faktycznie musza być
Zatem sonda pracowała, ale w złym i niepełnym zakresie powodując zmieszanie dla ECU i sugerując niskie cisnienie paliwa przed listwą CR
Zaryzykowałem i włożyłem nową sondę bosh ( nadmienię iż nawet już na ciepłym falowal minimalnie = na jałowym )
Adaptacja , chwila i w zapisach sondy lambda napiecia pojawiły się dwa dodatnie ,734 V i 896 mV , wartości lambda ,0249, i 4,81 . Poprzednio były bardzo mocno ujemne, sporadycznie dodatnie. Oczywiście się zmieniały podczas jazdy.
Silnik chodzi rowno, korekty z ok 0,45 - 0,6 spadły 0 połowę do 0,11- 0,20 na plus i minus. Nawet wyświetlacz w aucie pokazuje inne zużycie chwilowe
Podsumowując dwie pozycje minusowe -273 i -270 zostały i tak faktycznie musza być
Zatem sonda pracowała, ale w złym i niepełnym zakresie powodując zmieszanie dla ECU i sugerując niskie cisnienie paliwa przed listwą CR