Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 paź 2020, o 15:40
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 365KM (Stage1+)
Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Cześć,
czy podczas wymiany tulei wahaczy przednich (skrzypienie) na te z RS, obowiązkowo należy zrobić geometrię zawieszenia + kalibrację? Dostałem taką informacje z ASO i tak myślę czy w ogóle coś z tym robić czy olać...
" Ustawienie geometrii w dobrze wyposażonej Skodzie Superb 3ciej generacji (radar, kamera), to koszt około 1500zł brutto. Po ustawieniu geometrii, trzeba wykonać kalibrację radaru oraz kamery na specjalnie do tego przystosowanym urządzeniu Hunter, ponieważ te urządzenia, działają poprawnie tylko i wyłącznie na poprawnie ustawionej geometrii. W przypadku ustawienia samej geometrii, może pojawić się komunikat o tym, że Front Assist jest niedostępny, a co za tym idzie nie będzie działał adaptacyjny tempomat czy system awaryjnego hamowania w nagłej sytuacji."
PS. Przy okazji dopytam - w jednym ASO proponują olej 5W30 Castrol, w drugim 0W30. Czy mogę kupić jakiegoś Millersa 5W40 poza ASO i poprosić żeby to wlali i podbili pieczątkę? Interwały olejowe co 10-15k. Pacjent to 2.0TSI, 280KM (jeszcze nie dłubany).
czy podczas wymiany tulei wahaczy przednich (skrzypienie) na te z RS, obowiązkowo należy zrobić geometrię zawieszenia + kalibrację? Dostałem taką informacje z ASO i tak myślę czy w ogóle coś z tym robić czy olać...
" Ustawienie geometrii w dobrze wyposażonej Skodzie Superb 3ciej generacji (radar, kamera), to koszt około 1500zł brutto. Po ustawieniu geometrii, trzeba wykonać kalibrację radaru oraz kamery na specjalnie do tego przystosowanym urządzeniu Hunter, ponieważ te urządzenia, działają poprawnie tylko i wyłącznie na poprawnie ustawionej geometrii. W przypadku ustawienia samej geometrii, może pojawić się komunikat o tym, że Front Assist jest niedostępny, a co za tym idzie nie będzie działał adaptacyjny tempomat czy system awaryjnego hamowania w nagłej sytuacji."
PS. Przy okazji dopytam - w jednym ASO proponują olej 5W30 Castrol, w drugim 0W30. Czy mogę kupić jakiegoś Millersa 5W40 poza ASO i poprosić żeby to wlali i podbili pieczątkę? Interwały olejowe co 10-15k. Pacjent to 2.0TSI, 280KM (jeszcze nie dłubany).
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 kwie 2020, o 00:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Sebastian
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Właśnie jestem po wymianie tulei na RS'owe, dodatkowo wymieniłem tuleje przednie wahacza - jedna robota, a mam już 120 kkm przebiegu. Miałem ustawianą zbieżność, bo przy wymianie trzeba było opuścić sanki. Robione w ASO - koledzy z ASO nic mi nie mówili o potrzebie kalibracji radaru czy kamery, a jeżeli byłby taki wymóg przy takiej wymianie to taką informację bym dostał.
Podejrzewam, że ASO w którym byłeś chce trochę PLN'ów przytulić od nieświadomego użytkownika.
Co do oleju - to musi spełniać normę VW - 504.00 przy zmiennym okresie międzyobsługowym, lub 502.00 przy stałym okresie międzyobsługowym
Pieczątki raczej Ci nie wbiją do elektronicznej książki serwisowej, ale wpiszą jaki olej, filtry etc. przywiozłeś.
Podejrzewam, że ASO w którym byłeś chce trochę PLN'ów przytulić od nieświadomego użytkownika.
Co do oleju - to musi spełniać normę VW - 504.00 przy zmiennym okresie międzyobsługowym, lub 502.00 przy stałym okresie międzyobsługowym
Pieczątki raczej Ci nie wbiją do elektronicznej książki serwisowej, ale wpiszą jaki olej, filtry etc. przywiozłeś.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Słuchajcie, geo zawsze warto zrobić po wymianie tulei, zmianie amortyzatorów, ściąganiu sanek. Chcąc nie chcąc coś może się poprzestawiać.
Natomiast żadnej kalibracji radarów nie trzeba robić! Ewidentne naciąganie na kasę. Zmieniałem tuleje, wsadziłem niższe springi i żadnego problemu z radarem nigdy nie było.
Co do oleju jak masz auto na gwarancji i chcesz ją zachować to tak jak Seb napisał, musi spełnić normę. Ten millers 5W40 z tego co pamiętam nie spełnia.
Seb, mam pytanie za 100 punktów, przy zmianie tulei na te rs trzeba było ściągać sanki?? Miałem ostatnio wymianę w ASO, ale nie widziałem jak to robili, od tego czasu auto mi ściąga, ogólnie mam rozjebaną geometrie z przodu co potwierdziłem w innym zakładzie. Jeżeli się ściąga i to oni (ASO) coś zjebali to będę naciskał w przyszłym tygodniu, żeby doprowadzili to do stanu właściwego.
Natomiast żadnej kalibracji radarów nie trzeba robić! Ewidentne naciąganie na kasę. Zmieniałem tuleje, wsadziłem niższe springi i żadnego problemu z radarem nigdy nie było.
Co do oleju jak masz auto na gwarancji i chcesz ją zachować to tak jak Seb napisał, musi spełnić normę. Ten millers 5W40 z tego co pamiętam nie spełnia.
Seb, mam pytanie za 100 punktów, przy zmianie tulei na te rs trzeba było ściągać sanki?? Miałem ostatnio wymianę w ASO, ale nie widziałem jak to robili, od tego czasu auto mi ściąga, ogólnie mam rozjebaną geometrie z przodu co potwierdziłem w innym zakładzie. Jeżeli się ściąga i to oni (ASO) coś zjebali to będę naciskał w przyszłym tygodniu, żeby doprowadzili to do stanu właściwego.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
"Podobno"orlik pisze: ↑18 lut 2021, o 23:36 Słuchajcie, geo zawsze warto zrobić po wymianie tulei, zmianie amortyzatorów, ściąganiu sanek. Chcąc nie chcąc coś może się poprzestawiać.
Natomiast żadnej kalibracji radarów nie trzeba robić! Ewidentne naciąganie na kasę. Zmieniałem tuleje, wsadziłem niższe springi i żadnego problemu z radarem nigdy nie było.
Co do oleju jak masz auto na gwarancji i chcesz ją zachować to tak jak Seb napisał, musi spełnić normę. Ten millers 5W40 z tego co pamiętam nie spełnia.
Seb, mam pytanie za 100 punktów, przy zmianie tulei na te rs trzeba było ściągać sanki?? Miałem ostatnio wymianę w ASO, ale nie widziałem jak to robili, od tego czasu auto mi ściąga, ogólnie mam rozjebaną geometrie z przodu co potwierdziłem w innym zakładzie. Jeżeli się ściąga i to oni (ASO) coś zjebali to będę naciskał w przyszłym tygodniu, żeby doprowadzili to do stanu właściwego.
Są problemy z wyciągnięciem śrub montażowych z tych wahaczy bo "coś tam" skrzynia (jak jest DSG) itp itd
Możliwe że "luzowali" i myśleli że będzie po staremu
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 lip 2020, o 20:25
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Ja u siebie wymieniałem tuleje i amortyzatory. Geometrię robiłem poza aso i nic nie kalibrowałem. Wszystko działa jak powinno.
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Ja tak samo. Sanki były ściągane bo nie wiedzieli mechanicy ze można skrzynie poluzować.
Była geometria wprawdzie dwa razy ale jest już git. Bez kalibracji radarów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Była geometria wprawdzie dwa razy ale jest już git. Bez kalibracji radarów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Masz może zdjęcia tej zrąbanej geometrii, chciałbym zobaczyć czy odchylenia mam w tym samym miejscu ? Ja mam odchylone prawe koło, i ściąga mnie jadąc na wprost. W mqb mój odchył można regulować sankami.
- baarttbaartt
- Posty: 422
- Rejestracja: 16 cze 2019, o 07:44
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 25 kwie 2020, o 00:55
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Sebastian
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Sanki tylko opuszczali, bo inaczej nie ma jak wyjąć śruby,orlik pisze: ↑18 lut 2021, o 23:36 Seb, mam pytanie za 100 punktów, przy zmianie tulei na te rs trzeba było ściągać sanki?? Miałem ostatnio wymianę w ASO, ale nie widziałem jak to robili, od tego czasu auto mi ściąga, ogólnie mam rozjebaną geometrie z przodu co potwierdziłem w innym zakładzie. Jeżeli się ściąga i to oni (ASO) coś zjebali to będę naciskał w przyszłym tygodniu, żeby doprowadzili to do stanu właściwego.
Geometria się rozjechała i trzeba było ustawić.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Dzięki baarttbaartt. Ale przed i po wygląda tak samo (prawidłowo), więc nie było nic poprawiane
Ostatnio zmieniony 19 lut 2021, o 15:52 przez orlik, łącznie zmieniany 1 raz.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
No nic, to będę naciskał ASO, żeby mi to poprawili na ich koszt skoro zjebali geometrie. Przed wymianą auto jeździło prosto, po wymianie muszę kierownice mieć trochę skręconą.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Dostałeś wydruk z geometrii? To jest podstawa po każdej ingerencji w zawieszenie - obojętnie co było robione.
Ja to robię w prywatnym warsztacie i jeszcze nigdy się nie zdarzyło aby coś było skopane.
Mają sprzęt z najwyższej półki.
- Tom-Tdi
- Sponsor
- Posty: 3353
- Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 395KM / 515Nm
- Lokalizacja: Augsburg
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Bo prywatne warsztaty mają ogarniętych ludzi, a ASO to wiadomo....
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Nie w tym rzecz, kto gdzie jest ogarnięty.
Jest ingerencja w zawieszenie ma być zrobiona geometria i wydruk dla klienta.
Na tym forum niestety wiele osób nie ma pojęcia jak mogą być robieni w przysłowiowego "konia"
na wielu czasami "pierdołach".
Czasami muszę jechać do ASO bo są tematy, których swoimi komputerami nie ogarną (np. adaptacja modułu haka w Toyota ProAce Verso).
ASO zrobiło to w 45min czystej roboty - koszt 230,00zł. Wszystko działa jak należy.
- tomsos
- Posty: 47
- Rejestracja: 6 wrz 2017, o 08:34
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Tuleje wahaczy przednich vs geometria zawieszenia
Cześć
Dwa lata temu wymieniałem tuleje w swojej skodzie. Po wymianie pojechałem do ASO na geometrię. Naiwnie myślałem że tak będzie lepiej. Jak Pan mechanik zrobił pomiar to wyszło na to że auto miało wypadek.... Nastawy w cały świat.... Wszystko na czerwono. Co dziwne auto nie ściągało w żadnym momencie jazdy. Zaproponowano mi ustawienie geometrii i kalibrację radaru. Podziękowałem i zabrałem wydruk. Troszkę mnie zastanowiło dlaczego ten radar dobrze dział jak geometria taka rozwalona. Na drugi dzień pojechałem do zakładu który robi tylko geometrię od nastu lat. Panowie ustawili geometrię z przodu i z tyłu bo wymagała minimalnej korekty a wykres który dostałem z ASO kazali wywalić. Radar i kamera do dziś działają prawidłowo.
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
Dwa lata temu wymieniałem tuleje w swojej skodzie. Po wymianie pojechałem do ASO na geometrię. Naiwnie myślałem że tak będzie lepiej. Jak Pan mechanik zrobił pomiar to wyszło na to że auto miało wypadek.... Nastawy w cały świat.... Wszystko na czerwono. Co dziwne auto nie ściągało w żadnym momencie jazdy. Zaproponowano mi ustawienie geometrii i kalibrację radaru. Podziękowałem i zabrałem wydruk. Troszkę mnie zastanowiło dlaczego ten radar dobrze dział jak geometria taka rozwalona. Na drugi dzień pojechałem do zakładu który robi tylko geometrię od nastu lat. Panowie ustawili geometrię z przodu i z tyłu bo wymagała minimalnej korekty a wykres który dostałem z ASO kazali wywalić. Radar i kamera do dziś działają prawidłowo.
Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka