Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki olej?
Wcześniej lałem Ravenol 5w30 VMP, a obecnie Motula 8100 5w30. Ten drugi niby tańszy, ale trzyma mi temperaturę przed wymianą max 122 st. C, a Ravenola potrafiłem pod 140 st. C zagrzać. Mówię o sezonie letnim. Ważne by mieć pewne źródło oleju, mam wątpliwości do tego co się sprzedaje na necie, wole dopłacić i kupić na miejscu z hurtowni.
Ps. W DSG mam Ravenol DCT, ale przy następnej wymianie też Motul pójdzie.
Ps. W DSG mam Ravenol DCT, ale przy następnej wymianie też Motul pójdzie.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 cze 2019, o 23:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Mateusz
Re: Jaki olej?
Kurde to dużą temperaturę masz, u mnie jak pamiętam przy 180km/h jest jakieś ~108'C na tym setupie w lecie (maxidot). Aktualnie nie przekracza 98 w trasie, ale jeżdżę tak do 150 max. Wcześniej też używałem motula, ale masa info o częstym podrabianiu zniechęciła mnie.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Co Wy robicie, że macie takie temperatury? Jeżdzicie na trackday-ach? Pytam całkowicie poważnie. Ja max jaką miałem to coś około 115 czy 118 stopni, gdy stałem długim korku. W normalnej jeżdzie trasa czy miasto poniżej 110 i zazwyczaj bliżej granicy 100 niż 110.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 22 cze 2019, o 23:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Mateusz
Re: Jaki olej?
Nie mam DSG. U mnie jak jadę zgodnie z przepisami to mam 88-90, ale w trasie pod 100 musi podbić, no nie ma szans
-
- Administrator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Jaki olej?
Wysoka temp. związana jest z pracą DSG, a jak ktoś chce znać szczegóły to chodzi o pewną wersję softu w mechatronice. Obecnie jakbym nie latał mam 97-105 st C oleju.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 kwie 2021, o 20:49
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Mariusz
Re: Jaki olej?
Panowie,
Kupiłem Superba II 2014, CFGB 167kkm nalotu. Od nowości serwisowany w ASO na Castrolu 5w30 i teraz pytanie czy zostać przy tym Castrolu Edge Professional Longlife III 5W30 czy zmienić na coś lepszego?
Mam na myśli Shell'a helix ultra professional av-l 0w-30 bo w drugim aucie do bmw leje właśnie shella i bardzo sobie chwale.
Nie zaszkodzi taka zmiana przy takim przebiegu? olej zmieniam i tak co 10k km.
Z góry dziękuje!
Kupiłem Superba II 2014, CFGB 167kkm nalotu. Od nowości serwisowany w ASO na Castrolu 5w30 i teraz pytanie czy zostać przy tym Castrolu Edge Professional Longlife III 5W30 czy zmienić na coś lepszego?
Mam na myśli Shell'a helix ultra professional av-l 0w-30 bo w drugim aucie do bmw leje właśnie shella i bardzo sobie chwale.
Nie zaszkodzi taka zmiana przy takim przebiegu? olej zmieniam i tak co 10k km.
Z góry dziękuje!
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Jaki olej?
TomekEVO poleca tu Eurol Synthence FS 0W30. Mam zalany obecnie, wcześniej Castrol, Shell, Valvoline. Na razie mogę powiedzieć, że Eurol jest spoko jak na swoją cenę, i napewno zaleję go drugi raz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1826
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Jaki olej?
tyle że różnica w cenie zauważalna. Aktualnie np. na petrostacja - Ravenol VSW 0w30 - 260zł za 5l, Eurol FS - 173zł/5l
Czy jest aż tak dobry żeby dopłacać? Jeżeli tak, to może sam się na niego skuszę.
Czy jest aż tak dobry żeby dopłacać? Jeżeli tak, to może sam się na niego skuszę.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Jaki olej?
Czy warto dopłacać? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Są ludzie, którzy zalewają 5l za 80zł i twierdzą, że nie warto. Ja jeżdżę głównie na Millersach i mimo, że w testach wypadają dobrze, ale bez WOW, to jednak bezproblemowe i bezdolewkowe 250kkm w 1,8TSI z wymianami wg kompa wystawia pozytywne świadectwo zarówno o oleju, jak i o wymianach wg kompa czyli u mnie co 23-29kkm A wspomniany Shell znikał. Teraz mam klekota i też jeździ z wymianami co 30kkm lub rok, ale to 1/ Volvo 2.4D czyli teoretycznie pancerny silnik, 2/ ma "zaledwie"115kkm w 3 lata. Spróbowałem Amsoil Signature - nie słyszałem różnicy między nim a Millersem XF. Przejechałem 2 wymiany (60kkm) i wróciłem do Millersa - ma bardziej dopasowane opakowania do moich potrzeb (6l na wymianę). Pewnie teraz spróbuję Ravenola - karty charakterystyk ma bardzo ciekawe - zwłaszcza w niskich temperaturach. Zobaczymy za 2 miesiące co ostatecznie wpadnie do silnika.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Jaki olej?
Ja po wymianie zdań na tym forum zapodaje do wszystkich aut Eurol.
Sorry ale pójście wyżej to według mnie masturbacja obecnie o ile nie Motorsport i mega rasowane jednostki.
Osobiście uważam lepiej często wymieniać kujawski niż rżnąć do oporu na cudach.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Sorry ale pójście wyżej to według mnie masturbacja obecnie o ile nie Motorsport i mega rasowane jednostki.
Osobiście uważam lepiej często wymieniać kujawski niż rżnąć do oporu na cudach.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- Roland074
- Posty: 58
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 10:34
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Słupno / Płock
Re: Jaki olej?
Witam
Panowie, od kilku dni świeci mi się komunikat: „wymiana oleju i przegląd za…” – dziś będzie 22 dni i dodatkowo zaświeciła mi się dziś informacja „sprawdź poziom oleju!” Z poziomem oleju kiedyś też tak miałem. Wymieniłem olej w serwisie (31628km 21.05.2019 i przy okazji był też przegląd na 30 tys + wymiana płynu hamulcowego) i po przejechaniu jakiś 12tys. km jak gnałem z Zakopanego –zaświecił się komunikat o oleju. Po powrocie do domu, na drugi dzień w salonie kupiłem ich olej Volkswagen LongLife III FE 0W-30 (VW 504 00/507 00) i dolałem.
Kolejną wymianę oleju na (45046 km 15.04.2020) robiłem u swojego mechanika i wymienił mi olej na MOTUL 8100 X-max 0W40 + filtr oleju i powietrza MANN. Co jakiś czas sprawdzam temp. oleju – jest między 90 ÷1020C, ta wyższa to przeważnie jak stoję w korkach.
Dziś dolałem oleju – był stan minimum. Jutro odpalę i zobaczę czy dalej będzie komunikat.
Kolejną wymianę oleju w silniku chciałbym zrobić razem z wymianą leju w DSG czyli na 60 tys km.
Olej w każdym aucie wymieniam raz w roku co 15 tys km.
Teraz mam do Was pytania:
1. Czy olać ten komunikat o wymianie oleju i o przeglądzie (4 letnia gwarancja skończyła mi się w tamtym roku) i jeździć do tych 60tys. km? Wtedy planuję wymianę: olej w silniku, filtr oleju MANN, filtr powietrza i przeciwpyłkowy też Mann i może płyn hamulcowy.
2. Jeśli wymieniać olej teraz czy później to zostać przy tym, czy zmienić na coś innego?
3. Czy oprócz serwisu, mechanik ma możliwość zmiany interwałów w zegarze na 15tys. km?
4. Co jaki czas powinno się wymieniać płyn hamulcowy?
5. Mój mechanik używa oryginalnego oleju (kupionego w salonie) do skrzyni biegów. Czy polecacie coś innego lepszego, czy może pozostać przy oryginalnym?
Sorry rozpisałem się. Z góry dziękuję za wskazówki.
Panowie, od kilku dni świeci mi się komunikat: „wymiana oleju i przegląd za…” – dziś będzie 22 dni i dodatkowo zaświeciła mi się dziś informacja „sprawdź poziom oleju!” Z poziomem oleju kiedyś też tak miałem. Wymieniłem olej w serwisie (31628km 21.05.2019 i przy okazji był też przegląd na 30 tys + wymiana płynu hamulcowego) i po przejechaniu jakiś 12tys. km jak gnałem z Zakopanego –zaświecił się komunikat o oleju. Po powrocie do domu, na drugi dzień w salonie kupiłem ich olej Volkswagen LongLife III FE 0W-30 (VW 504 00/507 00) i dolałem.
Kolejną wymianę oleju na (45046 km 15.04.2020) robiłem u swojego mechanika i wymienił mi olej na MOTUL 8100 X-max 0W40 + filtr oleju i powietrza MANN. Co jakiś czas sprawdzam temp. oleju – jest między 90 ÷1020C, ta wyższa to przeważnie jak stoję w korkach.
Dziś dolałem oleju – był stan minimum. Jutro odpalę i zobaczę czy dalej będzie komunikat.
Kolejną wymianę oleju w silniku chciałbym zrobić razem z wymianą leju w DSG czyli na 60 tys km.
Olej w każdym aucie wymieniam raz w roku co 15 tys km.
Teraz mam do Was pytania:
1. Czy olać ten komunikat o wymianie oleju i o przeglądzie (4 letnia gwarancja skończyła mi się w tamtym roku) i jeździć do tych 60tys. km? Wtedy planuję wymianę: olej w silniku, filtr oleju MANN, filtr powietrza i przeciwpyłkowy też Mann i może płyn hamulcowy.
2. Jeśli wymieniać olej teraz czy później to zostać przy tym, czy zmienić na coś innego?
3. Czy oprócz serwisu, mechanik ma możliwość zmiany interwałów w zegarze na 15tys. km?
4. Co jaki czas powinno się wymieniać płyn hamulcowy?
5. Mój mechanik używa oryginalnego oleju (kupionego w salonie) do skrzyni biegów. Czy polecacie coś innego lepszego, czy może pozostać przy oryginalnym?
Sorry rozpisałem się. Z góry dziękuję za wskazówki.